Hvad savner du fra de gamle debatdage?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Modesty Blame
Kort karma: 206
Likede indlæg: 2674

Hvad savner du fra de gamle debatdage?

Indlægaf Modesty Blame » 2. jun 2018, 05:41

Jeg sad og tænkte på den spæde start - jeg begyndte på den anden i 2000, da jeg fik internet i min studiebolig, og arbejdede nat - og debatterede politik og samfund i timevis.

I tidens løb har der været mange sære ting, men det er som om vi enten er blevet for gamle til det, eller trollsne har fundet andre medier - altså de trolls der ikke var os selv.

Jeg kunne for eksempel godt savne en tråd om 2A - nu er det den i Aarhus, jeg tænker på. Morgenmyldretiden er et helvede, og Bakmo ville kunne få meget harcelleren ud af den tur.

Eller en tråd, hvor en helt ny debattør har et problem eller en hemmelighed, og pludselig dukker nogen, som kender debattøren op.

Eller en tråd i paint, hvor man tegner sexpositurer.

Og mange flere eksempler - måske er vi blevet for voksne, måske har vi bare prøvet alt.

Hvad savner du?
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 301
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5332

Re: Hvad savner du fra de gamle debatdage?

Indlægaf Purple Haze » 2. jun 2018, 05:48

Årh paint sextråden :lun:

Har lige været over og kikke, og savner lidt det at “Filmklubben” (og madklubben) var ny.
Hvor det var lidt spændende hvem mon dukkede op, og om “vi kunne med personen”.

Ser stadig de flest af de folk der var fast med. Nogen af dem ugentligt. Men vi får ikke set så meget film.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 203
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4044

Indlægaf ExCoastal » 2. jun 2018, 06:28

Denne debat er lidt svær at finde, så jeg savner de skøre og skæve indlæg på Jubii, specielt fra helt nye debattører. Men aktiviteten derovre er desværre temmelig lav.
4
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5226

Indlægaf Zinde » 2. jun 2018, 06:42

Jeg savner MG for alle-tråden og Enlig forælder MG-tråden.
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 218
Likede indlæg: 1512

Indlægaf Artem » 2. jun 2018, 06:46

Kan da godt savne de gamle singletons dage, hvor der blev flirtet helt vildt mellem singlerne den gang.
Synes det var hyggeligt og med en positiv stemning.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 335
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11044

Indlægaf Hunkat » 2. jun 2018, 07:08

Jeg savner lidt popcorn trådene. Med tiden udviklede noget af det sig rigtig grim men i starten var det mest sådan en "jeg havde aldrig overvejet at håndlkædevask kunne få folk op at skændes" ting. Det var fandme sjovt hvad folk kunne ryge i totterne på hinanden over nogle gange.
14
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 364
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3552

Indlægaf Lurende Peber » 2. jun 2018, 07:12

Kælderen og rablerierne.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 809
Likede indlæg: 4770

Indlægaf Planten » 2. jun 2018, 07:18

Åh ja, painttråden var fantastisk! :lol:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 152
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 3125

Indlægaf landsbytossen » 2. jun 2018, 07:20

Giseles humor
5
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 191
Likede indlæg: 2737

Indlægaf englishchannel » 2. jun 2018, 07:21

Jeg savner Mode, Stil og Shopping fra dengang, hvor det var befolket af en masse modenørder, der gik op i det med liv og sjæl. Vi havde både en masse debatter om mode og trends på et overordnet plan, og en virkelig inspirerende "Hvad har du på lige nu?"-tråd, hvor folks outfits var spændende og varierede. Der var nogle toneangivende debattører derinde, der formåede at inspirere andre og samtidig var der flere forskellige stilarter repræsenteret.

Det gik ned ad bakke, da en stor del af de toneangivende debattører forlod Debatten for at starte modeblogs og siden Instagram-profiler. Der mistede man en del på kvalitet og mangfoldighed, og det endte med at blive en hyggeklub, hvor modeelementet trådte i baggrunden.
15
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4069

Indlægaf Confucius » 2. jun 2018, 08:02

Jeg savner et par funktioner.

Der var en link eller en knap, man kunne trykke på, når man havde citeret og svaret på et indlæg, og så blev man ført tilbage til det oprindelige indlæg. Hvis jeg eksempelvis kom ind i tråd, der havde kørt i et par dage, som var nået til side 9, og jeg citerede et indlæg fra side 4. Så ville mit svar komme ud på side 9, og jeg kunne så trykke på knappen og blive ført tilbage til det oprindelige indlæg på side 4. På den måde kunne man hurtigt backtrace og se hele indlæggene, og ikke kun det der blev citeret, i en samtale der udspiller sig på siderne, 2, 3, 4, 7, 13, 19 og 20, uden at skulle bladre/scrolle igennem.

Jeg savner også funktionen at kunne multi-quote! At kunne sæt hak ved flere indlæg, og så svare dem som citat i ét indlæg, i stedet for at skulle tage dem enkeltvist.
10
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
LaScrooge
Kort karma: 859
Likede indlæg: 8555

Indlægaf LaScrooge » 2. jun 2018, 08:13

Egentlig ikke specielt meget. Ret kort tid efter jeg startede blev debatten oversvømmet af Nationen-lignende debattører og hårdnakkede polemikere. Eller, polemikerne var der i forvejen, men dem, der kom til, var ud over at være polemiske også uintelligente. Niveauet faldt drastisk og det blev uinteressant at debattere, fordi alle diskussioner mere eller mindre løb ned af det samme retarderede spor.
Denne debat har indtil videre undgået de typer og jeg synes generelt at den helt store majoritet skriver ting der er værd at tage i betragtning.
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 650
Likede indlæg: 12033

Indlægaf Persnikedy » 2. jun 2018, 09:14

Der var nogle tråde/indlæg jeg havde gemt links til fordi jeg elskede at genlæse dem. Netto posen skrevet af en profil der hed chokoladedronningen, Hvem har stjålet min fisse, dem der åbenbart fik tvillinger som kom nede i kælderen men det så var fake fra ende til anden....

Men jeg tænker at med nok år på bagen få denne her det nok også

Edit: hende der forsøgte at fjerne kønsbehåring men endte med at gå som en pingvin skal ikke glemmes på listen af yndlings indlæg. Der er helt sikkert flere men alle mine links er døde nu så de må blive i hjertet :lun:
4
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 645
Likede indlæg: 8072

Indlægaf Dmitra » 2. jun 2018, 09:37

Bakmo :genert:.

Elskede at sidde og blive både fascineret og topirriteret. Men andre ord en god troll. Dem vi har set her, er godt nok røvsyge, for at sige det mildt.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18176

Indlægaf Wizzze » 2. jun 2018, 09:46

Mest af alt savner jeg bare en masse debattører, var de her igen så ville alt det andet følge med. Jeg synes I alle er dejlige, men vi er en lille flok i forhold til de gamle velmagtsdage, så der er langt mellem de virkelige juveler, trådene der opnår legende status, nettoposen, køleskabet, møllen, osv. Jeg elsker når dybt fjollede tråde kan eksistere side om side med dybt seriøse tråde og man kan skrive i begge. Og så mangler vi nogle seriøst gode Trolls (af den godmodige slags) AF og spejderhytten ER bare da shit i min bog :lol:
6
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"