Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Særhedstråden

Indlægaf Tiger » 20. jan 2016, 10:32

Culpøs skrev:Jeg hader fedtede fingre. F.eks. så jeg spiser chips (ostepops & kanonkugler) med en gaffel. Til gengæld har jeg intet imod at rode i naturen. Men jeg hader fedtede fingre, når jeg har med madvarer at gøre.



:klap: :lol:

Jeg troede faktisk jeg var den eneste i DK, der æder ostepops med kagegaffel :genert: Fedt med endnu et "fedtede fingre" forskrækket medlem :gogo: Af samme årsag æder jeg ikke spareribs og andet med ben udover kylling, and osv. Og det foregår helst med kniv og gaffel medmindre jeg skal pille kød af til fx rester.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Særhedstråden

Indlægaf Aima » 20. jan 2016, 10:46

Ado skrev:Min bror fylder år d. 12 - min far d. 21 - min nevø d. 21 - jeg fylder år d. 11. - min søn d. 12 - min bedstemor d. 11. - min mor d. 12. - min datter d. 21.


Jeg får lidt nervøse trækninger af, at det er fordelt med to grupper á tre personer og én gruppe á to personer, der mangler én i den sidste gruppe, så hvis den yngste generation i jeres familie skal have børn, må de lige få det planlagt således at nogen føder på d. 11. så pengene passer.

Er de virkelig ambitiøse, de unge, så får de sørget for én fødselsdag d. 11 og tre fødselsdage d. 22. Det ville være decideret smukt!
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Særhedstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. jan 2016, 11:51

Kender I det med at man, i supermarkedets enorme udvalg, finder en håndsæbe som lige passer på alle måder?
Den udtørrer ikke hændene, den hørmer ikke af bordel men faktisk helt godt, den er rimeligt billig, flasken er pæn og så..... passer farven lige ind på dit badeværelse? :genert:
Sådan en fandt jeg, og vi levede fredsommmeligt side om side i lang tid, indtil den dag hvor den pludselig var væk fra det ret store og velassoterede supermarked i min nærhed.
Søgning på nettet afslørede katatrofen at den ikke længere føres nogen steder ud over...
i England!

Så ja.
Jeg har præsteret at købe 22 flasker flydende håndsæbe fra England.

Jeg ved det godt!!!!
17
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Pussikat82 » 21. jan 2016, 13:32

Velvet-Goldmine skrev:Kender I det med at man, i supermarkedets enorme udvalg, finder en håndsæbe som lige passer på alle måder?
Den udtørrer ikke hændene, den hørmer ikke af bordel men faktisk helt godt, den er rimeligt billig, flasken er pæn og så..... passer farven lige ind på dit badeværelse? :genert:
Sådan en fandt jeg, og vi levede fredsommmeligt side om side i lang tid, indtil den dag hvor den pludselig var væk fra det ret store og velassoterede supermarked i min nærhed.
Søgning på nettet afslørede katatrofen at den ikke længere føres nogen steder ud over...
i England!

Så ja.
Jeg har præsteret at købe 22 flasker flydende håndsæbe fra England.

Jeg ved det godt!!!!


Tør næsten ikke spørge, men: hvilken sæbe er det? :genert:

Jeg/vi har det på samme måde med en særlig dressing. Heinz Garlic Sauce. I flere år i træk kunne man få den om sommeren som slagstilbud i f.eks. Fakta, men pludseligt sælger Heinz den ikke til Danmark (og jeg HAR skrevet og spurgt :genert: ), så vi må importere den fra Tyskland (via Amazon) for at få den billigst - ca. 12 flasker ad gangen :lol: :blush: Det minder mig om, at det snart må være tid til at bestille igen :genert:
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Særhedstråden

Indlægaf Lucia » 21. jan 2016, 16:17

Jeg har ikke nogen mani med at tælle ting, og det er jo lige før det er ret sært, hvis man dømmer det ud fra tråden her :lol:

Som en anden nævnte tidligere, så kan jeg heller ikke sluge piller, uanset hvor små de er. Sidst jeg prøvede var jeg ved at kaste op og måtte til sidst give op og knuse pillen mellem et par skeer.

Når jeg ser ting med undertekster (og engelsk tale), så oversætter jeg underteksterne tilbage og formulerer replikkerne inde i hovedet inden de bliver sagt eller samtidig. Og så gælder det selvfølgelig om at ramme de rigtige ord.

