Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Særhedstråden

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. nov 2016, 11:44

Jeg foretager mig aldrig noget på et skævt tidspunkt. Hvis jeg vågner, og klokken er 7:32, og jeg er klar til at stå op, venter jeg, til den er 7:40, 7:45 eller 8:00 med at stå op.

Hvis jeg skal nå en bus kl. 13:00, og rejseplanen fortæller mig, at jeg skal gå hjemmefra kl. 12:54, går jeg i stedet kl. 12:50.

Min hjerne kan ikke arbejde med 1-4 og 6-9.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Særhedstråden

Indlægaf klumphen » 7. nov 2016, 17:46

Mangoness skrev:Jeg hader, når folk ånder på mine hænder og arme. Jeg får lyst til at vaske hænder for at få følelsen væk :genert:

I hvilke situationer ånder folk på dine hænder og arme? :gruble: :D
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Særhedstråden

Indlægaf Mangoness » 7. nov 2016, 18:40

klumphen skrev:
Mangoness skrev:Jeg hader, når folk ånder på mine hænder og arme. Jeg får lyst til at vaske hænder for at få følelsen væk :genert:

I hvilke situationer ånder folk på dine hænder og arme? :gruble: :D


Ved et uheld når man sidder ved siden af hinanden i undervisningen, og de ånder dybt ind og ud :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Særhedstråden

Indlægaf Novella » 7. nov 2016, 19:28

Jeg ejer ikke en flaske alkohol. Som i at der ikke er alkohol i mit hus - modregnet hospitalssprit til mine fingre. Jeg køber det undtagelsesvis, når jeg får gæster. Nej ingen øl. Eller vin. Eller snaps. Niente. Det bliver opfattet som meget sært rundt omkring.
1
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Særhedstråden

Indlægaf Puf » 7. nov 2016, 20:35

Jeg "staver" alle ord jeg hører - når jeg taler med folk så staver jeg sætningerne indvendigt og ved jeg ikke hvordan et ord staves, så husker jeg det ikke (super irriterende med eksempelvis navne)

Jeg lærer sjovt nok meget bedre ved at læse end ved feks at se videoer
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Særhedstråden

Indlægaf dgd2007 » 7. nov 2016, 20:47

Puf skrev:Jeg "staver" alle ord jeg hører - når jeg taler med folk så staver jeg sætningerne indvendigt og ved jeg ikke hvordan et ord staves, så husker jeg det ikke (super irriterende med eksempelvis navne)

Jeg lærer sjovt nok meget bedre ved at læse end ved feks at se videoer

Jeg er i hvert fald med så langt, at jeg kun kan huske ting, der er kendt under forkortelsen, hvis jeg ved, hvad bogstaverne står for.
Og jeg synes, folk er vildt sære, hvis jeg spørger, hvad bogstaverne står for, og de så slet ikke har tænkt over det ;)

Fx.: BSE = bovin spongiform encefalopati (kvægrelateret, svampet hjernebetændelse) = "kogalskab" :fløjt:
FLAK = Flieger Abwehrkanone (antiluftskyts)
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Særhedstråden

Indlægaf POCKETKITTEN » 7. nov 2016, 21:47

Jeg sover i sovepose i min egen seng, fordi det er lidt hyggeligt.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Chrisolade
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21. apr 2016, 19:19
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Særhedstråden

Indlægaf Chrisolade » 9. nov 2016, 17:02

Jeg hader lyden af folk, der klør sig på låret.. især hvis de har jeans på. Får det så dårligt over den lyd. :shock:
Bogstaver har farver; Eks. Er A blå, P er sort, S er rød, V er gul.
Jeg husker tal særdeles godt. Men er ikke synderligt god til matematik. Men jeg kan huske kassebeholdningen fra en venindes arbejdsplads, hvor jeg var forbi for et par år siden. Jeg kan huske datoer, resultater, nummerplader, antal trappetrin og alle mulige andre skøre tal.
Jeg skal vaske hænder 3 gange når jeg har tisset.. 5 gange når det er.. det andet.. :nerve: :blush:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Særhedstråden

