Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Kort karma: 1171
Likede indlæg: 55336

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2024, 11:51

Aragorn skrev:
TinaW skrev:
abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:
Aragorn skrev:Men hvis de er så tiltrækkende, hvorfor er det så ikke dem der bliver fædre til at starte med?

Man giver jo den mindre tiltrækkende uegnede fars arvemasse videre til verden, og de egenskaber man synes om ved dem der ikke får børn bliver ikke nedarvet.

Tilfældigheder?

Det at være i stand til at udvise empati, omsorg og kærlighed og tage ansvar er vel ikke særlig genetisk betinget? Er det ikke mere noget, der bunder i opvækst, erfaringer og modenhed?

Testosteron. Mænd med høj Testosteron får flere børn. Men de er også mindre omsorgsfulde. Kvinder er direkte seksuelt tiltrukket af mindre omsorgsfulde mænd.

Er der videnskabeligt belæg for den påstand?
Og gælder det kvinder i alle aldre, eller er det primært i de yngre år, der måske kan være noget om snakken?

Kvinder kan bedst få børn i de yngre år, og abcd snakker om sammenhængen mellem mænds testosteronniveau og antallet af børn mænd får. Og mænd får børn med kvinder.

Hvilket vil sige at konklusionen er at kvinder foretrækker mænd med mest testosteron men det er næppe genstanden for selve undersøgelsen.

Men åbenbart kun til at få børn med. Når det handler om at betro plejen af de børn så vil kvinder hellere have andre typer mænd lader det til.
Og så kan man jo spørge sig selv om man som mand helst bare vil være ham, der donerer en klat eller om man helst vil være den, der oplever kærligheden til et barn og glæden ved at opfostre det og være en del af dets liv.
Og i forlængelse af det kan man så også overveje, hvad grunden egentlig er til, at mænd ser ned på mænd, der opfostrer andre mænds børn. Jeg ved godt hvad jeg tænker er grunden...
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1680
Likede indlæg: 25897

Indlægaf Aragorn » 15. maj 2024, 12:03

fisken80 skrev:
Aragorn skrev:
TinaW skrev:
abcd skrev:
Sofakartoflen skrev:
Aragorn skrev:Men hvis de er så tiltrækkende, hvorfor er det så ikke dem der bliver fædre til at starte med?

Man giver jo den mindre tiltrækkende uegnede fars arvemasse videre til verden, og de egenskaber man synes om ved dem der ikke får børn bliver ikke nedarvet.

Tilfældigheder?

Det at være i stand til at udvise empati, omsorg og kærlighed og tage ansvar er vel ikke særlig genetisk betinget? Er det ikke mere noget, der bunder i opvækst, erfaringer og modenhed?

Testosteron. Mænd med høj Testosteron får flere børn. Men de er også mindre omsorgsfulde. Kvinder er direkte seksuelt tiltrukket af mindre omsorgsfulde mænd.

Er der videnskabeligt belæg for den påstand?
Og gælder det kvinder i alle aldre, eller er det primært i de yngre år, der måske kan være noget om snakken?

Kvinder kan bedst få børn i de yngre år, og abcd snakker om sammenhængen mellem mænds testosteronniveau og antallet af børn mænd får. Og mænd får børn med kvinder.

Hvilket vil sige at konklusionen er at kvinder foretrækker mænd med mest testosteron men det er næppe genstanden for selve undersøgelsen.

Men åbenbart kun til at få børn med. Når det handler om at betro plejen af de børn så vil kvinder hellere have andre typer mænd lader det til.
Og så kan man jo spørge sig selv om man som mand helst bare vil være ham, der donerer en klat eller om man helst vil være den, der oplever kærligheden til et barn og glæden ved at opfostre det og være en del af dets liv.
Og i forlængelse af det kan man så også overveje, hvad grunden egentlig er til, at mænd ser ned på mænd, der opfostrer andre mænds børn. Jeg ved godt hvad jeg tænker er grunden...

Nå ja, kun til den der ubetydelige livsændrende begivenhed der for evigt knytter to mennesker sammen på godt og ondt at få børn. Og man donerer jo ikke bare en klat, man donerer 50% af DNA til et nyt menneske og lader sin arvemasse forplante sig som ringe i evigheden.

Jeg ser ikke ned på de mænd, men jeg gad ikke være en af dem.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
abcd
Kort karma: 360
Likede indlæg: 12462

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 12:20

fisken80 skrev:Og så kan man jo spørge sig selv om man som mand helst bare vil være ham, der donerer en klat eller om man helst vil være den, der oplever kærligheden til et barn og glæden ved at opfostre det og være en del af dets liv.

Det er en nobrainer. Klart hellere et biologisk barn som man intet forhold har til end et ikke-biologisk barn som man har et forhold til.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 786
Likede indlæg: 45370

Indlægaf paint » 15. maj 2024, 12:22

Hvis ikke jeg misforstår nogle af de ovenstående konklusioner, at mænd med højt testosteron-niveau får flere børn end mænd med lavt - lyder det lidt som at komme med den overraskende konklusion, at mænd med en penis får flere børn end dem uden. ;)

Højt testosteronniveau og høj sædkvalitet, hænger sammen. Derfor er det ikke så sært, at de får flere børn.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1506
Likede indlæg: 33474

Indlægaf TinaW » 15. maj 2024, 13:06

abcd skrev:
fisken80 skrev:Og så kan man jo spørge sig selv om man som mand helst bare vil være ham, der donerer en klat eller om man helst vil være den, der oplever kærligheden til et barn og glæden ved at opfostre det og være en del af dets liv.

