Hvad var du bange for som barn?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 813
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 4482

Re: Hvad var du bange for som barn?

Indlægaf Fillie » 9. feb 2018, 22:28

ajnaM skrev:
POCKETKITTEN skrev:Bjørneklo. Jeg var sikker på, jeg ville dø straks, hvis jeg rørte den. Og spøgelser.

Heh, sådan havde jeg det med snebær.

Jeg var endda så ond, at jeg engang i børnehaveklassen tvang en pige fra 1. klasse til at spise et snebær, sammen med nogle andre piger. :genert: Og så fik jeg grum samvittighed bagefter, for jeg var sikker på, hun døde.

Snebær var jeg også utryg ved. I det hele taget har jeg aldrig været barn af naturen; den virkede mest af alt bare farlig og giftig! :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Anilara » 9. feb 2018, 23:14

Afskylia fra Hugo, Gurpeldyret, gylletanke...
0
superboa
Kort karma: 66
Likede indlæg: 616

Indlægaf superboa » 9. feb 2018, 23:44

At være alene hjemme - der kunne jo ske mig alt muligt!

Den dybe ende i svømmehallen - og jeg gik til svømning 1 x ugentligt... Jeg troede ikke som andre her i tråden, at der var hajer eller krokodiller gemt i vandet, til gengæld var jeg bange for, at der skulle gemme sig en stor hval i mørket (?)

Mørke - jeg var virkeligt mørkeræd!

Tordenvejr - jeg er stadig ikke fan af tordenvejr.

Fyrværkeri - det er jeg stadig bange for.

Bier og hvepse - var virkeligt bange for at blive stukket!

Jeg var et meget ængsteligt barn.
0
Debra1
Kort karma: 10
Likede indlæg: 218

Indlægaf Debra1 » 10. feb 2018, 00:28

Jeg var bange for Lille My og Murren fra Mumitroldene.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 640
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9653

Indlægaf Delfin » 10. feb 2018, 03:48

En legekammerat havde bildt mig ind, at der vare en børnelokker udenfor hækken, som ville stikke med en kniv gennem hækken, hvis man kom for tæt på. Guderne må vide, hvor hun fik det fra, men jeg holdt mig langt væk fra den del af haven :lol:

Edderkopper og stankelben grænsende til fobi.

Jeg havde en tilbagevendende drøm om et dyr, som ville bide mig i struben, hvor jeg altid vågnede lige før, det bed. Derfor bange for mørke en tid.

Indendørs fugle som fløj frit i stuen og risikerende at lande i mit hår med de hæslige fødder, eller flyve ind i hovedet på mig med baskende vinger. Uh det løber koldt ned ad ryggen og håret rejser sig på armene. Fuglene er jeg stadig bange for, og det er endda engang lykkedes mig at blive bange for en fugl udendørs, som fløj 'efter mig' fra træ til træ. :genert: Ikke en skid rationelt, men hvem siger også, at det skal være det :lol:

Der var sikkert mere, men det har jeg lykkelig glemt.

Tv havde vi ikke, da jeg var barn, så filmkatakterer var der ikke rigtig noget med.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 10. feb 2018, 05:14

ajnaM skrev:
Juki skrev:(...)

Btw hvorfor var du bange for Povl Dissing? :-D

Det var hans stemme. :shock: :lol:

Kan stadig få det helt dårligt, når min mor sætter 'åh nej mor, giv mig en hest mor' på. :-D

Det lyder også ganske rædselsfuldt så jeg kan godt følge dig :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 10. feb 2018, 05:30

Chatsy skrev:Jeg var rædselsslagen for Trolderik som barn. Forestil jer lige den juleaften, da min farmor gav mig en dukke af den modbydelige satan i julegave. Jeg skreg og græd, da de sjæleløse dukkeøjne gloede lige op i fjæset på mig og så løb jeg ellers væk og nægtede at komme tilbage før Trolderik blev fjernet fra mit åsyn.