Hvis der er noget, jeg ikke kan finde, så spørger jeg altid mig selv, hvor det er på spansk. Nogle gange skal jeg virkelig koncentrere mig for ikke at spørge andre, men indtil videre er det lykkedes mig kun at tænke det på spansk og så spørge på dansk, når jeg har haft selskab.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Særhedstråden

Indlægaf klumphen » 21. jan 2016, 19:56

kidkomb skrev:Jeg har aldrig forstået, hvorfor højrehåndede skifter gaflen over, når de lægger kniven.
Det er jo nærmest handicappet. Altså hvor svært kan det være, at lære at spise ordentligt?

Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med om man er højrehåndet eller ej. Det er derimod Amerikansk etikette at bruge bestik på den måde.
Hvis man ikke går så meget op i etikette, så er det jo bare nemmere at styre gaflen med højre hånd :D
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Særhedstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. jan 2016, 20:48

Pussikat82 skrev:
Tør næsten ikke spørge, men: hvilken sæbe er det? :genert:



Hahaha

Det er den her:

61721011_0_640x640.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Særhedstråden

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 22:19

Der skal sukker på mine havregryn, men salt i min havregrød. Aldrig sukker i havregrød, så får jeg opkastfornemmelser. Det er jo helt knaldet :stoned:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Særhedstråden

Indlægaf Joe » 6. nov 2016, 20:18

Jeg tegner J'er, når jeg ikke tænker over det. Ikke med kuglepen, men med hvad der nu måtte ligge foran mig. I fredags var det f.eks. små brødkrummer på bordet. Eller hvis jeg spiller et spil, og jeg har nogle brikker, så kommer de også til at danne et J. Det er en ret selvcentreret ting at gøre.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Særhedstråden

Indlægaf Rapfisk » 6. nov 2016, 22:12

Jeg kan ikke slukke for musik. Lige nu ligger jeg på min seng iført hue og hovedtelefoner, fordi jeg ikke nænner at slukke for musikken for at tage nattøj på.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Særhedstråden

Indlægaf Mangoness » 7. nov 2016, 09:08

Firebird skrev:Jeg har en sær mani med at skulle vade frem og tilbage, når jeg taler i telefon. Ved ikke hvorfor jeg ikke bare kan sætte mig ned, og koncentrere mig om samtalen, men det kan jeg ikke. :blush2:


Jeg har hørt, at man går rundt, fordi hjernen prøver at lede efter den person, man snakker med :genert:

(godt nok fra en dårlig kilde - men det er nu meget sjovt, hvis det passer :lol: )
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Særhedstråden

Indlægaf Mangoness » 7. nov 2016, 09:08

Jeg hader, når folk ånder på mine hænder og arme. Jeg får lyst til at vaske hænder for at få følelsen væk :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Særhedstråden

Indlægaf Mangoness » 7. nov 2016, 09:12

Badesandalen skrev:Jeg kan ikke sluge piller, og hvis jeg prøver kaster jeg op. Der er intet problem med mad og som barn kom jeg altid til at sluge mit tyggegummi, men piller er bare en forhindring. Da jeg var lille knuste min mor dem i yoghurt, men det er over 25 år siden jeg sidst har fået medicin i form af pille.

Af samme grund er jeg enormt nervøs for at blive rigtigt syg, for hvad hvis min læge siger at rask kun kommer gennem pille? :nej:


Det har jeg været ude for med blæretændelse, ondt i visdomstænderne og få opereret visdomstænderne ud :lol:

Jeg kan heller ikke sluge piller, så jeg plejer at tygge dem og drikke appelsinjuice samtidig. :blush: Det tager lidt af smagen - men nøj, hvor smager det grimt :badr:

Jeg kan sjovt nok også sluge tyggegummi :gruble:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Særhedstråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 7. nov 2016, 09:41

Jeg er sådan en lille smule bange for trapper... Jeg tror det kommer sig af, at min balance ikke altid er skide god, og jeg er skide bange for at falde ned.
Så inden jeg går ned af en trappe, så skal jeg altid sikre mig at der er gelænder, og at jeg ikke har mere i hænderne end at jeg kan bruge det. Kommer der nogen gående op, så jeg ikke kan bruge gelænderet, så venter jeg. Selvom vi sagtens kunne passere hinanden. Inden jeg går ned ad trappen tager jeg altid en dyb indånding og giver mig selv en lille pep-talk. "Så er det nu"..

Og så har jeg lagt mærke til, at gadelamper ofte går ud når jeg passerer enten til fods eller i bil. Det er garanteret rent tilfældigt, men jeg synes det er lidt sejt alligevel...
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Særhedstråden

Indlægaf dgd2007 » 7. nov 2016, 11:09

Fyrst Eberhard skrev:Da jeg var yngre, havde jeg en uforklarlig og uimodståelig trang til at gribe om og klemme på roulader i supermarkeder. Det er jeg dog vokset fra.

Nå det var dig der gik og maste dem! :evil: :D
3

Tilbage til "Generelt"