Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Planten » 16. jul 2018, 20:01

Artem skrev:
Planten skrev:Det dyreste, jeg ejer, er min cykel. Som har kostet mindre end 5000.
Jeg har faste udgifter for 12500 om måneden og en løn på ca 19500 udbetalt. Jeg kommer vist aldrig til at have 10000 til opsparing når måneden er slut :lol: Min opsparing får 2000 om måneden :) nåh ja, togkortet sluger også lidt :)

Jeg har cirka udbetalt det samme som dig, men synes til gengæld at dine faste udgifter lyder høje? Omvendt har jeg faktisk ikke helt styr på mine faste udgifter. Bankrådgivere hader mig af samme grund med at jeg foretrækker at køre det hele fra den samme konto.

Jamen der er husleje, fagforening, a-kasse, tre forsikringer, internet, antenne, su lån, fitness, telefon, el, licens, og sikkert noget jeg har glemt. Alt er det billigste - det er jeg nemlig nærig nok til at efterprøve. Su lånet betaler jeg så tilbage med højere rate for at få det ud af verden. Så måske bliver jeg også en af dem, der snart har et kæmpe rådighedsbeløb :D nåh ja, jeg rejser for alle mine penge.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Wizzze » 16. jul 2018, 20:22

Artem skrev:
Planten skrev:Det dyreste, jeg ejer, er min cykel. Som har kostet mindre end 5000.
Jeg har faste udgifter for 12500 om måneden og en løn på ca 19500 udbetalt. Jeg kommer vist aldrig til at have 10000 til opsparing når måneden er slut :lol: Min opsparing får 2000 om måneden :) nåh ja, togkortet sluger også lidt :)

Jeg har cirka udbetalt det samme som dig, men synes til gengæld at dine faste udgifter lyder høje? Omvendt har jeg faktisk ikke helt styr på mine faste udgifter. Bankrådgivere hader mig af samme grund med at jeg foretrækker at køre det hele fra den samme konto.


Det er jo kendt at der er fanden til forskel på husleje/boligudgifter afhængig af hvor man bor, og hvornår man kom ind på boligmarkedet. Er man ny på boligmarkedet, og f.eks. henvist til en lejebolig i København kan husleje alene godt være 9-12.000 kr. pr md. :tie: Hvor priserne i provinsen er noget mere humane. I vores omkreds er der også mange der har købt huse i forstænderne omkring København, og som afleverer 25-30-40.000 kr. hver måned til banker og kreditforeningen, og hvis der så også er 2 biler, så er der ikke vildt meget til luksusforbrug.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Planten » 16. jul 2018, 20:34

Wizzze skrev:
Artem skrev:
Planten skrev:Det dyreste, jeg ejer, er min cykel. Som har kostet mindre end 5000.
Jeg har faste udgifter for 12500 om måneden og en løn på ca 19500 udbetalt. Jeg kommer vist aldrig til at have 10000 til opsparing når måneden er slut :lol: Min opsparing får 2000 om måneden :) nåh ja, togkortet sluger også lidt :)

Jeg har cirka udbetalt det samme som dig, men synes til gengæld at dine faste udgifter lyder høje? Omvendt har jeg faktisk ikke helt styr på mine faste udgifter. Bankrådgivere hader mig af samme grund med at jeg foretrækker at køre det hele fra den samme konto.


Det er jo kendt at der er fanden til forskel på husleje/boligudgifter afhængig af hvor man bor, og hvornår man kom ind på boligmarkedet. Er man ny på boligmarkedet, og f.eks. henvist til en lejebolig i København kan husleje alene godt være 9-12.000 kr. pr md. :tie: Hvor priserne i provinsen er noget mere humane. I vores omkreds er der også mange der har købt huse i forstænderne omkring København, og som afleverer 25-30-40.000 kr. hver måned til banker og kreditforeningen, og hvis der så også er 2 biler, så er der ikke vildt meget til luksusforbrug.

