Den kære natur...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Den kære natur...

Indlægaf HerErJeg » 25. dec 2017, 08:17

https://www.tv2nord.dk/artikel/vandalis ... med-jorden
Jeg må indrømme at der er nogen i Lønstrup som nok lige har været kreative nok. På den ene side så er det ikke som man gør for sjovs skyld og narrestreger, på den anden side skal der heller ikke direkte ødelægges.
Men det er jo et råb om hjælp, et råb om hvornår hensynet til naturen er nok.
Som jeg læser nyheder gennem de seneste år, så accelererer nedbrydningen af kysten, og æder mange flere meter end de seneste årtiers storme har gjort til sammen.
Faktisk, så behøver det ikke engang storme mere, en god rusker, så ryger klitterne alligevel.
Hvis man ruller kortet ud og slår en steg 200 m. inde i landet, og afskriver hele arealet til havet, så er det grove løjer, men visse steder bliver det realiteter, også i vores levetid.
Naturfredningsforeningen ser hellere havet sluge det halve Nordjylland end at ødelægge med kystsikring. Jeg synes det er noget fis, og nu er nok nok. Om der så skal hamres spunsvægge ned nogle 100 m. fra kysten eller smides endnu flere sten, aner det ikke, vi skal bare ikke undervurdere naturen, men lige nu står vi med hænderne i lommerne og synes det er fantastisk alt sammen. Og synes i øvrigt at sommerhusejerne er nogle idioter, siden de har bygget i første omgang.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Den kære natur...

Indlægaf Sangius » 25. dec 2017, 09:08

Vi kan jo altså ikke betonlægge alle kyster i DK, fordi folk vælger at bygge sommerhuse op ad dem. Hvem gider også have et sommerhus et sted hvor alle klitter er jævnet med jorden, og stranden overhældt med beton?

Det må ske som det sker, og folk må bide i det sure æble.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"