Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf RavenClaw » 27. dec 2018, 12:34

Jeg skal se min kusine og hendes snart 1-årige datter i dag. Jeg har ikke set hende, siden før hun blev gravid.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Mani » 27. dec 2018, 12:57

Mine drenge lavede morgenmad til os :lun:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Daine » 27. dec 2018, 17:32

En materiel ting, men altså ... det er positivt for mig :genert: Jeg fik to ens bradepander med rist i julegave, så den ene skulle byttes. Jeg sidder i formiddag og kigger butikkens nye udsalgskatalog igennem og opdager at bradepanden er på udsalg til knap halvdelen af prisen fra før jul. Så jeg tager begge med ind i butikken, returnerer dem og køber den ene igen til udsalgspris ... så i stedet for et tilgodebevis på 170,- har jeg nu et på ca 250,- OG en bradepande. Me like :genert:
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 27. dec 2018, 17:35

Vi fik flyttet ret meget af lejligheden i dag (vi har sagt gamle lejlighed op) Mere end jeg havde forventet.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ExCoastal » 29. dec 2018, 08:36

ExCoastal skrev:Det startede i går, jeg hentede min søn, og da han så vores hotelværelse med to senge, så udbrød han "øv, så kan jeg ikke sove hos dig" :D Han sover meget uroligt, så jeg bestiller altid værelse med to senge.

Jeg inviterede min eks til frokost med os i dag, det var rigtigt hyggeligt. Søren ELSKER når vi er sammen alle tre, så jeg inviterer hende tit, når jeg har min søn. Dels fordi jeg holder meget af hende, og dels fordi Søren elsker det.

Søren er velfungerende autist, så vi har altid bekymret os over, hvordan han kan klare sig senere i livet. Han har et år tilbage inden high school, og tilbagemeldingen fra hans skole lyder ordret "He will do well in high school and way beyond". Min eks fældede en tåre, da hun fortalte mig det, så jeg blev selv rørt. Vi har gået så meget igennem for ham, søgt så mange former for behandling, gjort alt hvad vi kunne for at få vores søn i stand til at leve et normalt liv. Det var vores belønning lige der for alt det, som vi har måttet ofre økonomisk, for at finde den bedste mulige behandling for ham.


Fuck, I er søde, men jeg vil gerne forklare lidt. Søren manglede ilt under fødslen, han vendte forkert (sunny side up), så det var emergency c-section. Men jeg var der, så det hele, og jeg fik den her blodige baby i mine arme :love:

Søren sagde ikke et ord indtil han fyldte 3. Vi rodede rundt i læger, og jeg vil meget gerne sige et FUCK YOU til den sygeplejerske på Stanford, der belejligt nævnede, at "be prepared that your son could be retarded". WTF year is this, we're not in the fucking 70s.

Vi fandt Dr. Miranda. Og epilepsimedicin (Søren er ikke epileptiker)....og miraklet skete, Søren kunne ikke holde stoppe med at snakke.

Så fandt vi ABA (applied behavioral analysis) og her vendte det. Den behandling var ikke dækket af sygeforsikring, kostede 30.000 kr om måneden, men på en eller anden måde gik vi igennem et helt år. Nok penge til at købe et hus mange steder.

Søren vil altid være lidt akavet, have svært ved humor og visse sociale ting. Men han er et helt menneske, elsker hans familie, han er meget intelligent og har meget dybe følelser, for hvad er rigtigt og forkert.

Vi elsker vores søn og den unge mand, som han er lige pludseligt er blevet.
14
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf sigge » 29. dec 2018, 18:48

En virkelig lækker frokost på Nordisk Spisehus efterfulgt af Beauty and the Beast in Concert med Århus Symfoniorkester. Det var fantastisk. :love:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Guilded_Lily » 29. dec 2018, 18:59

Ternet Ninja.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Santa » 29. dec 2018, 19:59

Et svensk par, som jeg stod og prøvesmagte champagne med i dag.....ingen af os skulle købe champagne!
Men enormt hyggeligt var det! Måtte dog stoppe, da jeg var i bil....også selvom manden tilbød at han da kunne køre mig hjem, nu konen alligevel havde udnævnt ham til chauffør - mens hun bundede et glas mere.
De var sjove.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Muddi » 29. dec 2018, 22:43

En hyggelig eftermiddag i mit eget tempo, hvor jeg fik pakket julepynt væk, gjort rent i stuen, og sat dagligdags pynten frem igen.

Plejer ellers først at pakke julepynten væk, inde i det nye år, men det giver en dejlig ro, og luft i hovedet, at det er gjort, inden hverdagen starter igen.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf PaleSeptember » 30. dec 2018, 00:39

At sove længe, hyggelig biodate med manden (Ternet Ninja), og nu sidder jeg i sofaen med et glas rødvin, tablet og kat og nyder roen.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophaya » 1. jan 2019, 09:38

At vågne op ved siden af min mand og pludselig være meget bevidst om, hvor heldig jeg er. Med ham og med så meget andet. Jeg tror aldrig, jeg har været så glad som jeg har det sidste års tid og er lige nu.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Daine » 1. jan 2019, 15:43

At jeg har været effektiv i dag! Træning i formiddags og efterfølgende har jeg fået sendt 4 jobansøgninger, så der nu er lidt ro på hovedet. Nu har jeg fået pillet nytårspynt ned, afpyntet mine juletræer og generelt fået ryddet op efter jul og nytår (og overskud af slik og chips er pakket godt væk. Jeg kan ikke få mig til at smide for 100 kr snacks ud :genert: ) Jeg mangler lige at støvsuge, så er jeg færdig. Jeg har en god fornemmelse i kroppen, jeg er glad :)
15
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Mani » 1. jan 2019, 16:00

En god snak i bilen med ældste og en skøn, blæsevejrs gåtur med manden & yngste.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Muddi » 1. jan 2019, 16:07

Venter på at klokken bliver nok til, at jeg liste i seng, uden at risikere at vende døgnet forkert
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Muspel » 1. jan 2019, 16:41

Ingen tømmermænd. Solskin. Puslespil.

Og tak til søndags-muspel, der købte ind til pizza i dag. Og satte en cola i køleskabet.
4

Tilbage til "Generelt"