Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8455

Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. apr 2018, 18:26

Ja, hvad så?

Jeg ved at hvis jeg var diktator så skulle der indføres disse regler for alle.

1) Alle biler skal have fartkontrol og alle skal bruge det hele tiden. Ikke længere noget med op og ned i fart hele tiden. Vi kører alle en konstant fart. Om den er for hurtig eller for langsom, det er jeg lige glad med, så må man overhale, den skal bare være konstant.

2) Ingen fortæller deres livshistorie til personalet når de er på apoteket og hentet medicin. Kan I så forstå det gamle mennesker :sur: I må stille to små spørgsmål og har man brug for mere information, så må man ringe til egen læge. Gider ikke stå på et apotek og vente hele eftermiddagen på at Fru. Sørensen bliver færdig med sin enetale.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4533

Re: Hvis jeg var diktator i Danmark, så...

Indlægaf achillaxedprune » 21. apr 2018, 18:39

Så ville jeg rydde kraftigt ud i antallet af love og bekendtgørelser. Især på skatteområdet.

Jeg ville sætte en stopper for ca. 85 % af alle nye projekter, og smide alle pengene over på driften... I stedet for at opfinde nye ting, skal det sikres, at de ting som er der rent faktisk virker. Dvs. ord som innovation vil blive bandlyst indtil der er styr på basis. Der skulle prestige i at kunne sit shit godt, og lave noget der fungerer. Keep it simple, stupid, vil blive de nye buzzwords. Sammen med en holdning om, at man ikke smider gode penge efter dårlige - fungerer det ikke, så hold op med at bliv ved med at forsøg. Også selvom det allerede har kostet kassen (jeg kigger på jer fejlagtige IT-projekter).
Dvs. efterslæb og manglende ressourcer i den løbende drift skulle opprioriteres. Politiske prestigeprojekter skulle i skraldespanden.

Åh, og de offentlige institutioner skulle købe standard/hyldevarer i langt større omfang... Det der med at alt skal specielfremstilles, fordi de er SÅ unikke, skal væk.
10
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 21. apr 2018, 18:44

Hov... Beskæftigelsesområdet skulle også ændres fuldstændigt. Nu har jeg heldigvis været forskånet at være inde i det system, men det lyder horribelt. Ligesom mennesker, der reelt er syge, ikke skal sidde fast i kontanthjælpssystemet.
8
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 11
Likede indlæg: 798

Indlægaf DenBruneMunk » 21. apr 2018, 18:47

Og var jeg så Diktator efter Rosa Espinosa, så ville jeg udvide hospitalerne, efter den ulykkelige affære med konstante hastigheder på vejene, det gav totalt kaos, da alle kørte forskellige hastigheder og når de overhalede ramte de en i røven eller på siderne eller kørte op i dem foran, totalt fejlet diktatur , heldigvis gav jeg de overlevede fri hospitals besøg, og frigav hastigheder uden fartgrænser på større veje, og i byen holdte en fair grænse som blev håndhævet af motor fjernstyring så man aldrig kom over det tilladte, og man bremsede mere end man overhalede .

Grænser for antal nyfødte børn i familier indføres, ingen afrikanske tilstande ønskes, sammenførsler tilladt og kan ikke begrænses.

Alle politikere kom på standard pension som alle andre danskere med folkepension.

Ingen ledere ville få gyldne håndtryk mere, pengene gik til de borgere som havde behov for mere velfærd, eller uddannelse af personale.

Computere til alle skolebørn, skal bruges igennem hele skoletiden, selvom alder nok ikke er størst efter 7 år med samme langsomme udstyr, så er målet kun at bruge den man har fået, og det gøres billigere at få service på dele i de periode den er leveret.

Ingen børn lades til sig selv, mobning straffes med udelukkelse fra skole i uger, så man lægger mærke til det, og føler det på egen krop.

Voldtægter/overfald dømmes hårdere, og gentagne tilfælde dobbler dommen, flere fængsler og flere betjente fremad rettet.

Ubeboede øer i Danmark, tages i brug at retsvæsnet , og man bygger åbne fængsler hvor der ikke er andet end vand omkring dem, og konstant overvågning af vand omkring dem.

Højere uddannelse belønnes af stat,som bolig, billigere beskatninger. Til gengæld ingen eftergivelse af studiegæld , alt man bruger betales tilbage, om man så skal bruge resten af livet.

Velfærd bliver igen prioriteret, over udenlandske fællesskaber, vi betaler mere til velfærden, bedre pension, og folk kan vælge borgerløn istedet for kontanthjælp.

