Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1424

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf MissIce » 7. maj 2024, 10:48

POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:


Jeg ville skrive det ned i en note på min telefon, haha. Og det kommer jeg til fremadrettet. Håber jeg.

Nå, dåbsgaven er heldigvis fundet! I mit klædeskab. I et smykkeskrin. Jeg tjekkede dog alle de skæve gemmesteder før de åbenlyse.


Jeg kender godt det der med, at man er overbevist om, at man godt kan huske hvor man gjorde af ting.

Jeg han mange gange ledt efter min bil i diverse p-huse, fordi jeg da sagtens kan huske hvor jeg har parkeret denne gang :fløjt:

Jeg gider ikke spæne rundt og lede efter en sort Suzuki Swift (dem findes der rigtig mange af), så nu tager jeg et billede, så jeg kan finde bilen igen.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 7. maj 2024, 11:04

Jeg har D- og B-vitamin mangel iht. mine blodprøver. Og en smule forhøjet kolesterol.
Tip til at bedre kolesterol tallet; skær ned på fedt produkter fra klovbærende dyr.
Kilder til både D- og B-vitamin: bl.a. smør, ost, mælk.
Det skal ikke være nemt :D

(Jeg starter selvfølgelig op med tilskud af D- og B-vitamin)
9
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5695
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23073

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. maj 2024, 11:04

MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:


Jeg ville skrive det ned i en note på min telefon, haha. Og det kommer jeg til fremadrettet. Håber jeg.

Nå, dåbsgaven er heldigvis fundet! I mit klædeskab. I et smykkeskrin. Jeg tjekkede dog alle de skæve gemmesteder før de åbenlyse.


Jeg kender godt det der med, at man er overbevist om, at man godt kan huske hvor man gjorde af ting.

Jeg han mange gange ledt efter min bil i diverse p-huse, fordi jeg da sagtens kan huske hvor jeg har parkeret denne gang :fløjt:

Jeg gider ikke spæne rundt og lede efter en sort Suzuki Swift (dem findes der rigtig mange af), så nu tager jeg et billede, så jeg kan finde bilen igen.


Det kender jeg godt! Fjernbetjent centrallås har alle dage været mit første og vigtigste krav, når jeg skulle købe en brugt bil. Uden bip eller lys bliver de simpelthen væk for mig på Bilkas parkeringsplads. Er alt for distræt.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 7. maj 2024, 13:54

Jeg har to observationer vedrørende den lånebil, jeg har haft i dag, mens min egen bil har været til service.

For det første, så stod der i morges i den, at den kunne køre 64 km, inden den skulle tankes. Da jeg afleverede den, stod der 72 km. Jeg har ikke tanket, og jeg har kørt omkring 20 km. Den må være meget økonomisk at køre i.

Nummerpladen var enormt tæt på nummerpladen på den bil, jeg afleverede til service. Bogstaverne var ens, de to første tal var ens, men lånebilen endte på 777, hvor min egen ender på 780. Det er et sjovt tilfælde, synes jeg.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
abcd
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10448

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 7. maj 2024, 14:23

PaleSeptember skrev:Nummerpladen var enormt tæt på nummerpladen på den bil, jeg afleverede til service. Bogstaverne var ens, de to første tal var ens, men lånebilen endte på 777, hvor min egen ender på 780. Det er et sjovt tilfælde, synes jeg.


Bilforhandlere har nummerplader til at ligge. Hvis det er samme forhandler som du har købt din bil hos, kan man forestille sig at de har haft en fortløbende serie til at ligge, og din bil har været 3 før servicebilen.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 7. maj 2024, 14:26

abcd skrev:
PaleSeptember skrev:Nummerpladen var enormt tæt på nummerpladen på den bil, jeg afleverede til service. Bogstaverne var ens, de to første tal var ens, men lånebilen endte på 777, hvor min egen ender på 780. Det er et sjovt tilfælde, synes jeg.


