Feminister ikke bedre end islamister

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Wizzze » 16. jan 2018, 14:06

LA har åbenbart ikke været nok i medierne på det sidste :rulle: Så nu har en af de unge Liberale fra hovedstaden begået et skriv :tie:

Enjoy :devil:
https://www.bt.dk/blogs/26-aarige-alex- ... -islamiske

Jeg skal love for, at han får noget ud mellem sidebenene :lol:

Har han ret, Er feminister intet andet end fanatiske kontrolfreaks, der vil ensrette og udbrede social kontrol? :gruble:

Tror I at han er blevet valgt fra på Tinder, eller noget? :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2018, 16:06

De må jo finde på et eller andet, nu de ikke fik deres skattelettelser ... :)
Men mon ikke nogle af de voksne kommer ud og siger, det ikke er partiets officielle standspunkt?
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Bimmerdyret » 16. jan 2018, 17:44

Seriøst...eller tag det som I vil ....

Jeg forstår islamister langt bedre end feminister...
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Bimmerdyret » 16. jan 2018, 18:05

Ellin skrev:Jeg ved ikke hvilke feminister andre har mødt (eller vist oftest opfundet i egne fordomme..) Jeg følger med i nogle feministiske kredse og jeg ser absolut ikke det der feminazi mandehad, som det ellers er populært at pege på, når snakken falder på feminisme.
Måske nogle personer ser sig truet på sine privilegier og opfinder et skræmmebillede af “den ekstreme feminist”.



Ja, jeg gider ikke feminister, og er som kvinde ret ligeglad med hvilken "gren"/fraktion/politisk osv front de er på.
Har aldrig hørt nogen sige noget begavet på vegne af kvindekønnet.


Jeg synes faktisk de er håbløst pinlige og til grin.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf paint » 16. jan 2018, 18:08

Nomine skrev:Hvis man ikke er feminist, så hører man til i en jordhule på en øde ø - jeg har ikke læst bloggen - det virker som om det er spild af tid.


Lige netop sådan et udsagn, ville ham der har begået klummen sikkert hilse velkommen. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Tobywan » 16. jan 2018, 18:16

Nomine skrev:
paint skrev:
Nomine skrev:Hvis man ikke er feminist, så hører man til i en jordhule på en øde ø - jeg har ikke læst bloggen - det virker som om det er spild af tid.


Lige netop sådan et udsagn, ville ham der har begået klummen sikkert hilse velkommen. ;)



Okay - jamen jeg har ikke behov for at omvende nogen som helst - hvis man ikke mener at der bør være ligestilling og lige rettigheder for mænd og kvinder, så er det ikke min personlige mission at ændre på det - jeg kender jo ikke manden.


Så bør man måske finde et andet begreb end feminisme, som for mange er et negativt ladet ord, eller et begreb der efterhånden kan gradbøjes så meget, at det ikke er tydeligt hvad der ligger bag.

Personligt kan jeg ikke se hvad der er galt med "ligestilling", som da om noget er kønsneutralt.
4
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Aima » 16. jan 2018, 18:23

^ Eller man kan, som en implicit præmis, forholde sig til begrebet i dets objektive og almentgældende definition, fremfor at farve og værditillægge efter eget forgodtbefindende. Men det er naturligvis ikke særligt sjovt at harcelere over feministerne, hvis man ikke må have love til at gøre dem til de mandehadende hyæner, man med størst fordel får dem profileret som i kronikker som den i BT og tråde som denne.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=fem ... y=feminist
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf twinkle » 16. jan 2018, 18:30

Jeg tror at LA har haft en kollektiv hjerneblødning. Jeg kan godt forstå, at deres eneste regionsrådsmedlem valgte at blive løsgænger i går.

Crash and burn.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf paint » 16. jan 2018, 18:31

Nomine skrev:
paint skrev:
Nomine skrev:Hvis man ikke er feminist, så hører man til i en jordhule på en øde ø - jeg har ikke læst bloggen - det virker som om det er spild af tid.


Lige netop sådan et udsagn, ville ham der har begået klummen sikkert hilse velkommen. ;)



Okay - jamen jeg har ikke behov for at omvende nogen som helst - hvis man ikke mener at der bør være ligestilling og lige rettigheder for mænd og kvinder, så er det ikke min personlige mission at ændre på det - jeg kender jo ikke manden.


Det gør jeg heller ikke, og har heller ingen planer om at komme til det. Ligestilling og lige rettigheder, er jeg i øvrigt tilhænger af (naturligvis)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Sophies-mor » 16. jan 2018, 18:38

Nogle af de feminister jeg kender er typen, der vil have gratis hygiejneartikler, da det er kvindefjendsk, at de selv skal betale for det, da de ikke har bedt om menstruation. Mens de ryger i flint over det modsatte for mænd - gratis barbergrej. De har ikke bedt om hårvækst .
Men så er man ikke søstersolidarisk.

