Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Trappestige
Kort karma: 14
Likede indlæg: 266

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Trappestige » 20. aug 2018, 20:48

I sidste uge, på hjemrejsedagen på min og ungernes ferie. Jeg synes, at jeg havde været vældigt voksen-agtig at købe- og tage sådan en bagagevægt med, just in case. Hjemmefra havde jeg pakket den store kuffert med alle vores ting, den vejede knap 20 kg. og jeg havde taget en mellemstor, tom kuffert med til shopping. Da jeg så stod om morgenen, få timer inden vi ville blive hentet på hotellet, og vejede den store kuffert- som virkede godt tung, til hele 50,4 kg. gik jeg i panik! Ekstra-kufferten var også fyldt ud jo, og den vejede også over 20 kg. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at passe og begyndte at svede helt vildt og panikke- for hvad skulle jeg gøre af al den ekstra vægt, uden en ekstra kuffert?! Der var allerede tæt på 40 grader om morgenen og jeg var helt færdig og snerrede af min datter over at have shoppet så meget. :blush: Vejede om og om igen, med samme resultat. Sendte ungerne ned og spise morgenmad og løb selv ud på hovedgaden i jagten efter en billig, stor kuffert. Heldigvis var de fleste butikker ved at åbne og der var bid ved nr. 3 butik, hvor jeg, efter at have takket nej til alle de dyre overpris-kufferter han hamlede op med, blev tilbudt en gammel, hærget éen med to hjul. Løb hurtigt hjem med den, med sveden drivende af mig, pakkede om, stadig for høj vægt... Til sidst havde jeg pakket næsten alt fra den store hen i den nye, og den viste kraft-perkme stadig 21 kg.! Dér begyndte jeg at småtude! Lige indtil jeg kiggede nærmere på displayet- for det kunne jo ikke passe! Vi havde tabt den aftenen før, så der var trykket på en knap der gjorde at den åbenbart vejede i lb i stedet for kg. :genert: Jeg bandede og svovlede, tog en dyb indånding og smed det hele fra mig, tog ned og spiste med mine unger- kom vist til at tude af frustration dernede og tog bagefter op og pakkede som jeg havde gjort fra start. Og afleverede den hærgede kuffert tilbage til en meget misfornøjet mand, som tidligere havde gjort dagens kup ved at sælge den til en presset, dum single-mor. Fik lov at bytte den til en taske til datteren. :D
19
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3483

Indlægaf Confucius » 20. aug 2018, 21:19

Jeg smed nogle frosne deller og nogle frosne kartoffelbåde i ovnen og satte den til 200 grader. 20 minutter senere åbnede jeg lågen. Så lukkede jeg lågen. Så drejede jeg også den anden knap, så ovnen tændte. Og så ventede jeg 20 minutter mere.

Sådan gik det til, at det tog mig 40 minutter at lave en 20 minutters-ret.
25
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 76
Likede indlæg: 1551

Indlægaf Kalimsofie » 20. aug 2018, 22:03

Trappestige skrev:I sidste uge, på hjemrejsedagen på min og ungernes ferie. Jeg synes, at jeg havde været vældigt voksen-agtig at købe- og tage sådan en bagagevægt med, just in case. Hjemmefra havde jeg pakket den store kuffert med alle vores ting, den vejede knap 20 kg. og jeg havde taget en mellemstor, tom kuffert med til shopping. Da jeg så stod om morgenen, få timer inden vi ville blive hentet på hotellet, og vejede den store kuffert- som virkede godt tung, til hele 50,4 kg. gik jeg i panik! Ekstra-kufferten var også fyldt ud jo, og den vejede også over 20 kg. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at passe og begyndte at svede helt vildt og panikke- for hvad skulle jeg gøre af al den ekstra vægt, uden en ekstra kuffert?! Der var allerede tæt på 40 grader om morgenen og jeg var helt færdig og snerrede af min datter over at have shoppet så meget. :blush: Vejede om og om igen, med samme resultat. Sendte ungerne ned og spise morgenmad og løb selv ud på hovedgaden i jagten efter en billig, stor kuffert. Heldigvis var de fleste butikker ved at åbne og der var bid ved nr. 3 butik, hvor jeg, efter at have takket nej til alle de dyre overpris-kufferter han hamlede op med, blev tilbudt en gammel, hærget éen med to hjul. Løb hurtigt hjem med den, med sveden drivende af mig, pakkede om, stadig for høj vægt... Til sidst havde jeg pakket næsten alt fra den store hen i den nye, og den viste kraft-perkme stadig 21 kg.! Dér begyndte jeg at småtude! Lige indtil jeg kiggede nærmere på displayet- for det kunne jo ikke passe! Vi havde tabt den aftenen før, så der var trykket på en knap der gjorde at den åbenbart vejede i lb i stedet for kg. :genert: Jeg bandede og svovlede, tog en dyb indånding og smed det hele fra mig, tog ned og spiste med mine unger- kom vist til at tude af frustration dernede og tog bagefter op og pakkede som jeg havde gjort fra start. Og afleverede den hærgede kuffert tilbage til en meget misfornøjet mand, som tidligere havde gjort dagens kup ved at sælge den til en presset, dum single-mor. Fik lov at bytte den til en taske til datteren. :D

