Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2018, 12:41

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)

Det er bestemt ikke fordi jeg mener at de bare skal have af statskassen.
Jeg er helt enig i at nogen skulle have reageret noget før. Og at Heidi, som tilsyneladende er født med feutalt alkoholsyndrom burde have fået støtte til datteren først og fremmest.
Og ja, de to bør ikke have ansvar for børn på nogen måde.


NS har været placeret på aflastningshjem osv. Det har været helt kaotisk fra start. Mor og datter havde også ansøgt om at hun kunne blive hjemmeskolet fordi hun blev mobbet. Det var de naturligvis sure over blev afvist. For noget tid siden på IG har de også sagt at uddannelse er overvurderet. Man kan jo bare pan-handle, altså tigge

Så har der jo ikke været støtte nok. Alternativt sanktioner nok.
Men jeg er jo også dybt farvet af en personlig sag, der med al pinagtig tydelighed viser et system der ikke bekymrer sig en tøddel om børns tarv. Det er i realiteten udlukkende forældrenes tarv der handles efter. Måske fordi det har vist sig at eventuelle efterfølgende sager om kommuners mangelfulde håndtering af horrible forhold for børn ikke placerer ansvaret hos kommunerne.
Senest rettet af kidkomb 23. maj 2018, 12:41, rettet i alt 2 gange.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 12:41

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)

Det er bestemt ikke fordi jeg mener at de bare skal have af statskassen.
Jeg er helt enig i at nogen skulle have reageret noget før. Og at Heidi, som tilsyneladende er født med feutalt alkoholsyndrom burde have fået støtte til datteren først og fremmest.
Og ja, de to bør ikke have ansvar for børn på nogen måde.


NS har været placeret på aflastningshjem osv. Det har været helt kaotisk fra start. Mor og datter havde også ansøgt om at hun kunne blive hjemmeskolet fordi hun blev mobbet. Det var de naturligvis sure over blev afvist. For noget tid siden på IG har de også sagt at uddannelse er overvurderet. Man kan jo bare pan-handle, altså tigge



Tvangsfjernet fra sin mor

Nadia-Shilas mor fik da også til sidst konsekvenserne af sin beslutning at føle, da kommunen tog det ultimative skridt og tvangsfjernede Nadia-Shila i en alder af 13 år.

Det blev startskuddet til et frygteligt år for den unge pige.

Hun kom på to forskellige opholdssteder – og befandt sig mildt sagt ikke godt på nogen af dem. Faktisk stod det så skidt til, at hun til sidst overvejede at tage sit eget liv.

Redningen kom, da den kendte socialrådgiver Tine Bryld gik ind i sagen...


https://www.udeoghjemme.dk/reality/doku ... -af-skoler
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 12:41

Jeg har så ondt af NS, på trods af jeg ikke kan udstå hende, og det selvfølgelig ikke er okay det hun har gjort overhovedet.

Hun er så vidt jeg har forstået vokset op på Heidi som eneste primære omsorgsperson og faste rollemodel. Og set i det perspektiv så forstår jeg godt at hendes verden og "empati" ikke rækker længere.
Jeg ved godt at mange bryder den sociale arv, men der skal jo rigtig tit rigtig mange ressourcer til, og for rigtig mange hvor det ikke helt lykkes.

Jeg synes det er synd at vokse op med det verdensbillede som Heidi har. Heidi har givetvis også sit at slås med, men hun burde ikke have stået alene med et barn. NS's søster er heldig at være vokset op hos Heidis mor virker det til.
2
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2018, 12:44

LadyFox skrev:Jeg har så ondt af NS, på trods af jeg ikke kan udstå hende, og det selvfølgelig ikke er okay det hun har gjort overhovedet.

Hun er så vidt jeg har forstået vokset op på Heidi som eneste primære omsorgsperson og faste rollemodel. Og set i det perspektiv så forstår jeg godt at hendes verden og "empati" ikke rækker længere.
Jeg ved godt at mange bryder den sociale arv, men der skal jo rigtig tit rigtig mange ressourcer til, og for rigtig mange hvor det ikke helt lykkes.

Jeg synes det er synd at vokse op med det verdensbillede som Heidi har. Heidi har givetvis også sit at slås med, men hun burde ikke have stået alene med et barn. NS's søster er heldig at være vokset op hos Heidis mor virker det til.


