Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lisma
Kort karma: 167
Likede indlæg: 2050

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Lisma » 11. nov 2017, 23:49

En dejlig mand. :lun:
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 17323

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2017, 21:14

At det nu ligger helt fast, at en elev fra min udskolingsklasse, der ikke altid har klaret sig lige godt i skolen og til sidst havnede i dårligt selskab, er blevet vurderet parat til en gymnasial uddannelse efter en forbilledlig indsats i dette skoleår. Det er hans store drøm, der går i opfyldelse, og jeg ved, at såvel han selv som forældrene simpelthen bliver så glade og stolte, når vi endelig kan fortælle dem den gode nyhed i morgen.
19
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 409
Likede indlæg: 2221

Indlægaf Planten » 12. nov 2017, 21:25

Søde venner og veninder :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 997
Likede indlæg: 3220

Indlægaf Spjaerten » 12. nov 2017, 22:44

Overlevede dagen efter den vildeste fest i aftes/nat, var til DMA afterparty.
Og havde i eftermiddags en flok veninder til æbleskive/gløgg hygge. Vi skulle udveksle adventsgaver, har kopieret ideen herindefra og lavet det til en tradition.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 369
Likede indlæg: 2647

Indlægaf Sophies-mor » 12. nov 2017, 23:19

Blev lagt ned i sofaen og har fået en masse lækre kys, der endte med hår i munden...
:lol:
Har besøgt en bekendt med 4 newfoundlændere i hjemmet permanent, og en 10 uger gl. hvalp, der er kommet "hjem" på ferie fra de nye ejere.

Blev lagt ned i sofaen af en 40 kilo tung tæve, fik hår i munden fra den 7½ måned gamle unghund, der gik forbi idet jeg sagde noget til min bekendte - hvor jeg så fik halen lige i smasken - og har efter 3 besøg fået lov til at nusse med den anden tæve.
Ikke at jeg skulle have tilladelse af ejerne, men tæven selv. Hun er normalt meget reserveret. Og hanhunden, der normalt er meget beskyttende, når hans tæve er i løb - som hun er nu - skulle også lige hilse på.
Så skønt :lun:

Store hunde, blide sind og masser af kærlighed.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 09:34

Sophies-mor skrev:Blev lagt ned i sofaen og har fået en masse lækre kys, der endte med hår i munden...
Har besøgt en bekendt med 4 newfoundlændere i hjemmet permanent, og en 10 uger gl. hvalp, der er kommet "hjem" på ferie fra de nye ejere.

Blev lagt ned i sofaen af en 40 kilo tung tæve, fik hår i munden fra den 7½ måned gamle unghund, der gik forbi idet jeg sagde noget til min bekendte - hvor jeg så fik halen lige i smasken - og har efter 3 besøg fået lov til at nusse med den anden tæve.
Ikke at jeg skulle have tilladelse af ejerne, men tæven selv. Hun er normalt meget reserveret. Og hanhunden, der normalt er meget beskyttende, når hans tæve er i løb - som hun er nu - skulle også lige hilse på.

Og i dag, da jeg ankommer til mit kursus iført den samme sweater/ cardigan som i går, opdager jeg, at midt i alt det melerede garn - der sidder også en del hår fra førnævnte 40 kilos tæve :lun:
Dejlig ting, når nu min mandag er lidt udfordrende.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 8357

Indlægaf ManicNinja » 13. nov 2017, 11:23

*At mine nye vinterstøvler, som jeg hentede i dag, er rigtigt rare at gå i.

*Solskin og blå himmel - og at jeg endda vågnede af mig selv, inden vækkeren kimede. Er tit en drønnert til at udnytte tiden inden aftenvagt fornuftigt. Men i dag fik jeg rendt diverse ærinder.

*At det IGEN lykkedes mig at få både fornuftig morgenmad OG frokost i skrutten inden aftenvagt. Ja, dét bør man jo kunne finde ud af i en alder af knap 40. :D Ikke desto mindre har det virkelig krævet træning her. Dejligt at jeg nu kører på fjerde uge - og oplever mange forbedringer pga det.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Patience
Kort karma: 16
Likede indlæg: 412

Indlægaf Patience » 13. nov 2017, 12:35

Golden circle billetter sikret til Guns 'n Roses koncert til sommer i Odense - hurra for pre-sale gennem fanklubben. Der nåede lige at opstå et øjebliks total panik da det link fanklubben havde sendt mig ikke virkede :panik: men heldigvis kunne jeg finde ind til billetsalget via ticketmaster - så nu skal det bare blive juni :rock:
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Muspel
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2609

Indlægaf Muspel » 13. nov 2017, 17:45

Sophies-mor skrev:Blev lagt ned i sofaen og har fået en masse lækre kys, der endte med hår i munden...

