INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29276

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf Sangius » 29. jan 2018, 20:49

BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Det eneste dyr udover mennesket, som kan blive brun af solen, er en hammerhaj.


Jeg har altid lært
Det eneste dyr, udover mennesket, som kan blive solskoldet er grisen.

Hmmm... gad vide om grisen ikke kan blive brun. Og om hammerhajen ikke kan blive solskoldet :gruble:


Alle dyr uden beskyttelse fra solen kan vel blive solskoldet, tænker jeg. De fleste dyr har dog pels til at beskytte sig. Det hører til sjældenheden at huden ændrer farve som beskyttelse. Grise ruller sig i mudder :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46279

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf LadyFox » 29. jan 2018, 20:53

Sangius skrev:
BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Det eneste dyr udover mennesket, som kan blive brun af solen, er en hammerhaj.


Jeg har altid lært
Det eneste dyr, udover mennesket, som kan blive solskoldet er grisen.

Hmmm... gad vide om grisen ikke kan blive brun. Og om hammerhajen ikke kan blive solskoldet :gruble:


Alle dyr uden beskyttelse fra solen kan vel blive solskoldet, tænker jeg. De fleste dyr har dog pels til at beskytte sig. Det hører til sjældenheden at huden ændrer farve som beskyttelse. Grise ruller sig i mudder :)

Hunde kan i hvert fald blive solskålede. Min bull terrier fik altid solcreme på maven, og over snuden.
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf Studsgaard » 29. jan 2018, 20:55

Sangius skrev:
BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Det eneste dyr udover mennesket, som kan blive brun af solen, er en hammerhaj.


Jeg har altid lært
Det eneste dyr, udover mennesket, som kan blive solskoldet er grisen.

Hmmm... gad vide om grisen ikke kan blive brun. Og om hammerhajen ikke kan blive solskoldet :gruble:


Alle dyr uden beskyttelse fra solen kan vel blive solskoldet, tænker jeg. De fleste dyr har dog pels til at beskytte sig. Det hører til sjældenheden at huden ændrer farve som beskyttelse. Grise ruller sig i mudder :)


Den hest jeg passede som ung, skulle også have solbeskyttelse på mulen, ellers blev den skoldet.

Og andre dyr kan jo også blive skoldet - men der er jo også forskel på skoldet og brun.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf DenBruneMunk » 29. jan 2018, 20:56

PaleSeptember skrev:
Juki skrev:
PaleSeptember skrev:
vulpesVelox skrev:Blå?! :forvirret:
Så'n en har jeg - Danmarks måske største kattefan - ligegodt aldrig set. Er det en bestemt race?


Blå er en fortynding af sort. Katten på billedet er blå (og hvid selvfølgelig). Briter er meget kendt i farven blå, ligesom racerne Russian Blue og Korat, der KUN findes i den farve. Almindelige mennesker vil nok kalde det grå.

Billede

Er det ikke en pænt stor kat det der? :genert:


Han vejer kun knap 6 kg, men han stod i fuld pelskondition, da billedet blev taget.

Er det ikke en mindre norsk skovkat?, synes dog ikke de 6kg kvalificerer sig som denne type kat ;)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf Juki » 29. jan 2018, 23:04

PaleSeptember skrev:
Juki skrev:
PaleSeptember skrev:
vulpesVelox skrev:Blå?! :forvirret:
Så'n en har jeg - Danmarks måske største kattefan - ligegodt aldrig set. Er det en bestemt race?


Blå er en fortynding af sort. Katten på billedet er blå (og hvid selvfølgelig). Briter er meget kendt i farven blå, ligesom racerne Russian Blue og Korat, der KUN findes i den farve. Almindelige mennesker vil nok kalde det grå.

Er det ikke en pænt stor kat det der? :genert:


Han vejer kun knap 6 kg, men han stod i fuld pelskondition, da billedet blev taget.

Imponerende! :D

Min veninde har en Coton de Tulear/Bomuldshund, der er kortklippet, men jeg vil skyde på at han vejer nogenlunde det samme. Han er dog væsentlig mindre. Nok nærmere på størrelse med en mindre huskat.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18643

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf PaleSeptember » 30. jan 2018, 07:14

DenBruneMunk skrev:Er det ikke en mindre norsk skovkat?, synes dog ikke de 6kg kvalificerer sig som denne type kat ;)


Nej, det er en meget gennemsnitlig størrelse. Hunkatte ligger mellem 3 og 5,5 kg ca. og hankatte mellem 5 og 8 ca.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf DenBruneMunk » 30. jan 2018, 08:03

PaleSeptember skrev:
DenBruneMunk skrev:Er det ikke en mindre norsk skovkat?, synes dog ikke de 6kg kvalificerer sig som denne type kat ;)


Nej, det er en meget gennemsnitlig størrelse. Hunkatte ligger mellem 3 og 5,5 kg ca. og hankatte mellem 5 og 8 ca.