Bilforhandlere har nummerplader til at ligge. Hvis det er samme forhandler som du har købt din bil hos, kan man forestille sig at de har haft en fortløbende serie til at ligge, og din bil har været 3 før servicebilen.


Det giver god mening, bortset fra at min egen bil er 2½ år gammel, og den her virkede nyere. Det var en Kia Picanto, og normalt plejer deres lånebiler at være Nissan Qashqai (det er i hvert fald det, jeg har fået andre gange). Den havde også kun kørt 4-5000 km. Men jeg ved ikke, om man kan have nummerplader til at ligge på ubestemt tid.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7540
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23766

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 7. maj 2024, 15:28

POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:


Jeg ville skrive det ned i en note på min telefon, haha. Og det kommer jeg til fremadrettet. Håber jeg.

Nå, dåbsgaven er heldigvis fundet! I mit klædeskab. I et smykkeskrin. Jeg tjekkede dog alle de skæve gemmesteder før de åbenlyse.


Jeg kender godt det der med, at man er overbevist om, at man godt kan huske hvor man gjorde af ting.

Jeg han mange gange ledt efter min bil i diverse p-huse, fordi jeg da sagtens kan huske hvor jeg har parkeret denne gang :fløjt:

Jeg gider ikke spæne rundt og lede efter en sort Suzuki Swift (dem findes der rigtig mange af), så nu tager jeg et billede, så jeg kan finde bilen igen.


Det kender jeg godt! Fjernbetjent centrallås har alle dage været mit første og vigtigste krav, når jeg skulle købe en brugt bil. Uden bip eller lys bliver de simpelthen væk for mig på Bilkas parkeringsplads. Er alt for distræt.


Jeg gik engang rundt i et parkeringshus og trykkede på nøglen i ret lang tid efter et firmaarrangement og var ved at blive idiot af ikke at kunne finde ud af hvor jeg var parkeret. Heldigvis var der en kollega der kunne høre bilen som stod på etagen oven over og råbte ned 'kan du ikke finde din bil Aragorn?'. Det måtte jeg erkende jeg ikke kunne, og min halvårlige hørelse gjorde at jeg heller ikke kunne høre det forpulede bip og jeg kunne heller ikke se blinket. Alt var galt.

Jeg måtte også kravle ind over midterkonsollen fordi en spade havde parkeret helt op ad min bil. Og forøvrigt havde jeg glemt at få en jakke med, det var i december måned og minus 7 grader.

Det var bare en lorteaften. Jeg har skiftet job og er stadig blevet mindet om begivenheden af folk der først blev ansat efter jeg stoppede.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5367

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AFK » 8. maj 2024, 17:32

I 2019 døde Marie Frederiksson, og det lagde en dæmper på Roxettes aktiviteter. Men nu har Per Gessle annonceret at Roxette genopstår med ham og Lena Philipsson. De tager på tour til Sydafrika og Australien i 2025.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4995
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8019

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 8. maj 2024, 20:01

POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:
MissIce skrev:
POCKETKITTEN skrev:Når vi er væk i længere tid, finder jeg altid nogle - synes jeg selv - rigtig gode gemmesteder til værdifulde smykker i tilfælde af indbrud.

Problemet er, at jeg aldrig kan huske hvor, jeg har lagt dem. Jeg er altid så bange for, at jeg er kommet til at smide det ud. Og jeg er altid så stensikker på, at jeg denne gang kan huske stedet, så jeg skriver det aldrig ned.

Nu er det min datters dåbsgave, der er blevet væk.

Tidligere var det f.eks. min forlovelsesring og smykker fra min oldemor. De dukkede op i en snude i en gammel gummisko, bagerst i skabet med keramikfade og gammelt ragelse og i kassen med sexlegetøj.

John ser alt, læser du med her?


Har du overvejet at tage et billede af gemmestedet? Så kan du nemt finde smykkerne frem, når du kommer hjem, og slette billedet umiddelbart derefter?

