Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 641
Likede indlæg: 6697

Re: Hvornår har du sidst følt dig gammel?

Indlægaf Pandesteg » 15. okt 2018, 14:17

Er i USA og går forbi en butik som tydeligvis (i mine øjne) er en genbrugsbutik. Masser af one piece nips/skrammel og sager i vinduet og noget tøj/tasker inde bagved. Tænker der skal jeg da ind og kikke. Da jeg så kommer tættere på står der “Madison Museum of Contemporary Art” på døren :lol:
12
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 10
Likede indlæg: 779

Indlægaf DenBruneMunk » 15. okt 2018, 14:37

Pandesteg skrev:Er i USA og går forbi en butik som tydeligvis (i mine øjne) er en genbrugsbutik. Masser af one piece nips/skrammel og sager i vinduet og noget tøj/tasker inde bagved. Tænker der skal jeg da ind og kikke. Da jeg så kommer tættere på står der “Madison Museum of Contemporary Art” på døren :lol:

Det var en butik fra fremtiden, som du gik forbi der.
0
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 50
Likede indlæg: 474

Indlægaf Kasper » 15. okt 2018, 19:37

Ado skrev:
Fillie skrev:
Ado skrev:Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.

Jeg har lige stirret vantro på hendes gennemgang af køleskab og fryser. Hvorfor skal de unge bloggeres videoer klippes, så de hakker konstant? Det er frygteligt at se på. Og nej, jeg synes heller ikke, hun er sjov.

Og hendes tur i IKEA, hvor hun er en rigtig rebel og hopper i sengene og kravler på spisebordet og mijaver og leger kat. Ej, men jeg begriber det ikke.

Jeg tror det delvist er inspireret af TurboModuls måde at klippe på. "Jumpcut", hedder det - hvor man klipper video sammen af mindre bidder, i stedet for at lave flere længere, sammenhængende takes (som er sværere at lave fordi man er mere tilbøjelig til at lave fejl i lange sekevenser).

Her er et godt eksempel med den altid sjove Jacob Ditzel: https://www.youtube.com/watch?v=KVfJqHJOUck

PS: I er gamle :D
Senest rettet af Kasper 15. okt 2018, 20:20, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 50
Likede indlæg: 474

Indlægaf Kasper » 15. okt 2018, 20:18

Kasper skrev:
Ado skrev:
Fillie skrev:
Ado skrev:Nu! Så en artikel på Facebook om en 22 årig kvinde, der åbenbart er en meget populær youtuber. Sophie Helvig. Så jeg har siddet og set et par af hendes videoer og føler mig nu som en på 87 år. Hvad sker der med ungdommens humor? I guder.

Jeg har lige stirret vantro på hendes gennemgang af køleskab og fryser. Hvorfor skal de unge bloggeres videoer klippes, så de hakker konstant? Det er frygteligt at se på. Og nej, jeg synes heller ikke, hun er sjov.

Og hendes tur i IKEA, hvor hun er en rigtig rebel og hopper i sengene og kravler på spisebordet og mijaver og leger kat. Ej, men jeg begriber det ikke.

Jeg tror det delvist er inspireret af TurboModuls måde at klippe på. "Jumpcut", hedder det - hvor man klipper video sammen af mindre bidder, i stedet for at lave flere længere, sammenhængende takes (som er sværere at lave fordi man er mere tilbøjelig til at lave fejl i lange sekevenser).

Her er et godt eksempel med den altid sjove Jacob Ditzel: https://www.youtube.com/watch?v=KVfJqHJOUck

0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 591
Likede indlæg: 5056

Indlægaf Kommodedyret » 15. okt 2018, 20:19

Kasper skrev:
Ado skrev:
Fillie skrev:

Youtubere fra hele verden klipper på den måde og har gjort det i årevis, tror ikke at Ditzel og Co har opfundet det.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 191
Likede indlæg: 2737

Indlægaf englishchannel » 16. okt 2018, 16:57

Da jeg i ramme alvor sagde: "Mit største ønske er at få et bryggers!"

Et bryggers alligevel :D Det er altså voksent.
23
Akehurst2
Kort karma: 586
Likede indlæg: 12658

Indlægaf Akehurst2 » 16. okt 2018, 16:58

englishchannel skrev:Da jeg i ramme alvor sagde: "Mit største ønske er at få et bryggers!"

