Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Skralde » 27. sep 2018, 14:12

1234 skrev:
hotlips skrev:Når man lige pudser sine imaginære briller og sætter dem på plads før man kigger forundret ud over dem når man iført vanter og halstørklæde møder børn i skolegården med shorts eller kjoler og tynde strømpebukser eller lignende.. Eller voksne der kommer cyklende iført shorts og bare tæer.

Jeg er utvivlsomt gammel og forstokket men jeg har aldrig rigtig vænnet mig til at piger igen har kjoler på året rundt og til alle anledninger, og jeg forstår det ikke rigtig. Udover det er for koldt til vores klima så er det bare uegnet når de render rundt i haven, mudder og huler iført en hel lang tylsag er både upraktisk og gør tydeligvis pænt ondt når de har fået fanget torne og nåle i der så får lavet nogle grimme sår fordi de sidder fast, vi andre fjerner os jo hurtigt pr refleks og skubber det væk eller noget, men når det sidder fast i kjolen så får de bare yderligere sår når de så lægger hånden i det og får kørt den hele vejen langs sådan en tyk tjørnetorn.

Jeg kan sagtens forstå de gerne vil være fine og det synes jeg bestemt også de skal have lov til, jeg har selv hadet at det blev anset for fjollet at jeg gerne ville have lyserødt tøj og at jeg elskede festoner og polkeprikkee, så det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for at de da skal have lov til at give den gas og være så tøseprinsesseglimrede som de overhovedet kan ønske sig, men hver ting til sin tid, og man kunne måske godt lære dem at man er nødt til at have bukser på til nogen ting og man kan godt være fin med bukser på også, der er jo heller aldrig nogle af de mødre der har kjole på når det er koldt.

Altså jeg har kjole på året rundt og jeg fryser aldrig. Man skal jo bare tage ordentlig strømpebukser på. Jeg synes faktisk jeans oftere er koldere at have på.


Det samme her. Jeg får væsentlig koldere lår af bukser og føler mig generelt langt mere hæmmet i dem.
Her er der i øvrigt 19° på nuværende tidspunkt, så koldt er der på ingen måde.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf PaleSeptember » 27. sep 2018, 15:23

Lige nu. Jeg har ondt i hele kroppen....
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Sorenspige » 27. sep 2018, 18:58

Da det blev foreslået, at vi skulle cykle ind i byen for at spise sushi i morgen. Jeg gider ikke cykle, når jeg skal ud at spise.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2018, 10:57

Skralde skrev:
1234 skrev:
hotlips skrev:Når man lige pudser sine imaginære briller og sætter dem på plads før man kigger forundret ud over dem når man iført vanter og halstørklæde møder børn i skolegården med shorts eller kjoler og tynde strømpebukser eller lignende.. Eller voksne der kommer cyklende iført shorts og bare tæer.

Jeg er utvivlsomt gammel og forstokket men jeg har aldrig rigtig vænnet mig til at piger igen har kjoler på året rundt og til alle anledninger, og jeg forstår det ikke rigtig. Udover det er for koldt til vores klima så er det bare uegnet når de render rundt i haven, mudder og huler iført en hel lang tylsag er både upraktisk og gør tydeligvis pænt ondt når de har fået fanget torne og nåle i der så får lavet nogle grimme sår fordi de sidder fast, vi andre fjerner os jo hurtigt pr refleks og skubber det væk eller noget, men når det sidder fast i kjolen så får de bare yderligere sår når de så lægger hånden i det og får kørt den hele vejen langs sådan en tyk tjørnetorn.

Jeg kan sagtens forstå de gerne vil være fine og det synes jeg bestemt også de skal have lov til, jeg har selv hadet at det blev anset for fjollet at jeg gerne ville have lyserødt tøj og at jeg elskede festoner og polkeprikkee, så det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for at de da skal have lov til at give den gas og være så tøseprinsesseglimrede som de overhovedet kan ønske sig, men hver ting til sin tid, og man kunne måske godt lære dem at man er nødt til at have bukser på til nogen ting og man kan godt være fin med bukser på også, der er jo heller aldrig nogle af de mødre der har kjole på når det er koldt.

Altså jeg har kjole på året rundt og jeg fryser aldrig. Man skal jo bare tage ordentlig strømpebukser på. Jeg synes faktisk jeans oftere er koldere at have på.


Det samme her. Jeg får væsentlig koldere lår af bukser og føler mig generelt langt mere hæmmet i dem.
Her er der i øvrigt 19° på nuværende tidspunkt, så koldt er der på ingen måde.



Jeg er med på kjole-holdet. Det samme er min 5 årige. Vi fryser aldrig benene.