Og så var jeg bange for mørket - eller for det jeg troede gemte sig i mørket.
Muren fra Mumitroldene kunne jeg heller ikke klare.
Vamle mænd efter solnedgang (rygterne om børnelokkere var ret udbredt).

Men Trolderik var den værste. Føj.

Jeg havde ikke noget problem med Trolderik, men jeg havde det virkelig ambivalent med Snøvsen! Han var jo cool nok og det var nogle gode film(selvom de til tider var lidt nervepirrende) men hvad var han?! Det kunne jeg slet ikke lure og samtidig håbede jeg virkelig meget på at finde min egen Snøvsen :genert:

Jeg fik faktisk min egen Snøvsen figur på et tidspunkt. Jeg ved ikke om det var en der var tilgængelig i butikkerne eller om det var en min mor havde skaffet via sit job.

Men seriøst, øjnene og kroppen! :panik:

Billede

Det var vist egentlig også Povl Dissing der sang titelmelodien? :lol:
2

Money_man
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 423

Indlægaf Money_man » 10. feb 2018, 08:28

Var bange for mørket som barn. Nu er jeg bare bange for elregningen :lol2:

Tror det jeg var mest bange for dengang det var at dø. Gik i en børneklub som barn, hvor byens præst var leder. Der var meget med død og div pinsler fra biblen. Så i mange år inden jeg skulle sove, lå jeg og bad til at jeg vågnede op den næste dag.
0
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 315
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1898

Indlægaf HappyQ » 10. feb 2018, 08:36

Fyrværkeri og tordenvejr.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 10. feb 2018, 12:22

Emma The Mermaid skrev:Ronald McDonald og klovne. Folk stoppede med at tage mig med i cirkus fordi jeg panikkede over klovnene. Jeg havde ikke set I.T. ;)

Jeg bryder mig heller ikke om klovne! Og jeg ville gå fuldstændig i panik hvis jeg som barn mødte en hospitalsklovn imens jeg var indlagt! :shock:

Jeg tror dog heldigvis ikke de fandtes eller var så udbredte dengang, men sikke et mareridt at være syg og dopet af medicin og så få besøg af en klovn! Det er lidt tragikomisk, men heldigvis er der jo mange der er glade for dem og deres arbejde.
0

Yetie
Kort karma: 52
Likede indlæg: 584

Indlægaf Yetie » 10. feb 2018, 13:54

Jeg er åbenbart ikke den eneste, der har læst "Heksen"-serien. Jeg var også ret bange for fru Tuggle.

Jeg husker ikke Murren fra mumtroldene, men derimod Isfruen. :shock: Så jeg var ret bange for at jeg ikke fik at vide, hvis hun nu kom, så jeg kunne sørge for at holde mig inde.

Kviksand var jeg også vældig bange for, og jeg havde mareridt om at min mor blev fanget i det og bare sank i indtil hun forsvandt for øjnene af mig.

Ulven fra "ulven og de syv gedekid". Var sikker på at der var en reel fare at man kunne blive ædt af en ulv i én mundfuld!
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1605

Indlægaf Bimmerdyret » 10. feb 2018, 22:33

Vindposer
1
Smiling_Goat
Kort karma: 809
Likede indlæg: 13527

Indlægaf Smiling_Goat » 10. feb 2018, 23:04

Emma The Mermaid skrev:Ronald McDonald og klovne. Folk stoppede med at tage mig med i cirkus fordi jeg panikkede over klovnene. Jeg havde ikke set I.T. ;)

Jeg var også utryg ved dem - uden at have set IT. For mig handlede det om, tror jeg, at de opførte sig så aparte.

Det er jo ikke normalt at være så klodset.. Og så var det endda voksne mennesker. Der var malet og klædt sært. Nej, det var simpelthen for mærkeligt.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 624
Likede indlæg: 11922

Indlægaf Animi » 10. feb 2018, 23:06

Store Stygge Ulv. Helt seriøst.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 576
Likede indlæg: 3140

Indlægaf Falstria » 10. feb 2018, 23:14

Atomkrig

Det var de voksne vist også bange for dengang, lod det til.
1

Tilbage til "Generelt"