Hvad er din mærkelige ting i badet?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Re: Hvad er din mærkelige ting i badet?

Indlægaf Juki » 16. feb 2018, 10:40

pige1987 skrev:
Måne skrev:Jeg baderstort set altid 2 gange om dagen, nogen gage 3 eller 4.
Jeg har vandet på 50-60 grader og bruger kun sæbe under armene og på fødderne.
Børster tænder i badet og sidder ned og laver til tider mine øvelser fra fysioterapeuten imens jeg står i badet og har altid bruseren i hånden. Bruger bodyshampoo når jeg barberer ben og så pudser jeg næse i badet, da jeg altid bliver snottet af at stå der :D

4 gange... :ad!:

Og på 50-60 grader :8:

Det lyder virkelig varmt! Jeg aner ikke hvilken temperatur jeg foretrækker mit badevand på. Måske er den indstillet til nogle og 30 grader(der står i hvert fald nogle tal på den, men jeg har ikke lige sat mig ind i om det er grader eller en form for niveau) Hvis det går vildt for sig står den (måske) på 35-38 grader, og så er jeg også godt kogt og badeværelset er totalt dampet til bagefter :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 88
Likede indlæg: 1843

Indlægaf Kalimsofie » 16. feb 2018, 11:57

Okay, jeg kan godt se, at min mand er tæt på at vinde den her tråd...

Han...æhm... han spiser gerne wienerbrød* under bruseren. Det hører åbenbart sammen i hans verden :gisp:

* Og helt specifikt Lidls "æblelomme"
19
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 379
Likede indlæg: 3173

Indlægaf Pityt » 16. feb 2018, 14:56

Mine bade er korte...og i lunkent vand. Min kæreste hader af samme grund at bade sammen med mig,- han foretrækker vandet nær kogepunktet (eller...ret varmt, i hvert fald :lol: )
Og så vasker jeg aldrig hår i badet,- det bliver gjort på andre tidspunkter stående bøjet ind over badekarret.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2806
Likede indlæg: 17842

Indlægaf Wizzze » 16. feb 2018, 15:03

paint skrev:Jeg synger ofte under bruseren.Jeg synger højt og det lyder ad helvede til. Dette er en af grundene til at min kæreste, nægter at være ude under bruseren når jeg er der. Jeg har endda sat to brusehoveder op. Men hun kan simpelthen ikke holde ud at høre 'Hotel California' eller diverse Rolling Stones klassikere, udsat for min "FORFÆRDELIGE" bruserfortolkning. :)

Hvem stemmer for at Paint skal have en mikrofon med i badet næste gang? :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2806
Likede indlæg: 17842

Indlægaf Wizzze » 16. feb 2018, 15:05

Pityt skrev:Mine bade er korte...og i lunkent vand. Min kæreste hader af samme grund at bade sammen med mig,- han foretrækker vandet nær kogepunktet (eller...ret varmt, i hvert fald :lol: )
Og så vasker jeg aldrig hår i badet,- det bliver gjort på andre tidspunkter stående bøjet ind over badekarret.

:forvirret: but why :forvirret:
Lyder helt vildt besværligt, og som noget værre vandpjaskeri :panik:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2839

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2018, 15:22

Måne skrev:Jeg baderstort set altid 2 gange om dagen, nogen gage 3 eller 4.
Jeg har vandet på 50-60 grader og bruger kun sæbe under armene og på fødderne.
Børster tænder i badet og sidder ned og laver til tider mine øvelser fra fysioterapeuten imens jeg står i badet og har altid bruseren i hånden. Bruger bodyshampoo når jeg barberer ben og så pudser jeg næse i badet, da jeg altid bliver snottet af at stå der :D

Ej, det har du jo så ikke....

Jeg gør ikke noget mærkeligt i badet. Jeg gør mig våd, vasker hår, putter balsam i, sæber mig ind og skyller af. Slut.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 16. feb 2018, 16:46

Wizzze skrev:
Pityt skrev:Mine bade er korte...og i lunkent vand. Min kæreste hader af samme grund at bade sammen med mig,- han foretrækker vandet nær kogepunktet (eller...ret varmt, i hvert fald :lol: )

Hvorfor? Der er jo en kant på badekarret.

Da jeg boede hjemme vaskede jeg også tit hår på den måde. Det fungerede ganske godt. Jeg tog bruseren i hånden så der var ikke den store forskel på at gøre det og så at stå under bruseren(og evt. gøre det samme) Nu vasker jeg i stedet tit hår i håndvasken på badeværelset :slem: Men jeg har heller ikke så langt hår mere som tidligere.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 379
Likede indlæg: 3173

Indlægaf Pityt » 16. feb 2018, 18:09

Juki skrev:
Wizzze skrev:

Hvorfor? Der er jo en kant på badekarret.