Virksomheder, som flytter penge i udlandet, dømmes hårdere, bøder ud fra summen af penge flyttet. Lav beskatning af omsætning , ikke af overskud. Kan man ikke betale den lavere skat, så er virksomheden ikke rentabel. Beskatning? :) ukendt.

Cyklister tager cykelkort, og cykler registreres på lige fod med biler. Efterladte cykler spores lettere til ejer og overvågning som tager cyklen i ulovlig kørsel belønnes med bøder, præcis som fotovogne gør i 2018, nu bare bedre, da BigBrother gøres til en statsovervågning, for at sikre samfundet.

Mobile apps, godkendes af staten. Ulovlige apps straffes med bøder. Mobiler overvågnes af staten :)

Ingen darknet oplevelser, alt trafik og identificerede ulovlige sider, blokeres øjeblikkeligt.

Ingen konflikter, forhandlere sidder i offentlig rum og forhandler, medier bringer aktuelle begivenheder live, ingen hemmeligheder for offentligheden der. Ingen sover i timen.

Og en masse andet. Det er sgu svært at være Diktator.
2
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 21. apr 2018, 18:51

^ :8: ... Jeg ville flytte fra Danmark majet, majet hurtigt, hvis du blev diktator.
11
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 514
Likede indlæg: 8455

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. apr 2018, 18:54

Men der bliver jo kørt forskellige hastigheder hele tiden. Jeg vil bare have sådan, at kører du på landevej så ligger du dig fast på en fart. Ikke noget med at svinge frem og tilbage mellem fx 76-86 km/t. Vælg en fart og hold den. Så kan jeg sætte min fartpilot til også, fjerne benet fra pedalen og slappe af og køre.
0
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 811
Likede indlæg: 10853

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2018, 18:55

Så ville det blive straffet med dødsstraf hvis man ikke samler sine hundelorte op. Især dem som ens forbandede møgkøter lægger lige foran andre folks havelåger så andre folk skal hoppe og springe for ikke at få hundelort på sandalerne og cykelhjulene.....
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 132
Likede indlæg: 2396

Indlægaf Charly » 21. apr 2018, 18:58

Det første jeg ville gøre var at sende min mand i arbejds/genopdragelseslejr. Mage til sur smølf skal man godt nok lede længe efter.
3
Akehurst2
Kort karma: 598
Likede indlæg: 13086

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2018, 19:00

achillaxedprune skrev:^ :8: ... Jeg ville flytte fra Danmark majet, majet hurtigt, hvis du blev diktator.

Jeg stemmer til gengæld på dig som diktator anyday :love:
1
bluetof1
Kort karma: 770
Likede indlæg: 4826

Indlægaf bluetof1 » 21. apr 2018, 19:04

Akehurst2 skrev:
achillaxedprune skrev:^ :8: ... Jeg ville flytte fra Danmark majet, majet hurtigt, hvis du blev diktator.

Jeg indrømmer blankt at jeg lige har friet til svesken via kiks.
1
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Akehurst2
Kort karma: 598
Likede indlæg: 13086

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2018, 19:09

bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:

Vi kan vel deles om hende :blomst:
0
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 21. apr 2018, 19:11

Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:

Tre, der sidder og bliver enige om hvordan verden skal være og derefter udfører det :gruble:
Jeg vil mene det udvander diktatorbegrebet, men jeg kan lide konceptet.
Jeg er med :gogo:
3
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 21. apr 2018, 19:14

Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:

Haha, hvor er I søde! Jeg bliver jo helt forlegen... Mit første debatfrieri og en stemne som diktator. What a saturday! :banan:

Bluetof1 - som diktator tillader jeg hermed flerkoneri og -manderi, så det er et ja herfra! :gogo:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1647

Indlægaf RavenClaw » 21. apr 2018, 19:15

bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:

Tre, der sidder og bliver enige om hvordan verden skal være og derefter udfører det :gruble:
Jeg vil mene det udvander diktatorbegrebet, men jeg kan lide konceptet.
Jeg er med :gogo:

En diktatorisk udgave af magtens tredeling, det kunne faktisk blive interessant :gruble:
1
Ja, det er en slem Dreng, den Amor.
bluetof1

Indlægaf bluetof1 » 21. apr 2018, 19:15

achillaxedprune skrev:
Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:

Haha, hvor er I søde! Jeg bliver jo helt forlegen... Mit første debatfrieri og en stemne som diktator. What a saturday! :banan:

Bluetof1 - som diktator tillader jeg hermed flerkoneri og -manderi, så det er et ja herfra! :gogo:

Hvor skal vi bygge og hvor skal vi booo - Strandvejen nr. tooooo :lol:
0

Tilbage til "Generelt"