Det er begyndt ....

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Det er begyndt ....

Indlægaf Wizzze » 7. jun 2018, 12:58

0
Do as I say! :whip:
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27072

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf ajnaM » 7. jun 2018, 13:09

... også i Gudenåen! :D Historien kørte på News hele dagen i mandags, i øvrigt sammen med historier om ulve og vildsvin... slow news day...

Billede

Billede

Billede

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/ag ... -gudenaaen
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf PerXX » 7. jun 2018, 13:11

Det er jo bestemt ikke uhørt.
Jægersborg hegn, ved Dyrehaven har ofte løbere der bliver angrebet af musvåger i ynglesæsonen.
http://lyngby-taarbaek.lokalavisen.dk/2 ... 62040.html

I Australien er det så normalt at skaderne går til angreb at de har en årlig "Swooping Season"!
https://www.telegraph.co.uk/news/2017/1 ... -swooping/
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf paint » 7. jun 2018, 13:17

Der er helt sikkert noget i gære :panik:

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf PerXX » 7. jun 2018, 13:20

0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Wizzze » 7. jun 2018, 13:21

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Delfin » 7. jun 2018, 13:31

Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!
1
14 11 14
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf PerXX » 7. jun 2018, 13:34

Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Delfin » 7. jun 2018, 13:49

PerXX skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!


Løsningen er meget enkelt. Samtlige reporter går på folk som LØBER forbi disse fugles reder. Hvis bare man går forbi så er der ikke noget problem.
Dette viser intet om at fugle skulle være farlige, men at løb er farlig! :lol:

Ham med spanden løber ikke, så man skal heller ikke gå med spande på hovedet eller nowet
0
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf dgd2007 » 7. jun 2018, 14:02

En hemmelig optagelse fra en af terroristernes træningslejre:

0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Juki » 7. jun 2018, 14:21

paint skrev:Der er helt sikkert noget i gære :panik:

Billede

HVAD ER DET DER!!!!!!!!!!!!!! :shock: :panik:

Det ligner Ludvigs onde tvillingbror.

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Persnikedy » 7. jun 2018, 14:25

Vi skal være glade for at vi ikke har Emu'er rendende rundt. Australien tabte en krig imod dem i 1932

Billede
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Juki » 7. jun 2018, 14:33

Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!

Enig!

Altså seriøst.. http://rudersdal.lokalavisen.dk/nyheder ... 49701.html :ad!: Det er en ældre artikel, men jeg har stadig mareridt over et lignende indslag der blev vist i tv for nogle år siden.

Løber angrebet af hidsig rovfugl

Det skulle være så sundt, og alligevel kan det være en risikabel affære at begive sig ud på en rask løbetur.
Det måtte 37-årige Daniel Qvist fra Mørkhøj sande, da han tirsdag eftermiddag trak i løbeskoene i området ved Jægersborg Hegn. Og det var vel at mærke hverken en fibersprængning eller en forvreden ankel, der var problemet denne gang.
"Jeg løb ned ad Stampevej cirka 200 meter nord for Strandmøllevej, og pludselig får jeg et ordentligt gok i nødden. Jeg tænker umiddelbart, at det må være en fodbold, der tilfældigvis har ramt mig, indtil jeg kigger op, og ser en rovfugl, der var på vej væk igen," fortæller Daniel Qvist.

Sket flere gange før
Den friske løber tog sig umiddelbart til hovedet, og fik med det samme blod på hænderne. Og en nærmere inspektion viste da også, at kollisionen med fuglen havde resulteret i en cirka 10 centimeter lang flænge i hovedbunden.
"Jeg har ikke umiddelbart nogen ide om, hvad det var for en fugl, men den var brun, og jeg vil skyde på, at den har vejet omkring halvandet kilo," fortæller Daniel Qvist.
Men en hurtig søgning i arkiverne indikerer, at der meget vel kan være tale om en aggressiv musvåge, som huserer i Jægerborg Hegn. Således skrev vores søsteravis Det Grønne Område sidste år en artikel om, at flere løbere var blevet angrebet af to musvåger, der boede i den sydlige del af Jægersborg Hegn og havde rede på Stampevej.