Indlægaf Kommodedyret » 9. nov 2016, 17:11

Jeg kan godt lide at sove tæt op ad varmekilder. Varmepuder og radiatorer mm. Folk synes som regel at jeg er super sær når jeg putter mig foran en radiator. :lol:
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Særhedstråden

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. nov 2016, 18:23

Chrisolade skrev:Jeg hader lyden af folk, der klør sig på låret.. især hvis de har jeans på. Får det så dårligt over den lyd. :shock:
Bogstaver har farver; Eks. Er A blå, P er sort, S er rød, V er gul.
Jeg husker tal særdeles godt. Men er ikke synderligt god til matematik. Men jeg kan huske kassebeholdningen fra en venindes arbejdsplads, hvor jeg var forbi for et par år siden. Jeg kan huske datoer, resultater, nummerplader, antal trappetrin og alle mulige andre skøre tal.
Jeg skal vaske hænder 3 gange når jeg har tisset.. 5 gange når det er.. det andet.. :nerve: :blush:


Nej, A er gul, B er orange, C er blå, D er lilla, E er grøn, F er blå, G er gul, P er rød, S er grøn, V er rød og så videre. :D

Jeg havde helt glemt, at bogstaver havde farver, fordi jeg har gjort det så længe!
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Chrisolade
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21. apr 2016, 19:19
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Særhedstråden

Indlægaf Chrisolade » 9. nov 2016, 18:33

POCKETKITTEN skrev:
Chrisolade skrev:Jeg hader lyden af folk, der klør sig på låret.. især hvis de har jeans på. Får det så dårligt over den lyd. :shock:
Bogstaver har farver; Eks. Er A blå, P er sort, S er rød, V er gul.
Jeg husker tal særdeles godt. Men er ikke synderligt god til matematik. Men jeg kan huske kassebeholdningen fra en venindes arbejdsplads, hvor jeg var forbi for et par år siden. Jeg kan huske datoer, resultater, nummerplader, antal trappetrin og alle mulige andre skøre tal.
Jeg skal vaske hænder 3 gange når jeg har tisset.. 5 gange når det er.. det andet.. :nerve: :blush:


Nej, A er gul, B er orange, C er blå, D er lilla, E er grøn, F er blå, G er gul, P er rød, S er grøn, V er rød og så videre. :D

Jeg havde helt glemt, at bogstaver havde farver, fordi jeg har gjort det så længe!


Nej, nej, nej.. A er blå.. sådan en fin grå-blå.. måske lidt hen i det turkise.. :P
Og B er altså lilla, C er lyserød, D er gul, E er også grøn hos mig :D F er kongeblå :-D
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Særhedstråden

Indlægaf Lykke » 9. nov 2016, 18:45

Chrisolade skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Chrisolade skrev:Jeg hader lyden af folk, der klør sig på låret.. især hvis de har jeans på. Får det så dårligt over den lyd. :shock:
Bogstaver har farver; Eks. Er A blå, P er sort, S er rød, V er gul.
Jeg husker tal særdeles godt. Men er ikke synderligt god til matematik. Men jeg kan huske kassebeholdningen fra en venindes arbejdsplads, hvor jeg var forbi for et par år siden. Jeg kan huske datoer, resultater, nummerplader, antal trappetrin og alle mulige andre skøre tal.
Jeg skal vaske hænder 3 gange når jeg har tisset.. 5 gange når det er.. det andet.. :nerve: :blush:


Nej, A er gul, B er orange, C er blå, D er lilla, E er grøn, F er blå, G er gul, P er rød, S er grøn, V er rød og så videre. :D

Jeg havde helt glemt, at bogstaver havde farver, fordi jeg har gjort det så længe!


