Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Elverpigen » 28. jan 2024, 15:06

Det lykkedes mig at få mini-trænet hele 2 gange i vægtrummet i denne uge, hvilket bliver slået af:

En fritræning for første gang i ½ år pga min skulder, hvor jeg i godt selskab fik en god træningsoplevelse til den raske skulders side og efter lidt forsigtig opvarmning også lykkedes med en af de lidt mere avancerede manøvrer :banan: :cool: Jeg er langt fra ovre min skade og skal passe meget på den skadede side, så det er en tiltrængt succesoplevelse, at al min micro- og mini-træning i de her træls måneder trods alt har holdt det meste af mit tekniske niveau ved lige - det fortjener en ekstra banan :banan2:

Gensyn med gode træningskammerater.

Sauna.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30812

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 28. jan 2024, 15:08

Vejret.
Og at en veninde insisterede på at tage med og køre, når jeg skal til forundersøgelse med min skulder på onsdag.
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15019
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25286

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf sigge » 28. jan 2024, 16:31

Gåtur i (sløret) solskin med veninde og hendes hund og derefter hjem til dem til hjemmebagte fastelavnsboller.
1
You can't spell awesome without me.
Aesel82
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4344

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aesel82 » 28. jan 2024, 18:20

Panton skrev:At min søn kommer idag og spiser aftensmad :love:



Skønt! Det er forhåbentlig uden hans far?
10
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12884
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 928
Likede indlæg: 12766

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jan 2024, 19:48

At jeg endelig slipper for at læse mere om overdimensionerede håb for en guldmedalje i håndbold.
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Elverpigen » 28. jan 2024, 23:10

Der er kommet affaldscontainer til metal, så jeg ikke behøver at samle og køre på genbrugsstationen for ikke at lade det gå til spilde i restaffald.

Træningskammeraterne har arrangeret mere fritræning i den kommende måned :banan:

Civiliseret vejrudsigt for den kommende uge, så jeg ikke må gå og tage offentlig transport for at undgå at blive blæst omkuld.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Panton » 29. jan 2024, 11:23

Aesel82 skrev:
Panton skrev:At min søn kommer idag og spiser aftensmad :love:



Skønt! Det er forhåbentlig uden hans far?



Det var det så ikke, men jeg bed det i mig. De vigtigste var at jeg fik talt med min søn, og bagefter sendte han mig en sms, at han synes det havde været hyggeligt og maden var god :love: Jeg fik også et Jeg elsker dig på sms. Så nu er der endeligt kontakt, omend det er minimalt, jeg lader være med at skrive først, gider ikke at drukne ham i sms, (selvom jeg har lyst) men jeg må lige tage en chili pill og give ham lidt plads. Han har åbenbart været meget såret over at han synes jeg valgte vin over ham (lang historie)

edit, jeg synes det er lidt dumt at jeg ikke kan drikke to glas vin fredag og lørdag, men ja, det er jeg så stoppet med, for han synes jeg ændrede mig og det kunne han ikke lide.
9
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25758

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jan 2024, 12:01

Panton skrev:
Aesel82 skrev:
Panton skrev:At min søn kommer idag og spiser aftensmad :love:



Skønt! Det er forhåbentlig uden hans far?



Det var det så ikke, men jeg bed det i mig. De vigtigste var at jeg fik talt med min søn, og bagefter sendte han mig en sms, at han synes det havde været hyggeligt og maden var god :love: Jeg fik også et Jeg elsker dig på sms. Så nu er der endeligt kontakt, omend det er minimalt, jeg lader være med at skrive først, gider ikke at drukne ham i sms, (selvom jeg har lyst) men jeg må lige tage en chili pill og give ham lidt plads. Han har åbenbart været meget såret over at han synes jeg valgte vin over ham (lang historie)

edit, jeg synes det er lidt dumt at jeg ikke kan drikke to glas vin fredag og lørdag, men ja, det er jeg så stoppet med, for han synes jeg ændrede mig og det kunne han ikke lide.


Selvom jeg synes det er ærgerligt at ens unge voksne børn skal diktere noget sådan, - så tror jeg det er en klog prioritering at vælge det fra, og vise ham at du tager ham alvorligt på lige dén konto.
Men du har jo også mange gange nævnt at han selv, formodentlig pga. sin sport, fravælger alkohol, og der er generelt et stort forkus på unge menneskers forbrug og måden de forbruger, - så på den måde giver det mening at det ER et fokuspunkt fra hans side.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25758

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jan 2024, 12:08

Jeg har lige snakket i tlf en times tid, med en faktisk ret hyggelig forsikrings-dude
En gennemgang af forsikringer, for at se om de kunne gøre det billigere og bedre end mit nuværende.
Vi ender med en prisforskel på ca. 2-300 kr/år, og nogle dækninger er bedre/bredere, andre dårligere, så alt i alt, tjaaa...

Men det positive var hans gentagende udtalelse om at det sgu var lidt forvirrende at jeg havde hele to voksne børn med i ligningen (jeg betaler deres ulykkesforsikringer, og den udeboende er dækket af min indbo og rejseforsikring) - fordi jeg er ca 3 år yngre end ham, og hans ældste var ca. lige gammel med min yngste.
SÅ at han skulle forholde sig til voksenpriser, om det har indflydelse på bilforsikringen at den nybagte 18 årige lige om lidt har kørekort og kommer til at køre min bil fra tid til anden osv. - det havde han ikke lige regnet med, da han ringede til mig, og han syntes det måtte være virkelig mærkelig at have SÅ store børn. Og midt i noget omkring bil, - "så har du jo lige holdt 18 års fødselsdag, er det en stor ting i jeres familie" :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30812

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 29. jan 2024, 13:20

At jeg muligvis har fundet en person, der kan motionere min unge hest lidt, indtil min arm er bedre :kryds:
2
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1573
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2938
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pussikat82 » 30. jan 2024, 11:09

At mine forældres gravsted nu er færdiganlagt, efter min far døde for knap et år siden, og at der er betalt for det og vedligehold lang tid fremad. Nu kan vi forhåbentlig få afsluttet det, der skal sendes til skifteretten, så vi kan få lidt mere ro på i den henseende.
7
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1289
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4240

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Galoldriel » 31. jan 2024, 16:52

At min mor er frisk igen efter lidt over en måned, hvor hun nærmest ikke har kunnet spise. Manglen på energi fik hende til at lyde som en 90-årig, men nu har hun fået intravenøs næring - og hun lyder helt som sig selv. Hun er stadig syg (kræft), men har nu noget at stå imod med. Hun er fortrøstningsfuld og generelt bare enormt sej.
6
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14779

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 31. jan 2024, 17:35

Min svigerinde, hun er satme god til at gøre rent og være rengøringsleder på min rengøring af opsagt lejlighed.

Jeg er så ustruktureret mht rengøring, så hun kom og tog styringen og alt gik som en leg. Nu mangler vi kun gang og badeværelse , som vi snupper i morgen.
5
:ninja:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30812

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf TinaW » 31. jan 2024, 19:17

Jeg har fået kontakt til den person, der havde min tidligere plejekat og de tre af hendes killinger i pleje, efter jeg afleverede dem på internatet.
Og har set billeder af dem, fra den periode de var hos hende.
Hun har beholdt den mindste af de tre. Morkat og de to andre er til adoption hos internatet.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 897
Likede indlæg: 7692

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Ally » 31. jan 2024, 19:19

En rigtig behagelig MUS med nærmeste pædagogiske leder.
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Generelt"