Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 1017
Likede indlæg: 27930

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 13. maj 2024, 05:24

Ado skrev:Jeg kørte i Netto i morges. På vej hjem - på en lille landevej med hastighedsgrænse på 60 km/t - kommer der en bil blæsende bagfra og kører helt op i røven på mig. (Jeg kører 65) Altså, vi taler om "Bjarne fra Kibæk med vejvrede i sænket BMW med mat lakering og LED-lys"-helt oppe i røven. På den provokerende måde. Når jeg kiggede i bagspejlet, kunne jeg kigge direkte ind i bilens kabine.
Senere skulle jeg blinke af ved en sidevej, og bilen bag mig gasser op, og jorder af sted, da jeg svinger.

Det var en hjemmeplejebil.

Det må være den kosmiske udligning af den hjemmeplejebil jeg lå bag i går…..som kørte ca 50 på en strækning hvor man må køre 70. Det var 5 lange kilometer, for der kunne ikke overhales.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 154
Likede indlæg: 4666

Indlægaf PerXX » 13. maj 2024, 07:56

Der er renoveringsarbejde lige uden for mit kontorvindue. (pga dårlig indeklima er vi nødt til at have vinduerne åbne).
Håndværkerne har en meget spændende musiksmag!
De sidste par sange de har spillet er:

3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 786
Likede indlæg: 45370

Indlægaf paint » 13. maj 2024, 08:53

Til næste år, skal seks gæster på en tur i rummet (stratosfæren). En dansk kok er med på turen, og skal servere lækkerier for gæsterne, der kan sidde og nyde udsigten til jorden. Han har allerede nu, røbet lidt af menuen. den står på aerogel (et nyt stof, der også betegnes som frossent røg - er gennemsigtigt, og vejer ingenting). Desuden kan de mæske sig i proteiner fra vandmænd.

Det hele koster kun 3.5 mio kr per næse. Bon appetit messieurs!

Gad vide om nogle af dem aflyser turen, når de hører menuen? :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1291
Likede indlæg: 26943

Indlægaf sigge » 13. maj 2024, 10:58

Ifølge flere af mine kolleger skal man forsøge at undgå at tale med F., hvis man ringer til vores IT-servicedesk. Han er åbenbart generelt meget livstræt og holder sig ikke tilbage for at sige i telefonen, at han hader visse systemer eller produkter. Hele hans attitude siger ikke ligefrem service. Og han kan desværre ikke stille om til en anden kollega, så man må bare tage chancen, når man ringer op. :lol:
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3607
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 57633
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. maj 2024, 12:54

På vejen ud mod plantagen, hvor jeg går ture, er der en del rapsmarker. I går da jeg kørte forbi, holdt der en lille bil parkeret i rabatten. Sådan nærmest smidt ind på skrå. Og ud til vejen stod der to unge kvinder. Den ene legede fotograf, den anden stod topløs og "skuede ud over den gule mark", mens hun havde hænderne i håret. :D
9
Muspel
Kort karma: 781
Likede indlæg: 10923

Indlægaf Muspel » 13. maj 2024, 18:54

sigge skrev:Ifølge flere af mine kolleger skal man forsøge at undgå at tale med F., hvis man ringer til vores IT-servicedesk. Han er åbenbart generelt meget livstræt og holder sig ikke tilbage for at sige i telefonen, at han hader visse systemer eller produkter. Hele hans attitude siger ikke ligefrem service. Og han kan desværre ikke stille om til en anden kollega, så man må bare tage chancen, når man ringer op. :lol:

:lol: fuldstændig det samme, når vi ringer til den servicedesk, der hjælper med statens ordblindehjælpemidler. Det er bare om at krydse fingre for, at det ikke er O, der tager telefonen. Han hader dog ikke systemerne. Han hader os :-D
3
Lulu
Kort karma: 138
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2856

Indlægaf Lulu » 14. maj 2024, 07:08

Muspel skrev:
sigge skrev:Ifølge flere af mine kolleger skal man forsøge at undgå at tale med F., hvis man ringer til vores IT-servicedesk. Han er åbenbart generelt meget livstræt og holder sig ikke tilbage for at sige i telefonen, at han hader visse systemer eller produkter. Hele hans attitude siger ikke ligefrem service. Og han kan desværre ikke stille om til en anden kollega, så man må bare tage chancen, når man ringer op. :lol:

