Debatterne.dk - har du prøvet det?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Kilix » 11. feb 2018, 22:43

Som (betalt) community manager - eller skal vi kalde det "glorified forum admin" - er jeg faktisk imponeret over phpBBs nyeste tiltag med forum boards. Det ser fint og funktionelt ud paa overfladen. Hvor meget mulighed der er for egenudvikling er saa det naeste store spoergsmaal.

Pernille og folket skal dog ikke lige starte som de har gjort der... "Debatterne.dk er et nyt stort debatforum, som har til formål at samle danskere i alle aldre til debatter om alle emner. Vi er ikke blot et forum, men også et community med utallige af funktioner." Ej, det er jo ikke stort, og i er da slet ikke et community, endnu - pas paa med at vaere for bombastiske, saa faar i netop saadan en velkomst som i har faaet her. Jeg kan se I allerede har gang i noget google tracking, og det er fint, men kun hvis i reelt set bruger dataene til noget, ellers kan det vaere ligemeget.

Det er tydeligt at i gerne vil tjene penge paa siden. Hvad er jeres overordnede maal? Hvad er jeres call to action? Hvad goer jer anderledes end dindebat, og den her? Hvorfor skal jeg starte en bruger paa jeres side? Badges? Det er ikke unikt nok til at ville traekke mig et andet sted hen. I maa have gang i taenketanken, og starte noget unikt som ikke bare er en kopi af noget funktionelt, paa et opdateret software.
Funktioner har i nok af, selv om i mangler nogen helt basale (bread crumbs f.eks). Lige et fif: Jeres brugere er ligeglade med badges, naar de ikke kan finde rundt.

Man kan lynhurtigt kaste RIGTIG mange penge ud paa en cloud software eller SaaS, som er mere form end function. Det kan ogsaa lynhurtigt give bagslag, naar ens garvede brugere egentligt bare gerne vil slowchatte paa en platform som de kender. (Ingen kort, anyone?)

Med hensyn til betalt moderation, saa lad vaere. Det kan simpelthen ikke betale sig i laengden, med mindre I har flere tusinde aktive brugere om ugen, eller er sponsorerede af et firma. (som jubii var). Derimod kan der vaere flere fordele i at brugerne modererer deres egne fora. De kender hinanden, og der kommer ikke en "Debathoevding" i vejen. Og saa skal I for guds skyld ikke overmoderere i starten. Der er sjaeldent set en stoerre forum killer end en over engageret moderator.

Af hvad jeg har set fra debatten.net er den velholdt, velkoerende og uden alt muligt forum fluff som folk som mig skal tage stilling til til dagligt. Og det er netop det, jeg tror, tiltraekker brugerne her, sammen med det reelle faellesskab (community) de har opbygget gennem mange (mange, mange) aar.
9
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. feb 2018, 23:56

Tobywan skrev:Status her efter knap 2 dage er et svimlende:
Indlæg 35 • Emner 12 • Tilmeldte brugere 17

Wow!

Det er jo næsten aktiviteten her på nogle minutter, så er der meget lang vej endnu. Og ikke mange afhoppere :danse:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Akehurst2 » 12. feb 2018, 09:45

PaleSeptember skrev:Jeg forstår egentlig ikke behovet for at svine et nyt forum og initiativtagerne hertil til. Der er ikke nogen, der siger, at man kun må være på ét forum af gangen, så måske nogen havde lyst til at oprette sig derovre også - det betyder ikke, at man er utro med dette forum! Jeg synes, det er helt fint at reklamere for et nyt forum herinde af samme årsag. Ingen tvinger nogen til at hoppe derover og forlade stedet her.
Det er klart, at det tager et stykke tid, før der kommer nok nye brugere og dermed indlæg på et nyt forum, men det kunne jo rent faktisk ende med at være et interessant sted, hvis man gav det tid nok - og man kunne jo (gud forbyde det) lære nye mennesker at kende!

Jeg har ikke selv kigget derover, da jeg synes, at jeg bruger nok tid her og får mine behov opfyldt her, men jeg skal da ikke kunne sige, at et nyt forum aldrig bliver interessant for mig, og alle fora skal jo starte et sted.


Jeg synes ikke, man kan kalde det tilsvining, omend det sikkert føles voldsomt når en hel flok debattører gør grin med ens initiativ.