Nu bor artem og jeg i samme region, og jeg har så den luksus, du jeg betaler 6000 med vand og varme, så jeg er ikke så slemt sat til. Heldigvis har jeg ikke kørekort, for s havde jeg også udgifterne til en bil :D
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Artem » 16. jul 2018, 21:06

Wizzze skrev:Det er jo kendt at der er fanden til forskel på husleje/boligudgifter afhængig af hvor man bor, og hvornår man kom ind på boligmarkedet. Er man ny på boligmarkedet, og f.eks. henvist til en lejebolig i København kan husleje alene godt være 9-12.000 kr. pr md. :tie: Hvor priserne i provinsen er noget mere humane. I vores omkreds er der også mange der har købt huse i forstænderne omkring København, og som afleverer 25-30-40.000 kr. hver måned til banker og kreditforeningen, og hvis der så også er 2 biler, så er der ikke vildt meget til luksusforbrug.

Nu ved jeg hvor Planten bor og det er i en by med meget lignede priser som vi har her hvor jeg bor. Hvor vi netop generelt ikke bruger så mange penge på bolig. Men selv om jeg feks ikke rigtig tæller mit boliglån med, da det bare er et prioritetslån der fungerer som en stor kassekredit. Så har jeg jo stadig nogle udgifter til bolig med el, vand, varme, forsikring og ejendomsskatter. Som jo trods alt bliver til omkring 40.000 kr om året. Men det er så også nogle af de eneste faste udgifter jeg har. Hvor fagforening, a-kasse, andre forsikringer, internet licens osv. ikke løber så langt op.
Har naturligvis en bil, endda en halvdyr en, men den er købt kontant. Og udgifterne til diesel går rimelig lige op med de kørepenge jeg får.
Til gengæld har jeg ikke noget luksusforbrug, selv om der som sådan er råd til det. Men det er jeg for nærig til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Annione » 16. jul 2018, 21:12

zembra1986 skrev:Hvorfor egentlig? :) Jeg mener.....med mindre man har en drøm om en dyr jordomrejse eller at købe en lejlighed eller andet meget dyrt, så er det vel ikke så vigtigt at spare mest muligt op. Lidt dystert......men jeg tænker altid: man kan dø i morgen, man skal da nyde livet mens man har det, og med det mener jeg at man skal sørge for at forkæle sig selv nu og her og ikke kun tænke på en fremtid, som måske aldrig kommer. Selvfølgelig er det en god ide at spare op, men forstår bare ikke den tanke med: jo mere, jo bedre, medmindre man har en specifik plan med alle de penge.


Jeg vil mene det er vigtigt at have til en rodbehandling og et nyt komfur, hvis lortet skulle stå af.
Derfor forsøger jeg at spare op - men altså, jeg har lige købt lejlighed, så jeg kommer aldrig til at have råd til noget igen. Incl. opsparing, hvis jeg ikke tager mig grundigt sammen.
En rodbehandling skal bare ikke afgøre, om jeg skal leve af havregryn og leverpostej resten af måneden.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jul 2018, 22:02

Planten skrev:Jeg er virkelig overrasket over, hvor mange penge I hver især har i overskud efter faste udgifter!


Jeg får 21.000 kr. udbetalt, hvilket er pænt for et helt almindeligt job i det offentlige uden at være overvældende i det store billede, men kombineret med faste udgifter for i gennemsnit 5500 kr. og ingen gæld giver det et højt "diverse-beløb".
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf 1234 » 17. jul 2018, 00:50

Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.
Senest rettet af 1234 17. jul 2018, 02:48, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Aima » 17. jul 2018, 01:28

Jeg har faste udgifter for omkring 6000 kr. om måneden. Jeg arbejder dels som freelancer og dels som tjener hvor jeg mere eller mindre selv bestemmer timeantallet, så min indtægt svinger som vinden blæser. Jeg har ingen opsparingskonto, men der står nok penge på min lønkonto til at jeg kan klare mig fint i et års tid eller to, hvis jeg lige pludselig skulle, ja jeg ved ikke, miste 80% af mit syn over natten (igen).

