Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:32

Jeg skal giftes om nogle uger. Et afslappet arrangement med eftermiddagskage og middag for familien, som afholdes hjemme hos os selv.

Min kærestes forældre skal overnatte her og det er fint nok. Men nu har hans lillebror, som bor i Jylland, også meldt, at de vil overnatte hos os. Det mener de er nødvendigt, fordi de har et barn på knap 2 år. Vi har indledningsvis sagt, at der ikke er plads til flere overnattende, men de bliver ved med at presse på. Og jeg gider faktisk ikke have mit hus overfyldt med overnattende gæster lige den dag. Især ikke en lille, som sikkert larmer om natten og står op klokken lort.

Hvad tænker I? Er jeg smålig eller burde de acceptere det og finde et andet sted at sove?

Ata
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 18:34

Ata skrev:Jeg skal giftes om nogle uger. Et afslappet arrangement med eftermiddagskage og middag for familien, som afholdes hjemme hos os selv.

Min kærestes forældre skal overnatte her og det er fint nok. Men nu har hans lillebror, som bor i Jylland, også meldt, at de vil overnatte hos os. Det mener de er nødvendigt, fordi de har et barn på knap 2 år. Vi har indledningsvis sagt, at der ikke er plads til flere overnattende, men de bliver ved med at presse på. Og jeg gider faktisk ikke have mit hus overfyldt med overnattende gæster lige den dag. Især ikke en lille, som sikkert larmer om natten og står op klokken lort.

Hvad tænker I? Er jeg smålig eller burde de acceptere det og finde et andet sted at sove?

Ata


Jeg synes det er helt i orden at sige fra.
Jeg skulle godt nok ikke have en helt masse gæster at se efter på den måde, når jeg lige var blevet gift.
Og hvis I heller ikke har gæsteværelser til dem, men de skal sove sådan liet rundt om i huset, ikke særligt romantisk.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf HappyPaww » 19. sep 2018, 18:35

Lad dem sove der og tag på hotel med din mand ;) :D
22
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:39

HappyPaww skrev:Lad dem sove der og tag på hotel med din mand ;) :D

Det har jeg forslået min kæreste, men han tror vores børn vil blive kede af det over, at de ikke skal være med i en del af arrangementet. De går nok mere op i det end vi gør. :P
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Sangius » 19. sep 2018, 18:42

De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf musling » 19. sep 2018, 18:42

Jeg synes ikke det kan være jeres ansvar at finde husly til dem.
Det er jeres fest og uanset, om I holder et stort gilde eller bare stille og roligt derhjemme, har I i forvejen meget at tænke på og har I ikke plads eller gerne vil have bryllupsnatten for jer selv, så er det sådan det er. Jeg synes ikke man som udefrakommende kan tillade sig at presse på på den måde.
Den eneste generelle holdning jeg har til bryllupper kontra overnatninger er, at brudeparret bør tænke over overnatningsmuligheder i nærheden af feststedet - men hvad gæsterne ender med at gøre, kan aldrig være brudeparrets hovedpine - hjemmefest eller ej.

Hold fast i dit - du skal ikke lade andre ødelægge din dag og overskud på denne. :)
7
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Misantropen » 19. sep 2018, 18:46

Er det natten op til brylluppet, natten efter eller begge nætter de vil overnatte?

Jeg ville heller ikke natten op til. Ikke kun pga. et 2-årigt barn der størstedelen af tiden skal være under opsyn, men fordi jeg ville få spat af at være omgivet af så mange mennesker når jeg sikkert er stresset og nervøs. Så der synes jeg ikke du er urimelig.

Men kan der findes en bedre løsning for alle? Fx at de finder noget i nærheden via Airbnb? Det er måske også sjovere for dem at de ikke er begrænset til et lille, kedeligt hotelværelse(hvis den 2-årige er det største problem)
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:51

Sangius skrev:De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)

Vi har sådan set sagt det. De bliver bare ved med at spørge. Vi bor 14 km fra Kbh centrum, så der burde være overnatningsmuligheder at finde for de fleste...
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Tobywan » 19. sep 2018, 18:51

De må finde et hotel, sommerhus eller tilsvarende. Ikke jeres problem.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:53

Misantropen skrev:Er det natten op til brylluppet, natten efter eller begge nætter de vil overnatte?

