Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 230
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3827

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. sep 2018, 07:27

Mit job. Selvom jeg stadig kun har været her i 5 uger, så nyder jeg bare den frihed jeg har. Den fuldstændig afslappede måde tingene kører på hvor jeg nærmest styrer min arbejdsdag 100% selv. Min chef interesserer sig egentlig ikke for hvor jeg er henne. Og det at jeg kører mellem de forskellige afdelinger på Sjælland giver noget variation i arbejdsdagen og de mennesker jeg møder.
Sammenlignet med mit tidligere job hvor min leder vågede over teamet hvert minut, og dikterede hvornår og hvordan opgaverne skulle løses, så er det her job i den helt modsatte grøft. Min nye leder har tillid til at jeg kan tage beslutningerne selv og at han bare skal sende opgaven på mail, så klarer jeg den derfra. Sådan var det aldrig gået på min tidligere arbejdsplads, hvor man helt sikkert var blevet indkaldt til en snak om opgaven og hvor div. Excel ark og dokumenter var blevet overleveret og forventet fulgt til punkt og prikke, så ikke man vovede at tænke en selvstændig tanke.
9
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11205

Indlægaf Dmitra » 7. sep 2018, 11:05

Samlede mod og ringede tilbage til Profiloptiks hovedkontor.

Fik fat i den søde dame der havde ringet (nok direkte nummer), fortalte hvordan jeg havde det, om mit 47 mmHg høje tryk i øjnene jeg havde da jeg blev indlagt, hun der selv var optiker, havde set mange forhøjede tryk og aldrig set nogle så høje og konkluderede at jeg jo måtte have haft sindssygt ondt. Fortalte at det havde jeg også, at jeg nærmest ikke kunne stå på mine ben. Fortalte om affærdigelsen fra lægen på lægevagten og lægesekretæren der end ikke ville give mig en tid fordi hun via telefonen diagnosticerede mig til at have myoser i nakken. Damen ved Profiloptik var dybt forarget og sagde at rigtig mange desværre i forbindelse med forhøjet tryk i øjnene at de praktiserende læger gav "tag smertestillende" i stedet for at sende dem til videre undersøgelse. Og hun spurgte hvordan jeg var endt ved optikeren og svarede at det kom vi selv på, for om ikke andet kunne en optiker se om jeg skulle have briller.

Hun fortalte yderligere det var vigtigt for dem at vide hvordan det gik og at øjenlægen der sendte mig afsted akut efter at have set mine billeder flere gange havde kontaktet hende for at høre om hun vidste om jeg var kommet afsted, hvordan det var gået og hvordan det gik nu.

Hun spurgte så om de måtte bruge min sag som en slags case, altså for at skabe awareness om symptomer osv. Hvad folk skal være OBS på og at man skal tage øjnenes signaler alvorlige og få det undersøgt fordi det kan være ret så alvorligt. Dette sagde jeg naturligvis ja til, for efter denne tur ved jeg hvor vigtigt det er, at det faktisk kan handle om liv eller død og kan min sag hjælpe bare en vil jeg være lykkelig. Så deres marketingsafdeling ringer en af dagene for at lave det her interview :lun:.

Selvom jeg ikke er god til opmærksomheden så er det fandeme rart for en gangs skyld at blive taget alvorlig i stedet for et lægehus hvor de 99% af gangene behandler en som om de mener man er hypokonder.
Senest rettet af Dmitra 7. sep 2018, 14:44, rettet i alt 1 gang.
14
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1598
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 20085
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. sep 2018, 11:33

Oprydning på Facebook. For helvede, hvor er der meget lort af annoncer, latterlige ting jeg engang valgte at følge, irriterende opslag fra "Hyggehjørnet", som man heldigvis kan klikke "IGNORER" til, spam, grupper jeg egentlig ingen interesse har i. Arhh!
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 250
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3861

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. sep 2018, 13:09

Min veninde har fået taget nogle vildt gode billeder af "min" hest til undervisning i går. Det er fantastisk, især fordi han nu er sat til salg for underpris.
Og min underviser mente at vi skulle oprette en "Red Chez" fond så jeg kunne beholde ham, for vi er så godt et par :lun:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 250
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3861

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. sep 2018, 23:08

Endnu flere fantastiske billeder af kræet. Nu mangler vi bare springundervisning i morgen. Det er han supersej til, så mon ikke der kommer endnu flere billeder der.

Så har jeg noget at vælge i mellem når der skal billeder på væggene :genert:
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 514
Likede indlæg: 10239

Indlægaf sigge » 9. sep 2018, 16:02

En hyggelig dag med min søster, hvor vi fik booket diverse entréer til vores kommende ferie i NY.

