Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. nov 2016, 17:27

At jeg ikke fik et job, som jeg ellers havde troet at jeg meget gerne ville have haft.
Jobbet vil jeg stadig gerne have, men ikke lige i den afdeling.

Det var 2. samtale, og jeg vidste at jeg skulle løse en opgave. Denne opgave fik jeg aldrig tilsendt - altså før at jeg ringede til HR-damen i fredags og undrede mig. Hun undskyldte mange gange, for hun var kommet til at sende den til en forkert mailadresse (hun havde ellers sendt andre ting til mig på min rigtige mailadresse, så det var lidt sjusket). Hun ville oplyse ansættelsesudvalget om at jeg jo ikke havde haft tid til at løse opgaven.
Jeg har haft arbejdsweekend, så har haft ca. 4 timer i weekenden til at løse en ret stor opgave men synes faktisk at jeg fik lavet en ret god besvarelse med gode tanker og ideer i, men selvf. uden div. slides, overheads eller lign. til decideret undervisning.
I dag får jeg så afslag med den begrundelse at jeg helt sikkert ville blive leder og havde typisk lederprofil og de var helt vilde med mig efter 1. samtale, men de gerne så at ansøgerne havde fundet mere info på portalen vedr. opgaven til 2. samtale, og havde mere stringent ledelsesmål i opgaven. Øhm ja, det ville jeg også have gjort hvis jeg havde fået opgaven til tiden og ikke først efter at jeg selv rykkede for den 5 timer inden den skulle afleveres.
Synes egentlig det er lige stramt nok at det står til min last at de har rod i deres eget system. Hvis det er sådan de håndterer deres eget rod, så er det jo heller ikke der jeg skal være.
Nå, men ingen af os der kom til 2. samtale fik den, så stillingen bliver genopslået. Jeg søger den så ikke igen, men tilsvarende stilling i andet område gør jeg helt sikkert.
Jeg synes at deres afslag var lidt underligt, men jeg tager selvfølgelig de konstruktive ting til mig, og har nu fået erfaring i ansættelsesprocessen for ledere og det kan aldrig komme dårligt tilbage.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. nov 2016, 17:42

Jeg har vundet en FB-konkurrence. En adventspakke med accessories fra Margot :lun:
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3235

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf klumphen » 28. nov 2016, 18:31

0 huller hos tandlægen. Til trods for min fremskredne alder så er det stadig en rar besked at få :)
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 28. nov 2016, 18:48

klumphen skrev:0 huller hos tandlægen. Til trods for min fremskredne alder så er det stadig en rar besked at få :)


Kan sagtens følge din glæde - om end jeg måske tænker, at den netop er endnu større på grund af din fremskredne alder, (hvor tandlæger jo oftere har dårlige nyheder til én).
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3235

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf klumphen » 28. nov 2016, 19:33

ManicNinja skrev:
klumphen skrev:0 huller hos tandlægen. Til trods for min fremskredne alder så er det stadig en rar besked at få :)


Kan sagtens følge din glæde - om end jeg måske tænker, at den netop er endnu større på grund af din fremskredne alder, (hvor tandlæger jo oftere har dårlige nyheder til én).

Det er rigtigt! Det havde jeg slet ikke overvejet. Nu blev min dag endnu bedre - tak! :D
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Planten » 28. nov 2016, 20:30

At jeg har fået taget en masse billeder i dag og har været ude at gå med en veninde. Og fået gjort grundigt rent!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2016, 20:43

Mine ordbøger. Jeg er simpelthen så glad for mine ordbøger.
Jeg bruger meget ofte Dansk ordbogen og ellers har jeg mest gang i synonymordbogen, dansk-engelsk/engelsk-dansk, latin, tysk-dansk/dansk-tysk og spansk-dansk/dansk-spansk.
Jeg ved ikke hvorfor det bringer mig så meget glæde. Jeg bliver glad hver gang jeg kan ind til reolen og tage en bog ned fra hylden og få det helt rigtige svar. Ikke noget Google-pis eller Wiki-usikkerhed eller i det hele taget ting, som er helt umulige at lave kildekritik på.
Mmmm ordbøger :banan:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8800

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Skorstenen » 29. nov 2016, 17:58

Det lader til, at en drøm jeg har om et skifte på min arbejdsplads ser ud til at blive en realitet. Der er netop indkaldt til et møde, med ledergruppen, 2 fra den afdeling jeg gerne vil ind i, og så lille mig. Og der er endda indkaldt på 4 datoer i december, der står så at datoen bliver endeligt fastlagt. Men for mig betyder det, at de vil have styr på dette før juleferien.

