Køb fra facebookside

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Køb fra facebookside

Indlægaf ina » 17. feb 2018, 15:06

Jeg har købt nogle trøjer med navn på af en på facebook. Jeg ved ikke om det klassificeres som en virksomhed eller privatperson, men det er en kvinde der laver nogle ting, som hun sælger på profiler oprettet til formålet på facebook og Instagram.

Sagen er den at jeg er skuffet over det modtagne og det har jeg skrevet til hende. Men hvordan er jeg stillet i forhold til at sende det retur og få pengene tilbage? Hun har, som skrevet, lavet dem til mig med mine børns navne på.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf lillebjoern » 17. feb 2018, 18:55

ina skrev:Jeg har købt nogle trøjer med navn på af en på facebook. Jeg ved ikke om det klassificeres som en virksomhed eller privatperson, men det er en kvinde der laver nogle ting, som hun sælger på profiler oprettet til formålet på facebook og Instagram.

Sagen er den at jeg er skuffet over det modtagne og det har jeg skrevet til hende. Men hvordan er jeg stillet i forhold til at sende det retur og få pengene tilbage? Hun har, som skrevet, lavet dem til mig med mine børns navne på.


Har hun et CVR-nummer?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf Ficus » 17. feb 2018, 18:59

Når det er speciallavet/-bestilt, så er jeg ikke sikker på at man kan bede om pengene tilbage, selv ved nethandel, hvor man ellers normalt har lidt bedre muligheder.

Har i hvert fald arbejdet i et firma der producerede på bestilling, der behøvede vi ikke ha retur.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf ina » 17. feb 2018, 19:23

lillebjoern skrev:
ina skrev:Jeg har købt nogle trøjer med navn på af en på facebook. Jeg ved ikke om det klassificeres som en virksomhed eller privatperson, men det er en kvinde der laver nogle ting, som hun sælger på profiler oprettet til formålet på facebook og Instagram.

Sagen er den at jeg er skuffet over det modtagne og det har jeg skrevet til hende. Men hvordan er jeg stillet i forhold til at sende det retur og få pengene tilbage? Hun har, som skrevet, lavet dem til mig med mine børns navne på.


Har hun et CVR-nummer?


Det ved jeg ikke, hvordan finder jeg ud af det?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf ina » 17. feb 2018, 19:27

Ficus skrev:Når det er speciallavet/-bestilt, så er jeg ikke sikker på at man kan bede om pengene tilbage, selv ved nethandel, hvor man ellers normalt har lidt bedre muligheder.

Har i hvert fald arbejdet i et firma der producerede på bestilling, der behøvede vi ikke ha retur.


Nej, tænkte det nok.

Hun skriver også at hun ikke giver pengene tilbage. Til gengæld kan jeg få to gratis nøgleringe med gratis fragt. :stoned: Det gider jeg da ikke, ved ikke hvad jeg skal bruge dem til.

Jeg spurgte efter størrelser inden bestilling og hun vejledte mig. Jeg har bestilt en i str 3-4 år og to i str 5-6 år og den i 3-4 år er større end de andre. Derudover er den ene tydeligt helt skæv i bunden.

Virkelig spild af penge, men kan nok ikke gøre andet end at give hende en dårlig anmeldelse.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2018, 19:46

Uanset at varerne er fremstillet på bestilling kan man reklamer over for dårlig kvalitet.
Om hun er erhvervsdrivende er en konkret vurdering som bl.a beror på om hun har CVR-nummer, omfanget af hendes salg og hvordan hun markedsfører sig selv.

Hvis hun ikke vil tage imod din reklamation kan du klage til center for klageløsning (100 kr) og hvis det ikke lykkes at finde en løsning der, videre til forbrugerklagenævnet (400 kr).
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Køb fra facebookside

Indlægaf ina » 17. feb 2018, 19:52

JoyNips skrev:Uanset at varerne er fremstillet på bestilling kan man reklamer over for dårlig kvalitet.
Om hun er erhvervsdrivende er en konkret vurdering som bl.a beror på om hun har CVR-nummer, omfanget af hendes salg og hvordan hun markedsfører sig selv.

Hvis hun ikke vil tage imod din reklamation kan du klage til center for klageløsning (100 kr) og hvis det ikke lykkes at finde en løsning der, videre til forbrugerklagenævnet (400 kr).


Tak for svar.

Hun er gået med til at bytte den skæve trøje (efter et utal af billeder og mål af trøjen i begge sider og jeg ved ikke hvad). Mht de andre to, så er det bare ærgerligt og hun anbefaler at jeg ikke køber hjemmelavede ting igen.

Jeg er skide sur. Men må lige overveje om jeg orker at gå videre med det til de instanser du nævner eller om jeg bare smider en sur anmeldelse på hendes side.
0

Tilbage til "Generelt"