Jeg ville heller ikke natten op til. Ikke kun pga. et 2-årigt barn der størstedelen af tiden skal være under opsyn, men fordi jeg ville få spat af at være omgivet af så mange mennesker når jeg sikkert er stresset og nervøs. Så der synes jeg ikke du er urimelig.

Men kan der findes en bedre løsning for alle? Fx at de finder noget i nærheden via Airbnb? Det er måske også sjovere for dem at de ikke er begrænset til et lille, kedeligt hotelværelse(hvis den 2-årige er det største problem)

Det er natten efter brylluppet. Og jeg tænker egentlig, at overnatning er deres problem, og ikke mit. Ligesom jeg altid selv har sørget for overnatning og aldrig forventet, at værterne til en fest havde ansvar for det. Jeg har også sagt, at de gerne må putte den lille på et værelse, hvis han skal sove, før de skal hjem...
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Sangius » 19. sep 2018, 18:53

Ata skrev:
Sangius skrev:De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)

Vi har sådan set sagt det. De bliver bare ved med at spørge. Vi bor 14 km fra Kbh centrum, så der burde være overnatningsmuligheder at finde for de fleste...


Ja, måske skulle I foreslå alle overnattende gæster at finde et sommerhus sammen?
Det er træls for dem med den lille der, men der er for dårligt at de ikke tager et nej for et nej.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:54

JumboJette skrev:Jeg synes virkelig, det er en god idé med et sommerhus - til alle gæsterne (eller jer, men jeg hælder mest til gæsterne). Også dine svigerforældre. Uuud af hytten med dem, når der er bryllup - bryllupsnat - 1. morgen sammen osv. osv. :) Jeres (?) børn kan måske også komme med svigerforældrene i sommerhus?

Nu bor vi lige nord for Kbh, så der er jo ikke lige sommerhuse sådan indenfor 10 minutters kørsel... Vi har et sommerhus, men det er 5 kvarters kørsel væk. Det virker måske ikke så gæstfrit at sende folk derhen... :gruble:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Misantropen » 19. sep 2018, 18:56

Ata skrev:
Sangius skrev:De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)

Vi har sådan set sagt det. De bliver bare ved med at spørge. Vi bor 14 km fra Kbh centrum, så der burde være overnatningsmuligheder at finde for de fleste...

Det er godt nok frækt at blive ved med at spørge når de har fået begrundelsen.

Men lad vær med at skifte mening hvis ikke I vil have dem til at overnatte.
4
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:56

Sangius skrev:
Ata skrev:
Sangius skrev:De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)

Vi har sådan set sagt det. De bliver bare ved med at spørge. Vi bor 14 km fra Kbh centrum, så der burde være overnatningsmuligheder at finde for de fleste...


Ja, måske skulle I foreslå alle overnattende gæster at finde et sommerhus sammen?
Det er træls for dem med den lille der, men der er for dårligt at de ikke tager et nej for et nej.

Ja, det kan da godt være, at vi skal foreslå dem noget i den retning. Tænker bare, at det må de vel sådan set bedst selv vide - hvad de foretrækker? :gruble: Synes det føles lidt mærkeligt grænseoverskridende, at det bliver gjort til mit ansvar, hvad de skal stille op med barn og overnatning...
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 19. sep 2018, 18:58

Misantropen skrev:
Ata skrev:
Sangius skrev:De burde selvfølgelig have spurgt og ikke bare antaget. Men jeg forstår godt at det ville være 1000 gange nemmere for dem, hvis de kunne overnatte.

Har I tjekket hotelværelser i nærheden, eller måske ebdda sommerhuse? Vi lejede et sommerhus efter vores bryllup, det vsr billigere end hotellet, og så havde vi stedet helt for os selv ♡

Men hvis I ikke kan det, og ikke magter gæster, så må I jo sige det. Det er jo jeres bryllup :)

Vi har sådan set sagt det. De bliver bare ved med at spørge. Vi bor 14 km fra Kbh centrum, så der burde være overnatningsmuligheder at finde for de fleste...

Det er godt nok frækt at blive ved med at spørge når de har fået begrundelsen.

Men lad vær med at skifte mening hvis ikke I vil have dem til at overnatte.

Min kæreste hælder vist mest til bare at sige ja. Mens jeg virkelig ikke gider have dem sovende her den dag...
0

Tilbage til "Generelt"