Gøre det ud for billed id?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Gøre det ud for billed id?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2018, 12:28

Ja hvad kan det? Jeg skal til møde ang bankskift om lidt og mit pas er udløbet, så kan jeg overhovedet skifte bank før jeg får et nyt?
Har masser af papirer uden billeder på at jeg er mig, men kan det lade sig gøre? Har skrevet og spurgt hende jeg skal til møde hos men hun har ikek svaret endnu og jeg skal ud af døren om lidt.

Kan min fødsels- og navneattest mon være nok? Det kunne jeg få et nyt nøglekort med, så mon det går? Eller er jeg fanget i Nordea indtil jeg får bestilt et nyt pas?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf HappyPaww » 6. sep 2018, 12:33

Bare tag det gamle pas med sammen med dåbsattest - det bør der absolut ikke være nogle problemer i :)
1
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf fisken80 » 6. sep 2018, 12:34

Jeg tror sagtens du kan bruge dit pas. Det er vist mest i forhold til at rejse ud af landet, at et udløbet pas er et problem.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2018, 12:36

Ja men, mit pas udløb for ½ år siden jeg aner ikke hvor det er og om jeg overhovedet har gemt det, troede udløbet = ubrugeligt :genert:

Har fødsels/navneattest, sundhedskort, og kan jo finde nærmest alt vha nem-id, men om det er nok aner jeg ikke :gruble: Ellers kan de måske sætte det op så alle vores aftaler går igennem om 3 ugers tid når jeg har et nyt pas og kan sende dem et billede af det? Har lige 10 minutter jeg kan løbe forvirret rundt og lede efter mit gamle pas :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Sangius » 6. sep 2018, 12:42

Tag dit nemID med. Det kan du identificere dig med online, og nogle gange kan det være nok i person også.

Sidder tit i samme knibe, man mangler virkelig et gyldigt billede-ID i DK, som det er lige nu, r det faktisk kun pas og kørekort som er gyldige - hvilket er røv for os uden kørekort. :rulle:
Senest rettet af Sangius 6. sep 2018, 13:49, rettet i alt 2 gange.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Flora » 6. sep 2018, 12:47

Sangius skrev:Tag dit nemID med. Det kan uidentificere dig med online, og nogle gange kan det være nok i person også.

Sidder tit i samme knibe, man mangler virkelig et gyldigt billede-ID i DK, som det er lige nu, r det faktisk kun pas og kørekort som er gyldige - hvilket er røv for os uden kørekort. :rulle:


Man kan få et identifikationskort på Borgerservice :)

https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legitimation-og-id-kort
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Sangius » 6. sep 2018, 12:52

Flora skrev:
Sangius skrev:Tag dit nemID med. Det kan uidentificere dig med online, og nogle gange kan det være nok i person også.

Sidder tit i samme knibe, man mangler virkelig et gyldigt billede-ID i DK, som det er lige nu, r det faktisk kun pas og kørekort som er gyldige - hvilket er røv for os uden kørekort. :rulle:


Man kan få et identifikationskort på Borgerservice :)

https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legitimation-og-id-kort



Har haft ringet ind og spurgt ind til det, og det erikke godkendt som et gyldigt billede ID i følge kommunen :/

Men det er måske forældet viden nu, for det ser da legit nok ud :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2018, 12:54

Jeg tænker også at jeg har leveret så mange ting, skattepapirere, lønsedler, su-oversigt osv. så forstår ikke at det er nødvendigt med mere, men åbenbart. Jeg skal dog have pas da vi vil rejse om lidt over en måned (er på i morgens to-doliste at få taget billeder og bestilt det) så der kommer et pas om en 3 uger, så bankskiftet må vente til det hvis det er, er bare træls når jeg gerne ville skifte nu (er pænt træt af nordea).
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2018, 12:57

Smider sygesikring, studiekort (af uvisse årsager er su-meddelelsen ikke nok), nem-id og fødselsattest i tasken og cykler mod banken. Jeg har lige kigget og jeg har sgu et personnummerbevis i lyserødt pap, gal jeg er gammel :lol: Og så har jeg også lige erfaret at jeg var 55 cm da jeg blev født! Der er mange sjove ting i min mappe med papirer :lol:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Flora » 6. sep 2018, 13:05

Sangius skrev:
Flora skrev:
Sangius skrev:Tag dit nemID med. Det kan uidentificere dig med online, og nogle gange kan det være nok i person også.

