Hvordan er kontakten til dine forældre?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 542
Likede indlæg: 4125

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. jun 2018, 09:59

Ikke eksisterende.
Min mor på 16-17 år, min far på 2 år vist.

Ift min mor tog det mange år at komme over det massive svigt hun udsatte mig for. I det synes jeg at hun er et ynkeligt mennesker og håber at hun sidder tilbage ensom og ulykkelig nu hvor hendes mand er død.

Min far- KÆMPE lettelse at sige fra. Jeg elsker at være fri for ham i mit liv og er hamrende ligeglad med hvad han foretager sig, bare han holder sig fra mig. Det eneste der gnaver er, at jeg ved st han fortæller alle der vil lytte at jeg bims i hovedet og det hele er min skyld. Men så igen, who cares...jeg ser ikke “hans” mennesker igen. Han er så stort et fjols som de fåes i.

Det har kostet mig stort set hele familien at sige fra, so be it. Jeg lever et bedre liv på den måde og er kommet langt videre.

Mine gudforældre er min reseveforældre og der er næsten daglig kontakt og vi ses mindst hver 14. Dag. Det er dem min søn kender som sine bedsteforældre.

Hvis/når han en dag spørger til det, så får han ærligt svar om at de ikke var særligt søde ved mor og man skal ikke være sammen med nogen der ikke er søde ved een. Uanset hvem det er.
2
/Dullen
Ava
Kort karma: 17
Likede indlæg: 157

Indlægaf Ava » 3. jun 2018, 10:09

Begge min forældre er desværre døde.

Min mor døde i 09, og indtil da var det altid hende jeg snakkede i tlf. med, gerne et par gange om ugen og vi var lige gode til at ringe den anden op. Besøgte dem nok 2 gange pr måned.
Efter min mors død tog min far over, det blev så ikke så tit vi ringede sammen, måske et par gange om måneden, og jeg besøgte ham så ofte, jeg kunne. Efter min mors død blev min far og tætte på den måde at da han fik kræft i urinvejene var det mig der tog med ham på sygehus osv, og det var ham, jeg gik til da min datter pludselig fik en teenage- 'hjerneblødning'.

Jeg har, synes jeg selv, et tæt forhold til mine børn. Jeg ringer, besøger og hjælper gerne til, hvis jeg kan. De gør det samme for mig.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 442
Likede indlæg: 8882

Indlægaf sigge » 4. jun 2018, 10:01

Jeg har et rigtigt godt forhold til mine forældre, og vi bor faktisk i samme by. Men vi "overrender" ikke hinanden af den grund. Jeg har ikke som sådan noget fast interval for, hvor ofte jeg ringer til/sms'er til/besøger dem. Nogle gange kan der gå flere uger imellem, nogle gange kan det være flere gange på en uge. Jeg har ikke noget behov for, at det skal systematiseres mere end det eller, at vi skal ses oftere. Hvis jeg eller de havde det, så havde vi bare ændret det.

Da jeg lige var flyttet hjemmefra og boede længere væk fra dem, var jeg på weekendbesøg hver 3.-4. uge, hvor jeg ankom fredag eftermiddag og blev til søndag. Nu hvor vi bor så tæt på hinanden, nyder jeg, at vi kan ses lidt mere spontant og bare et par timer ind i mellem, så det ikke behøver at være et heldagsarrangement hver gang. I næste uge tager vi (og min søster) på vores årlige familietur i sommerhus, hvor vi er sammen en hel uge, og det er smadderhyggeligt.

Der er dog en lille ting, der godt kan irritere mig lidt: Min mor ringer aldrig til mig bare for at hyggesnakke. Det er altid med et eller andet praktisk formål, og så kan hyggesnakken godt følge med. Jeg forsøger selv at blive bedre til bare at ringe, men det forvirrer tilsyneladende min mor lidt, for sidst jeg ringede, siger hun efter 10 minutters snak, "jeg kan ikke huske, hvad det var, du ringede om". Og det var sådan set bare for at høre om mine forældres campingtur i weekenden og lidt løst og fast. Men med lidt øvelse tænker jeg, at vi nok skal blive gode til det. Jeg har lidt på fornemmelsen, at hun ofte taler med min søster om alt muligt, så jeg kan ikke helt forstå, hvorfor det ikke kan være sådan med mig. Min far taler jeg derimod kun i telefon med, hvis der er et praktisk formål. Han er ikke det store sludrechatol, og det er jeg egentlig heller ikke - og slet ikke i telefon. Men jeg kan godt, når det er med mennesker, som selv taler meget, som f.eks. min mor eller søster.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Mirabella
Kort karma: 18
Likede indlæg: 175

Indlægaf Mirabella » 4. jun 2018, 10:26

Min far - Har jeg ikke set i 13år, han er et monster som har ødelagt så meget i mit liv, jeg kommer aldrig til at se ham igen.

Min mor - snakker i telefon med 1-2mdr mellemrum, vi har ikke noget særligt forhold, hun har ikke rigtig noget indhold i hendes liv udover sygdom og irritation over div. læger.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2243

Indlægaf TinaW » 4. jun 2018, 10:51

Min far er desværre død. Det er 6 år siden og jeg savner ham inderligt. Før han døde var han bundet til en kørestol, delvist lammet og uden reelt sprog i godt 5 år. Han havde fortjent bedre.
Dengang han var rask talte eller skrev vi sammen hver dag og jeg så mine forældre 1-2 gange om ugen.
Jeg er nu bosat langt fra den øvrige familie, ser vel min mor 1-3 gange om året og taler i telefon med hende ca 1 gang om ugen. Men det er altid på mit initiativ.
Min lillebror taler jeg med 1-2 gange om måneden og ser, når vi er på de kanter. Min storebror hverken ser jeg eller taler med.
0
No1
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2200

Indlægaf No1 » 4. jun 2018, 11:20

Min mor døde, da jeg var 11. Det er jeg aldrig kommet mig over. Hun var den, der bandt hele familie sammen, og som sørgede for at man følte sig elsket og varm.

Min far taler jeg med næsten dagligt. Han har sine fejl og mangler, men jeg savner ham, og ville ønske vi boede tættere på hinanden.
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Generelt"