Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:03

Skorstenen skrev:
Jeg giver jo ikke udtryk for hvad Ata skal gøre. Jeg giver udtryk hvad jeg og min mand ville gøre. Og jeg ville som minimum have sørget for noget overnatning, allerede i invitationen ville jeg have givet indtryk af, at det ville der blive taget hånd om.
Desuden, er det da ikke helt unormalt at brudepar forkæler sig selv på et hotel tænker jeg :)


Nu er hans familie sådan, at to søskende bor i Kbh og to i Jylland, så vi er allesammen vant til at invitere til fødselsdag osv. på tværs af Fyn... Og der plejer ikke at være noget krav om, at man tilbyder overnatning...
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:07

catnip skrev:Jeg bliver simpelthen vanvittig af folk, især familiemedlemmer, der ikke respekterer ens beslutninger. Det ender med at blive sådan en psykisk afpresning, fordi mange jo netop vil gå langt for at holde den gode stemning.

Hold på jeres beslutning og stå fast. Eller vil de blive ved med at køre jer over i andre situationer også.


Ja, og min irritation er nok heller ikke mindre af, at de altid opfører sig sådan. Giver besked i sidste øjeblik, melder fra i sidste øjeblik, forventer at andre ordner tingene - det er som om, at deres behov lige er lidt vigtigere end vores andres. Men når vi andre så prøver at stå fast på vores behov, så er det virkelig for dårligt. :sarkasme:
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Stars » 21. sep 2018, 14:08

Ata skrev:
Skorstenen skrev:
Jeg giver jo ikke udtryk for hvad Ata skal gøre. Jeg giver udtryk hvad jeg og min mand ville gøre. Og jeg ville som minimum have sørget for noget overnatning, allerede i invitationen ville jeg have givet indtryk af, at det ville der blive taget hånd om.
Desuden, er det da ikke helt unormalt at brudepar forkæler sig selv på et hotel tænker jeg :)


Nu er hans familie sådan, at to søskende bor i Kbh og to i Jylland, så vi er allesammen vant til at invitere til fødselsdag osv. på tværs af Fyn... Og der plejer ikke at være noget krav om, at man tilbyder overnatning...

Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.
8
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:10

Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26710

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Santa » 21. sep 2018, 14:17

Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:

Ej, det bliver du da nødt til at stoppe?!
Jeg havde sq taget en konflikt over det der!
I mit hjem bestemmer JEG hvem der overnatter, og HVOR de gør det!
Og svaret var NEJ!!!

Jeg er sur...skal jeg lige ringe dem op? :lol:
25
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4635
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21209

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf catnip » 21. sep 2018, 14:18

Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:


Så de laver simpelthen planer for jeres hjem og tager dine svigeforældre som gidsler, uden at have jer inde over?

Ej, jeg er faktisk helt paf.
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4635
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21209

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf catnip » 21. sep 2018, 14:20

Ata skrev:
catnip skrev:Jeg bliver simpelthen vanvittig af folk, især familiemedlemmer, der ikke respekterer ens beslutninger. Det ender med at blive sådan en psykisk afpresning, fordi mange jo netop vil gå langt for at holde den gode stemning.

Hold på jeres beslutning og stå fast. Eller vil de blive ved med at køre jer over i andre situationer også.


Ja, og min irritation er nok heller ikke mindre af, at de altid opfører sig sådan. Giver besked i sidste øjeblik, melder fra i sidste øjeblik, forventer at andre ordner tingene - det er som om, at deres behov lige er lidt vigtigere end vores andres. Men når vi andre så prøver at stå fast på vores behov, så er det virkelig for dårligt. :sarkasme:


Jamen du kan da nok se at deres behov er vigtigere end jeres :sarkasme:

Jeg gætter på at de garanteret også gode til at gulit-trippe andre for at få det som de vil have det.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf hotlips » 21. sep 2018, 14:20

Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:


Ej, så er det sq lige festligt nok.

Hit med deres nummer så skal jeg nok ringe og give dem en adresse på et herberg..