Nej, nej, nej.. A er blå.. sådan en fin grå-blå.. måske lidt hen i det turkise.. :P
Og B er altså lilla, C er lyserød, D er gul, E er også grøn hos mig :D F er kongeblå :-D


Ser I det for jer, eller er det noget I tænker om de enkelte bogstaver hver gang i læser eller?
0
Chrisolade
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21. apr 2016, 19:19
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Særhedstråden

Indlægaf Chrisolade » 9. nov 2016, 18:54

Lykke skrev:
Chrisolade skrev:
POCKETKITTEN skrev:
Chrisolade skrev:Jeg hader lyden af folk, der klør sig på låret.. især hvis de har jeans på. Får det så dårligt over den lyd. :shock:
Bogstaver har farver; Eks. Er A blå, P er sort, S er rød, V er gul.
Jeg husker tal særdeles godt. Men er ikke synderligt god til matematik. Men jeg kan huske kassebeholdningen fra en venindes arbejdsplads, hvor jeg var forbi for et par år siden. Jeg kan huske datoer, resultater, nummerplader, antal trappetrin og alle mulige andre skøre tal.
Jeg skal vaske hænder 3 gange når jeg har tisset.. 5 gange når det er.. det andet.. :nerve: :blush:


Nej, A er gul, B er orange, C er blå, D er lilla, E er grøn, F er blå, G er gul, P er rød, S er grøn, V er rød og så videre. :D

Jeg havde helt glemt, at bogstaver havde farver, fordi jeg har gjort det så længe!


Nej, nej, nej.. A er blå.. sådan en fin grå-blå.. måske lidt hen i det turkise.. :P
Og B er altså lilla, C er lyserød, D er gul, E er også grøn hos mig :D F er kongeblå :-D


Ser I det for jer, eller er det noget I tænker om de enkelte bogstaver hver gang i læser eller?


Jeg ser det ikke når jeg læser en tekst, så det er ikke sådan at alle bogstaver har forskellige farver når jeg læser. Men hvis jeg tænker på et bogstav, så har det en farve.. Engang havde jeg det også sådan med tal.. Der var tallet 1 gult, kan jeg huske. Men sådan har jeg det ikke mere :)
0
Brugeravatar
Justified Ancients of Mu Mu
Indlæg: 180
Tilmeldt: 18. maj 2016, 18:33
Kort karma: 54
Geografisk sted: Live from The Lost Land of Lemuria
Likede indlæg: 295

Re: Særhedstråden

Indlægaf Justified Ancients of Mu Mu » 9. nov 2016, 20:45

Jeg starter nedefra når jeg skriver S'er i hånden.:gruble: Eller altså jeg synes ikke det er sært, men det er åbenbart sært for nogen siden det blev påtalt ud af ingenting af en kunde en gang da jeg arbejdede i butik.:P
0
This is what the Billede is about
Following the white rabbit
Oh, I am so absolutely the most lobstromonous here!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Særhedstråden

Indlægaf vibbsen » 9. nov 2016, 22:31

Tiger skrev:
Culpøs skrev:Jeg hader fedtede fingre. F.eks. så jeg spiser chips (ostepops & kanonkugler) med en gaffel. Til gengæld har jeg intet imod at rode i naturen. Men jeg hader fedtede fingre, når jeg har med madvarer at gøre.



:klap: :lol:

Jeg troede faktisk jeg var den eneste i DK, der æder ostepops med kagegaffel :genert: Fedt med endnu et "fedtede fingre" forskrækket medlem :gogo: Af samme årsag æder jeg ikke spareribs og andet med ben udover kylling, and osv. Og det foregår helst med kniv og gaffel medmindre jeg skal pille kød af til fx rester.


Det er du så IKKE....

Min veninde og jeg ELSKER ostepops....Men vi hader nassede fingre der lugter af...hmmmm...gamle sure fødder.......Hvilket resultere i at vi meget konsekvent spiser dem med pålægsgaffel...En overset bestanddel af bestik-familien som har fået en revival...Så sidder vi der...Iført vores fineste skrud.......Og spise ostepops med en pålægsgaffel....Sådan gør rigtige damer....

Til gengæld så har jeg ingen issues med fedtede fingre og fødevarer derudover...Hr.vibbsen derimod er virkelig ynkelig når han forsøger at spise Hotwings med kniv og gaffel.....Emma og jeg når at spise cirka 3 gange så mange wings som ham....Fordi vi spiser med fingrene....Og når det gælder hotwings så er vores holdning : Your Snooze - You Loose :-D Kan han ikke spise med fingrene, så må han gå sulten i seng...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Generelt"