Omend Heidis mor også må have haft sit at slås med, hvis Heidi er født med føtalt alkoholsyndrom.

Det er virkelig tragisk - pt. er det minimum fire generationer af dårlig barndom. Hvordan kan det gøres til underholdning?
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 12:53

Akehurst2 skrev:
LadyFox skrev:Jeg har så ondt af NS, på trods af jeg ikke kan udstå hende, og det selvfølgelig ikke er okay det hun har gjort overhovedet.

Hun er så vidt jeg har forstået vokset op på Heidi som eneste primære omsorgsperson og faste rollemodel. Og set i det perspektiv så forstår jeg godt at hendes verden og "empati" ikke rækker længere.
Jeg ved godt at mange bryder den sociale arv, men der skal jo rigtig tit rigtig mange ressourcer til, og for rigtig mange hvor det ikke helt lykkes.

Jeg synes det er synd at vokse op med det verdensbillede som Heidi har. Heidi har givetvis også sit at slås med, men hun burde ikke have stået alene med et barn. NS's søster er heldig at være vokset op hos Heidis mor virker det til.


Omend Heidis mor også må have haft sit at slås med, hvis Heidi er født med føtalt alkoholsyndrom.

Det er virkelig tragisk - pt. er det minimum fire generationer af dårlig barndom. Hvordan kan det gøres til underholdning?

Helt sikkert. Det får man jo ikke af ingenting.
Dog tænker jeg at Heidis mor efterfølgene må være blevet ædru/mere stabil hvis NS' søster fik valget af kommunen at bo hos mormoren eller blive anbragt.

Men jeg synes heller ikke denne del af DUM er underholdende.
0
...
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Pax Romana » 23. maj 2018, 12:58

Akehurst2 skrev:Omend Heidis mor også må have haft sit at slås med, hvis Heidi er født med føtalt alkoholsyndrom.

Det er virkelig tragisk - pt. er det minimum fire generationer af dårlig barndom. Hvordan kan det gøres til underholdning?
Fordi det er som om, det er blevet aldeles legitimt at sparke nedad. Den fælde ryger jeg selv i.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Lykke » 23. maj 2018, 13:43

Pax Romana skrev:
Akehurst2 skrev:Omend Heidis mor også må have haft sit at slås med, hvis Heidi er født med føtalt alkoholsyndrom.

Det er virkelig tragisk - pt. er det minimum fire generationer af dårlig barndom. Hvordan kan det gøres til underholdning?
Fordi det er som om, det er blevet aldeles legitimt at sparke nedad. Den fælde ryger jeg selv i.


At DR går ind og laver sådan en udsendelse er i hvert fald forkert og blottet for socialt ansvar.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 13:54

Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2018, 14:26

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.


Man må da håbe at ingen af dem bliver syge, eller kommer til skade, et røntgenbillede kan godt koste 5-6.000 kr. et EKG op til 20.000 kr. og hvis der skal en operation til :shock:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Fru Himmelblå » 23. maj 2018, 14:28

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.


Man må da håbe at ingen af dem bliver syge, eller kommer til skade, et røntgenbillede kan godt koste 5-6.000 kr. et EKG op til 20.000 kr. og hvis der skal en operation til :shock:


Det er vel så bare noget man undværer, ligesom rigtig mange amerikanere gør i dag.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf Juki » 23. maj 2018, 14:35

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er meget åbenlyst at ingen af dem er helt normale. Det er netop sådan nogle mennesker vi burde hjælpe.
Det svære er jo at de ikke selv anerkender at de har brug for hjælp.


Det er ikke de skarpeste mennesker, så meget kan de fleste vel blive enige om. Men hvor meget er samfundets ansvar?

Det har jo bare taget nogle ekstrem egoistiske valg - og har sikkert levet i et samfund uden konsekvenser, og hvor man konsekvent kaster sig selv ud i en offerrolle.
Givet at man skulle have fanget deres udfordringer på et tidligt tidspunkt, og her har nogen måske fejlet. Først og fremmest mor og far. Men nu er det løb kørt, og de har kun konsekvenserne tilbage at deale med. So be it.

