Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf klumphen » 5. okt 2016, 17:11

At mine to pakker med elektrisk julebelysning (RGB lysdioder) er ankommet sikkert (uden at skulle betale told) fra Kina.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Novella » 5. okt 2016, 17:21

Jeg har arbejdet helt enormt meget, og jeg har fået en hel masse projekter ud over rampen. Pyh, jeg er flad, men glad.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 20:31

Jeg kom faktisk lige i tanke om en episode som egentlig ligger næsten en måned tilbage. Men som faktisk bliver ved med at tilføre noget positivitet og et smil hver gang jeg kommer i tanke om den....

Da vi var på ferie i Tyrkiet i sidste måned stod vi i den der uendelig lange kø til paskontrol. Da vi har stået der i cirka 15 minutter kommer der en dame som efter at have stået og set lidt søgende ud, ligeså stille gled ind i køen ved siden af vores. Altså foran alle de andre. Og da hun så ligesom have fået forankret sig der. Så kom resten af hendes 6 familiemedlemmer.....Og smuttede ind til hende. De stank langt væk af russisk middelklasse med alt hvad indbærer. Folk i den anden kø så lidt forvirrede ud men fordi familie stod sådan lidt i "udkanten" af køen var der ikke rigtig nogen der sagde noget. Ikke engang da de sådan begyndte at møvre sig yderligere op i køen.

Jeg forsøger normalt at være et venligt og overskudsagtigt menneske. Men der er 2 ting jeg ikke kan tolerere. Den ene er folk der snyder sig foran i køen. Og den anden er folk som laver kø-spring. Nårh-ja...Jeg har også et temmelig anstrengt forhold til ferierende middelklasserussere som jeg faktisk mener burde blive hjemme indtil de har lært at opføre sig ordentligt....
Men nu var det jo ikke min kø, så jeg måtte pænt nøjes med at stå og knurre for mig selv....

Men så skete der noget som ikke blot reddede min dag. Men også alle de gange hvor jeg har overværet køs-nydere slippe godt om ved deres frækhed. Da de når næsten op til skranken laver de lige et sidste overspring. Møffer dermed udenom den der reelt står først i køen. De ignorerer en herre som høfligt forsøger at gøre opmærksom på at de springer foran, og sætter glad og fro kursen mod skranken.

Hvor de af en venlig men meget bestemt udseende immigrationsmedarbejder bliver gjort opmærksom på, at de lige skal stille sig op i køen bag ved alle de andre da de desværre ikke bare kan komme foran alle de andre som jo har stået og ventet. Damen forsøger at forklare at hendes barn skal tisse. Og blive henvist til de toiletter. Som uanset er nede i det område hvor køen til immigration starter. Damen forsøger at se lidt ynkelig ud. Forsøger med lidt charme. Intet virker. Og hun må forlade sin kø med hele den pukkelryggende og starte forfra....

Der blev ikke klappet. For det ville have været virkelig proletar. Men der blev smilet ualmindelig smørret hele vejen rundt. Og givet tommelfingre til medarbejderen i skranken......

Åhhh....Jeg sidder faktisk og bliver helt glad mens jeg genoplever det :klap:
14
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf vibbsen » 5. okt 2016, 21:46

At en af "vores" gamle venner endelig har fået sit største ønske om at få børn opfyldt. Ham og kæresten fik en søn i søndags. De har åbenbart været på neo hvilket er årsagen til at vi først får det at vide nu.

Det er sjældent at jeg bliver så glad at jeg får tårer i øjnene...Men jeg kan mærke at jeg bliver helt rørstrømsk...i de næsten 15 år jeg har kendt ham har hans største ønske været at få børn, men han har været virkelig uheldig med sine kærester. Indtil han fandt hende her. Som nu er mor til hans barn. Det gør mig simpelthen så glad at jeg får blanke øjne.... :whine: :whine: :whine:
16
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2016, 14:30

Det var egentlig i går, men gør mig stadig rigtig glad: Leder af anden afdeling på mit job - en mand, jeg respekterer enormt meget - har ladet mig vide, at han meget gerne ser, jeg begynder at deltage i deres teammøder for at bygge bro mellem mit team og hans afdeling.
Fik lige ud at vide, at han vil bede min chef frigøre mig for opgaver for at netop jeg kan deltage med begrundelsen, at jeg er fantastisk dygtig til mit arbejde.

En af hans folk og jeg samarbejdede i går på helt eget initiativ i akut driftssituation i flere timer og anvendte også efter egen idé vores systemer på tværs af teams på en helt ny måde. Det kom der noget virkelig hurtig og præcis kundeinformation ud af. Fordi vi valgte at skyde genvej og samarbejde på helt ny måde.
Denne chef var helt vild med initiativet og ret imponeret.

Det er lidt tragikomisk, at min egen chef intet ved om dette. Og at hun sikkert blot vil sige, at det ikke er muligt at trække mig ud af teamet til den slags - fordi vi ikke har tid.

Foreløbig glæder jeg mig over anerkendelsen. Og så godter jeg mig over, at anden chef kommer og konfronterer hende med, at jeg har talent. De sidste måneder har jeg indset, at jeg er pissesej til mit job. Selv om min chef næsten havde fået mig overbevist om det modsatte.
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Tricolette » 6. okt 2016, 16:49

Weekenden startet i dag. :banan:
Vi er på vej i sommerhus - bare manden og jeg. :love:
3 dagen ved Vesterhavet uden planer.... :fløjt:
Altså bortset fra en tur til Skagen, en tur i Romulus spa og nogle lange gåture ved stranden.
7
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf FrøkenM » 6. okt 2016, 17:44

Weekend fra i dag :love:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Spjaerten » 6. okt 2016, 17:48

En telefonsamtale og kage.

Så skidt med vejret :D
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sukisaki » 6. okt 2016, 18:02

Ros fra ledelsen om den nye opgave jeg er er sat på :D
Og så var jeg til dyrlægen med misse-pigen og hun er sund og rask <3
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf 2SHY » 6. okt 2016, 18:14

Masser af valnødder og en flaske rødvin fra mit GLA:D hold, da vi holdt afslutning i dag :lun: Så skidt med at jeg ikke drikker rødvin
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Prosperity74 » 6. okt 2016, 21:56

Vira skrev:Hvid snickers :-D

Bliver nødt til at spørge om hvor de kan købes :)
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Prosperity74 » 6. okt 2016, 21:56

En pakke med posten med hudpleje produkter :lun:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pjeps » 7. okt 2016, 07:41

I januar 2015 købte jeg en motionscykel, skidesmart der fungerede via en app på tlf som styrede modstand osv. Cyklen var god indtil at app'en ikke blev opdateret i takt med tlf styresystem - så den blev ubrugelig.
Jeg er ved at flytte, så Jeg ville egentlig smide den ud, men bestemte mig for at skrive til Harald Nyborg om problemet - og nu får jeg de 1000 kr tilbage som den kostede - det er sgu dejligt :love:
7
:ninja:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 7. okt 2016, 09:14

11 timers søvn :8: Ved ikke lige, hvad der skete. Måske var det det helt rigtige, at jeg på min fridag i går besluttede mig for for én gangs skyld ikke at lave noget som helst. Heller ikke husligt. Jeg slappede rent faktisk af - travede efterårstur og hentede italienerlasagne til aftensmad. Rørte ikke en finger - og trimlede fuldstændigt 23:40 ...
Super at være udsovet inden lukkevagt i aften og arbejde hele weekenden! :love:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf icelady » 7. okt 2016, 09:33

At en nær ven gav mig en tiltrængt håndsrækning. :)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"