"Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 9. dec 2015, 07:55

Jeg er introvert! - Jeg har altid haft det bedst i mit eget selskab, og det har nogle gange været lidt svært for mig, at finde ud af hvorfor.

Da jeg så for nogle år siden fandt ud af, at det faktisk er "a thing" og at man ikke bare er sær, var jeg SÅ glad. Nu kan jeg forklare folk hvorfor, sende links mm. og blive klogere på, hvordan jeg får min introverthed til at passe sammen med også at have et arbejds- og socialliv.

Til gengæld reagerer jeg så også kraftigt, hvis jeg IKKE passer på og bliver overstimuleret af andre mennesker. Bliver træt og mut og kan sove i evigheder.
Det er ikke altid nemt at være introvert i en ekstrovert verden, men med lidt snilde lykkes det.. :)
3
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Aquadorable » 9. dec 2015, 14:10

Jeg har en seriøs fobi for kernehuse, sten i fx avocado eller blommer og kylling på ben. Jeg spiser al min frugt udskåret og har fundet en udmærket metode til at få sten ud af avocado uden at røre ved dem. Kylling på ben forsøger jeg bare at holde mig fra :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Fillie » 9. dec 2015, 15:57

Jeg kan SLET ikke holde "failcomplations" ud. For de af jer, som ikke ved, hvad det er, har vi at gøre med en samling videoklip, som har en ting tilfælles: Et eller andet går galt. Typisk er det enten folk, der falder og slår sig, væltende køretøjer og dyr, som kommer galt af sted, i en stor pærevælling. Jeg bliver seriøst fuldkommen stresset af at se på det! Jo større uheld jo værre. :whine:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Thestral » 9. dec 2015, 16:45

Fillie skrev:Jeg kan SLET ikke holde "failcomplations" ud. For de af jer, som ikke ved, hvad det er, har vi at gøre med en samling videoklip, som har en ting tilfælles: Et eller andet går galt. Typisk er det enten folk, der falder og slår sig, væltende køretøjer og dyr, som kommer galt af sted, i en stor pærevælling. Jeg bliver seriøst fuldkommen stresset af at se på det! Jo større uheld jo værre. :whine:

Der er intet "sjovt" ved sådan nogle videoer :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 9. dec 2015, 16:54

Jeg elsker bare den der lugt der er i gammeldags kiosker og små købmandsforretninger.
Den der blanding af tobak, slik , aviser og hygge, sender mig lige fluks tilbage i en barndomsnostalgi, og jeg mindes de dage i min barndom hvor jeg blev sendt hen til købmanden på Skoletorvet i Silkeborg for at købe abrikossodavand og Ude og Hjemme. :lun:
Den forretning havde også en kaffemølle som bidrog til den hyggelige lugt.

En anden ting som er helt forfærdelig hyggelig, er de gammeldags slik og isforretningerne i indkøbscentre. Det skal være den gammeldags slags, og de skal have den der helt specielle duft af hjemmelavede vafler til vaffelis.
Isforretningen i Herningcentret excellerede i denne disciplin, og den kan stadig være lidt med, i et vist omfang. Øj der duftede skønt, og hvor var det fryd at få en isvaffel med softice, især hvis der var chokoladeovertræk.
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Pixie88 » 9. dec 2015, 19:32

Jeg spiser også hellere med teske end spiseske, ellers får jeg alt for meget i munden.

Jeg spiser tit citronfromage (uden flødeskum!).

Jeg er meget introvert, vil hellere sidde alene og læse artikler, glo YT, film eller kede mig, end jeg gider være sammen med andre mennesker.
Der er enkelte personer jeg godt kan hygge mig med, uden jeg venter på at de skrider eller jeg selv kan skride. Det kan både være mennesker jeg allerede kender eller helt nye bekendtskaber.
Er jeg i en periode tvunget til at være social, har jeg efterfølgende brug for meget søvn og alenetid.

Jeg har flere venner end veninder. Less drama.

Jeg kan ikke fordrage jul og fødselsdage. Det er hvert år på samme dato, hvor særligt kan det lige være? Har fravalgt det her i mit voksne liv, og det ændrer sig nok først den dag jeg får børn.. De behøver jo ikke lide under mine særheder :D

Jeg kan ikke lide flødeis, men elsker sorbet.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Æske » 9. dec 2015, 19:52

Jeg ligner min mor helt uhyggeligt meget af udseende - nogle gange også lidt for meget af sind.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Firebird » 9. dec 2015, 19:54

Æske skrev:Jeg ligner min mor helt uhyggeligt meget af udseende - nogle gange også lidt for meget af sind.


Hvilket blot understreger sandheden i at man ALTID skal studere moderen indgående før man snupper datteren.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Æske » 9. dec 2015, 19:56

Firebird skrev:
Æske skrev:Jeg ligner min mor helt uhyggeligt meget af udseende - nogle gange også lidt for meget af sind.


Hvilket blot understreger sandheden i at man ALTID skal studere moderen indgående før man snupper datteren.


Du har så evigt ret :lol:

Heldigvis er vi søde :afro:
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 9. dec 2015, 21:23

Badesandalen skrev:
Sophaya skrev:Jeg skriver tit hele debatindlæg bare for at skifte mening og forlade siden uden at sende det, fordi jeg synes det blev noget vrøvl eller bare ikke præcis det jeg gerne ville sige.


Det gør jeg også! Så sent som i går i denne tråd. Tsk.

Men nu deler jeg noget alligevel: Rugbrød får mig til at hikke.



Er du min kæreste? :8:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 9. dec 2015, 21:48

On topic:

Jeg skal altid have volumen på fjernsynet, radioen, etc. til at stå på et lige tal :-)
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Joe » 9. dec 2015, 21:48

Jeg har nu vasket hår tre dage i træk. De sidste to dage, er det sket ved, at jeg træder ind i badet, siger til mig selv "i dag skal jeg ikke vaske hår, det gjorde jeg i går," og lige pludselig tre minutter efter, står jeg med shampoo i håret, uden helt at have registreret at jeg puttede det i.
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Æske » 9. dec 2015, 21:50

Jahon skrev:Jeg har nu vasket hår tre dage i træk. De sidste to dage, er det sket ved, at jeg træder ind i badet, siger til mig selv "i dag skal jeg ikke vaske hår, det gjorde jeg i går," og lige pludselig tre minutter efter, står jeg med shampoo i håret, uden helt at have registreret at jeg puttede det i.


Vildt nok. Jeg vasker hår 1 gang om ugen og tit kan jeg ikke huske den præcis ugedag, så det er helt på fornemmelser om hvornår det trænger.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Whoosh » 9. dec 2015, 21:55

Æske skrev:
Vildt nok. Jeg vasker hår 1 gang om ugen og tit kan jeg ikke huske den præcis ugedag, så det er helt på fornemmelser om hvornår det trænger.

Skyller du det bare?
Eller slet ingenting i en uges tid?
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: "Fortæl et eller andet om dig selv"-tråden

Indlægaf Æske » 9. dec 2015, 22:01

Whoosh skrev:
Æske skrev:
Vildt nok. Jeg vasker hår 1 gang om ugen og tit kan jeg ikke huske den præcis ugedag, så det er helt på fornemmelser om hvornår det trænger.

Skyller du det bare?
Eller slet ingenting i en uges tid?


Jeg skyller det, det bliver vådt hver gang jeg er i bad :)
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!

Tilbage til "Generelt"