Det er en nobrainer. Klart hellere et biologisk barn som man intet forhold har til end et ikke-biologisk barn som man har et forhold til.

Hvorfor?
Fordi det er vigtigt t sprede sine gener?
0
abcd
Kort karma: 360
Likede indlæg: 12462

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 13:34

TinaW skrev:
abcd skrev:

Hvorfor?
Fordi det er vigtigt t sprede sine gener?

Ja, det er formålet med børn. Det er sub-optimalt for mænd at bruge ressourcer på at opfostre en anden mands børn, det er en genetisk blindgyde. Især hvis de aldrig selv får nogle. Og den primære grund til at mænd gør det, er at det er det trade-off de har følt de har været nødt til at gøre for at få adgang til sex.
0
Rhododendron
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1571

Indlægaf Rhododendron » 15. maj 2024, 13:36

paint skrev:Hvis ikke jeg misforstår nogle af de ovenstående konklusioner, at mænd med højt testosteron-niveau får flere børn end mænd med lavt - lyder det lidt som at komme med den overraskende konklusion, at mænd med en penis får flere børn end dem uden. ;)

Højt testosteronniveau og høj sædkvalitet, hænger sammen. Derfor er det ikke så sært, at de får flere børn.

Højt testosteronniveau hænger vel også sammen med større selvtillid og risikovillighed? Som måske hænger sammen med hvilke kvinder, de mænd tiltrækker :gruble:
Som f.eks. i dyreriget hvor det ofte er de største, flotteste og modigste hanner der vinder hunnen, men hannen indgår, for mange arter, ikke i yngelplejen.
For mit eget vedkommende er der stor forskel på hvilke værdier jeg tiltrækkes af, før og efter jeg har fået børn og også alt efter hvor jeg er i min cyklus ift. ægløsning :genert:
0
D.itsen
Kort karma: 574
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9412

Indlægaf D.itsen » 15. maj 2024, 15:03

Der er godt nok mange der har ret voldsomme holdninger til andre folks valg, når de er anderledes end det de selv har valgt. Selvom det er valg der på ingen måde påvirker dem
Jeg undres. Og overvejer altid om de virkelig er så glad for deres egne valg, som de påstår :gruble:
8
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
fisken80
Kort karma: 1171
Likede indlæg: 55336

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2024, 15:46

abcd skrev:

Tjah, det siger du godt nok. Men jeg er ikke overbevist.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 15. maj 2024, 20:06

Jeg mærker det dagligt.

Billede
7

Brugeravatar
Mani
Kort karma: 1922
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 25241

Indlægaf Mani » 16. maj 2024, 06:12

Jeg var til Mathilde Falch koncert og hun talte mellem et af numrene at de færreste nok lå på dødslejet og fortrød at de ikke havde brugt mere energi på smallere hofter, at få rettet næsen eller udjævnet rynkerne - så vi skal huske ikke at være så fucking hårde ved os selv hele tiden. Vi er typisk langt strengere overfor os selv end alle andre.
10
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
K.toldam
Kort karma: 19
Likede indlæg: 1896

Indlægaf K.toldam » 16. maj 2024, 10:21

sigge skrev:
gro71 skrev:
sigge skrev:Det er lige gået op for mig pga. en artikel om mystiske lys på himlen, at den række af lysprikker, vi så bevæge sig over himlen som et tog, da vi var i Canada, sandynligvis var en flok Starlink satelitter. Vi så dem 2 aftener i træk på ca. samme tidspunkt, og vi kunne simpelthen ikke greje, hvad det var.

Aliens! Det der med satelitterne er bare for at narre fjenden (sølvpapirhats-smiley).

Min søster mener, det var julemandens rensdyr med cykellygter på. :deer:

Jeg stemmer på den forklaring
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 17. maj 2024, 04:52

Denne lille pige har den bedste hånlige latter jeg nogensinde har hørt.

Hun er mit forbillede.

https://i.imgur.com/LsB0hM8.mp4
1

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 959
Likede indlæg: 13482

Indlægaf Guilded_Lily » 17. maj 2024, 06:53

Det slår aldrig fejl. 9.årgang er lige ankommet, og som altid er der Teletubbies, ultrakorte politi/sygeplejerskeuniformer og orange fangedragter i hobetal.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 422
Likede indlæg: 5515

Indlægaf girl_beat » 17. maj 2024, 07:22

Guilded_Lily skrev:Det slår aldrig fejl. 9.årgang er lige ankommet, og som altid er der Teletubbies, ultrakorte politi/sygeplejerskeuniformer og orange fangedragter i hobetal.

Jeg håber, de får en festlig og forrygende dag :pompom: :sol:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Generelt"