Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Guilded_Lily » 30. sep 2018, 07:17

I mit barndomshjem havde vi et Blaupunkt farve-tv på hjul. Hvordan min mor havde råd til det på en sygehjælperløn i 70'erne ved jeg ikke, men vi har ikke haft s/h-tv i min levetid, i hvert fald.

Da vi flyttede i '90, fik vi nyt tv og anlæg - B&O. Tv'et med drejefod og anlægget med automatiske skydelåger. Vi skulle jo have noget at afspille dehersens nye cd'er på. De holdt så også, til min mor skred i 2004. Han beholdt dem, så de kører muligvis stadig.
VHS fik vi først i 1994, da min morfar døde, og vi arvede hans. Computeren kom ikke ind i hjemmet før 1996 - og den blev aldrig sat rigtigt op, fordi min x-pap ikke fattede en bjælde. Vi brugte den ikke til andet end at spille pacman, tetris og Wolfenstein.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Misantropen » 2. okt 2018, 17:33

Jeg synes lige TV 2 har fejret sig selv pga. et eller andet jubilæum.

Men det er så åbenbart 5 år siden...
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf hthy » 3. okt 2018, 01:40

Vi fik fjernsyn i mit barndomshjem i 1961, 25¨ det kostede vist 2100 kr. Ca. 28000 i dag. Vi kunne kun tage DR og tysk ARD, ZDF kom først senere. Jeg købte selv Sort/hvidt fjernsyn i 1973 i Tyskland. Det kostede vist også omkring 2000 kr, (eller i hvert fald det beløb man måtte købe for dengang over grænsen.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf cola » 4. okt 2018, 16:56

Da der var et indlæg omkring hashtak og jeg sad og tænkte... øhh hvad er det og hvorfor bruge det. andet end # shift 3 :-)

Ja jeg har hørt om det, men har aldrig selv brugt det.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Lulu » 4. okt 2018, 17:31

Guilded_Lily skrev:I mit barndomshjem havde vi et Blaupunkt farve-tv på hjul. Hvordan min mor havde råd til det på en sygehjælperløn i 70'erne ved jeg ikke, men vi har ikke haft s/h-tv i min levetid, i hvert fald.

Da vi flyttede i '90, fik vi nyt tv og anlæg - B&O. Tv'et med drejefod og anlægget med automatiske skydelåger. Vi skulle jo have noget at afspille dehersens nye cd'er på. De holdt så også, til min mor skred i 2004. Han beholdt dem, så de kører muligvis stadig.
VHS fik vi først i 1994, da min morfar døde, og vi arvede hans. Computeren kom ikke ind i hjemmet før 1996 - og den blev aldrig sat rigtigt op, fordi min x-pap ikke fattede en bjælde. Vi brugte den ikke til andet end at spille pacman, tetris og Wolfenstein.


Wolfenstein :love:

Det var et godt spil. I hvert fald som barn i 90erne.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Anlewi » 4. okt 2018, 19:22

Myresluger skrev:
Delfin skrev:
paint skrev:
dgd2007 skrev:
paint skrev:"Den 12. februar 1969 blændede DR op for kulør på skærmen."

https://da.wikipedia.org/wiki/Farvefjernsyn_i_Danmark

Men der gik selvfølgelig noget tid før alt var i farve. :)


Der gjorde der sikkert. Men jeg så da børnetime i TV i farver i '70'erne :banan2:


Ja en del af det var i farve, men en del var også i sort/hvid. Ingrid og Lillebror var fx

Colortossen kom heller ikke ud i alle hjørner med det samme, men jeg vil da mene at de fleste nok var ved at have skiftet de gamle sort/hvide tv ud hen mod slutningen af 70'erne - starten af 80'erne.


Ha ha vi havde sort-hvid indtil slutningen af 80’erne. Det virkede jo fint så der var ingen grund til at skifte det ud :rulle: vi fik først video i start 90’erne og kun fordi jeg måtte aflyse en ferie efter at være blevet kørt ned - så investerede mine forældre og lånte James Bonds samlede værker :lol:


Bi fik aldrig en videoafspiller i mit barndomshjem, men ca to gange om året lejede mine forældre en movieboks på tanken
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2018, 10:06

Lulu skrev:
Guilded_Lily skrev:I mit barndomshjem havde vi et Blaupunkt farve-tv på hjul. Hvordan min mor havde råd til det på en sygehjælperløn i 70'erne ved jeg ikke, men vi har ikke haft s/h-tv i min levetid, i hvert fald.