Til hende indkøbes der uldstrømpebukser, som hun bruger hele vinteren. Der kommet leggings udenpå på de meget kolde dage.
Og det går fint i både mudder og sandkasse. Ofte har de jo også regnbukser/termobukser/flyverdragt udenpå.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Ado » 28. sep 2018, 15:42

Nu. Jeg har lovet at tage med en veninde på bar i morgen. Jeg vil meget hellere sidde hjemme foran brændeovnen i nattøj og se "Den store bagedyst".
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Badesandalen » 29. sep 2018, 08:43

I går. Jeg skulle have været i bio med manden, men jeg orkede ikke rigtigt at filmen først startede 21.20, og at vi først ville være hjemme igen lige omkring midnat. Så i stedet for tog vi ud at spise, handlede og lå under dynerne kort efter filmen var startet. Jeg faldt i søvn inden 22.
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 09:04

Da jeg ifm. mit eget indlæg i en anden tråd blev mindet om at jeg kan huske da TV3 sendte andet end underholdning.

Tænk sig, engang sendte de også nyheder og autentiske udsendelser i stil med Station 2(hvor de stod i et studie og fortalte om aktuelt kriminalitet)

:gammel:
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Planten » 29. sep 2018, 09:53

Lige nu, hvor jeg sammen med en par tre år yngre veninder ser dr k om reklamer. Der er en del reklamer, jeg kan huske, som de andre ikke kan :D
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 10:05

Planten skrev:Lige nu, hvor jeg sammen med en par tre år yngre veninder ser dr k om reklamer. Der er en del reklamer, jeg kan huske, som de andre ikke kan :D

Tak for tippet. Jeg er startet på første afsnit :lol:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2018, 10:38

Misantropen skrev:Da jeg ifm. mit eget indlæg i en anden tråd blev mindet om at jeg kan huske da TV3 sendte andet end underholdning.

Tænk sig, engang sendte de også nyheder og autentiske udsendelser i stil med Station 2(hvor de stod i et studie og fortalte om aktuelt kriminalitet)

:gammel:

Ha ha, så føler jeg mig jo virkelig gammel ... :rock:
Jeg kan huske da der slet ikke var TV2 og 3, men kun DR - og så Sverige 1 og 2 i Østdanmark og ARD og ZDF i Syd-DK.
Hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg også huske da vi slet ikke havde fjernsyn :)
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 11:28

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Da jeg ifm. mit eget indlæg i en anden tråd blev mindet om at jeg kan huske da TV3 sendte andet end underholdning.

Tænk sig, engang sendte de også nyheder og autentiske udsendelser i stil med Station 2(hvor de stod i et studie og fortalte om aktuelt kriminalitet)

:gammel:

Ha ha, så føler jeg mig jo virkelig gammel ... :rock:
Jeg kan huske da der slet ikke var TV2 og 3, men kun DR - og så Sverige 1 og 2 i Østdanmark og ARD og ZDF i Syd-DK.
Hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg også huske da vi slet ikke havde fjernsyn :)

Jeg kan ikke huske hvornår vi fik tv, men jeg husker det som om at vi altid har haft det i mit barndomshjem.

Til gengæld var det ikke en selvfølge at have tv på eget værelse og når man så fik det var det ofte en lille klods, evt. med integreret VHS-afspiller. Den har sikkert været på størrelse med en lille flyttekasse, dog uden at være stor nok til at have et medfølgende tvbord. Men de kunne fås i forskellige farve som blå eller gul, hvis man skulle peppe sit værelse lidt op :D
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2018, 11:28

Confucius skrev:Når man, på stående fod, ved hvad "Højlunds Forsamlingshus" var, og kan huske at have set det live.

Åh ja, han var ikke til at holde ud :lol:
Hans datter er i øvrigt nyhedsoplæser på TV2 News nu.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2018, 11:32

Misantropen skrev:Jeg kan ikke huske hvornår vi fik tv, men jeg husker det som om at vi altid har haft det i mit barndomshjem.
[...]

Uden at være helt sikker vil jeg mene vi fik det på et tidspunkt i perioden 1962-64 :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 11:40

dgd2007 skrev:
Confucius skrev:Når man, på stående fod, ved hvad "Højlunds Forsamlingshus" var, og kan huske at have set det live.

Åh ja, han var ikke til at holde ud :lol:
Hans datter er i øvrigt nyhedsoplæser på TV2 News nu.


Det har været en gammel far, hun har haft. Jeg så lige at Niels Højlund døde i 2014 - 82 år gammel. Han var far til 9 børn. Han har haft travl, den gode Højlund ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf cola » 29. sep 2018, 12:07

Da jeg opdagede at jeg stadig har slik liggende i min skuffe... havde helt glemt det. Jeg må lide af det der med hukommelsen, kan ikke huske hvad det hedder :-)
1

Tilbage til "Generelt"