Lokal kampzone
Musvågen angriber typisk helt lydløst bagfra og efterlader nogle dybe flænger i hovedbunden på den uheldige løber. I yngletiden forsvarer musvågen sit territorie mod fjender og konkurrenter. Og nogle musvåger er desværre også aggressive overfor folk, der løber eller jogger på en skovvej, der går gennem territoriet.
"Hvis man vil undgå at blive angrebet, kan man selvfølgelig løbe en anden vej, eller gå roligt på den korte strækning, som musvågen forsvarer. Den angriber normalt kun folk, der løber. Det er også vores erfaring at angreb kan undgås ved at løbe flere sammen. Vi har ikke hørt om musvåger, der har angrebet folk, der fulgtes ad," sagde Jes Aagaard, Naturvejleder i Naturstyrelsen, sidste år til Det Grønne Område.
Også tilbage i 2014 har en musvåge angrebet e løber i områdetved de sidste 200 meter på Stampevej i Jægersborg Hegn, og i årene før det er der også set flere tilfælde. Hos Naturstyrelsen vurderer man, at der er tale om den samme musvåge, og det kan altså meget vel igen være den, der har været kampklar. I hvert fald forsvarer musvåger deres territorium i yngletiden, som finder sted fra midten af april til først i juni.


:panik: :panik: :panik:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Delfin » 7. jun 2018, 22:35

Juki skrev:
Delfin skrev:Og så var det ikke længere en fobi men den rene og barske virkelighed. Jeg vidste det!

Enig!

Altså seriøst.. http://rudersdal.lokalavisen.dk/nyheder ... 49701.html :ad!: Det er en ældre artikel, men jeg har stadig mareridt over et lignende indslag der blev vist i tv for nogle år siden.

Løber angrebet af hidsig rovfugl

Det skulle være så sundt, og alligevel kan det være en risikabel affære at begive sig ud på en rask løbetur.
Det måtte 37-årige Daniel Qvist fra Mørkhøj sande, da han tirsdag eftermiddag trak i løbeskoene i området ved Jægersborg Hegn. Og det var vel at mærke hverken en fibersprængning eller en forvreden ankel, der var problemet denne gang.
"Jeg løb ned ad Stampevej cirka 200 meter nord for Strandmøllevej, og pludselig får jeg et ordentligt gok i nødden. Jeg tænker umiddelbart, at det må være en fodbold, der tilfældigvis har ramt mig, indtil jeg kigger op, og ser en rovfugl, der var på vej væk igen," fortæller Daniel Qvist.

Sket flere gange før
Den friske løber tog sig umiddelbart til hovedet, og fik med det samme blod på hænderne. Og en nærmere inspektion viste da også, at kollisionen med fuglen havde resulteret i en cirka 10 centimeter lang flænge i hovedbunden.
"Jeg har ikke umiddelbart nogen ide om, hvad det var for en fugl, men den var brun, og jeg vil skyde på, at den har vejet omkring halvandet kilo," fortæller Daniel Qvist.
Men en hurtig søgning i arkiverne indikerer, at der meget vel kan være tale om en aggressiv musvåge, som huserer i Jægerborg Hegn. Således skrev vores søsteravis Det Grønne Område sidste år en artikel om, at flere løbere var blevet angrebet af to musvåger, der boede i den sydlige del af Jægersborg Hegn og havde rede på Stampevej.

Lokal kampzone
Musvågen angriber typisk helt lydløst bagfra og efterlader nogle dybe flænger i hovedbunden på den uheldige løber. I yngletiden forsvarer musvågen sit territorie mod fjender og konkurrenter. Og nogle musvåger er desværre også aggressive overfor folk, der løber eller jogger på en skovvej, der går gennem territoriet.
"Hvis man vil undgå at blive angrebet, kan man selvfølgelig løbe en anden vej, eller gå roligt på den korte strækning, som musvågen forsvarer. Den angriber normalt kun folk, der løber. Det er også vores erfaring at angreb kan undgås ved at løbe flere sammen. Vi har ikke hørt om musvåger, der har angrebet folk, der fulgtes ad," sagde Jes Aagaard, Naturvejleder i Naturstyrelsen, sidste år til Det Grønne Område.
Også tilbage i 2014 har en musvåge angrebet e løber i områdetved de sidste 200 meter på Stampevej i Jægersborg Hegn, og i årene før det er der også set flere tilfælde. Hos Naturstyrelsen vurderer man, at der er tale om den samme musvåge, og det kan altså meget vel igen være den, der har været kampklar. I hvert fald forsvarer musvåger deres territorium i yngletiden, som finder sted fra midten af april til først i juni.


:panik: :panik: :panik:


:genert: :8: :nerve: :ninja:
0
14 11 14
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det er begyndt ....

Indlægaf Lurende Peber » 7. jun 2018, 22:45

Jamen for Faen......det er der jo ikke noget nyt i!
1
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"