Det er lidt det samme som at skrive det ned, men jeg forestiller mig det er hurtigere at tage et billede. Og hvor ville du gemme papirlappen? Tage et billede af den, så den er gemt digitalt? :stoned:


Jeg ville skrive det ned i en note på min telefon, haha. Og det kommer jeg til fremadrettet. Håber jeg.

Nå, dåbsgaven er heldigvis fundet! I mit klædeskab. I et smykkeskrin. Jeg tjekkede dog alle de skæve gemmesteder før de åbenlyse.


Jeg kender godt det der med, at man er overbevist om, at man godt kan huske hvor man gjorde af ting.

Jeg han mange gange ledt efter min bil i diverse p-huse, fordi jeg da sagtens kan huske hvor jeg har parkeret denne gang :fløjt:

Jeg gider ikke spæne rundt og lede efter en sort Suzuki Swift (dem findes der rigtig mange af), så nu tager jeg et billede, så jeg kan finde bilen igen.


Det kender jeg godt! Fjernbetjent centrallås har alle dage været mit første og vigtigste krav, når jeg skulle købe en brugt bil. Uden bip eller lys bliver de simpelthen væk for mig på Bilkas parkeringsplads. Er alt for distræt.


Derfor har jeg smidt en AirTag i min bil, så kan jeg altid finde den igen. Det kan anbefales.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20629
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44220

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 9. maj 2024, 12:24

Mht. parkering, er der en app, som kan holde styr på det.

https://play.google.com/store/apps/deta ... l=da&gl=US
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20629
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44220

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 9. maj 2024, 12:28

'De Hviie' fra Aarhus, har invaderet Østerbro, i dag. Hele Trianglen var/er proppet med dem. Men de opfører sig nu meget pænt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17450
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3604
Likede indlæg: 42644

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 9. maj 2024, 15:53

paint skrev:'De Hviie' fra Aarhus, har invaderet Østerbro, i dag. Hele Trianglen var/er proppet med dem. Men de opfører sig nu meget pænt.


Der er pokalfinale mellem Silkeborg og AGF. Det vidste jeg ikke, men vi er kørt vestover i dag, og foruden et par biler med AGF-flag på, så så vi også en absurd mængde busser fra østjyske busselskaber på E20 :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20629
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44220

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 9. maj 2024, 15:59

LaMariposa skrev:
paint skrev:'De Hviie' fra Aarhus, har invaderet Østerbro, i dag. Hele Trianglen var/er proppet med dem. Men de opfører sig nu meget pænt.


Der er pokalfinale mellem Silkeborg og AGF. Det vidste jeg ikke, men vi er kørt vestover i dag, og foruden et par biler med AGF-flag på, så så vi også en absurd mængde busser fra østjyske busselskaber på E20 :D


Ja. Det kunne man i dén grad høre på Trianglen, hvor store horder af folk i hvide fodboldtrøjer råbte slagord/slagsange. Der var en 50 m lang kø ind til en 7eleven butik. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17450
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3604
Likede indlæg: 42644

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 9. maj 2024, 16:18

paint skrev:
LaMariposa skrev:
paint skrev:'De Hviie' fra Aarhus, har invaderet Østerbro, i dag. Hele Trianglen var/er proppet med dem. Men de opfører sig nu meget pænt.


Der er pokalfinale mellem Silkeborg og AGF. Det vidste jeg ikke, men vi er kørt vestover i dag, og foruden et par biler med AGF-flag på, så så vi også en absurd mængde busser fra østjyske busselskaber på E20 :D


Ja. Det kunne man i dén grad høre på Trianglen, hvor store horder af folk i hvide fodboldtrøjer råbte slagord/slagsange. Der var en 50 m lang kø ind til en 7eleven butik. ;)


Ja, der var vist fanzone i Nordhavn og Fælledparken.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7540
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23766

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 9. maj 2024, 19:40

Mængden af kage i dette hus er for lav. Mængden af kage er rent faktisk 0, men når man indregner cake chill faktoren føles det reelt som om vi har negativ 5 kage.

Dette hus er som et fængsel!

Tid til at finde skeen og grave i Nutellaen. Som man siger. I fængslet.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"