Fodboldlandsholdets "store patter"

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23654

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 21:20

Panton skrev:Jeg bliver ikke stødt af det, men tænker det siger en hel del om landsholdet og deres IQ. Det er egentligt vildt pinligt at sådan en sætning er en del af et sejrs kampråb. Også selvom det foregår i et omklædningsrum ;)


De lever af at sparke til bolde, selvfølgelig er de ikke særligt kloge.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
hyben
Indlæg: 387
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 919

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf hyben » 22. dec 2017, 21:35

Selvfølgelig vurderer vi allesammen sagen med vores egne præferencer og følelser. Det skulle være mærkeligt om vi kunne være objektive allesammen.

Det eneste som næsten alle kan enes om er, at det er et ringe kampråb. Indtil nu har der i hvert fald ikke været nogen, som synes det var brilliant eller genialt. Heller ikke de, der er kørt sure i politisk korrekthed eller som synes det er uskyldigt,
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23654

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 21:49

hyben skrev:Selvfølgelig vurderer vi allesammen sagen med vores egne præferencer og følelser. Det skulle være mærkeligt om vi kunne være objektive allesammen.

Det eneste som næsten alle kan enes om er, at det er et ringe kampråb. Indtil nu har der i hvert fald ikke været nogen, som synes det var brilliant eller genialt. Heller ikke de, der er kørt sure i politisk korrekthed eller som synes det er uskyldigt,


Som kampråb giver det absolut ingen mening, og jeg synes det er tåbeligt, og derfor synes jeg det er endnu mere tåbeligt at der er nogen der gider gå op i at de siger det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf landsbytossen » 22. dec 2017, 22:08

Nu kan I klage over DR2.

I Det lille grå vejroverblik afsluttede værten med "Tak for nu og store patter" :D
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23654

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2017, 22:12

landsbytossen skrev:Nu kan I klage over DR2.

I Det lille grå vejroverblik afsluttede værten med "Tak for nu og store patter" :D


Der er ikke nok mennesker til at klage. DR2 er den eneste kanal med seertallet indbygget i logoet.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Slettet bruger » 22. dec 2017, 23:20

JoyNips skrev:
Aragorn skrev:
Nej, man skal godt nok have meget små og ligegyldige problemer, før man kan have overskud til at tænke meget mere end 10 sekunder over den sag.


Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på hverdagssexisme.


"Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på at mænds skæg har den korrekte længde"

citat - en talibaner


"Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på at folk spiller kort hvilket jo er gudløst"

citat - en indremissionsk fra 1800-tallet
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8766
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7219

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Artem » 22. dec 2017, 23:27

landsbytossen skrev:Nu kan I klage over DR2.

I Det lille grå vejroverblik afsluttede værten med "Tak for nu og store patter" :D

Det er en genial vejrvært de har der. :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
HerErJeg
Indlæg: 4253
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5055

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf HerErJeg » 23. dec 2017, 00:10

Gad vide om kvinderne der er oppe i det røde felt, synes det er i orden at henvise til mænd med små tissemænd ligesom Mette Gjerskov?
For der findes faktisk mænd som slet ikke er stolte over vedhænget, og pludselig bliver de sat i bås med alt der er dumt og latterligt og sexistisk, men når kvinder svinger pisken, så er der faktisk slet ikke mulighed for at få protestere.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23654

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Aragorn » 23. dec 2017, 01:02

HerErJeg skrev:Gad vide om kvinderne der er oppe i det røde felt, synes det er i orden at henvise til mænd med små tissemænd ligesom Mette Gjerskov?
For der findes faktisk mænd som slet ikke er stolte over vedhænget, og pludselig bliver de sat i bås med alt der er dumt og latterligt og sexistisk, men når kvinder svinger pisken, så er der faktisk slet ikke mulighed for at få protestere.


Præcis. Kvinder må slå på mænd, mænd må ikke slå på kvinder.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23815
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22067

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2017, 01:17

Aragorn skrev:Jeg fatter ikke, nogen kan gå op i, at de råber store patter. Det er noget så inderligt ligegyldigt. Det er utroligt at vi rent faktisk bruger tid på at diskutere det. [...]

Ja, det er et af de hyppigsk gentagne argumenter i denne debat - fra folk, der med stor ildhu kaster sig ind i diskussionen ... :gruble:

Personligt ville jeg aldrig have tænkt på at der skulle være noget særligt at debattere ... det er rimeligt åndssvagt "sejrsråb". Ikke meget mere at sige om det. Det eneste, der har provokeret mig til at deltage, er den strøm af indlæg om, at man ikke skal diskutere det :lol:
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23815
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22067

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2017, 01:25

Aragorn skrev:Vi lever alle sammen med det. Jeg gætter på at ham den orange præsident i USA til dels blev valgt fordi en stor del af befolkningen havde fået absolut nok af politisk korrekthed. Så vi har et problem her.

Ja, du har måske ret i, at der er en vis forbindelse. En, der bliver populær i klassens tunge ende, fordi han tør gøre læreren særlig sur.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Slettet bruger » 23. dec 2017, 01:30

dgd2007 skrev:
Aragorn skrev:Vi lever alle sammen med det. Jeg gætter på at ham den orange præsident i USA til dels blev valgt fordi en stor del af befolkningen havde fået absolut nok af politisk korrekthed. Så vi har et problem her.