:lol: :lol:

Jeg gjorde det samme, da vi skulle flyve her i sommerferien! Jeg havde i dagevis beroliget manden med, at der var masser af plads i kufferterne, og at de slet ikke vejede for meget. Vi havde tres kilo til rådighed i familien, så jeg fik lidt sved på panden, da de tre kufferter hver pludselig vejede omkring de 30 kg :panic:
Følte mig ret dum, da min mand stille og roligt gik over til mig, tog kuffertvægten fra mig og på super duper over pædagogisk manér ændrede veje-enheden :blush:
3
Trappestige
Kort karma: 14
Likede indlæg: 266

Indlægaf Trappestige » 20. aug 2018, 22:14

Kalimsofie skrev:
Trappestige skrev:I sidste uge, på hjemrejsedagen på min og ungernes ferie. Jeg synes, at jeg havde været vældigt voksen-agtig at købe- og tage sådan en bagagevægt med, just in case. Hjemmefra havde jeg pakket den store kuffert med alle vores ting, den vejede knap 20 kg. og jeg havde taget en mellemstor, tom kuffert med til shopping. Da jeg så stod om morgenen, få timer inden vi ville blive hentet på hotellet, og vejede den store kuffert- som virkede godt tung, til hele 50,4 kg. gik jeg i panik! Ekstra-kufferten var også fyldt ud jo, og den vejede også over 20 kg. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at passe og begyndte at svede helt vildt og panikke- for hvad skulle jeg gøre af al den ekstra vægt, uden en ekstra kuffert?! Der var allerede tæt på 40 grader om morgenen og jeg var helt færdig og snerrede af min datter over at have shoppet så meget. :blush: Vejede om og om igen, med samme resultat. Sendte ungerne ned og spise morgenmad og løb selv ud på hovedgaden i jagten efter en billig, stor kuffert. Heldigvis var de fleste butikker ved at åbne og der var bid ved nr. 3 butik, hvor jeg, efter at have takket nej til alle de dyre overpris-kufferter han hamlede op med, blev tilbudt en gammel, hærget éen med to hjul. Løb hurtigt hjem med den, med sveden drivende af mig, pakkede om, stadig for høj vægt... Til sidst havde jeg pakket næsten alt fra den store hen i den nye, og den viste kraft-perkme stadig 21 kg.! Dér begyndte jeg at småtude! Lige indtil jeg kiggede nærmere på displayet- for det kunne jo ikke passe! Vi havde tabt den aftenen før, så der var trykket på en knap der gjorde at den åbenbart vejede i lb i stedet for kg. :genert: Jeg bandede og svovlede, tog en dyb indånding og smed det hele fra mig, tog ned og spiste med mine unger- kom vist til at tude af frustration dernede og tog bagefter op og pakkede som jeg havde gjort fra start. Og afleverede den hærgede kuffert tilbage til en meget misfornøjet mand, som tidligere havde gjort dagens kup ved at sælge den til en presset, dum single-mor. Fik lov at bytte den til en taske til datteren. :D

:lol: :lol:

Jeg gjorde det samme, da vi skulle flyve her i sommerferien! Jeg havde i dagevis beroliget manden med, at der var masser af plads i kufferterne, og at de slet ikke vejede for meget. Vi havde tres kilo til rådighed i familien, så jeg fik lidt sved på panden, da de tre kufferter hver pludselig vejede omkring de 30 kg :panic:
Følte mig ret dum, da min mand stille og roligt gik over til mig, tog kuffertvægten fra mig og på super duper over pædagogisk manér ændrede veje-enheden :blush:

Ej, men det er så dumt. :lol: Man føler sig virkelig tabt bag en vogn. :blush:
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 196
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 2859

Indlægaf Kattefjæs » 21. aug 2018, 07:07

Confucius skrev:Jeg smed nogle frosne deller og nogle frosne kartoffelbåde i ovnen og satte den til 200 grader. 20 minutter senere åbnede jeg lågen. Så lukkede jeg lågen. Så drejede jeg også den anden knap, så ovnen tændte. Og så ventede jeg 20 minutter mere.

Det gjorde jeg for et par år siden med en hel kylling..... Jeg opdagede det først da den havde været inde i mere end en time. Så tager vi lige en god time mere. :nej:
2
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 21. aug 2018, 13:49

Kattefjæs skrev:
Confucius skrev:Jeg smed nogle frosne deller og nogle frosne kartoffelbåde i ovnen og satte den til 200 grader. 20 minutter senere åbnede jeg lågen. Så lukkede jeg lågen. Så drejede jeg også den anden knap, så ovnen tændte. Og så ventede jeg 20 minutter mere.

