Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Straniera » 4. jul 2018, 08:20

Når unge mennesker snakker om karakterer fra den der 12-skala og jeg står tilbage og føler mig som et spørgsmålstegn: "4?! Er man så bestået? Eller er det ligesom 03, men en tand højere?"
5
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Lisva » 4. jul 2018, 09:43

Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lisva skrev:
Det samme her. Og så føler jeg mig ikke spor mindre gammel, når jeg sandfærdigt fortæller om, at "i min tid kørte man i hestevogn".

Ps. Bruger studenter slet ikke det mere? Jeg har ikke set en eneste de sidste mange år. Og der er altså bare lidt mere hygge og nostalgi over heste og bøgegrene end dunkende technorytmer og dommerfløjter.

Hilsen den gamle. :gammel:


Tror folk kommer fra for store områder til, at det praktisk kan lade sig gøre. Min venindes søster skulle køre fra kl. 11:30 til kl. 1:00 og de havde en stram tidsplan med kun 10 minutters stop hvert sted. Hvis de havde kørt i hestevogn, havde det nok taget et par dage.


Vi kørte i to dage i sin tid. Første dag inde i byen med hestevogn, og anden dag med bus ud til alle os, der boede uden for byen. Det burde man vel også kunne i dag. Det er da kun..... okay, 19 år siden jeg blev student. :gammel:


Ja, det gjorde vi nemlig også. Der var trods alt en del, der boede i omegnen af gymnasiet - og hvorfor skulle det være anderledes i dag? :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Daine » 4. jul 2018, 09:49

Lisva skrev:
Yetie skrev:
Mi55y skrev:
Lisva skrev:
Det samme her. Og så føler jeg mig ikke spor mindre gammel, når jeg sandfærdigt fortæller om, at "i min tid kørte man i hestevogn".

Ps. Bruger studenter slet ikke det mere? Jeg har ikke set en eneste de sidste mange år. Og der er altså bare lidt mere hygge og nostalgi over heste og bøgegrene end dunkende technorytmer og dommerfløjter.

Hilsen den gamle. :gammel:


Tror folk kommer fra for store områder til, at det praktisk kan lade sig gøre. Min venindes søster skulle køre fra kl. 11:30 til kl. 1:00 og de havde en stram tidsplan med kun 10 minutters stop hvert sted. Hvis de havde kørt i hestevogn, havde det nok taget et par dage.


Vi kørte i to dage i sin tid. Første dag inde i byen med hestevogn, og anden dag med bus ud til alle os, der boede uden for byen. Det burde man vel også kunne i dag. Det er da kun..... okay, 19 år siden jeg blev student. :gammel:


Ja, det gjorde vi nemlig også. Der var trods alt en del, der boede i omegnen af gymnasiet - og hvorfor skulle det være anderledes i dag? :gruble:

Måske udbuddet af hestevognskørsel er faldet? Eller årgangene/klasserne er blevet så store at de ikke kan være i en hestevogn? Det kan også være at nutidens unge synes det går for langsomt?

Altså, jeg aner det ikke :D Det var bare lige de ting der faldt mig ind.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Mi55y » 4. jul 2018, 09:49

Lisva skrev:
Ja, det gjorde vi nemlig også. Der var trods alt en del, der boede i omegnen af gymnasiet - og hvorfor skulle det være anderledes i dag? :gruble:


Det kommer nok an på området. I hovedstadsområdet f.eks. er der jo rigtig mange gymnasier at vælge imellem. Jeg gik på gymnasiet i HøjeTaastrup, og vi skulle (for 16 år siden) runde både Roskilde og København og nærmest alt derimellem. Mit indtryk er yderligere, at man i dag ikke bare vælger det nærmeste gymnasium, men også kigger lidt på ry og hvad de forskellige gymnasier står for og har fokus på.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Flora » 4. jul 2018, 10:13

Straniera skrev:Når unge mennesker snakker om karakterer fra den der 12-skala og jeg står tilbage og føler mig som et spørgsmålstegn: "4?! Er man så bestået? Eller er det ligesom 03, men en tand højere?"


12 = 13 og 11
10 = 10
7 = 9 og 8
4 = 7
2 = 6 (bestået)
0 = 5 og 03
-3 = 0

Nu kan du være ung med de unge :rock:
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2018, 10:23

Daine skrev:Måske udbuddet af hestevognskørsel er faldet? Eller årgangene/klasserne er blevet så store at de ikke kan være i en hestevogn? Det kan også være at nutidens unge synes det går for langsomt?

Altså, jeg aner det ikke :D Det var bare lige de ting der faldt mig ind.

All of the above :)

Men jeg vil nu sige, i Kbh. var antal af hestevognsvognmænd allerede stærkt begrænset for 46 år siden ( :shock: ). Til gengæld blev vi stoppet af politiet, fordi der var et eller andet ved lastbilen, der gjorde at den ikke måtte bruges til sådan noget - det var heldigvis en lille klasse, så vi kunne være i to "rugbrød".
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Santa » 4. jul 2018, 11:17

Når man har stået foroverbøjet i et stykke tid og skal rette sig op.....og det foregår i etaper!
10
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Daine » 4. jul 2018, 11:25

^ Og som tilføjelse: når man har siddet på en spisestuestol et stykke tid og så rejser sig, så skal der humpes rundt et stykke tid før ben og hofter er løsnet op :gammel:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf IrmaPigen » 5. jul 2018, 09:42

Lige nu. Min krop er mørbanket. Og jeg er træt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2018, 10:01

I morges da jeg skulle ud af sengen, kors det knagede, og lydsporet var tilsvarende højt :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. jul 2018, 10:29

Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.
6
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2018, 11:26

NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf hotlips » 5. jul 2018, 11:39

Når man ryster på hovedet af diverse modeflip og mumler om hvordan de kommer til at reagere når det om 5 år går op for dem at de har placeret en 40 fods rustbunke midt i haven..
Generelt er jeg nok så gammel at jeg er skeptisk overfor modefænomener der er i størrelser der omfatter ting der fylder hele lastbiler eller omfatter at der rives vægge ned og lignende.

Jeg har aldrig rigtig fanget de der køkken alrum, jeg vil have rummene opdelt og her hvor vi bor er der jævnligt ballade fordi folk har bygget vægge der ikke opfylder kravene som erstatning for dem der var der da de flyttede ind. Vores er et af de eneste der stadig har de originale vægge og dem er vi godt tilfredse med.

Men okay, der skal jo være noget man kan tidsbestemme efter for arkæologerne i fremtiden..
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. jul 2018, 12:07

Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede


Vi turde slet ikke åbne den dør. Hun så allerede ret fortabt ud da vi forklarede hvordan man optog musik på båndet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2018, 12:09

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Da min kollega og jeg sad og forklarede vores nye piccoline hvordan et kassettebånd fungerede.


Fik i forklaret båndsalat, og hvordan man sad med en blyant og rullede bånd på spole igen? :D

Til de unge herinde :-D
Billede


Vi turde slet ikke åbne den dør. Hun så allerede ret fortabt ud da vi forklarede hvordan man optog musik på båndet.


:lol: Man skulle jo også trykke TO knapper ned på båndoptageren SAMTIDIGT :nerve: :panik:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"