Yep, det er ikke det jeg tog fejl af, hvis jeg gjorde. Pelsen er kort foran, snuden lang, og bagben og hale langhåret, som kunne ligne en norsk skovkat.
Perser er det ikke, for så ville snuden være en del fladere og øre kortere. Så vægten taget i betragtning og udseende, så kunne det være en ung norsk skovkat, ikke udvokset, eller det er bare en blanding af baggårdskat og andet.

Det var det som billede kunne tyde på, vægten forstår jeg kunne være gennemsnitlig :) Har selv haft 4 perser, baggårdskat(nu) og maine coon.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11586
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18643

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf PaleSeptember » 30. jan 2018, 08:21

DenBruneMunk skrev:
PaleSeptember skrev:
DenBruneMunk skrev:Er det ikke en mindre norsk skovkat?, synes dog ikke de 6kg kvalificerer sig som denne type kat ;)


Nej, det er en meget gennemsnitlig størrelse. Hunkatte ligger mellem 3 og 5,5 kg ca. og hankatte mellem 5 og 8 ca.

Yep, det er ikke det jeg tog fejl af, hvis jeg gjorde. Pelsen er kort foran, snuden lang, og bagben og hale langhåret, som kunne ligne en norsk skovkat.
Perser er det ikke, for så ville snuden være en del fladere og øre kortere. Så vægten taget i betragtning og udseende, så kunne det være en ung norsk skovkat, ikke udvokset, eller det er bare en blanding af baggårdskat og andet.

Det var det som billede kunne tyde på, vægten forstår jeg kunne være gennemsnitlig :) Har selv haft 4 perser, baggårdskat(nu) og maine coon.


Han er norsk skovkat fra sommeren 2013. Billedet er ca. et år gammelt.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2018, 08:38

Omkring år 1900 hørte de fleste af de nuværende konfliktområder i Europa og Nærøsten under Tyrkiet.
Libyen, Nord-Jemen, Palæstina, Irak, Syrien og Albanien/Kosovo. Bosnien hørte officielt osgå til, men var besat af Østrig-Ungarn (det store militærgrønne land på kortet).

tyrkiet1900.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf differentdaydifferentperson » 31. jan 2018, 11:45

Det er lovligt at slå svenskere med en kl, hvis Østersøen(eller er det Nordsø?) fryser til is og de prøver at komme over

Man stopper med at drømme når man ryger meget hash/skunk (nogen der kan fortælle mig hvorfor?)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 11:46

differentdaydifferentperson skrev:Det er lovligt at slå svenskere med en kl, hvis Østersøen(eller er det Nordsø?) fryser til is og de prøver at komme over

Man stopper med at drømme når man ryger meget hash/skunk (nogen der kan fortælle mig hvorfor?)

Det er Øresund. Hvis Øresund fryser til, så er det lovligt at slå svenskere, der forsøger at krydse isen, med køller :devil:
Jeg glæder mig meget... :genert:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2018, 20:38

Tennisstillingen "Advantage <navn på den ene eller anden spiller>" hedder på russisk enten "Bolsje" (mere) eller "Mensje" (mindre) - uden navn efter. Det er altid set ud fra serverens synspunkt.

Udtrykkene kendes måske, hvis man har lært om den russiske revolution: Bolsjevikkerne og Mensjevikkerne - hhv. flertals- og mindretalsfolkene, de to fraktioner i det russiske socialdemokrati fra 1902 til den endelige splittelse i 1912.

Og så selvfølgelig Bolsjoj Balletten :)
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2018, 10:55

Rent frostmæssig info:
-40ᵒ fahrenheit og -40ᵒ celcius er det samme. :gammel:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf Lulu » 6. feb 2018, 15:44

Studsgaard skrev:
Sangius skrev:
BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Det eneste dyr udover mennesket, som kan blive brun af solen, er en hammerhaj.


Jeg har altid lært
Det eneste dyr, udover mennesket, som kan blive solskoldet er grisen.

Hmmm... gad vide om grisen ikke kan blive brun. Og om hammerhajen ikke kan blive solskoldet :gruble:


Alle dyr uden beskyttelse fra solen kan vel blive solskoldet, tænker jeg. De fleste dyr har dog pels til at beskytte sig. Det hører til sjældenheden at huden ændrer farve som beskyttelse. Grise ruller sig i mudder :)


Den hest jeg passede som ung, skulle også have solbeskyttelse på mulen, ellers blev den skoldet.

Og andre dyr kan jo også blive skoldet - men der er jo også forskel på skoldet og brun.


I Odense zoo smører de solcreme på tapirerne om sommeren.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46279

Re: INSP: Din "ubrugelige nørdeviden" :)

Indlægaf LadyFox » 6. feb 2018, 16:25

differentdaydifferentperson skrev:
Man stopper med at drømme når man ryger meget hash/skunk (nogen der kan fortælle mig hvorfor?)

Nah. Jeg gjorde ikke i hvert fald.
Jeg begyndte dog at drømme rigtig meget, og rigtig meget wierd shit i perioden hvor jeg holdt op.
0
...

Tilbage til "Generelt"