Jeg synes ikke der umiddelbart er nogen grund til at spinke og spare og leve minimalistisk, hvis man ikke behøver eller føler for det. Jeg forsøger selv at slappe lidt af med shopping og unødigt forbrug, men det er mit behov. Hvordan andre forvalter deres økonomi, har jeg ikke nogen umiddelbar holdning til. Jeg har en veninde der bruger rub og stub af sin egen indkomst og også en god slat af mandens, men når nu de begge har det fint med det, ser jeg intet odiøst i det.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Aima » 17. jul 2018, 01:37

Eller jeg har da faktisk en slags opsparing. Jeg talte mønterne i mit drikkepengeglas op i sidste uge, og der var knap 3500 kr. Jeg tømte sidst glasset i midten af februar, så de 3500 kr. er opsparet på fem måneder. Det giver faktisk 700 opsparede kroner om måneden, nu jeg tænker over det. Naturligvis lidt mindre, når nu jeg som den største selvfølge fluks hopper over på skat.dk og angiver det, men stadig :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Planten » 17. jul 2018, 03:56

1234 skrev:Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.

Dem i min omgangskreds, der er i samme "livssituation" som mig har ca. de samme udgifter til budgetkonto. Mit er lidt højere, da jeg betaler mere af på mit su lån.
Men igen, vi har vist haft diskussionen før på debatten - altså hvad vi sætter som faste udgifter.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. jul 2018, 07:25

avdotja skrev:EDIT: Er faktisk lidt chokeret over at opdage at jeg i gennemsnit har brugt 14.000 på mad, rejser og diverse hver måned. Er tilbøjelig til at tænke at det næsten ikke kan passe, men pengene er i hvert fald ikke på kontoen, så et eller andet sted må de jo være forsvundet hen...


Din netbank har ikke en funktion hvor den kategoriserer dine indkøb?
Så kan man lidt bedre se hvor de forsvinder hen ;) :ad!:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf girl_beat » 17. jul 2018, 07:34

1234 skrev:Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.

Det synes jeg til gengæld lyder meget lavt :gruble: Alene forsikringer, a-kasse, fagforening og lignende "kedelige udgifter" er vel et par tusind om måneden for to (hvis man altså har det).
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Tobywan » 17. jul 2018, 07:36

Vi har cirka 29.000,- når de faste udgifter er betalt.

Meget af bliver som nævnt sat af til opsparing, så reelt set er del af det udskudt forbrug. Men vi sparer også op til at købe større ting kontant, som mange typisk vil låne til. De senere år har vi eksempelvis fået lavet nyt tag, nye vinduer, købt bil osv.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf Wizzze » 17. jul 2018, 08:27

girl_beat skrev:
1234 skrev:Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.

Det synes jeg til gengæld lyder meget lavt :gruble: Alene forsikringer, a-kasse, fagforening og lignende "kedelige udgifter" er vel et par tusind om måneden for to (hvis man altså har det).


Endnu en af de dyre forskelle, at være 2 er væsentligt billigere end at være single. Huslejen er mere eller mindre den samme, om man er en eller to, og det samme gælder for de fleste forsikringer, varme, vand, el, internet, licens osv. osv. osv.
Da kæreste boede alene var der langt mellem de store shoppeture, men da vi flyttede sammen så blev hun jo næsten millionær :D for hendes faste udgifter faldt voldsomt, og så var der penge at shoppe for :tie:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvor mange penge har du tilovers i din konto?

Indlægaf LaMariposa » 17. jul 2018, 08:47

1234 skrev:Jeg synrs 12.500 kr. er højt i faste udgifter for en person. Det er ca. det min mand og jeg har tilsammen og vi har endda bil. Jeg håber vi kan holde vores faste udgifter under 16.000 kr. også når vi får børn, selvom det nok bliver svært, når børnene skal i institution.


Hos os er det på omkring 14.000 kr pr person pr måned. Det skyldes primært vores hus, som er en ret stor fast udgift, blandt andet fordi vi pt. banker lidt ekstra af på et husrealateret lån. Vi skulle være flyttet virkelig langt væk fra Kbh for at have fået udgifter længere ned.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"