Hahahahahahaha :-D :-D

Jeg følte mig lidt gammel, da min tante sammenlignede mig med min mormor. Bare fordi, jeg sagde, at jeg ikke ønskede mig noget til jul 'for jeg mangler jo ingenting' :genert:
9
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 16. okt 2018, 17:03

Akehurst2 skrev:
englishchannel skrev:Da jeg i ramme alvor sagde: "Mit største ønske er at få et bryggers!"

Hahahahahahaha :-D :-D

Jeg følte mig lidt gammel, da min tante sammenlignede mig med min mormor. Bare fordi, jeg sagde, at jeg ikke ønskede mig noget til jul 'for jeg mangler jo ingenting' :genert:

Haha, vent bare. Næste trin bliver, at du giver dig og siger: "Okay, så måske bare noget chokolade og nogle servietter!" :D

Jeg fik i øvrigt stearinlys i gave for nyligt og blev oprigtigt glad for dem. Jeg er også ved at udvikle mig til min mormor :lol:
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 823
Likede indlæg: 11740

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2018, 21:24

I skulle snakke! Jeg fik et stykke sæbe i snor for et par år siden :lol:
4
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 413
Likede indlæg: 8600

Indlægaf sigge » 19. okt 2018, 20:44

Lige nu, hvor jeg ser det efter sigende sindssygt populære, koreanske boyband BTS i Graham Norton. Det lyder jo ikke engang godt. :gammel:
0
:deer: :deer: :deer: :deer: :deer:
Skal du ikke være med til at skrive årets debatjulekalender? Tilmeld dig her: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=29&t=12933
1234
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1997

Indlægaf 1234 » 20. okt 2018, 05:46

[*]

Jeg kan konstatere, at jeg ikke er så gammel som jeg troede. Jeg forstår nemlig ikke, hvad almindelige mennesker skal bruge et bryggers til, men jeg er også opvokset på landet, hvor det har en del ekstra funktioner end i byen.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 475
Likede indlæg: 5828

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2018, 08:22

sigge skrev:Lige nu, hvor jeg ser det efter sigende sindssygt populære, koreanske boyband BTS i Graham Norton. Det lyder jo ikke engang godt. :gammel:

Jeg har en pige i min klasse, som er superfan. Hun sluger ALT, hun kan finde og har holdt oplæg om dem i engelsk. De er vist bare et regulært boyband, som vi kender dem fra 80'erne og 90'erne. Bare på koreansk.
1
Brugeravatar
Queen Molly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 418

Indlægaf Queen Molly » 20. okt 2018, 08:45

1234 skrev:[*]

Jeg kan konstatere, at jeg ikke er så gammel som jeg troede. Jeg forstår nemlig ikke, hvad almindelige mennesker skal bruge et bryggers til, men jeg er også opvokset på landet, hvor det har en del ekstra funktioner end i byen.

Hvilke funktioner er forskellige fra land og by?
Jeg er også vokset op på landet og bor nu i byen men kan ikke lige se det.
1
1234
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1997

Indlægaf 1234 » 20. okt 2018, 16:14

Queen Molly skrev:

Altså mine forældre har pillet høns, ordnet store mængder grøntsager fra egen have, hakket fars fra eget kvæg, lavet most på en gammeldags maskinen osv. Den slags har jeg aldrig set i byen. Der vasker folk hvis bare tøj og hænger lidt beskidte flyverdragter.
2
Brugeravatar
englishchannel

Indlægaf englishchannel » 20. okt 2018, 16:34

1234 skrev:
Queen Molly skrev:

Altså mine forældre har pillet høns, ordnet store mængder grøntsager fra egen have, hakket fars fra eget kvæg, lavet most på en gammeldags maskinen osv. Den slags har jeg aldrig set i byen. Der vasker folk hvis bare tøj og hænger lidt beskidte flyverdragter.

Lige nu fylder vores tørrestativ med vasketøj halvdelen af vores badeværelse, så for mig er et bryggers virkelig en drøm :genert:
0

Tilbage til "Generelt"