Da vi flyttede i '90, fik vi nyt tv og anlæg - B&O. Tv'et med drejefod og anlægget med automatiske skydelåger. Vi skulle jo have noget at afspille dehersens nye cd'er på. De holdt så også, til min mor skred i 2004. Han beholdt dem, så de kører muligvis stadig.
VHS fik vi først i 1994, da min morfar døde, og vi arvede hans. Computeren kom ikke ind i hjemmet før 1996 - og den blev aldrig sat rigtigt op, fordi min x-pap ikke fattede en bjælde. Vi brugte den ikke til andet end at spille pacman, tetris og Wolfenstein.


Wolfenstein :love:

Det var et godt spil. I hvert fald som barn i 90erne.


Det er det stadig :slem:

Jeg får mere og mere krise over, jeg snart fylder 40. I dag er der kun 14 dage til :whine:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. okt 2018, 09:15

Jeg har lige bestilt julegave fra jobbet. En håndstøvsuger!
3
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Fillie » 9. okt 2018, 13:58

Jeg måtte pause De Unge Mødre for at hive denne tråd frem og konstatere, at man er gammel, når man synes, at børn, der bliver født i dag, stort set alle får nogle mystiske og eksotiske navne. :mimre:
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2018, 14:03

Fillie skrev:Jeg måtte pause De Unge Mødre for at hive denne tråd frem og konstatere, at man er gammel, når man synes, at børn, der bliver født i dag, stort set alle får nogle mystiske og eksotiske navne. :mimre:

Nej, du er først rigtig gammel, når du opdager at de der bliver født i dag, får børn med nogle helt femte navne - deriblandt dine forældres eller bedsteforældres - og accepterer at slig er verdens gang :lol:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Misantropen » 13. okt 2018, 02:48

Jeg har svært ved at forholde mig til at nyt tøj, inspireret af bl.a moden i 90'erne, åbenbart kan sælges for flere tusinde kroner i dag, når det var vældig populært at gå i det samme da jeg gik på efterskole for mindre end 20 år siden. Dengang blev tilsvarende trøjer købt i genbrugsbutikker for under 100 kr. :D

De her koster mellem 1495 og 3095 kr.
Billede

Billede
 
Billede
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Ado » 13. okt 2018, 11:22

Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Fillie » 13. okt 2018, 12:00

Ado skrev:Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.


Jeg har lige stirret vantro på hendes gennemgang af køleskab og fryser. Hvorfor skal de unge bloggeres videoer klippes, så de hakker konstant? Det er frygteligt at se på. Og nej, jeg synes heller ikke, hun er sjov.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Ado » 13. okt 2018, 12:11

Fillie skrev:
Ado skrev:Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.


Jeg har lige stirret vantro på hendes gennemgang af køleskab og fryser. Hvorfor skal de unge bloggeres videoer klippes, så de hakker konstant? Det er frygteligt at se på. Og nej, jeg synes heller ikke, hun er sjov.

Og hendes tur i IKEA, hvor hun er en rigtig rebel og hopper i sengene og kravler på spisebordet og mijaver og leger kat. Ej, men jeg begriber det ikke.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Fillie » 13. okt 2018, 12:29

Ado skrev:
Fillie skrev:
Ado skrev:Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.


Jeg har lige stirret vantro på hendes gennemgang af køleskab og fryser. Hvorfor skal de unge bloggeres videoer klippes, så de hakker konstant? Det er frygteligt at se på. Og nej, jeg synes heller ikke, hun er sjov.

Og hendes tur i IKEA, hvor hun er en rigtig rebel og hopper i sengene og kravler på spisebordet og mijaver og leger kat. Ej, men jeg begriber det ikke.


Jeg har lige set hendes IKEA-tur, og sådan opførte en veninde og jeg os også, da vi var helt unge; tænk at der ikke skal mere til at virke rebelsk og få fame i dag. :lol:
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"