Portrætfoto til forretningsbrug

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Portrætfoto til forretningsbrug

Indlægaf Sophies-mor » 18. sep 2018, 15:38

Hvad skal jeg søge på, for at finde inspiration til et godt "profilfoto"...?
Jeg har prøvet erhvervs portræt foto, portrætfoto, business photos, profile pictures mm.

Samtidig leder jeg efter en bestemt stilart, som jeg gerne vil linke til, til hende, der skal tage billedet.
Jeg kan godt lide fx. Pernille Weiss' profilfoto på FB, selv om jeg naturligvis overhovedet ikke ligner hende :lol:
Min onkel fik taget et foto hos Rigmor Mydtskov, mens hun levede og det er uden tvivl det bedste foto, jeg nogensinde har set af min onkel. Forretningsmæssigt er han ramt spot on, som den benhårde forhandler, og det er super professionelt (blev taget i anledning af hans formandsskab hos PO), men samtidig skinner hans personlighed igennem i billedets mimik og min "sprælske, krasbørstige" onkel kan ses i glimt hos os, der kender ham og hvis man virkelig læser billedet.
Det kan jeg så i sagens natur ikke linke til.

Jeg kan godt lide enkle fotos, hvor personen ved hjælp af lys, skygge og evt. sort/ hvid er i fokus og fremstår som man er, men vinkel, lys osv gør hele magien.
Giver det mening?
Faktisk er mange politiker fotos for pæne og polerede, selv om enkelte er mere "ærlige og rene" i udtrykket.

Nogle idéer til, hvor jeg kan søge? Og hvilke søgeord, jeg skal skrive??
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Portrætfoto til forretningsbrug

Indlægaf Sophies-mor » 18. sep 2018, 15:53

Confucius skrev:
Sophies-mor skrev: Hvad skal jeg søge på, for at finde inspiration til et godt "profilfoto"...?
Jeg har prøvet erhvervs portræt foto, portrætfoto, business photos, profile pictures mm.


Har du allerede søgt på disse ord, og var der i givet fald nogen særlig grund til at de ikke ramte dét du efterspørger?


Ja, mange af dem er bare plain kedelige og mangler det "look" jeg leder efter.

Sophies-mor skrev:Jeg kan godt lide fx. Pernille Weiss' profilfoto på FB,


Hvem af dem?


Hvad mener du?
Jeg tænker på Pernille Weiss-privat - Spidskandidat til EU for de konservative. Ved ikke, hvor mange Pernille Weiss'er der findes.


Sophies-mor skrev:Min onkel fik taget et foto hos Rigmor Mydtskov, mens hun levede og det er uden tvivl det bedste foto, jeg nogensinde har set af min onkel. Forretningsmæssigt er han ramt spot on, som den benhårde forhandler, og det er super professionelt (blev taget i anledning af hans formandsskab hos PO), men samtidig skinner hans personlighed igennem i billedets mimik og min "sprælske, krasbørstige" onkel kan ses i glimt hos os, der kender ham og hvis man virkelig læser billedet.


Men hvorfor går du så ikke bare til hende?

Hun har været død i mange år.

Siden begyndelsen af 2010. Så det bliver lidt svært ;)
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Portrætfoto til forretningsbrug

Indlægaf Sophies-mor » 18. sep 2018, 16:01

Confucius skrev:
Sophies-mor skrev:
Hvad mener du?
Jeg tænker på Pernille Weiss-privat - Spidskandidat til EU for de konservative. Ved ikke, hvor mange Pernille Weiss'er der findes.


Siden begyndelsen af 2010. Så det bliver lidt svært ;)


Den detalje så jeg først da jeg trykkede send, og jeg fik åbenbart ikke slettet det hurtigt nok.

Der er mindst 8 af dem. Og to af dem er typen, der har sådan en type business billeder. Men send hende en pb på face, og spørg om hun vil røbe hvor hun har fået taget billedet, hvis det falder i din smag?

Eller jeg spørger hende på lørdag :)
Det har jeg nemlig også tænkt på.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Portrætfoto til forretningsbrug

Indlægaf PaleSeptember » 18. sep 2018, 16:03

Jeg kan anbefale Mette Fabricious: https://www.facebook.com/fotografmettefabricius/

Hun holder til i Odense.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Portrætfoto til forretningsbrug

Indlægaf Sophies-mor » 18. sep 2018, 16:17

PaleSeptember skrev:Jeg kan anbefale Mette Fabricious: https://www.facebook.com/fotografmettefabricius/

Hun holder til i Odense.

Hun havde 3 i den stil, jeg leder efter. Tak :)
1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"