Og vi fik god kage fra Langenæsbageren, og kaninen gad godt at være lidt social.
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1406

Indlægaf MissHindenburg » 9. sep 2018, 16:07

Vi fejrede fødselsdag i går men da vi også er blevet gift her i foråret gik festen mere over i en bryllupsfest - så lidt inden midnat endte jeg sørme med at danse brudevals med min mand :lun:
Jeg sidder og smiler over hele hovedet imens jeg skriver det her, vi er helt nyforelsket i dag, selvom vi også er totalt kvæstet oven på i går.
9
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 523
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Guilded_Lily » 9. sep 2018, 18:48

En engelsk skuespiller har liket et par af mine fotos på IG. Jeg syntes, han virkede bekendt, men kunne ikke lige kende navnet, så jeg tjekkede hans profil ud på IG og Imdb. Hårh! :savl:
5
LadyFox
Kort karma: 1464
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25025

Indlægaf LadyFox » 9. sep 2018, 20:33

Jeg har fået en virkelig fed racercykel af min eks og hans ven.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1250

Indlægaf Alphilia » 9. sep 2018, 21:11

Den fantastiske dag det var i går
0
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 31
Likede indlæg: 740

Indlægaf SAGA » 10. sep 2018, 09:33

Jeg er i godt humør, det sker hver dag, men det er da fantastisk :P
1
A dream is a wish your heart makes.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 371
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6639

Indlægaf Mistermor » 10. sep 2018, 11:55

Håndværkeren dukkede op til aftalt tid. Jeg var frisk og kom op klokken seks, så jeg kunne udlevere nøgle til ham.
Jeg har fået købt alle de ting, jeg skulle bruge til at istandsætte badeværelse.
Jeg har været ved frisør.
Senere skal jeg til massør.
0
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 130
Likede indlæg: 898

Indlægaf Tata » 10. sep 2018, 13:17

Min kæreste var til speciallæge med hans mavesygdom (efter jeg har sparket ham i hans rumpe i 100 år, fik han endelig bestilt tid) Gudskelov. Jeg var med, i tilfælde af, han skulle have hjælp til at slå i bordet. Det var der overhovedet ikke brug for. I dag rykkede de bare totalt :klap: , nu bliver han gennem undersøgt, og hør så her, allerede indenfor en uge skal han ind til 2 nye undersøgelser (og han har aftalt tider, slet ikke noget med at man ikke har tid pga. arbejde), og de sætter ham i tabletbehandling, og bliver det værre har de sagt, at han kan ringe, så vil de tilbyde ham indlæggelse til noget akut behandling.
Jeg er klar over, at det virker forkert at sige sådan, men jeg føler mig virkelig ekstremt lettet, over at nogen tager over. Fuck jeg har været så bekymret længe. Og jeg er SÅ træt...er godt klar over, at det ikke er mirakelkure de tilbyder, men kunne han bare få det lidt bedre. Det ville være fantastisk :kryds: Og det tør jeg godt begynde at tro på, at der er muligheder for nu :genert:
10
Free Worl Boss
Muspel
Kort karma: 332
Likede indlæg: 5459

Indlægaf Muspel » 10. sep 2018, 19:16

Jeg har i en alder af 36 lært at knipse! Det krævede øvelse. Nu kan jeg.

På mit nye arbejde anerkender vi eleverne ved at knipse- så væsentligt, at jeg fik det lært ...
6
Bad Samaritan
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1289

Indlægaf Bad Samaritan » 12. sep 2018, 09:54

Endelig er ventetiden forbi, og jeg har udstået min sidste måned i mit gamle job, hvilket endte med nærmest at tage for evigt. Trods en del drama og nogle virkelig ærgelige skuffelser, forlader jeg det med en følelse af at have gjort alt, hvad jeg kunne, mod nærmest forsvindende dårlige odds, og skal nu - efter opslidende måneder med at efterlade noget, min gamle arbejdsplads kan bygge videre på, hvis de vil - tiltræde min nye stilling som leder i en lille, men super-effektiv organisation, som arbejder i de dele af Irak, jeg gennem det seneste år har måtte ærgre mig over ikke at kunne gøre noget for indtil nu. Det bliver en kæmpe-udfordring, er jeg sikker på - men den velkomst jeg allerede har fået af teamet har været overvældende, for at sige det mildt, og jeg glæder mig helt vildt til at komme igang...

Det blev ikke til meget ferie lige her på falderebet. Men efter at have læst mere end sekshundrede sider projekt-dokumenter og procedurer, føler jeg mig alligevel pumped, klar til at tage fat - og bygen af requests for møder og meet 'n greets med donorer og direktører for andre organisationer, fylder mig med glæde over, at have truffet beslutningen om at kaste mig ud i noget vildere og større end jeg nogensinde har prøvet før, så mange måneder tilbage. Shit, det bliver vildt det her! :8:
5

Tilbage til "Generelt"