Ja, du har måske ret i, at der er en vis forbindelse. En, der bliver populær i klassens tunge ende, fordi han tør gøre læreren særlig sur.


Han har jo også kæmpe fordel af at de politisk korrekte har sørget for at det er normalt at have battles om latterlige ting i offentligheden.

Der kan han jo være med, i det game hvor det handler om at finde en mærkelig lille ting, blive forarget over det og så straffe den, der har forarget en.

Han ville jo ikke have mange chancer hvis det havde været normalt at formulere rationelt holdbare ideer, hvis det var det man forventede.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Slettet bruger » 23. dec 2017, 01:44

hyben skrev:Selvfølgelig vurderer vi allesammen sagen med vores egne præferencer og følelser. Det skulle være mærkeligt om vi kunne være objektive allesammen.

Det eneste som næsten alle kan enes om er, at det er et ringe kampråb. Indtil nu har der i hvert fald ikke været nogen, som synes det var brilliant eller genialt. Heller ikke de, der er kørt sure i politisk korrekthed eller som synes det er uskyldigt,


Tja, men det er jo bare ikke OK at man vil hive sine subjektive præferencer og følelser ned over andre folk.

Du ville jo ikke synes det var OK hvis der kom en rendende og tog din mad væk, fordi den anden person ikke kan lide maden, og derfor synes du heller ikke skal have lov til det.

Men altså, vi er på vej mod et samfund hvor folk der ikke kan lidt ost vel kan finde på at ville kræve det forbudt fordi "ost er nederen" eller sådan noget. Fordi folk ikke kan finde ud at at de er nødt til at lade andre folk være i fred med de præferencer de nu har.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20918

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Zombie » 23. dec 2017, 05:32

eks-Maupassant skrev:
JoyNips skrev:
Aragorn skrev:
Nej, man skal godt nok have meget små og ligegyldige problemer, før man kan have overskud til at tænke meget mere end 10 sekunder over den sag.


Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på hverdagssexisme.


"Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på at mænds skæg har den korrekte længde"

citat - en talibaner


"Ja, det er faktisk fantastisk at vi lever i en så priviligeret del af verden at vi kan have overskud til som samfund at gøre noget for at ændre på at folk spiller kort hvilket jo er gudløst"

citat - en indremissionsk fra 1800-tallet


Årh, drop nu det der. Kvinder har vel lov til at bede om ikke at få deres kroppe objektificeret i tide og utide, uden at blive sammenlignet med Taliban.

Jeg er selv ret ligeglad med det kampråb, det virker hamrende umodent, men det er ikke noget, der sætter mit pis i kog.

Til gengæld er jeg træt af, at det kan være så svært at forstå, at en del kvinder er træt af at skulle høre på alt sådan noget bavl i tide og utide, OG blive stemplet som hysteriske, når de prøver at løse problemerne - når man åbenbart selv er træt af den politiske korrekthed i tide og utide. Forskellen er bare, at kvinder møder hverdagssexisme i rigtig mange sammenhænge, hvor den politiske ukorrekthed lever i bedste velgående og overhovedet ikke er truet. - Nej, den er ej.


I øvrigt er jeg ikke bange for politisk korrekthed, når det oftest dækker over, at vi opfører os med en anelse anstændighed over for hinanden i det offentlige rum. Så kan vi sidde med kammeraterne og råbe patter så tosset vi vil til fest derhjemme eller whatever.

Landsholdet er for mig ikke hævet over regler på en almindelig arbejdsplads. De får nogle penge for at udføre et stykke arbejde og eftersom nogle af de penge er reguleret af et forbund og statslige midler, så kan vi som samfund godt pippe lidt om, hvordan vi synes de skal opføre sig i den bedste sendetid. De kan jo gemme store patter til de står i bruseren.

Fordi, og det her er vigtigt: Der er faktisk ingen, der siger, du ikke må være sexistisk. Gå amok. - Det skal bare ikke gå ud over andre, herunder at de skal høre på dine tåbeligheder i irrelevante kontekster. Det er sådan set bare dét. Stille og roligt.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15487
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25914

Re: Fodboldlandsholdets "store patter"

Indlægaf Delfin » 23. dec 2017, 07:51

HerErJeg skrev:Gad vide om kvinderne der er oppe i det røde felt, synes det er i orden at henvise til mænd med små tissemænd ligesom Mette Gjerskov?
For der findes faktisk mænd som slet ikke er stolte over vedhænget, og pludselig bliver de sat i bås med alt der er dumt og latterligt og sexistisk, men når kvinder svinger pisken, så er der faktisk slet ikke mulighed for at få protestere.


Tro det eller ej, men jeg synes hendes udsagn er så dumt og nedgørende, fordi hun kobler latterlige unge mænd med små tissemænd, mens 'store patter' kun kan svinge mig op til et skuldertræk. Fodboldfyrene laver jo ikke engang en kobling mellem patter og noget andet.
Jeg fatter faktisk ikke hvad det råb skal betyde, og det er der stadig ingen, der har givet et bud på.


Til gengæld synes jeg, at mange af kommentarerne her er tåkrummende pinlige for afsender. Hvad i helvede har hendes vægt med hendes dumhed at gøre? https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... nd/6971741
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"