Åh - det kunne være så godt at gå på juleferie med en ny stillingsbetegnelse :dåne:
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 30. nov 2016, 15:21

At den voldsomme kvalme og svimmelhed, jeg mærkede tidligere på dagen, lader til at være drevet nogenlunde over. Er stadig lidt for varm i kinderne. Men det går bedre. Og jeg har da endda fået noget mad i maven nu.

Tror bare, jeg skal hjem og i seng, når jeg har fyraften om et par timer - ærgerligt at træningen ikke bliver til noget i dag. Men tror en frisk gåtur er bedre.

Heldigvis skal jeg ikke som oprindeligt planlagt op kl 04:30 i morgen ...Jowjow. Der er lyspunkter.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf cola » 30. nov 2016, 16:25

Jeg har fået en jobsamtale, med et job indenfor mit fag, vi har også aftalt en løn vi begge kunne holde ud ...
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf cola » 30. nov 2016, 17:51

ManicNinja skrev:At den voldsomme kvalme og svimmelhed, jeg mærkede tidligere på dagen, lader til at være drevet nogenlunde over. Er stadig lidt for varm i kinderne. Men det går bedre. Og jeg har da endda fået noget mad i maven nu.

Tror bare, jeg skal hjem og i seng, når jeg har fyraften om et par timer - ærgerligt at træningen ikke bliver til noget i dag. Men tror en frisk gåtur er bedre.

Heldigvis skal jeg ikke som oprindeligt planlagt op kl 04:30 i morgen ...Jowjow. Der er lyspunkter.

Gravid?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 30. nov 2016, 18:20

cola skrev:
ManicNinja skrev:At den voldsomme kvalme og svimmelhed, jeg mærkede tidligere på dagen, lader til at være drevet nogenlunde over. Er stadig lidt for varm i kinderne. Men det går bedre. Og jeg har da endda fået noget mad i maven nu.

Tror bare, jeg skal hjem og i seng, når jeg har fyraften om et par timer - ærgerligt at træningen ikke bliver til noget i dag. Men tror en frisk gåtur er bedre.

Heldigvis skal jeg ikke som oprindeligt planlagt op kl 04:30 i morgen ...Jowjow. Der er lyspunkter.

Gravid?


I så fald har Helligånden været forbi ... :D

De sidste par dage har periodisk kvalme og snottethed på en sær måde afløst hinanden. Hvis forkølelse og nyseanfald er de nye graviditetsgener, trænger min paratviden da vist til endnu opdatering end først antaget ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6694
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9642

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf FrøkenM » 30. nov 2016, 21:30

En virkelig god samtale med en lektor på universitetet idag og udsigten til at få opfyldt først ønsket om valgfag i forårssemesteret og dernæst, at hun fik fortalt mig at min drømme-kandidat slet ikke er så langt ude som jeg selv havde frygtet. Jeg er virkelig, virkelig glad :banan:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 1. dec 2016, 09:41

*At den mærkelige og meget uvante sløjhed, jeg følte i går, er så godt som forsvundet.

*At sove til 09, når den almindelige vagtplan sagde 04:30

*At jeg føler mig nogenlunde med med opgaverne på job - også den her gigantiske og komplet uregerlige kommunikationskoordinatoropgave, chefen har udpeget mig til/prakket mig på. Hillemænd! Prøv lige at få 25 meget selvkørende, fagligt ærekære mellemledere i politisk styret organisation til at gå i takt, så vi kan præsentere samme budskaber om projektet overalt internt og ikke mindst eksternt .... Christ, altså! :gisp:

*Udsigt til tidlig fyraften fredag, mødetid omkring middag mandag: Allerede nu ved jeg, at lørdag morgen vil jeg fandeme have lækkert morgengrovbrød, god ost og Starbuckskaffe samt stene lææænge over avisen. Det slog mig forleden, at sådan en morgen har jeg ikke haft i evigheder, og de næste fjorten dage bliver et langt, sejt træk arbejdsmæssigt, så dér bliver det i hvert fald ikke. M.a.o. lørdag it is!

*Oh yeah - godt gættet: Udsigt til ti dages juleferie fra om fjorten dage. Og alle yndlingsdamerne kommer til julehygge. :dance:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Daine » 1. dec 2016, 15:02

En arbejdsrelateret telefonsamtale som jeg på ingen måde havde set frem til, endte heldigvis helt fornuftigt. Både for mig og den kunde jeg talte med, det var en god fornemmelse.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"