Sidder tit i samme knibe, man mangler virkelig et gyldigt billede-ID i DK, som det er lige nu, r det faktisk kun pas og kørekort som er gyldige - hvilket er røv for os uden kørekort. :rulle:


Man kan få et identifikationskort på Borgerservice :)

https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/legitimation-og-id-kort



Har haft ringet ind og spurgt ind til det, og det erikke godkendt som et gyldigt billede ID i følge kommunen :/

Men det er måske forældet viden nu, for det ser da legit nok ud :gruble:


Altså der står jo, at det kan kan bruges som legitimation i stedet for kørekort og pas, så jeg vil da tro, at det er godkendt.

Ellers er det da virkelig sært overhovedet at tilbyde sådan et. Hvis ikke det kan bruges som ID, er der jo ingen pointe i at have det :forvirret:

Men du kan jo prøve at forhøre dig igen, hvis du mangler et ID :)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. sep 2018, 13:20

Banken skal / kan kræve at se gyldig ID, ifht hvidvaskningsloven.
Jeg har dog ikke vist mit pas i min bank, de 4 år jeg har været kunde der - jeg har blot skulle medbringe nemID, til underskrift af div. elektroniske dokumenter her og der.
Så jeg tænker at det godt kan lade sig gøre at du tropper op uden, og så må give dem en kopi af dit pas når du enten har fundet det gamle eller har fået dig et nyt.

Ifht pas og udløbet, du må ikke bare smide det ud!
Normalt har man sit gamle pas med til borgerservice når man får lavet et nyt, og så får det lige en omgang med hulklipperen så man kan se det er anulleret. Det er også din ID, ifht at få lavet et nyt jo :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Stitch » 6. sep 2018, 13:34

godtnavn skrev:Ja hvad kan det? Jeg skal til møde ang bankskift om lidt og mit pas er udløbet, så kan jeg overhovedet skifte bank før jeg får et nyt?
Har masser af papirer uden billeder på at jeg er mig, men kan det lade sig gøre? Har skrevet og spurgt hende jeg skal til møde hos men hun har ikek svaret endnu og jeg skal ud af døren om lidt.

Kan min fødsels- og navneattest mon være nok? Det kunne jeg få et nyt nøglekort med, så mon det går? Eller er jeg fanget i Nordea indtil jeg får bestilt et nyt pas?


Jeg fik stjålet min taske i udlandet, så havde INTET id overhovedet. I banken skulle jeg tage både fødsels/navneattest og SKAT årsopgørelse med, før det gjorde det ud for billedID. Kun 1 ting var ikke nok. Noget med anti-terror lovgivningen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf Stitch » 6. sep 2018, 13:35

godtnavn skrev:Smider sygesikring, studiekort (af uvisse årsager er su-meddelelsen ikke nok), nem-id og fødselsattest i tasken og cykler mod banken. Jeg har lige kigget og jeg har sgu et personnummerbevis i lyserødt pap, gal jeg er gammel :lol: Og så har jeg også lige erfaret at jeg var 55 cm da jeg blev født! Der er mange sjove ting i min mappe med papirer :lol:


Nu så jeg lige at det var i dag du skulle i banken. Hvordan gik det?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf godtnavn » 6. sep 2018, 15:43

Fødsels/navneattest og sygesikring var heldigvis nok da jeg jo havde afleveret alt det andet online :) Så det gik fint, vi vælger dog lige at vente 2 uger med at skifte alligevel da vi kan sparer 1200 kr på det (noget med oprettelse af firmakonto i den gamle bank da den nye er lort med firmakonto).
0
hvz74
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 108

Re: Gøre det ud for billed id?

Indlægaf hvz74 » 6. sep 2018, 16:07

Godt at høre at det gik.

Men som alternativ til pas kan man, hvis man er fyldt 18 inden 2013, få lavet et kørekort til lille knallert uden at skulle til prøve først. 120 kr. og gælder i længere tid end et pas :)
0

Tilbage til "Generelt"