:lol: fuldstændig det samme, når vi ringer til den servicedesk, der hjælper med statens ordblindehjælpemidler. Det er bare om at krydse fingre for, at det ikke er O, der tager telefonen. Han hader dog ikke systemerne. Han hader os :-D

På mit arbejde er det B.
Man krydser altid fingre for, at H. tager opgaven.
Jeg har ikke været heldig de sidste mange gange :naughty:
2
Rhododendron
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1571

Indlægaf Rhododendron » 14. maj 2024, 11:12

Lulu skrev:
Muspel skrev:

På mit arbejde er det B.
Man krydser altid fingre for, at H. tager opgaven.
Jeg har ikke været heldig de sidste mange gange :naughty:

Ud fra forbogstaverne, gætter jeg på de hedder Frank, Ove og Bjarne og er 50+ :lol:
2
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 14. maj 2024, 11:14

Det er lige gået op for mig pga. en artikel om mystiske lys på himlen, at den række af lysprikker, vi så bevæge sig over himlen som et tog, da vi var i Canada, sandynligvis var en flok Starlink satelitter. Vi så dem 2 aftener i træk på ca. samme tidspunkt, og vi kunne simpelthen ikke greje, hvad det var.
0
gro71
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3353

Indlægaf gro71 » 14. maj 2024, 11:33

sigge skrev:Det er lige gået op for mig pga. en artikel om mystiske lys på himlen, at den række af lysprikker, vi så bevæge sig over himlen som et tog, da vi var i Canada, sandynligvis var en flok Starlink satelitter. Vi så dem 2 aftener i træk på ca. samme tidspunkt, og vi kunne simpelthen ikke greje, hvad det var.

Aliens! Det der med satelitterne er bare for at narre fjenden (sølvpapirhats-smiley).
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 14. maj 2024, 12:03

gro71 skrev:
sigge skrev:Det er lige gået op for mig pga. en artikel om mystiske lys på himlen, at den række af lysprikker, vi så bevæge sig over himlen som et tog, da vi var i Canada, sandynligvis var en flok Starlink satelitter. Vi så dem 2 aftener i træk på ca. samme tidspunkt, og vi kunne simpelthen ikke greje, hvad det var.

Aliens! Det der med satelitterne er bare for at narre fjenden (sølvpapirhats-smiley).

Min søster mener, det var julemandens rensdyr med cykellygter på. :deer:
5
Brugeravatar
paint
Kort karma: 786
Likede indlæg: 45370

Indlægaf paint » 14. maj 2024, 14:09

Det ser altså også lidt spøjst ud når Starlink er på vej opad. ;)

he.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Kort karma: 360
Likede indlæg: 12462

Indlægaf abcd » 14. maj 2024, 16:16

Jeg har efterhånden oftere brug for at sige "just fucking ai it" end "just fucking google it".

Det er sjovt at jeg altid er 100 kilometer bagud med gadgets, men når det kommer til hurtigt at finde svar på sine spørgsmål er jeg åbenbart stadig langt foran den gennemsnitlige 20-something.
2
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1680
Likede indlæg: 25897

Indlægaf Aragorn » 14. maj 2024, 20:05

Ingen mand er mere ynkelig end ham der bliver stedfar for to børn og aldrig får nogen selv.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1680
Likede indlæg: 25897

Indlægaf Aragorn » 14. maj 2024, 20:07

abcd skrev:Jeg har efterhånden oftere brug for at sige "just fucking ai it" end "just fucking google it".

Det er sjovt at jeg altid er 100 kilometer bagud med gadgets, men når det kommer til hurtigt at finde svar på sine spørgsmål er jeg åbenbart stadig langt foran den gennemsnitlige 20-something.

Unge mennesker er papegøjer. De er hurtige til at efterligne de samme bevægelser igen og igen, men som resten af befolkningen er der en relativt stor mængde mennesker der ikke kan tænke. Og ungdom hjælper ikke på det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.

Tilbage til "Generelt"