Det er fascinerende hvordan man kan have det forskelligt med noget. For mig ville den oplevelse have endt i ‘hvad har påvirket din dsg negstivt’ Tråden. ...eller ja i; hvad er dit værste mareridt, hvis en sådan tråd fandtes. :panik:

Men dejligt at du nød det. Jeg oversætter i mit hoved til, hvis min 7 årige nevø kastede sig i mine arme i sofaen og ville nusses. DET ville til gengæld påvirke mig positivt. :blush2:
3
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 516
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5479

Indlægaf Rikke » 13. nov 2017, 17:50

Tidligt op. Datter i skole. Moren en tur i kunstig sol. Oprydning i lejligheden. Frokostpause-kaffe-gåtur i høj sol med veninden, der arbejder ovre på den anden side af vejen. Støvsugning. Gulvvask. Tøjvask.
Varmt bad om en times tid og så splitterhansjørgen i nyvasket sengetøj, der har hængt og tørret i solen :lun:
1
:whip:
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 17:54

Muspel skrev:

Det er fascinerende hvordan man kan have det forskelligt med noget. For mig ville den oplevelse have endt i ‘hvad har påvirket din dsg negstivt’ Tråden. ...eller ja i; hvad er dit værste mareridt, hvis en sådan tråd fandtes. :panik:

Men dejligt at du nød det. Jeg oversætter i mit hoved til, hvis min 7 årige nevø kastede sig i mine arme i sofaen og ville nusses. DET ville til gengæld påvirke mig positivt. :blush2:

Nu er jeg ret glad for newfoundlændere, så ;)
Til gengæld de helt små... dem går jeg helst uden om.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 9
Likede indlæg: 159

Indlægaf RavenClaw » 13. nov 2017, 17:55

Patience skrev:Golden circle billetter sikret til Guns 'n Roses koncert til sommer i Odense - hurra for pre-sale gennem fanklubben. Der nåede lige at opstå et øjebliks total panik da det link fanklubben havde sendt mig ikke virkede :panik: men heldigvis kunne jeg finde ind til billetsalget via ticketmaster - så nu skal det bare blive juni :rock:

Niiice :love:

Jeg glæder mig også, til billetterne bliver sat til salg på torsdag! Jeg skal dog bare have en normal ståplads. Det bliver en bachelorgave fra mig til mig, da jeg får min eksamen i morgen (forhåbentlig) :blush2:
3
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 9
Likede indlæg: 159

Indlægaf RavenClaw » 13. nov 2017, 17:59

Jeg er blevet ansat i en midlertidig stilling i en butiks lager som lageransvarlig, men butikschefen har været på ferie den første uge af min ansættelse. Det har så været souschefen (som normalt styrer lageret), der har været der i stedet, og jeg har kun fået lov til at stå i kassen i flere timer i træk.. Jeg var faktisk træt af at arbejde der allerede på andendagen. Men nu er chefen kommet tilbage, og jeg har endelig fået lov til at arbejde med det, jeg er ansat til! Jeg er blevet så glad for det, at jeg endda droppede halvdelen af min pause, blot for at arbejde videre. Hun blev lige dagens kvinde i skysovs :D
1
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 8357

Indlægaf ManicNinja » 14. nov 2017, 09:48

*Endnu et par små succesoplevelser på job i går, hvor opgaver, der før var svære, nu faldt lettere.

*At være fuldstændigt segnefærdig af træthed i går ved midnat - jo, det er positivt, fordi det viser, at min indsats for at holde en ordentlig døgnrytme nu begynder at virke. :)

*Og i samme boldgade: At vågne af mig selv klokken lidt i ti og have goood tid inden aftenvagt: Til at drikke kaffe, til at spise morgenmad og frokost og til at pakke lækker aftensmad at have med på job.

*At vægten i dag er det hidtil laveste, siden jeg begyndte at veje mig, træne og være opmærksom på min kost for knap et halvt år siden. :lun:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1254
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12456

Indlægaf Daine » 15. nov 2017, 16:49

- Lidt alenetid med min far, hvor vi fik handlet ind og snakket. Og noget jeg spurgte indtil tidligere har han tænkt lidt over, og vil prøve at reagere på.

- Jeg har været i haven og fået lavet en smule havearbejde og sat lyskæder og et lystræ op. Det er så fint nu :lun:

- Jeg har vasket vinduer udvendigt. Det er virkelig ikke noget jeg gider, så er glad for at det nu er overstået for denne gang :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Tilbage til "Generelt"