Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 22:55

Så vidt jeg ved, er vi alle voksne mennesker herinde. Men de fleste af os har sikkert områder, hvor vi er mere eller mindre umodne. Så fortæl, hvor du helt sikkert mangler at inkassere nogle voksenpoint!
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 23:03

I min husstand er det henholdsvis cirka ni og fem år siden, at vi boede hos vores forældre. Altså mellem et halvt og et helt årti, hvor vi har skullet stå for indkøb selv. Men alligevel er vi stadig i en situation, hvor vi er så lidt fremadsynede at vi fucking altid løber tør for toiletpapir, og oftest først opdager det, når det sidste stykke er brugt.
Altså toiletpapir, det skal man ligesom bare altid have i hjemmet, det er så umodent at vi næsten hver gang glemmer at købe det på forhånd. Heldigvis har vi altid pænt mange pakker papirlommetørklæder liggende, men i de værste tilfælde har det heddet servietter (altså dem med farvet tryk.)

Vi har heller stadig ikke lært at købe ind til flere dage ad gangen, i det hele taget er situationen omkring indkøb af varer lidt for ustruktureret på den umodne måde.
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 23:03

Aften før juleaften.
Jeg kan ikke sove.. Og hvert år siger jeg til mig selv "For helved, du er voksen. Du ved godt at julen kun kommer hurtiger hvis du sover natten væk!"
Men ligelidt hjælper det.

Jeg hopper stadig i vandpytter :genert:

Jeg kan ikke lade vær med at dyppe fingrene i sterin når jeg slukker et sterinlys
13
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 23:04

Når Æske 5 år indvendigt øffer lidt over at min mor ofte helt eller delvist betaler min lillebrors transport fra København til Jylland eller retur.

1) Han er studerende - jeg har et job
2) Jeg bliver ikke snydt på andre fronter og ser hende oftere.
3) Hun har også ofte kørt mig eller lånt mig bilen.

Dog skal det lige siges, at jeg aldrig kunne finde på at soge noget til dem. Jeg skal bare tage mig sammen.
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 23:08

Persnikedy skrev:Aften før juleaften.
Jeg kan ikke sove.. Og hvert år siger jeg til mig selv "For helved, du er voksen. Du ved godt at julen kun kommer hurtiger hvis du sover natten væk!"
Men ligelidt hjælper det.

Jeg hopper stadig i vandpytter :genert:

Jeg kan ikke lade vær med at dyppe fingrene i sterin når jeg slukker et sterinlys


Men de ting er også meget søde. Vi har også bamser i soveværelset som vi har givet personligheder (Ifølge min kæreste vil Kanin f.eks. helst se hudfilm, og jeg brokker mig over at Lilke Røde og Panda aldrig får lov at spille Playstation.) Det er barnligt, men jeg elsker at vi er sådan.

Så jeg skelner mellem den der barnlighed på den hyggelige måde, og så den der umodenhed på den lidt mere nederen måde, hvor man ruller med øjnene af sig selv.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 23:12

Jahon skrev:
Persnikedy skrev:Aften før juleaften.
Jeg kan ikke sove.. Og hvert år siger jeg til mig selv "For helved, du er voksen. Du ved godt at julen kun kommer hurtiger hvis du sover natten væk!"
Men ligelidt hjælper det.

Jeg hopper stadig i vandpytter :genert:

Jeg kan ikke lade vær med at dyppe fingrene i sterin når jeg slukker et sterinlys


Men de ting er også meget søde. Vi har også bamser i soveværelset som vi har givet personligheder (Ifølge min kæreste vil Kanin f.eks. helst se hudfilm, og jeg brokker mig over at Lilke Røde og Panda aldrig får lov at spille Playstation.) Det er barnligt, men jeg elsker at vi er sådan.

Så jeg skelner mellem den der barnlighed på den hyggelige måde, og så den der umodenhed på den lidt mere nederen måde, hvor man ruller med øjnene af sig selv.


Ah, på den måde "Grow Up!"

Så må min skræk for eddekoppe jo nok nok nævnes hvis vi er mere over i det nederen. Det er jo ikke farlige, reaktionen er jo abre som om det var en tiger der sad på væggen og kiggede
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 23:12

På jobbet er jeg omkring de 40, når jeg snakker skat, pension, bank eller lign er jeg også omkring de 40. Alle andre tider er det Wizzze 8-9år :genert:

Så jeg siger "grow up" ret tit :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Sophaya » 4. dec 2015, 23:18

Når jeg bliver irriteret over at andre har taget "min plads" i bussen. Kom nu videre Soph
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 23:18

Persnikedy skrev:
Ah, på den måde "Grow Up!"

Så må min skræk for eddekoppe jo nok nok nævnes hvis vi er mere over i det nederen. Det er jo ikke farlige, reaktionen er jo abre som om det var en tiger der sad på væggen og kiggede


Jeg har simpelthen også så mange åndssvage ting, jeg er bange for, som burde være gået væk med alderen. Blandt andet balloner og meget store statuer. Og spøgelser... Seriøst, jeg er 26 og bange for spøgelser. Jeg er ikke engang sikker på, jeg tror på spøgelser, men jeg er stadig bange for at se et.

Til gengæld er jeg ikke bange for edderkopper, men jeg føler med dig, og håber for din skyld på, at du ikke bor på landet eller andre steder, med mange edderkopper.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 23:42

Jahon skrev:
Persnikedy skrev:
Ah, på den måde "Grow Up!"

