Grøntkasser stjålet fra aflåst opgang

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Grøntkasser stjålet fra aflåst opgang

Indlægaf HappyPaww » 6. nov 2015, 18:43

Vi er fire personer der har bestilt varer til levering gennem www.oef.nu i et såkaldt leveringsfælleskab. ØF er en service a la Aarstiderne, der leverer øko frugt og grønt, kød osv.

Nå men sagen er så, at varerne er leveret her i dag kl 16 hos hende der har oprettet gruppen. Det er PostDanmark der leverer og varerne blev sat uden for hendes dør i en aflåst opgang, da hun desværre ikke var hjemme.

Jeg var ovre for at hente min kasse en time senere, og der er ingen varer :( Hun ved selvsagt ikke, hvad der er sket, og har efterlyst kasserne i sin boligforening. Men alt tyder desværre på, at alle varerne er stjålet :sur: Jeg brænder kun inde med 175 kr, men en i gruppen har købt for 1400 kr kød! Så det er super ærgerligt og mega surt...

Hende der skulle tage imod varerne er selvfølgelig rigtig ked af det, og føler sig forpligtiget til at erstatte vores andres udgifter, men jeg tænkte på, om vi kan have nogle rettigheder ift at få pengene retur fra firmaet? Der står intet i betingelserne om, hvordan man er stillet hvis varerne bliver stjålet..

Har også søgt efter det ifm Aarstiderne, da de jo er mere kendte, men der dukker ikke rigtig noget op.

Hvor er det øv altså :(
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Grøntkasser stjålet fra aflåst opgang

Indlægaf Lurende Peber » 6. nov 2015, 19:23

Hvis der er aftalt med PostDK, at pakker/post må stilles et bestemt sted, så fraskriver man sig også ret til erstatning.

http://www.postdanmark.dk/da/Documents/ ... flex-0.pdf
ØV. Og i aflåst opgang, så I kan mistænke naboer og deres gæster :sur:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Grøntkasser stjålet fra aflåst opgang

Indlægaf hotlips » 7. nov 2015, 19:40

det lyder godt nok vanvittigt at hun skulle have godkendt at varer for et par tusind er blevet sat udenfor,og at postdk skulle gøre det.jeg ville undersøge om ikke der er en grænse for hvor store værdier postdk sætter på den måde.

og så ville jeg ringe på hos alle i opgangen og sige hej,der er forsvundet for x antal kroner varer i går kl xx,du har vel ikke set eller hørt noget omkring den tid,evt taget det ind fordi du var bekymret for om det stod der for længe?

hvor store er de opgange?
hvis i holder opgangen låst er der jo grænser for hvor mange det kan være,jeg tvivler på "rigtige" kriminelle gider den slags så måske er det noget nogen har gjort simpelthen fordi det var nemt og de kom forbi så det kan være i er heldige og de indrømmer det hvis man ligefrem ringer på og spørger efter det,eller tænker de måske har haft gæster der kunne finde på den slags.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Grøntkasser stjålet fra aflåst opgang

Indlægaf Bimmerdyret » 7. nov 2015, 20:19

hotlips skrev:det lyder godt nok vanvittigt at hun skulle have godkendt at varer for et par tusind er blevet sat udenfor,og at postdk skulle gøre det.jeg ville undersøge om ikke der er en grænse for hvor store værdier postdk sætter på den måde.

og så ville jeg ringe på hos alle i opgangen og sige hej,der er forsvundet for x antal kroner varer i går kl xx,du har vel ikke set eller hørt noget omkring den tid,evt taget det ind fordi du var bekymret for om det stod der for længe?

hvor store er de opgange?
hvis i holder opgangen låst er der jo grænser for hvor mange det kan være,jeg tvivler på "rigtige" kriminelle gider den slags så måske er det noget nogen har gjort simpelthen fordi det var nemt og de kom forbi så det kan være i er heldige og de indrømmer det hvis man ligefrem ringer på og spørger efter det,eller tænker de måske har haft gæster der kunne finde på den slags.


Men sådan er det med modtagerflex - det er en risiko man tager.
Nu vil jeg så sige at man når man bor i en låst opgang klart forventer en mindre risiko end trappesten ud til offentlig vej, men hvis folk i opgangen bare lukker enhver ind der siger Post Danmark, så er der også klart et sikkerhedsproblem blandt opgangens beboere
2

Tilbage til "Generelt"