Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Bøtte » 14. jun 2018, 19:37

En skolepædagog, der hev mig til side i dag og sagde ‘nej hvor er S bare en skøn pige. Hun er så sød og venlig og virkelig god ved de andre’ :love:

Jeg blev simpelhen så stolt :lun:
7
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 15. jun 2018, 10:41

At det er fredag og jeg må få penge i min pung :lol:

I et forsøg på at sætte mit pengeforbrug ned, lever jeg i bedste luksusfælden stil, med et uge budget af kontante penge. Sjovt nok virker det , jeg bruger færre penge når jeg kan se hvad der ligger i pungen, og ved at de skal strække en uge.

I næste måned bliver beløbet skåret ned - det er for nemt at få det til at løbe rundt :lol:
3
:ninja:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jun 2018, 12:50

At mit andet engelskhold har klaret afgangsprøven helt fantastisk :love:

Nu er det weekend!
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jun 2018, 16:16

Jeg har lige fået programmet for opstarten efter sommerferien i dagene før eleverne starter. Vi får besøg af fucking Jens Arentzen!!!! Jeg skal sidde på et håndklæde! :love: :savl: :slem:
0
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Selma156 » 16. jun 2018, 15:15

Jeg har gennemført min første maraton! På trods af en mindre knæskade. Jeg er virkelig stolt.

Og så er det et år siden jeg stoppede med at ryge i dag, yay. God dag!
16
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Krølle » 17. jun 2018, 00:38

Ro og lange ponyører :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf hotlips » 17. jun 2018, 05:22

Jeg har fået et svampedyr i haven, det ligner en svamp men er faktisk et encellet dyr og den kan ræse afsted med svimlende en cm i timen for at få fat i flere døde plantedele.. Vores sidder dog på en træstamme så jeg tror ikke den har tænkt sig at begynde på den slags.

Jeg synes det er helt fantastisk hvad man finder ud af om svampe i disse år, det går meget hurtigt og det er efterhånden fastslået at svampe er en mellemting mellem planter og dyr, de kan blandt andet sende signaler til hinanden, altså kommunikere.

Det er da fabelagtigt spændende.
6
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf HappyQ » 17. jun 2018, 18:38

At min ene datter har gennemført 1/2 ironman i dag, hun forbedrede sin tid fra sidste år, jeg er så stolt af hende :love:
4
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. jun 2018, 18:43

hotlips skrev:Jeg har fået et svampedyr i haven, det ligner en svamp men er faktisk et encellet dyr og den kan ræse afsted med svimlende en cm i timen for at få fat i flere døde plantedele.. Vores sidder dog på en træstamme så jeg tror ikke den har tænkt sig at begynde på den slags.

Jeg synes det er helt fantastisk hvad man finder ud af om svampe i disse år, det går meget hurtigt og det er efterhånden fastslået at svampe er en mellemting mellem planter og dyr, de kan blandt andet sende signaler til hinanden, altså kommunikere.

Det er da fabelagtigt spændende.


Så et opslag om sådan en i en fb-gruppe, virkeligt fascinerende!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. jun 2018, 18:52

Jeg har fladet ud på sofaen med den ene engelske krimi efter den anden, masser af te og en smule vasketøj. Det har godt nok været hyggeligt! :lun:

Nu hapser jeg lige et afsnit af Rejseholdet inden sengetid.
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Nicolait » 17. jun 2018, 21:51

Jeg har været ude at skyde. Det var sjovt, og det gik godt. Jeg fik ramt på en del, og de gange jeg blev ramt, så var det ikke rigtigt noget, jeg kunne mærke, og jeg er kommet hjem uden mærker på kroppen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Santa » 18. jun 2018, 02:02

Nicolait skrev:Jeg har været ude at skyde. Det var sjovt, og det gik godt. Jeg fik ramt på en del, og de gange jeg blev ramt, så var det ikke rigtigt noget, jeg kunne mærke, og jeg er kommet hjem uden mærker på kroppen.

Dyrene er endelig begyndt at skyde igen? :klap: :klap:

......eller var det bare paintball? :gruble:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Nicolait » 18. jun 2018, 06:57

Santa skrev:
Nicolait skrev:Jeg har været ude at skyde. Det var sjovt, og det gik godt. Jeg fik ramt på en del, og de gange jeg blev ramt, så var det ikke rigtigt noget, jeg kunne mærke, og jeg er kommet hjem uden mærker på kroppen.

Dyrene er endelig begyndt at skyde igen? :klap: :klap:

......eller var det bare paintball? :gruble:


:-D

Næsten, hardball eller airsoft, som det også hedder.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf hotlips » 18. jun 2018, 07:25

Madam Pomfrey skrev:
hotlips skrev:Jeg har fået et svampedyr i haven, det ligner en svamp men er faktisk et encellet dyr og den kan ræse afsted med svimlende en cm i timen for at få fat i flere døde plantedele.. Vores sidder dog på en træstamme så jeg tror ikke den har tænkt sig at begynde på den slags.

Jeg synes det er helt fantastisk hvad man finder ud af om svampe i disse år, det går meget hurtigt og det er efterhånden fastslået at svampe er en mellemting mellem planter og dyr, de kan blandt andet sende signaler til hinanden, altså kommunikere.

Det er da fabelagtigt spændende.


Så et opslag om sådan en i en fb-gruppe, virkeligt fascinerende!


Vi har helt vildt mange svampe i området så jeg forsøger at sætte mig ind i hvordan man ser forskel men det er jo helt vildt svært.

Men jeg har mig bekendt aldrig før set sådan et svampedyr før, det lignede nærmest flamingo der var vokset ud af en af de træstamme stykker vi har stående så Benjamin kan hoppe rundt på.

På anden dagen lignede det en halv bold der var blevet sprayet med sølv men fagkundskaben siger også at det er det der hedder et skinnende svampedyr.
Idag har den sat sporer og ligner en halv chokoladetrøffel der er blevet dækket med kakaopulver, jeg håber nogle af sporerne får sat sig i de andre stammer.

Eller at vi også får det der kaldes troldesmør, de kan også flytte sig men det er så en encellet plante så vidt jeg kan forstå, men sådan noget har jeg stadig aldrig set, det er da vildt de lige kan kravle henover plænen på et par dage.

Det er meget børnevenligt at følge med i, det er ikke noget de skal vente længe på at se cyklussen ændre sig ved. Men sådan har det nu også med de små paddehatte vi altid får i spire bakkerne fordi vi bruger jord fra haven, de er under en dag om at vokse op til fuld størrelse og under et døgn efter de først går i gang er de gået til grunde igen.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf hotlips » 18. jun 2018, 20:11

Ihhh vi skal til Fyn, jeg har lavet en aftale om at komme med en stak planter til en af mine gamle veninder og så låner hun os sit telt og sin græsplæne i et par dage, så slår vi to fluer med et smæk for Benjamin vil meget gerne prøve at sove i telt.

Jeg har boet i Assens i en del år men det er 15 år siden jeg var der sidst, så vi skal se "min" bondegård og jeg glæder mig helt vildt til at hilse på folk og se det hele, vestfyn er sq et dejligt sted så det skal nok blive super hyggeligt.
1

Tilbage til "Generelt"