Shit nogle idioter, det skal du ikke finde dig i.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:26

Santa skrev:
Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:

Ej, det bliver du da nødt til at stoppe?!
Jeg havde sq taget en konflikt over det der!
I mit hjem bestemmer JEG hvem der overnatter, og HVOR de gør det!
Og svaret var NEJ!!!

Jeg er sur...skal jeg lige ringe dem op? :lol:

Ja tak, vil du? :-D
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:27

catnip skrev:
Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:


Så de laver simpelthen planer for jeres hjem og tager dine svigeforældre som gidsler, uden at have jer inde over?

Ej, jeg er faktisk helt paf.

Jeg var også lidt paf. Endte også med at vi begge ringede til hans mor og sagde, at det skulle de se bort fra og at vi sådan set havde sagt nej én gang. Det havde hun ikke lige fået at vide... :gruble:
5
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 14:29

hotlips skrev:Ej, så er det sq lige festligt nok.

Hit med deres nummer så skal jeg nok ringe og give dem en adresse på et herberg..

Shit nogle idioter, det skal du ikke finde dig i.

Ja, nogen gange undrer man sig lidt over, hvad der sker i andre folks hoved... :wacko:
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf SonataA » 21. sep 2018, 14:40

Jeg kan stadig blive helt paf over andres opførsel. Shit altså!!

Men glæder mig da til at læse hvordan de reagerer på, at I har talt med svigerforældrene.
2
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf fisken80 » 21. sep 2018, 15:15

Santa skrev:
Ata skrev:
Stars skrev:Så burde svoger plage hans anden københavner-søskende i stedet for jer.


Ja, det kunne han fx gøre. Eller de kunne spørge svigerindens søster, som også bor i København.

Men i stedet har de nu ringet til hans forældre og spurgt dem, om forældrene ikke lige vil sove i stuen, så de kan få soveværelset. :tie:

Ej, det bliver du da nødt til at stoppe?!
Jeg havde sq taget en konflikt over det der!
I mit hjem bestemmer JEG hvem der overnatter, og HVOR de gør det!
Og svaret var NEJ!!!

Jeg er sur...skal jeg lige ringe dem op? :lol:


Jeg reagerer på samme måde som dig. Jeg er MÅLLØS over, at man vil være bekendt at opføre sig på den måde. Jeg ringer dem sgu også gerne op og fortæller, at det der, det kan de godt stoppe LIGE nu.
TS, det der, det skal stoppes og det skal stoppes nu. Det skal I simpelthen ikke stå model til. Nogen mennesker ejer bare ikke pli og situationsfornemmelse, og derfor er man nødt til at sige meget håndfast fra over for dem.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf fisken80 » 21. sep 2018, 15:16

Men seriøst - de vil have, at hans ældre forældre skal sove ukonfortabelt i stuen mens de slænger sig i soveværelset? Øj, jeg gad godt fortælle dem en sandhed eller fem. Fuck hvor er de nederen
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6310
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14928

Re: Invitere sig selv til overnatning ved et bryllup?

Indlægaf Ata » 21. sep 2018, 15:38

Jamen, I har jo ret og jeg synes sådan set, at jeg ER ret god til at melde klart ud. Men det må jeg så gøre igen...

Det var lidt det samme her i sommers, hvor de ville kigge forbi. Jeg ved, at de altid melder deres ankomst i sidste øjeblik, så jeg havde sagt til min kæreste, at de måtte komme på besøg på betingelse af, at jeg vidste det et par dage før. Hvornår endte vi med at få besked (trods rykkere for at få svar)?... Det gjorde vi selvfølgelig eftermiddagen inden de ankom næste formiddag (jeg var i øvrigt parat til at sige, at de kunne holde sig væk - men det syntes min kæreste var for hårdt)... Arhg, jeg synes, det er SÅ irriterende, når folk ikke respekterer ens udmeldinger. Hvor svært kan det være?
1

Tilbage til "Generelt"