Hvor mange timer arbejder du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2160

Re: Hvor mange timer arbejder du?

Indlægaf 1234 » 26. feb 2018, 15:13

Jeg arbejder plus minus 37 timer. Jeg har tilgengæld 10 times transport. Så hvis jeg havde meget mindre transport kunne jeg godt arbejde mere lige nu uden problemer.

Mange studerende arbejder 15-25 timer om ugen, så tror altså godt hun kan finde en humanist med få undervisningstimer der ville have det.
0
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9835

Indlægaf JoyNips » 26. feb 2018, 15:24

Ansat til 37, lægger altid 40 eller mere. Kan godt lide at spare flex op.

Da jeg studerede arbejdede jeg 30 t/ugen, jeg havde ikke SU. Min arbejdstid lå i almindelig kontortid.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 26. feb 2018, 15:29

Før i tiden arbejdede jeg mellem 36-72 timer om ugen. Der tjente jeg virkelig godt. Plus jeg var studerende ved siden af.
Nu er det lige omkring 38 timer med dette job. Man får ikke betaling for mere :rulle: Ret demotiverende faktisk.

Jeg arbejder for at få en god tid som gammel og tjene en masse penge til alt det sjove.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 797

Indlægaf DenBruneMunk » 26. feb 2018, 15:50

Anilara skrev:Jeg arbejder for at få en god tid som gammel og tjene en masse penge til alt det sjove.

Når du så endelig når den alder du tænker, som jeg tror du tænker, vil du fortryde du ventede så mange år på at bruge pengene, og måske en masse andre årsager til du fortryder det endnu mere. Ikke at glemme alders relaterede sygdomme.

Hvor sjovt er et maraton i Brasilien som 75 årig? Hvor meget vil du nyde at gå rundt i regnskovene som 78 årig? Vil du nyde strandene i Spanien når du er 73 år? Kan du mon nyde hotte tur i byen og alt det sjove som 83 årig og så til næste morgen kl. 10 :)

Sjov som 75 årig er nok ikke det du skal spare op til, så hellere arbejde mindre timer, og have det sjovt mens man er yngre :) Og så er der en masse andet sjov som ikke koster som ældre.
Men du kan da glæde dine børn med en opsparing som de arver og betaler en masse arveafgifter af :)
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 26. feb 2018, 15:56

DenBruneMunk skrev:
Anilara skrev:Jeg arbejder for at få en god tid som gammel og tjene en masse penge til alt det sjove.

Når du så endelig når den alder du tænker, som jeg tror du tænker, vil du fortryde du ventede så mange år på at bruge pengene, og måske en masse andre årsager til du fortryder det endnu mere. Ikke at glemme alders relaterede sygdomme.

Hvor sjovt er et maraton i Brasilien som 75 årig? Hvor meget vil du nyde at gå rundt i regnskovene som 78 årig? Vil du nyde strandene i Spanien når du er 73 år? Kan du mon nyde hotte tur i byen og alt det sjove som 83 årig og så til næste morgen kl. 10 :)

Sjov som 75 årig er nok ikke det du skal spare op til, så hellere arbejde mindre timer, og have det sjovt mens man er yngre :) Og så er der en masse andet sjov som ikke koster som ældre.
Men du kan da glæde dine børn med en opsparing som de arver og betaler en masse arveafgifter af :)

Oh, skrev måske ikke tydeligt nok, at jeg bruger penge på det sjove i dag - foruden en opsparing.

Jeg regner i øvrigt med at stoppe med at arbejde når jeg er 60.
Mine forældre på 65 og 74 nyder i dén grad ferierne i USA, Thailand og Den Dominikanske Republik. De er friske - og tiderne siger at vi med højere sandsynlighed er endnu mere friske til den tid.
Og jeg skal ingen børn have - såh, pengene til pensionen investeres skam både i lejlighed og aktier.