Da jeg boede hjemme vaskede jeg også tit hår på den måde. Det fungerede ganske godt. Jeg tog bruseren i hånden så der var ikke den store forskel på at gøre det og så at stå under bruseren(og evt. gøre det samme) Nu vasker jeg i stedet tit hår i håndvasken på badeværelset :slem: Men jeg har heller ikke så langt hår mere som tidligere.

Præcis...der er kant på badekarret, så ikke noget vandpjaskeri her.
Jeg har langt, tykt hår og den eneste måde jeg kan komme rigtigt ind i hovedbunden, er ved at vaske det på den måde.
(Disclaimer: Jeg ved godt, at andre med langt, tykt hår vasker det på mere “traditionel” vis, men det fungerer ikke for mig.)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9010

Indlægaf Lemonella » 16. feb 2018, 18:38

Min krop bryder sig ikke om vand. Står jeg for længe under bruseren, får jeg kløende udslæt og røde øjne.
Så jeg går ind under bruseren, gør håret vådt, lukker for vandet og putter shampoo i håret og vasker det. Skrubber hele kroppen med en natursvamp med lidt bodyscrub på, åbner for vandet og skyller hurtigt hår og krop, afslutter med iskoldt vand.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Kilix
Kort karma: 8
Likede indlæg: 92

Indlægaf Kilix » 17. feb 2018, 15:39

Til hverdag er det vaske kroppen, ansigt og hår. Olie på kroppen som gnides ud, hurtigt skyl, og så færdig.
I weekenden det samme, men med scrub, ansigtsmaske, og hårmaske. Skal vi noget, venter jeg til hen på eftermiddagen med bad, og så skal der en kold øl med. Det er top nice. Varmt bad, kold øl! mmhhh...
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2866

Indlægaf girl_beat » 17. feb 2018, 16:18

Maanii skrev:Jeg går i bad hver morgen. Jeg starter med termostaten der hvor der står 38 grader og så skruer jeg langsomt op til max, tænker jeg ender på omkring de 50 grader ish.
Bagefter tager jeg creme på, og går ind i sengen igen og ligger 10-15 min før jeg gør mig klar til arbejde – de 10 min er nærmest mit yndlings tidspunkt på dagen.

Det er alligevel lidt mærkeligt :gruble: Man kommer lige ren og frisk fra badet, og det er sengetøjet jo ikke...?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 555
Likede indlæg: 2937

Indlægaf Falstria » 17. feb 2018, 18:41

vulpesVelox skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg eksperimenterer altid med at forkorte tiden jeg bruger på bad og andre "gøre mig klar" opgaver. Jeg ser det som dødsenskedelig spild af tid.
Så det kan være: Kan man putte hårshampoo i det øverste hår og balsam i spidserne, på samme tid, i stedet for at gøre det efter hinanden? Kan man lade være med at tørre sig og i stedet lufttørre imens man børster tænder og ordner hår? Kan man børste tænder imens man har våde håndklæder viklet om fødderne og trækker dem hen over gulvet så det gør det ud for en gulvvask? Kan man have rigtig mange ens bluser og ens bukser så man undgår at skulle tænke over hvad der passer sammen? Kan man sy strømper fast til buksebenene så man bare kan trække begge dele på i ét "svup"? osv.

Det lyder altsammen uhyggeligt velkendt. Og dét får mig til at tænke på, at der måske er grundlag for at oprette en ny, olympisk disciplin.

Den vinder jeg, spilder ikke engang tid på hårshampo og andet hår dims, har kun tøj der passer sammen på kryds.

Skal da lige overveje at sy strømperne fast i bukserne :gruble:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 426
Likede indlæg: 7842

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2018, 20:15

girl_beat skrev:
Maanii skrev:Jeg går i bad hver morgen. Jeg starter med termostaten der hvor der står 38 grader og så skruer jeg langsomt op til max, tænker jeg ender på omkring de 50 grader ish.
Bagefter tager jeg creme på, og går ind i sengen igen og ligger 10-15 min før jeg gør mig klar til arbejde – de 10 min er nærmest mit yndlings tidspunkt på dagen.

Det er alligevel lidt mærkeligt :gruble: Man kommer lige ren og frisk fra badet, og det er sengetøjet jo ikke...?

Det er den bedste følelse :love: Gjorde det altid da jeg var yngre. Men jeg er heller ikke så bakterieforskrækket, og så ulækker er ens seng forhåbentlig ikke... Men det allerbedste er nu også et aftenbad og så ind i en nyredt seng :love:
1
No1
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1975

Indlægaf No1 » 18. feb 2018, 09:18

Det skal bare være så effektivt som muligt.

Min kæreste elsker til gengæld at bruge hele og halve timer derude i kogende varmt vand. :lol:
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 426
Likede indlæg: 5306

Indlægaf Skralde » 18. feb 2018, 09:25

Lige som Planten elsker jeg også at bade i totalt mørke. Sanserne bliver skærpet og nydelsen bliver total :love: Og så børster jeg også ofte tænder imens.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Generelt"