Valentines ??

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 392
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4104

Re: Valentines ??

Indlægaf Pjeps » 9. feb 2018, 21:27

Jeg bruger ikke valentines, hverken som single, eller i parforhold.
0
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11206

Indlægaf dgd2007 » 10. feb 2018, 03:22

Pjeps skrev:
dgd2007 skrev:Nej, det er meget længe efter min tid, at det blev importeret. :gammel:

Okay jeg er træt, jeg fik læst det som , “ ikke længere efter jeg er blevet impotent” :genert:

Nå nej, så kan det jo ikke betale sig ... :wink3:
0
Brugeravatar
Queen Molly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 398

Indlægaf Queen Molly » 10. feb 2018, 11:36

Vi går ikke op i hverken valentines dag eller årsdage.
Men jeg gider bestemt ikke hidse mig op over at andre gør det.
Og i år har jeg faktisk ikke lagt mærke til reklamer for valentines dag.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 336
Likede indlæg: 3969

Indlægaf Anilara » 10. feb 2018, 12:00

Nej, det siger mig ikke noget, og vi er gode til at fejre andre almindelige dage. Det føles påtaget for mig, at skulle gøre noget den dag.
Hvad andre gør, må de om.
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 686
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4519

Indlægaf Vira » 10. feb 2018, 12:07

Vi bruger det ikke, mærkedage osv ja men ikke valentines
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Smiling_Goat
Kort karma: 781
Likede indlæg: 12830

Indlægaf Smiling_Goat » 10. feb 2018, 12:25

MissHindenburg skrev:Jeg er ret så arbejdsramt så det bliver til nul og ingenting - jeg er ret sent hjemme så det må blive i weekenden, hvor jeg alligevel skal arbejde...
hvis det ellers passer med en fri- weekend laver kæresten som regel hj.lavet "fedtet kineser mad", stegte ris, paneret kylling og sursød-sovs.
Jeg tror han får et lille kort og en hilsen i hans madpakke.

Ih det var en god idé. Den tror jeg, jeg låner. Jeg stopper da lige noget sødt i hans madpakke den dag

Vi har ikke en "proces" omkring valentines :P.. Dagen er både blevet forbigået i tavshed, men jeg har også fået blomster, så det kommer lidt an på overskuddet og humøret, tror jeg. Jeg synes dog personligt, det er en ganske fin tradition. Jeg synes, argumentet jeg hører mod at fejre dagen er, at man ikke har brug for en fast mærkedag til at udtrykke sin kærlighed, og det argument, kan jeg ikke helt følge. Selv hvis man ikke har brug for en mærkedag, er der vel ikke et max. for hvor meget man må udtrykke sin kærlighed på et år.

Altså jeg kan forstå, at man dropper dagen, hvis blomsterne bliver kvast mod væggen, kastet i skraldespanden og i øvrigt efterlader modtageren i utrøstelig gråd midt på køkkengulvet, men hvis modtageren bliver bare det mindste glad for gestussen, kan jeg slet ikke følge, hvorfor dagen skulle ignoreres. Glæde er vel altid godt.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4216

Indlægaf hotlips » 11. feb 2018, 05:28

Min dreng plejer at få en af de hjerteformede helium balloner og en pose med nougat hjerter fra frellsen, det er helt fast...jeg må hellere huske at spørge om det er tilladt at tage ballonen med når jeg henter ham, det syntes han var toppen i børnehaven men han går meget op i at nu er han altså stor og ikke til børnepjat for tiden og jeg ved ikke om sådan en ballon hører under børn :gruble:

Han plejer at få en lille ting mere, jeg tror det bliver en lille kaktus iår, han er begyndt at samle på kaktus fordi han leger zombie krig og sådan nogle kan åbenbart ikke tåle kaktus og han bliver så glad når han får en ny sort.

Jeg ved ikke om vi gør mere ud af det, det veksler lidt efter hvad vi har af energi og penge, måske griller vi hotdogs i haven eller går i biografen, men det er absolut også muligt vi hopper i nattøjet når vi kommer hjem og spiser aftensmaden foran fjernsynet, det sker af og til og han trænger til at få ferie.