I det her tilfælde mener jeg ikke man kan tilbyde dem meget mere. Dog er man jo nod til at lade børnenes ve og vel komme forrest... jeg vil mene at en tvangsfjernelse nok er på sin plads. (Det er jeg normalt ikke meget for)

Sådan helt overordnet og generelt set så er det jo langt fra den eneste sag hvor familier eller børn er blevet overhørt eller der ikke er blevet handlet efter lovgivningen.

Selvom jeg på ingen måde en enig i NS, hendes mor, deres tankegang og handlinger så kan man vel ikke bebrejde dem deres opførsel hvis de aldrig har fået den rette hjælp til at fungere. Nu er de så voksne og man kan sagtens bebrejde dem begge at de ikke har gjort sådan og sådan eller hvorfor de får børn og fortsætter med at leve på en uhensigtsmæssig måde, men hvordan kan man tillade sig at bebrejde dem deres opførsel når de ikke ved bedre og har en masse dårlige erfaringer med?

Det er så let få pøblen at lege domstol når de på ingen måde har været i en tilsvarende situation.

Sagen med Kundby-pigen er desværre et glimrende eksempel på hvor galt det kan gå når diverse myndigheder ikke lever op til deres ansvar overfor et barn og dets familie. Hvis man ikke selv har været i en situation, der er overskygget af desperation og frustration, er det alt for let at spille klog på de involveredes vegne(Ikke henvendt til dig thomassneum)

Familien her skal helt sikkert have noget intensiv hjælp og støtte, med eller uden børnene. Børnenes tarv overruler 100% forældrenes følelser, hvis de vokser op i et dysfunktionelt hjem, så måske er det en tvangsfjernelse der skal til. Men uanset hvad tror jeg det på sigt er så meget bedre givet ud at hjælpe og støtte Nadia-Sheila og hendes mor, i stedet for bare at lade dem sejle deres egen sø fordi de er over 18 år.

Jeg sympatiserer på ingen måde med dem og deres valg, men jeg kan sagtens sætte mig ind i deres tankegang om at det jo alligevel ikke er nogen der lytter og hjælper dem, så derfor må de gøre hvad de kan og hvad de selv mener er det nødvendige.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf xxx---xxx » 23. maj 2018, 16:45

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.


Man må da håbe at ingen af dem bliver syge, eller kommer til skade, et røntgenbillede kan godt koste 5-6.000 kr. et EKG op til 20.000 kr. og hvis der skal en operation til :shock:



Men det giver ingen mening i deres tilfælde for hun siger de har forsikring?
Og jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan lade sig gøre uden penge, og når man er der illegal.
Men hun går jævnligt til tjek på hospitalet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 16:49

xxx---xxx skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Jeg er med på at vi alle er forskellige, og har forskellig moral og indstilling til livet, Og jeg synes generelt at det er spændende at høre andre menneskers indstilling og oplevelser her i livet, det er bl.a. noget af det som er så godt ved debatten, at det er så broget og divers gruppe mennesker herinde :lun:

Men jeg forstår ikke mennesker som disse to :forvirret:
https://www.bt.dk/kendte/nadia-shila-og ... -ligeglade

Jeg er med på at systemdanmark ikke er for alle, men det er trods alt bedre end at leve på gaden i USA???
Og fint nok I er ligeglade med jeres dom, men hvad med alle dem i snød, især dem som endte uden lejlighed og uden indskud, føj. Men omtanke for dem, nej da, os os os :rulle:

Er der ikke også et barn indblandet? hvis I er ligeglade med jer selv, hvad så med barnet, hvilken fremtid fratager I det? :tie:

Nej jeg forstår ikke mennesker som disse :forvirret:
Hvad siger resten af debatten?


Det der med fuck-Systemdanmark er da også spil for galleriet. Om ikke andet ubevidst.
Det kan man se med et halvt øje.

Jeg synes faktisk, at Heidi (eller er det datteren?) har et klart øjeblik, da hun erkender, at livet på gaden i USA er en straf i sig selv.


Man må da håbe at ingen af dem bliver syge, eller kommer til skade, et røntgenbillede kan godt koste 5-6.000 kr. et EKG op til 20.000 kr. og hvis der skal en operation til :shock:



Men det giver ingen mening i deres tilfælde for hun siger de har forsikring?
Og jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan lade sig gøre uden penge, og når man er der illegal.
Men hun går jævnligt til tjek på hospitalet.