Det gjorde jeg for et par år siden med en hel kylling..... Jeg opdagede det først da den havde været inde i mere end en time. Så tager vi lige en god time mere. :nej:

Jeg kan toppe den! Jeg havde håbet, at det ikke behøvede at komme frem, for det med dellerne var ligesom dumt nok, men du pirker til min konkurrence-mentalitet. Jeg har gjort det med en svinekam, som skulle have 1 time og 45 minutter! Jeg lavede kun svinekammen, du ved - som snack, as one does. Så der var ikke noget sovs, kartofler, rødkål eller andet tilbehør, som krævede at jeg holdt øje med det.

Der, hvor det bliver rigtigt dumt, er at jeg bor i en 1 værelses, og ovnen er placeret ca. 2 meter fra, hvor jeg sidder! Så jeg burde have undret mig over at der ikke var lys i ovnen, men jeg sad med siden til ovnen, og var koncentreret om min computer.

Den endte med 2 x 1 time og 45.
16

Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 21. aug 2018, 13:55

Confucius skrev:
Jeg kan toppe den! Jeg havde håbet, at det ikke behøvede at komme frem, for det med dellerne var ligesom dumt nok, men du pirker til min konkurrence-mentalitet. Jeg har gjort det med en svinekam, som skulle have 1 time og 45 minutter! Jeg lavede kun svinekammen, du ved - som snack, as one does. Så der var ikke noget sovs, kartofler, rødkål eller andet tilbehør, som krævede at jeg holdt øje med det.

Der, hvor det bliver rigtigt dumt, er at jeg bor i en 1 værelses, og ovnen er placeret ca. 2 meter fra, hvor jeg sidder! Så jeg burde have undret mig over at der ikke var lys i ovnen, men jeg sad med siden til ovnen, og var koncentreret om min computer.

Det er simpelthen tragisk. :whine: :whine: :whine:
3
Yetie
Kort karma: 49
Likede indlæg: 527

Indlægaf Yetie » 21. aug 2018, 18:01

Kattefjæs skrev:
Confucius skrev:

Det er simpelthen tragisk. :whine: :whine: :whine:

Enig. "Ikke noget sovs"??? Det er jo slet ikke normalt!!
14
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 21. aug 2018, 18:04

Yetie skrev:

Min krop er mit tempel, så jeg forurener den ikke med sovs.
0

Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 21. aug 2018, 19:58

Confucius skrev:
Yetie skrev:

Min krop er mit tempel, så jeg forurener den ikke med sovs.

Der var engang jeg havde bundløs respekt for dig. Jeg tror aldrig vores forhold bliver det samme igen. :trist:
0
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 21. aug 2018, 21:03

Kattefjæs skrev:Der var engang jeg havde bundløs respekt for dig. Jeg tror aldrig vores forhold bliver det samme igen. :trist:

Ej, det her er sgu konfirmationstalen fra min mor om igen..
10

Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 256
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2819

Indlægaf Tricolette » 22. aug 2018, 05:58

Her til morgen. Jeg stod og børstede tænder, og syntes børsten virkede lidt underlig.
Så opdagede jeg, at det var den er elektriske tandbørste, og jeg ikke have tændt for den :lol:
9
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2206
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21219

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2018, 11:32

Jeg har lige hentet min cykel fra cykelhandleren. Den skulle have strammet eger og have nyt bagdæk og slange.
Da jeg har fået den, stiger jeg op ude på fortovet.... Og falder med cyklen ned over mig. Super elegant.
Det viste sig at de havde fået stillet gearet en smule forkert, så det var mellem to gear (noget med for stram ledning) så kæden tog ikke fat da jeg trådte på pedalen, men gav bare efter.
Nå, men i det mindste havde jeg joggingtøj på og skulle bare hjem i bad.
3
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 425
Likede indlæg: 5222

Indlægaf Skralde » 25. aug 2018, 16:13

I går ledte jeg forgæves efter min mobiloplader on and off hele dagen. Til sidst da mobilen var løbet tør for strøm, besluttede jeg mig for at cykle ned for at købe en ny lader.
Min nøgle ligger så ikke der hvor den burde, så efter at have kigget de mest oplagte steder, kiggede jeg efter den i køleskabet. Her har jeg lagt den flere gange end jeg burde indrømme og den lå der da også denne gang, sammen med mælken jeg havde købt om morgenen. :genert:
Nå, men så var jeg jo så klar til at komme afsted og i dét jeg griber en trøje fra knagen opdager jeg min oplader som lige så fint hænger på knagen ved siden af og dingler... :genert:
18
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 679
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4492

Indlægaf Vira » 26. aug 2018, 06:20

Jeg har lige prøvet at tænde min termokande. Det kan man ikke, det går bedre hvis man tager den rigtige kande og tænder for elkedlen :lol:
6
I'm not limited edition, I'm weird.

Tilbage til "Generelt"