Hvis jeg nogensinde bliver feministisk som hende forfatteren skov...? :tie:
Hun har da haft nogle udtalelser, hvor kvinder skulle have fordele. Fordi vi var kvinder.
Nogle feminister er nærmest kamp-feministiske og dem kan jeg simpelthen ikke snuppe.
Så ja. Lige før jeg er enig med ham.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf Pølsemix » 16. jan 2018, 18:55

Ift. feminister som mener at ligestillingen halter i et land som DK så er analogien spot on ift. fanatismen, i og med at reel ligestilling er opnået for lang tiden siden. Så de opfinder begreber som mansplaining og griber fat i diverse bagateller.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf icelady » 16. jan 2018, 19:25

Hvis jeg tager udgangspunkt i det oprindelige begreb "feminisme" (" I sit udgangspunkt fremhævede feminismen kvinders samfundsmæssige betydning og individuelle værdi, og havde som mål at afskaffe diskriminering og undertrykkelse af kvinder og bekæmpe mandsdominans i samfundet." -taget fra Gyldendal) så er islamister da klart værst. (hvis man kan snakke om at oprindelig feminisme er "noget slemt." :gruble: )

Men synes begrebet er udvandet, og ofte en gang mudderkast, hvor man kræver noget, udelukkende fordi man er kvinde uden at se nuancerne.
Så jo, enkelte moderne feminister er vel lige så slemme (ihvertfald at høre på), men desværre er det ofte de få, der smadrer det for de mange.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf dgd2007 » 16. jan 2018, 22:55

Ellin skrev:Jeg ved ikke hvilke feminister andre har mødt (eller vist oftest opfundet i egne fordomme..) [...]

Det er nu også mit indtryk (fra debatter og sådan). :gruble:

Ej, jeg ved der var nogle ret gevaldige typer midt i 70'erne. Men jeg ved faktisk ikke, hvem de ekstreme feminister er her og nu - så de kan jo ikke være så dominerende igen.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Feminister ikke bedre end islamister

Indlægaf hotlips » 17. jan 2018, 09:16

Sophies-mor skrev:Nogle af de feminister jeg kender er typen, der vil have gratis hygiejneartikler, da det er kvindefjendsk, at de selv skal betale for det, da de ikke har bedt om menstruation. Mens de ryger i flint over det modsatte for mænd - gratis barbergrej. De har ikke bedt om hårvækst .
Men så er man ikke søstersolidarisk.

Hvis jeg nogensinde bliver feministisk som hende forfatteren skov...? :tie:
Hun har da haft nogle udtalelser, hvor kvinder skulle have fordele. Fordi vi var kvinder.
Nogle feminister er nærmest kamp-feministiske og dem kan jeg simpelthen ikke snuppe.
Så ja. Lige før jeg er enig med ham.


Leonora Christine skov.

Hun er heller ikke lige mig men jeg har ikke noget imod at man mener noget andet, jeg tror bare det giver flere problemer og måske især i Danmark hvis man kører på med at kvinder på det nærmeste stadig er styret af mænd og ikke selv har noget ansvar, vi er på de fleste punkter noget længere end i mange andre lande og det kan godt virke noget overdrevet at fremstille det som om vi har samme vilkår som kvinder i USA for det er jo ikke rigtigt og jeg har da også set eksempler hvor jeg tænkte at det var ren fanatisme uden mening.

Jeg bliver aldrig feminist, jeg finder det bizart at ville bruge et ord der ikke er kønsneutralt om en bevægelse der skal forestille at have fuldstændig ligestilling som formål.

Jeg tror nu det er en kamp der stadig er relevant på mange punkter, også i Danmark, bare se Peter aalbæk, der er ingen der er stået frem imens det stod på og der er sq et problem når ingen reagerer på at vide folk får smæk på deres arbejde og der kan sidde en hel flok til fest uden nogen reagerer på at han går op og tager mikrofonen ud af hånden på den kvindelige taler og siger hør fissen tale hvorefter han så har holdt den ud for hendes skridt.
Jeg er fløjtende ligeglad med hvad der angiveligt er af den påståede kultur på den enkelte arbejdsplads, nu har arbejdstilsynet frikendt zentropa for problemer og når den slags kan forekomme så bør man sq blive gal og forlange ændringer i samfundet.
Selv om han indrømmer ting som at han har givet sine elever smæk så er det åbenbart ikke nok til at samfundet siger at det er for meget.

Men selvom jeg går ind for ligestilling så kan jeg også godt se at der er punkter hvor der er et seriøst forklaringsproblem, det burde tages alvorligt og stå højt på listen at der er forskel på værnepligt i grundloven og jeg tror det koster goodwill og formentlig en masse tid hvor vi kunne være nået længere hvis man sørgede for at vise at det ikke er et spørgsmål om at rage fordele til sig eller at mænd nu skal undertrykkes som hævn for fortiden.

Faktisk mener jeg man kunne vinde meget hvis man kiggede lidt på hvad man selv gør på hverdagsbasis, når man sender manden ud og lave det hårde og beskidte arbejde, tager det som en selvfølge at han reparerer ting og kravler rundt og skifter pærer, så holder det ikke at klage over at han går ud fra man laver mad og klarer vasketøjet når han kommer ind, og jeg kender rigtig mange damer der er virkelig gode til at lave den i forskellige modeller, det kan jeg godt forstå at mænd bliver trætte af.
Jeg oplever selv små drenge blive overrasket over at man kan have en mor der har en masse værktøj som går ud og bliver mudret, men det er helt sikkert noget der giver street credit og det er klart mit indtryk at det nærmest er bedre end hvis det er en far.

Jeg tror det er vigtigt at huske at ingen får ligestilling uden at samarbejde, og der er trods alt rigtig mange mænd der er vokset op med kvindefrigørelsen og hvis man insisterer på at få det til at lyde som om de kollektivt opfører sig som aalbæk så får man dem bare til stå af og så kan vi slås videre i de næste 30 år også.
0

Tilbage til "Generelt"