Men når man ud af det blå kommer ind på en ret veletableret debatside og går i gang med at belære folk om, hvordan en debatside skal drives, om at de ikke bryder sig om moderationen (rimelig WTF at forklare folk at de synes noget, de slet ikke har givet udtryk for), skriver nogle rimelig usammenhængende ting om hvem man er og ikke rigtig vender tilbage på de rimelige spørgsmål, så risikerer man at folk går lidt i selvsving. Især når det samtidig er tydeligt, at der er tale om reklame for noget, nogen vil tjene penge på.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Akehurst2 » 12. feb 2018, 10:35

Og apropos "tilsvining" så er PernilleSilke pænt nedladende selv:

PernilleSilke skrev:Idéen ved Debatterne.dk er jo som sådan også et skabe en ordentlig og hyggelig debat, ligesom der var på den gamle Jubii og også lidt her. Vi har så valgt at lave et nyt sted fordi vi har pengene til at få funktionsdygtigt og moderne forum op at stå :D

I skal tænke på at selve indholdet på forummet er det I selv bidrager med i form af indlæg og kommentarer. Det vi derudover bidrager med er selve hjemmesiden og funktionerne :) Spørg endelig hvis andet


I har da også en "ordentlig og hyggelig debat". Lidt.
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf dgd2007 » 12. feb 2018, 11:20

Akehurst2 skrev:Og apropos "tilsvining" så er PernilleSilke pænt nedladende selv:

[...]

I har da også en "ordentlig og hyggelig debat". Lidt.

Ja, det var noget af det, der gjorde det svært at regne ud, om det var alvorligt ment. Det er jo ikke lige måden at indynde sig på :lol:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Akehurst2 » 23. feb 2018, 13:16

Okay, for nogen, der virkelig savner en god debat, så debatterer de godt nok forbøffende lidt derinde.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. feb 2018, 13:58

Akehurst2 skrev:Okay, for nogen, der virkelig savner en god debat, så debatterer de godt nok forbøffende lidt derinde.

Det ligner nærmest et stilbillede, hver gang man kikker ser man det samme , som et foto egentlig. De har ikke haft særligt held med at flytte på meget der.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf LaScrooge » 23. feb 2018, 15:00

Akehurst2 skrev:Okay, for nogen, der virkelig savner en god debat, så debatterer de godt nok forbøffende lidt derinde.


Ja. Det er besynderligt, at initiativtagerne ikke selv starter nogle tråde og skaber aktivitet.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Ado » 7. mar 2018, 11:32

Akehurst2 skrev:Ado har helt bestemt heddet Rødhætte, men jeg vil vædde hvad som helst på at hun ikke er i gang med ar starte en konkurrerende debat, og i øvrigt aldrig ville gøre det så ubehjælpsomt.

Nej, det er jeg dælme ikke. :D
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Ado » 7. mar 2018, 11:34

Lemonella skrev:
Ado skrev:
Akehurst2 skrev:Ado har helt bestemt heddet Rødhætte, men jeg vil vædde hvad som helst på at hun ikke er i gang med ar starte en konkurrerende debat, og i øvrigt aldrig ville gøre det så ubehjælpsomt.

Nej, det er jeg dælme ikke. :D


Wauw. Dejligt at se dig igen. :blomst:



Taaak. :kys:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf LadyFox » 7. mar 2018, 14:01

Der er 4 gange så mange indlæg i denne tråd som der er på hele den anden debat :D
7
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Rapfisk » 7. mar 2018, 15:17

Ado skrev:Tag

Ado er fremme fra sit skjul. Så har vi da fået noget godt ud af dén side.
4
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2018, 15:20

Rapfisk skrev:
Ado skrev:Tag

Ado er fremme fra sit skjul. Så har vi da fået noget godt ud af dén side.


Ja, en frisk anklage om at hun havde forladt os for at starte en konkurrerende debat var alt, der skulle til :-D
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2018, 16:04

Alkaia skrev:
Tobywan skrev:Status her efter knap 2 dage er et svimlende:
Indlæg 35 • Emner 12 • Tilmeldte brugere 17


Og i dag er der imponerende 20 brugere. :lol:


Med brugere er det kvalitet og ikke kvantitet, der tæller. Dindebat.dk har fx i følge dem selv 179.484 brugere.
7
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Debatterne.dk - har du prøvet det?

Indlægaf Stars » 7. mar 2018, 21:13

Akehurst2 skrev:
Alkaia skrev:
Tobywan skrev:Status her efter knap 2 dage er et svimlende:
Indlæg 35 • Emner 12 • Tilmeldte brugere 17


Og i dag er der imponerende 20 brugere. :lol:


Med brugere er det kvalitet og ikke kvantitet, der tæller. Dindebat.dk har fx i følge dem selv 179.484 brugere.


Den nye debat har en klar fordel for travle debatører:
Du behøver ikke besøge siden hver dag, for at holde dig a jour:
Nyeste indlæg er skrevet d. 1. marts :D
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Generelt"