Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Særhedstråden

Indlægaf Whoosh » 8. dec 2015, 19:14

Sophaya skrev:
Det led jeg også meget af en overgang hvor jeg var virkelig stresset og ked af det. Sjovt nok har jeg ikke (7-9-13) haft det siden :gruble: Det er virkelig ubehageligt, jeg var helt panisk.

Første gang troede jeg at jeg havde fået en hjerneblødning. :-D
Mens jeg lå og tænkte på kolesteroltal, familiens sygdomshistorie og sandsynlighed i forhold til alder, kom der lidt liv i mine hænder.
Og så gik det hurtigt fremad.
Scary shit.
1
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Særhedstråden

Indlægaf Sevii » 8. dec 2015, 19:22

ina skrev:
Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Lyder spooky! :8:

Hvis jeg sover på maven, så vågner mit hoved oftest før resten af kroppen. Det vil sige jeg er vågen, men kan ikke bevæge mig, før jeg har ligget i noget tid og har fået "overtalt" fx min ene finger eller min fod til at bevæge sig, og så følger resten af kroppen med.
Jeg sover slet ikke på maven mere, og har ikke oplevet det, siden jeg stoppede med det.

Det er klamt, skørt og ubehageligt og jeg aner ikke hvorfor det sker.

Puha, det lyder ubehageligt! Der er en del mennesker der oplever den slags lammelse, fordi deres kroppe på en måde ikke følger med. Så er der bare også folk der ser ting samtidigt med de ikke kan bevæge sig, og det må virkelig være mere skræmmende, fordi selvom jeg ser mærkelige ting kan jeg i det mindste flygte fra det. Hvis jeg ikke kunne.... :shock:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Særhedstråden

Indlægaf Animi » 8. dec 2015, 19:24

ina skrev:
Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Lyder spooky! :8:

Hvis jeg sover på maven, så vågner mit hoved oftest før resten af kroppen. Det vil sige jeg er vågen, men kan ikke bevæge mig, før jeg har ligget i noget tid og har fået "overtalt" fx min ene finger eller min fod til at bevæge sig, og så følger resten af kroppen med.
Jeg sover slet ikke på maven mere, og har ikke oplevet det, siden jeg stoppede med det.

Det er klamt, skørt og ubehageligt og jeg aner ikke hvorfor det sker.


Det oplever jeg også - virkelig tit endda :tie:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Særhedstråden

Indlægaf Chatsy » 8. dec 2015, 19:53

Apropos det med at halvsove og halvvågne - normalt oplever jeg dette en gang i mellem, men for tiden er det flere gange i ugen, nok fordi min tilværelse er væltet omkuld og jeg prøver på at få fodfæste igen
.
Tidligt om morgenen, det kan veksle mellem at være et par timer før jeg skal op, eller en halv time før, så vågner jeg en anelse op. Altså går fra dyb søvn til et mere bevidst stadie, hvor jeg registrerer, at jeg er i mit værelse - jeg fornemmer i hvert fald at være i vante omgivelser.

Men på samme tid, drømmer jeg som en gal, men drømmen udarter sig så bare i værelset, så det føles som om, jeg er endnu mere med i drømmen end ellers. Og det er bare så syret, for det føles så virkeligt og min krop reagerer som om, det virkelig sker, men min hjerne er ligesom sådan lidt "arh... mon dog, alligevel". Når jeg så vågner helt og brat op, normalt pga. vækkeuret, så er jeg simpelthen så rystet over det, jeg har drømt. Min krop er helt tung, som når man har oplevet noget virkelig skræmmende og man kommer sig over adrenalin-kicket, men min hjerne er et helt andet sted, fordi den ved, det ikke er virkeligt. Alligevel kan jeg gå hele dagen og være fysisk rystet over det, selvom jeg ikke engang kan huske, hvad der er sket. Kun at det var hverdagsagtige ting, der tog en syg drejning.

Alligevel snoozer jeg op til en time hver morgen :genert:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Særhedstråden

Indlægaf Tibbler » 8. dec 2015, 20:03

Som barn havde jeg en dukke, jeg kaldte Rasmus. Da vi fik vores første barn, kom han til at hedde Rasmus - dog ikke pga af dukken ;)

Jeg elsker duften af strøgne tændstikker, og nylagt asfalt.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Særhedstråden

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2015, 20:09

Fillie skrev:Jeg tæller ting: Maden på min tallerken, biler på parkeringspladsen, poser på en slikhylde i Fakta, fyrfadslys tilbage i æsken - alt muligt. Det er ikke altid de samme ting, jeg tæller, og det er forskelligt, hvor ofte jeg gør det, men når det sker, har jeg nogle tal, jeg er ekstra glad for, som udløser "en bonus", og jeg kan også rigtig godt lide, at ting er i par. Sådan har jeg været, siden jeg var helt lille, og jeg har aldrig følt, at det hæmmede mig, men jeg kan også godt lade være, hvis jeg er koncentreret om noget vigtigt, så det er bare... ja, en særhed. ;)

Lyden af flamingoplader giver mig akut kvalme, jeg begynder at græde og ryste over det hele og får bare lyst til at dø - lige der! Jeg ved ikke, hvorfor jeg har det sådan, men ligesom tælleriet kan jeg ikke huske, at det har været anderledes. Flamingoplader er min kryptonit!