Der er et ret stort sikkerhedsnet under dem i Californien. Alt fra graviditet og fødsel, kræftundersøgelser og datterens MR scanninger og undersøgelser til lejlighed og forsikring, bliver dækket for dem. Lige nu har de en lejlighed hvor indskud og 75% af huslejen bliver dækket i 2 år.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf thomassneum » 24. maj 2018, 06:27

Juki skrev:Sådan helt overordnet og generelt set så er det jo langt fra den eneste sag hvor familier eller børn er blevet overhørt eller der ikke er blevet handlet efter lovgivningen.

Selvom jeg på ingen måde en enig i NS, hendes mor, deres tankegang og handlinger så kan man vel ikke bebrejde dem deres opførsel hvis de aldrig har fået den rette hjælp til at fungere. Nu er de så voksne og man kan sagtens bebrejde dem begge at de ikke har gjort sådan og sådan eller hvorfor de får børn og fortsætter med at leve på en uhensigtsmæssig måde, men hvordan kan man tillade sig at bebrejde dem deres opførsel når de ikke ved bedre og har en masse dårlige erfaringer med?

Det er så let få pøblen at lege domstol når de på ingen måde har været i en tilsvarende situation.

Sagen med Kundby-pigen er desværre et glimrende eksempel på hvor galt det kan gå når diverse myndigheder ikke lever op til deres ansvar overfor et barn og dets familie. Hvis man ikke selv har været i en situation, der er overskygget af desperation og frustration, er det alt for let at spille klog på de involveredes vegne(Ikke henvendt til dig thomassneum)

Familien her skal helt sikkert have noget intensiv hjælp og støtte, med eller uden børnene. Børnenes tarv overruler 100% forældrenes følelser, hvis de vokser op i et dysfunktionelt hjem, så måske er det en tvangsfjernelse der skal til. Men uanset hvad tror jeg det på sigt er så meget bedre givet ud at hjælpe og støtte Nadia-Sheila og hendes mor, i stedet for bare at lade dem sejle deres egen sø fordi de er over 18 år.

Jeg sympatiserer på ingen måde med dem og deres valg, men jeg kan sagtens sætte mig ind i deres tankegang om at det jo alligevel ikke er nogen der lytter og hjælper dem, så derfor må de gøre hvad de kan og hvad de selv mener er det nødvendige.


Man er aldrig, alene, et produkt af sin omgivelser og miljø.
Givet at det er en virkelig stor brik i ens formgivning, men det kan ikke smides som en undskyldning for ens dårlige opførelse (altid).

Det er indlysende at der har været brug for hjælp og støtte her, men det tog er kørt..
Der skal selvfølgelig tages hånd om børnene, men børnene skal ikke blive frihjul for de har to ansvarsløse voksne/forældre. Konsekvenser er en naturlig del af de valg vi tager, hvilket er en lektion som de nu må accepterer alt for sent.

Jeg tror det er forsent at rette op på de her mennesker, med mindre de selv var 100% dedikeret til at forandre sig, hvilket jeg tvivler stærkt på. De ser sig selv som ofre, hvilket absolut ikke hjælper dem en tøddel. Og selvom det absolut ikke er mit mantra under normale omstændigheder, så mener jeg man bør smække godhedsindustriens dør her, og alene forsøge at beskytte børnene. De to "forældre" her, er desværre en tabt sag.

Nu må deres skæbne være deres egen.

Og TV.... så stop dog med at hælde brændsel på bålet. Det er vist alt rigeligt at de evner at ssmide deres (offermentalitet) historie ud på de sociale medier. Noget som er med til at fastholde deres idé om at de reelt er ofre med en historie at fortælle.
0
Med bov skal man mad lave, men...
bibbs
Indlæg: 953
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg forstår ikke denne slags mennesker

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 06:54

Jeg fulgte hende på et tidspunkt på Insta, men er stoppet igen da det er tydeligt at hun (NS) søger opmærsksomhed.
Hun lægger billeder af datteren op og når nogen så stiller kritiske spørgsmål er der drama.

Jeg svinger imellem at have ondt af dem alle sammen og at bliver irriteret over at man kan gemme sig på den måde.

Jeg bliver træt når nogen til stadighed smidder offerkortet specielt når det går ud over uskyldige mennesker.
Og den måde moderen taler om sin anden datter på, det er heller ikke tiltalende :-)
0

Tilbage til "Generelt"