Så må min skræk for eddekoppe jo nok nok nævnes hvis vi er mere over i det nederen. Det er jo ikke farlige, reaktionen er jo abre som om det var en tiger der sad på væggen og kiggede


Jeg har simpelthen også så mange åndssvage ting, jeg er bange for, som burde være gået væk med alderen. Blandt andet balloner og meget store statuer. Og spøgelser... Seriøst, jeg er 26 og bange for spøgelser. Jeg er ikke engang sikker på, jeg tror på spøgelser, men jeg er stadig bange for at se et.

Til gengæld er jeg ikke bange for edderkopper, men jeg føler med dig, og håber for din skyld på, at du ikke bor på landet eller andre steder, med mange edderkopper.


Heldigvis er Århus ikke så langt ude på bølandet, men de store fede nogle kommer stadig hvert efterår.
Jeg er dog blevet så voksne at efter jeg er fløjet igennem rummet i panik så kan jeg godt dræbe bæstet. Men jeg når altid lige panik stadiet først.

Den med ikek at tro på spøgelser men stadig være bange for dem kender jeg godt lidt til :genert: . Hvilket er åndssvagt siden jeg elsker spøgelses doku og haunted serier, men jeg får altid svært ved at sove selvom jeg ikke tror en skid på det. Og jeg bliver 30 til feb

Balloner.. Nu er jeg måske flabet at spøger men hvad er det med balloner? Er det knaldet de giver når de sprænges eller følelsen af dem eller noget helt 3?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. dec 2015, 00:38

Min måde at forvalte slik på. Det er virkelig på børnehavestadiet, komplet med brunt chokoladeoverskæg, klistrede bolsjerester i håret og fedtede pletter ned af blusen på maven.
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Sevii » 5. dec 2015, 00:44

Jeg tænkte måske at jeg skulle lige tage mig sammen, da jeg så et egern spise en nød i dag. Gik helt i stå af glæde. Det er værre når jeg ser kyllinger. Jeg. Kan. Ikke. Klare. Det. :genert:
Senest rettet af Sevii 6. dec 2015, 23:45, rettet i alt 1 gang.
3
:banan: :banan:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Fillie » 5. dec 2015, 06:01

Når jeg tænker på mit forbrug af cigaretter. Jeg ved jo godt, at det er en virkelig klam vane, som får mig til at lugte, virker ødelæggende på mit udseende og vigtigst af alt er mega usund for min krop. Desuden var jeg så glad for at være ikkeryger i næsten et år, hvor jeg slet ikke savnede at ryge, før jeg for få uger siden genoptog min gamle last. Problemet er bare, at det er SÅ DEJLIGT at ryge. Jeg elsker det virkelig: At tage cigaretten ud af pakken, tænde den, duften af den første røg og følelsen af smøg mellem fingrene, mens røgen blæses langsomt ud af munden. Aaaah, det føles bare GODT! Desuden kan jeg nogle gange næsten overbevise mig selv om, at det faktisk er helt okay, hvis jeg ikke ryger mere end x antal cigaretter om dagen. Alt i alt er mit cigaretforbrug på så mange måder en "grow up"-case. :ninja:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Daine » 5. dec 2015, 07:20

Konstant :ninja:

Når jeg ser på min vennekreds/omgangskreds så er alle bare så voksne. Gift, har børn, villa og et 'rigtigt' voksenliv. Så er der mig, der ikke har nogen af delene (okay, har lige købt bolig, men ellers), jeg går meget op i mine bøger, mine film/tv-serier mv. Jeg opfører mig ofte ret barnligt og er vel i bund og grund stadig teen i hovedet.

Jeg tænker ofte på, om jeg nogensinde bliver voksen.

Edit: I dag feks. Jeg skal arbejde, det er december, så jeg tager selvfølgelig min lækre nissehue på. Som den eneste i butikken. Og jeg er butikschef.

:pompom:
11
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvornår siger du "grow up" til dig selv?

Indlægaf Novella » 5. dec 2015, 08:07

Det sker eddermaneme tit. Eksempelvis når jeg er til skole-hjem-samtale, og læreren højtideligt sidder og taler om tonen i klassen og hvordan vi voksne må hjælpe børnene med at tale pænere. Herhjemme foregår en typisk samtale sådan her, hvis vi er i godt humør og hygger os:

Novella: "Hey, ostesvin, jeg har ikke mere kaffe. Lav den."
Tween: "Glem det"
Novella: "Hallo, jeg sidder lige og strikker. Du får stuearrest i to millioner år, ellers. Og i øvrigt skal du tage opvasken, dit lille fede dyr."
Tween: "Flæsk dig sgu da selv over og lav den kaffe. Jeg gider ikke lave kaffe."
Novella: "Fuck dig. Nå, men så tag den opvask. Nu."
Tween *ruller med øjnene og tramper tungt hen i køkkenet*

Jeg tror, at vi ville blive tvangsfjernet allesammen, hvis nogen hørte os :genert: Og tweenen sendte mig de mest gavtyveagtige øjne under den skolehjem. Hun er klassens stærkeste læser og har suveræn sprogforståelse og alt det der, og vi taler naturligvis pænt og korrekt sammen, når de voksne hører det.
19

Tilbage til "Generelt"