Kontakter du dit barn i skoletiden?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2799
Likede indlæg: 17817

Kontakter du dit barn i skoletiden?

Indlægaf Wizzze » 26. feb 2018, 13:49

Der var engang før mobilerne, hvor når børn gik i skole, så gik de i skole. Men nu forstyrres de meget i løbet af skoletiden, og synderen er mobilen og sociale medier. Og her står forældre bag en masse af forstyrrelserne. "husk du skal til ..." "kan du ikke købe ... med hjem efter skole" osv osv.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-3 ... et-problem

Kontakter du dit/dine børn i skoletiden?
0
Do as I say! :whip:
Marott
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1239

Re: Kontakter du dit barn i skoletiden?

Indlægaf Marott » 26. feb 2018, 14:01

Nej. De må ikke have mobiler med i skole eller på fritidshjem. Der er en telefon på fritidshjemmet, som de må bruge, når de skal lave legeaftaler. Jeg har aldrig tænkt over, hvordan jeg skulle få fat i dem, mens de er i skole. Jeg ville vel gå derover på kontoret og høre, hvor de var henne eller op i klassen.

Vi øver med den ene, at hun skal huske at tænde sin mobil, når hun kommer hjem fra skole, men på den anden side, så er det også rart at vide, at hun ikke har behov for at sidde med sin mobil og sende smileys til sine venner eller kontakt til os.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 415
Likede indlæg: 4901

Indlægaf Zinde » 26. feb 2018, 14:05

Det er kun min ældste, der har en telefon, men nej, det gør jeg ikke. Det har aldrig været relevant.
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 721
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8735

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. feb 2018, 14:08

hvis der er noget særligt vigtigt kan jeg godt finde på at sende en besked.
Men jeg ved at telefonen er enten helt slukket eller på total lydløs/minus vibration i undervisningstiden.

I mine drenges klasser afleverer de telefonerne i undervisningstiden,- hvilket der generelt er stor opbakningt til.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 237
Likede indlæg: 3443

Indlægaf Muuh » 26. feb 2018, 14:09

Nææ, gør jeg ikke og hvis jeg endelig gjorde ville de alligevel først se beskeden når de fik fri. De må nemlig slet ikke bruge mobilen i skolen, så den bliver lagt i deres skab i skolen hver morgen og må først tages ud igen når de har fri.

Indtil videre er der heller ikke sket noget, der har gjort det relevant for mig, at skulle have fat på dem i løbet af deres skoledag
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Marott
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1239

Indlægaf Marott » 26. feb 2018, 14:13

Jeg kommer til at tænke på en gammel kollega. Der ringede datteren, når hun stod op om morgenen, når hun havde været i bad, når hun gik hjemmefra, når hun nåede hen til skolen, i samtlige frikvarterer, når hun gik hjem fra skole, når hun nåede hjem, når hun gik over i Fakta efter mælk, når hun stod i Fakta og skulle vælge mælken, når hun var kommet hjem med mælken etc. etc.

Der var MAJET stille, når kollega ikke var på arbejde. Mest af alt, fordi hun havde 3 børn og en mand, der alle gjorde det der i løbet af dagen... :rulle:
2
Allmost_Famous
Kort karma: 393
Likede indlæg: 7868

Indlægaf Allmost_Famous » 26. feb 2018, 15:31

Ja, en enkelt gang. Der havde jeg så fyret en sms af sted om, at han ikke skulle gå hjem, men i stedet hen på skolens kiss-and-ride, hvor jeg ville samle ham op. Der var ikke noget at forholde til, og forstyrrede ikke nogen.

Jeg kunne ikke drømme om at være i kontakt med ham i løbet af dagen. Der skal han skisme passe sin skole, og jeg mit arbejde.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3174

Indlægaf Mani » 26. feb 2018, 16:04

Det hænder, en gang eller to om året, at jeg sender en SMS, men kun fordi jeg ved deres mobiler er låst inde i skoletiden, så de først ser den når de har fri.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 429
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6307

Indlægaf Studsgaard » 26. feb 2018, 16:25

Jeg har faktisk en gang eller to fået ringet til en af sønnerne ved en fejl. Feks når jeg har puttet mobilen i tasken eller lignende :tie:

Hvis jeg måske vil give besked om jeg henter dem en eller anden dag, så sender jeg en SMS i deres frikvarter.
Jeg syntes ikke de skal forstyrres når de er i skole. Og i nogle af klasserne er der også aftaler om de aflevere mobilerne om morgenen.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 227
Likede indlæg: 1342

Indlægaf Panton » 26. feb 2018, 19:45

Nej aldrig og her er tlf også låst væk i skoletiden.
0
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 40
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 713

Indlægaf Anlewi » 26. feb 2018, 20:22

Under ingen omstændigheder - jeg syntes det er dårlig stil at forstyrre ungerne når de er i skole eller på fritidsjob.
1
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:

Tilbage til "Generelt"