Visdomstænder normal smerte eller infektion?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
VanillaQueen
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 54

Visdomstænder normal smerte eller infektion?

Indlægaf VanillaQueen » 16. feb 2018, 16:22

Hej alle
Min visdomstand startet med at vokse ud for 1 år siden. Jeg har kun 1 visdomstand og jeg oplever hvert 3/4 måned en smerte men det er ikke en "infektion" slags smerte men mere en ømhed.

Fra skala 1-10 så er den nok 0,5... :gruble:
men jeg undrer mig om det er normalt det jeg oplever, eller om jeg rent faktisk burde tage til tandlægen / at det er noget seriøst?

Da dine visdomstænder vokset ud oplevet du også en smule ømhed? Og hvad gjorde du for at lindre smerten? :)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1275
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21194

Re: Visdomstænder normal smerte eller infektion?

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2018, 16:25

Jeg har slet intet mærket til mine visdomstænder den gang de voksede ud.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
VanillaQueen

Indlægaf VanillaQueen » 16. feb 2018, 16:27

LadyFox skrev:Jeg har slet intet mærket til mine visdomstænder den gang de voksede ud.

du er heldig :D
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2827

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2018, 16:29

Jeg har aldrig mærket til mine visdomstænder.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 16. feb 2018, 16:37

Mine begyndte at vokse skævt og er blevet hevet ud af fire forskellige omgange.

Det startede med irritation, kløe, ømhed, ubehag og feber da de brød igennem gummerne. Jeg kan ikke huske om der endte med at gå betændelse i med alle fire tænder. De to øverste husker jeg ikke at der var nogle særlige komplikationer ved, men ved de to i undermunden fik jeg noget der hedder "dry socket" som er noget med at hullet ikke hele og nerver og kæbe derfor er blottet.

Hvis du er i tvivl kan du jo bare forhøre dig ved tandlægen og evt. få foretaget et røntgenbillede for at få en idé om om der er risiko for at de ligger så de vil vokse skævt fx.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 42
Likede indlæg: 511

Indlægaf Sustentaculum » 16. feb 2018, 19:39

Jeg havde smerter ved alle 4 visdomstænder, på præcis samme måde som du skriver. Sådan en gang i mellem, med måneders mellemrum. Det gjorde ikke meget ondt, men generede og var ubehageligt.
1
Brugeravatar
VanillaQueen

Indlægaf VanillaQueen » 16. feb 2018, 20:26

Sustentaculum skrev:Jeg havde smerter ved alle 4 visdomstænder, på præcis samme måde som du skriver. Sådan en gang i mellem, med måneders mellemrum. Det gjorde ikke meget ondt, men generede og var ubehageligt.

ja :gisp:

heldigvis går det væk snart.. jeg drikker kamille te og bruger også kryddernellike til at tygge i :lol2:
jeg vil anbefale det hvis der er nogle derude der ligesom mig får sine visdomstænder!
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 336
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 4053

Indlægaf didas » 16. feb 2018, 20:32

Jeg havde samme smerter ved alle 4 visdomstænder og de er vokset normalt ud med fin plads, så det er nok bare sådan det føles for nogen.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
VanillaQueen

Indlægaf VanillaQueen » 16. feb 2018, 21:09

didas skrev:Jeg havde samme smerter ved alle 4 visdomstænder og de er vokset normalt ud med fin plads, så det er nok bare sådan det føles for nogen.

det er rart at vide at jeg ikke er den eneste :)
0
D.itsen
Kort karma: 290
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3317

Indlægaf D.itsen » 17. feb 2018, 06:58

Jeg har også haft det.
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 517
Likede indlæg: 11414

Indlægaf Sangius » 17. feb 2018, 07:06

Jeg vil nok påstå at du ikke er i tvivl, hvis du får en infektion i en visdomstand. De gange jeg har haft det, har jeg været meget smerteplaget og haft svært ved at åbne munden.

Jeg havde generelt ret ondt da mine visdomstænder kom, men måtte også få hevet en ud, og opereret en anden ud.
2
IrmaPigen
Kort karma: 359
Likede indlæg: 4402

Indlægaf IrmaPigen » 17. feb 2018, 07:39

Juki skrev:Mine begyndte at vokse skævt og er blevet hevet ud af fire forskellige omgange.

Det startede med irritation, kløe, ømhed, ubehag og feber da de brød igennem gummerne. Jeg kan ikke huske om der endte med at gå betændelse i med alle fire tænder. De to øverste husker jeg ikke at der var nogle særlige komplikationer ved, men ved de to i undermunden fik jeg noget der hedder "dry socket" som er noget med at hullet ikke hele og nerver og kæbe derfor er blottet.

Hvis du er i tvivl kan du jo bare forhøre dig ved tandlægen og evt. få foretaget et røntgenbillede for at få en idé om om der er risiko for at de ligger så de vil vokse skævt fx.

Det gør bare så ondt, det der :trist: (skete med begge mine i undermunden)
1
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9272

Indlægaf fisken80 » 17. feb 2018, 08:35

Da mine visdomsænder voksede ud fandt jeg ud af, hvorfor små børn græder når de får tænder... for helvede det gjorde nas.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 17. feb 2018, 10:57

IrmaPigen skrev:
Juki skrev:Mine begyndte at vokse skævt og er blevet hevet ud af fire forskellige omgange.

Det gør bare så ondt, det der :trist: (skete med begge mine i undermunden)

Helt vildt!

Som om ens kæbe er gået af led samtidig med at man får slag på kæben. Jeg har aldrig oplevet noget lignende!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"