Ellers tror jeg måske vi sender en blomst og et par babysokker eller noget til min søster der er gravid og alene med det, det er ikke noget vi plejer men jeg har selv været gravid alene og man kan godt komme til at føle sig mere alene end man lige havde regnet med. Måske inviterer vi havde til at komme og spise og smække benene op i sofaen.

Jeg har vist holdt de fleste former for Valentine, jeg har også haft de der med kærester hvor man tager hofteholder på fra morgenstunden og bruger dagen i sengen og jeg har fået tilsendt blomster, da jeg boede på en gård havde min mor en lille konkurrence om at sende mig større og vildere ting hvert år og der har været så meget andet .. Jeg synes ikke jeg kan få for meget af at huske at sætte pris på mine mennesker og jeg elsker at gøre mig umage med at være lidt mere opmærksom, give lidt mere, huske at fortælle folk de er vigtige for mig.. Og jeg synes ellers vi er rigtig gode til det til hverdag.
1
Grissebassen
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Grissebassen » 12. feb 2018, 13:59

Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.
Jeg må leve i min egen lille osteklokke, for jeg troede eller kun, det var noget man fejrede i USA. Jeg har intet problem med importerede traditioner, men i og med at det er gået hen over hovedet på mig i al den tid det har eksisteret i Danmark, føles det ikke rigtigt som en tradition for mig. Og nårh ja, så er jeg også single.
0
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2774

Indlægaf Ficus » 12. feb 2018, 14:08

Jeg gik i 6. klasse da jeg fik/gav en valentinesgave til min “kæreste”. Det er 15-16 år siden (var i øvrigt også det skoleår vi fik engelsk, på min skole).
Har et par gange nu undret mig over at folk synes det er noget nyt.

Han fik i øvrigt en tudegrim, lysegrøn plysset elefantsparegris købt i Kvickly :cool:
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Stitch » 12. feb 2018, 14:15

Grissebassen skrev:Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.
Jeg må leve i min egen lille osteklokke, for jeg troede eller kun, det var noget man fejrede i USA. Jeg har intet problem med importerede traditioner, men i og med at det er gået hen over hovedet på mig i al den tid det har eksisteret i Danmark, føles det ikke rigtigt som en tradition for mig. Og nårh ja, så er jeg også single.

Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.
0
Grissebassen
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1372

Indlægaf Grissebassen » 12. feb 2018, 14:17

Stitch skrev:
Grissebassen skrev:Det er først gået op for mig i løbet af år 2017 at valentines og hallowen åbenbart er blevet en ting i Danmark. Og hvornår det er sket begriber jeg ikke, for det var ikke en ting, da jeg var ung og med på moden.

Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.

Der kan man bare se. Jeg har virkelig en unik evne til ikke at opfange, hvad der foregår omkring mig :genert:
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Stitch » 12. feb 2018, 14:44

Grissebassen skrev:Der kan man bare se. Jeg har virkelig en unik evne til ikke at opfange, hvad der foregår omkring mig :genert:

Det er også en slags talent :lol2: :kram:
1
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 21
Likede indlæg: 319

Indlægaf Lone » 12. feb 2018, 14:50

Vi plejer ikke at fejre det, og det regner jeg heller ikke med, at vi skal i år
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 640
Likede indlæg: 9768

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. feb 2018, 16:50

Jeg skal arbejde og på hovedet hjem i seng, men jeg håber at få den store hjerteslikkepind, jeg har peget på i en butik.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11206

Indlægaf dgd2007 » 12. feb 2018, 22:26

Stitch skrev:Valentines har man fejret i alle katolske lande, da skt. Valentin er en helgen. Vores nabo Sverige fejrer ivrigt "Alla hjärtans dag" :lun:, så det er ikke bare amerikansk.

Arh, men det er vel ikke derfor, folk er blevet modtagelige for at fejre det i DK nu.
Det er vel amerikanske film og serier, der har gødet jorden for det - og så har blomsterhandlerne selvfølgelig også gjort deres.
Jeg tvivler på, at det er svensk eller katolsk indflydelse, der har gjort sig gældende, selvom om du sikkert principielt har ret.
1

Tilbage til "Generelt"