Jeg er bange for bier og hvepse i en grad, at det er pinligt: Jeg bliver 35 lige om lidt, og det er stadig helt umuligt for mig at blive siddende, hvis jeg ser sådan en bevinget satan i nærheden. Derfor er jeg også herre nederen at køre bil med i sommerhalvåret, for jeg insisterer på hermetisk lukkede vinduer og soltag for at undgå en livsfarlig paniksituation. Thank God for aircon! :lol:

Jeg elsker at få den sidste af et eller andet. Derfor er jeg vild med webshops, hvor man kan se lagerbeholdningen, og skal jeg vælge mellem to lige gode ting, hvor der kun er et enkelt eksemplar tilbage af den ene, tager jeg selvfølgelig den. Det giver mig et kæmpe kick og får mig nogle gange til at købe eller vælge noget, jeg helt ærligt ikke ville have gjort, hvis ikke det netop var den sidste. :ninja:


Jeg havde ALT for svært ved at dele det ord rigtigt.
Flaming-oplader
flamingo-oplader (jaja, så mange o'er var der ikke)
flamin-goplader

Well, jeg er også sær.

Jeg har tre hovedpuder, og de er alle sammen nødvendige. De to dårligste ligger med mellemrum imellem sig, og den gode laver en slags "bro" så jeg uanset hvilken vej jeg vender ligger med baghovedet nede i den "dal" der bliver. Uhmmmm. Og så vendes den øverste pude når den bliver varm, KAN ikke sove med en varm hovedpude.

Jeg spiller Criminal Case på min telefon. Meget. Og det er nok noget nær det sidste jeg gør inden jeg sover og det første jeg gør når jeg vågner. Og mange gange i løbet af dagen. Det er ret pinligt, men i det mindste har jeg skåret det ned fra 3 Facebook spil, til det ene. Det er fremskridt. Gør det i øvrigt også når jeg er sammen med andre. (Ikke at vi har noget problem med at den anden sidder med sin telefon - det er bare lidt skørt når det er et spil)

Jeg græder. Meget. Ikke så meget over ting i mit eget liv, for har det egentlig ret godt, men jeg tuder over ALT i bøger og film. Og det er ikke sådan en lille tåre. Det er hulken og komplet opløsning. Kan slet ikke styre det.

Og så går jeg nogen gange hen til min kæreste og vipper med mine bryster. Men det er hans skyld. Han er meget glad for dem, så han har præget mig til at føle mig forsømt hvis han ikke tager på dem mindst 3 gange om dagen. Så hvis de er forsømte går jeg hen og "hopper" med dem, så han lige kan tage lidt på dem. Det er hyggeligt. :blush:

Og lidt en fortsættelse af den oven over, så er vi meget nøgne herhjemme. Nogle gange glemmer jeg at vi bor i stuen (gudskelov lige ud til en hæk, næsten. Det er dog sket at nogen er kommet den vej rundt om bygningen. Det er ikke så godt...)

Der er sikkert andet, men det kan jeg ikke komme på nu.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 20:13

^ Jeg synes bedst om "flamingo(ooo)oplader". :lol:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Særhedstråden

Indlægaf Delfin » 8. dec 2015, 20:32

Jeg har også noget med tal. Jeg kan godt lide "sjove" talkombinationer, og helst når det sker ved tilfældigheder.
Det er fx. sjovt, når jeg kommer til at se på uret, lige i det øjeblik, hvor der står 22:22. 19:19 er også fin, men 22:22 er bedre, fordi det er 4 ens tal. 20:20 er også lidt god, men det er fordi den rammer et kendt begreb som 20/20 planen. :stoned:

Datoen i min signatur er min rygestop dato. Det var ikke tilsigtet, idet jeg bare gik hjem og kylede cigaretterne i skraldespanden en dag, men da jeg opdagede datoen, var det nærmest ment to be :lol:

Min datter er født 06. 06. 88. Datoen er fed i sig selv, men toppen af fryd blev nået, da hun blev 18 i 2006. Det var jo helt og aldeles perfekt med de 3x6. :lol2:

Udover det er jeg bare generelt sær, men jeg kan ikke sætte fingeren på bestemte ting. Eller det kan jeg måske godt, men jeg vil ikke :ninja:
1
14 11 14
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Særhedstråden

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2015, 20:32

Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Er det det det hedder? Jeg har læst at det hedder på godt udenlandsk "Night terrors". Det dækker i hvert fald meget godt for mig. Fuck det er ubehageligt, for mig er det næsten også altid noget med edderkopper. Jeg havde det meget med min ekskæreste, og har derfor en idé om at det skyldtes at det hele var så usikkert og fordi jeg konstant havde det dårligt og ondt i maven. Jeg har kun haft det en enkelt gang efter jeg gik fra ham i hvert fald, hvor jeg også endte nede på gulvet. Det tager lige et minuts tid før det går op for mig at jeg drømmer. Har en gang set noget med en der ofte drømte at der stod en mand bøjet ind over sengen. Fuck, så tror jeg alligevel at jeg foretrækker edderkopper/spind.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Særhedstråden

Indlægaf Moxy-lady » 8. dec 2015, 20:39

Mit yndlingstal er 14 :D
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 15:56

Jeg synes jo ikke, det er så sært, men det synes min mand, så here we go:

Jeg kan ikke spise slik og chips, hvis jeg ikke får lige antal ad gangen. Saltstænger bliver omhyggeligt talt, når jeg har taget en håndfuld, og er der ulige antal må jeg enten have en mere eller lægge en tilbage i pakken.
Det samme gælder alt andet.
Er det kulørt slik som M&M´s eller vingummi skal de sorteres i farver.

Toiletrullen SKAL vende med snippen ind mod væggen. Jeg kan blive helt hys, hvis den vender forkert, og hænger der og flagrer.

Jeg skal have foldet min dyne grundigt ind under mine ben. Ellers kan jeg ikke sove.

Jeg får det fysisk dårligt, når folk bare flår papiret af deres gaver. Jeg ved ikke, om det er lyden eller sådan noget, jeg ikke kan klare, men jeg bliver altså halvskidt tilpas af det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Særhedstråden

Indlægaf Sevii » 9. dec 2015, 16:33

Moxy-lady skrev:
Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Er det det det hedder? Jeg har læst at det hedder på godt udenlandsk "Night terrors". Det dækker i hvert fald meget godt for mig. Fuck det er ubehageligt, for mig er det næsten også altid noget med edderkopper. Jeg havde det meget med min ekskæreste, og har derfor en idé om at det skyldtes at det hele var så usikkert og fordi jeg konstant havde det dårligt og ondt i maven. Jeg har kun haft det en enkelt gang efter jeg gik fra ham i hvert fald, hvor jeg også endte nede på gulvet. Det tager lige et minuts tid før det går op for mig at jeg drømmer. Har en gang set noget med en der ofte drømte at der stod en mand bøjet ind over sengen. Fuck, så tror jeg alligevel at jeg foretrækker edderkopper/spind.

Det kaldes også søvnparalyse, tror jeg. Men jeg tror det bunder i hvordan man ligger, men også hvordan man har det. Det sker for mig, hvis jeg er i en periode med stress og søvnløshed.
Og ja! Jeg har også hørt om folk, hvor de ser en skikkelse læne sig over dem, mens de ikke kan bevæge sig. Så hellere edderkopper! :panik:
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Særhedstråden

Indlægaf kidkomb » 9. dec 2015, 16:46

Mandag er mosgrøn
Tirsdag er gul
Onsdag er lys blå
Torsdag er mørkblå
Fredag er rosa-lyserød
Lørdag er rød
Søndag er gulgrøn, sådan forårsgrøntræernespringerud-agtigt. Ironisk når man tænker på, hvor meget jeg hader søndage og hvor godt jeg synes om den farve.

Alle dagenes farver er grumsede. Ikke klare.
De fleste tal har også en farve.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Særhedstråden

Indlægaf Urtekussen » 9. dec 2015, 18:20

Jeg har en sjette sans angående graviditeter (undtagen mine egne).

Jeg kan pludselig få en stærk fornemmelse af, at en bestemt person er gravid, og det holder som oftest sti.

Ligeledes får jeg også tit en fornemmelse af kønnet, når nogen er gravide.
Det er ikke hver gang, men jeg tror endnu ikke det har været forkert.

:-D
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Særhedstråden

Indlægaf Filipai » 9. dec 2015, 18:25

Jeg elsker duften af skumgummi.. Især de der skumvaskeklude..
1

Tilbage til "Generelt"