Jeg er helt enig i, at ikke alt det sjove skal gemmes til pensionen, for man ved aldrig om man er her i morgen, så det er begge dele prioriteret hos mig - både nutid og fremtid :) Til gengæld bor jeg småt og har ingen udgifter til børn, bil mv.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 25977

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2018, 16:27

DenBruneMunk skrev:

De mange smileyer gør ikke dit indlæg mindre belærende, grænsende til flabet.
Det er måske godt ment, men det kommer lidt trælst ud.
4
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 846
Likede indlæg: 7753

Indlægaf Aima » 26. feb 2018, 16:30

Jeg tror, mit ugentlige timeantal det sidste år ligger på omkring 50-60 timer, og jeg har endda været ude at rejse i sammenlagt tre måneder. Fra juni til september var jeg de fleste uger oppe på mellem 90 og 100 timer. Jeg har ingen planer om det skal fortsætte sådan, lige nu er det et meget aktivt valg at få hevet flest muligt penge ind og realisere nogle ting (som bl.a. rejserne), inden jeg skal rigtigt-rigtigt igang med at læse igen.

Jeg er heldigvis virkelig glad for mit arbejde.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 306
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 7160

Indlægaf decibell » 26. feb 2018, 17:21

37 timer på en normal uge.

Problemet med så få timer er også, at systemet modarbejder det. Man kan ikke være fuldtidsforsikret med under 29,6 timer (mener jeg det er) pr. uge. Og man kan kun få supplerende dagpenge i en kortere periode. Det burde ellers være i alles interesse at støtte, for det er da bedre at arbejde 22 timer og få resten i støtte, end at få 37 i støtte?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12423

Indlægaf Sangius » 26. feb 2018, 17:31

1234 skrev:Jeg arbejder plus minus 37 timer. Jeg har tilgengæld 10 times transport. Så hvis jeg havde meget mindre transport kunne jeg godt arbejde mere lige nu uden problemer.

Mange studerende arbejder 15-25 timer om ugen, så tror altså godt hun kan finde en humanist med få undervisningstimer der ville have det.

10 timers transport? Altså 30 min til og fra arbejde 5 dage om ugen?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 25977

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2018, 17:32

Sangius skrev:
1234 skrev:Jeg arbejder plus minus 37 timer. Jeg har tilgengæld 10 times transport. Så hvis jeg havde meget mindre transport kunne jeg godt arbejde mere lige nu uden problemer.

Det må være en time hver vej, hvis det er 5 dage om ugen.
3
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12423

Indlægaf Sangius » 26. feb 2018, 17:40

DetSorteCirkus skrev:
Sangius skrev:

Det må være en time hver vej, hvis det er 5 dage om ugen.

Nåja :D . Im smart :fløjt:
2
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1244

Indlægaf Myresluger » 26. feb 2018, 17:56

Jeg arbejder omkring 50 timer om ugen - uden flex eller betaling. Det har været standard de steder jeg har været ansat - og i min omgangskreds er det helt almindeligt ikke at få betaling for overarbejde og heller ikke flex. Jeg fører et flexskema for min egen skyld - sidste år kom et godt stykke over 200 timer i overskud.
0
Cbas
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Indlægaf Cbas » 26. feb 2018, 18:52

37 timer på papiret men oftest en hel del mere. Nok nærmere ca 50 timer pr uge.

Men jeg kan flexe og holder dejlige lange ferier, så jeg er fint tilfreds.
0
Aquadorable
Kort karma: 137
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1564

Indlægaf Aquadorable » 26. feb 2018, 19:00

Jeg sniger mig nok op på 42 timer om ugen i snit. Det fordeler sig så typisk på en meget lang dag om ugen og fire “almindelige” dage.

Jeg kan flexe og afspadsere, som jeg vil, så det er helt OK :)
0
:love:
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Shmartiesh » 26. feb 2018, 19:10

37 timer. Alt over er afspadsering. De fleste af mine kollegaer er ansat på 32 eller lidt over. Vi er ikke mange på 37. Det giver en ekstra fridag om ugen. Jeg har en fridag hver 4. Eller 8. Uge mener jeg. Også har jeg weekendarbejde hvilket jo så giver lidt hverdags fri. Pt er jeg på barsel og vil ikke gå ned i tid når jeg igen begynder, da det vil betyde lønnedgang. Ellers gad jeg godt arbejde under 30 timer til samme løn :D
0

Tilbage til "Generelt"