Standsning forbudt og jeg skal flytte

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Standsning forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 17:14

Jeg skal flytte i morgen og har booket et flyttefirma til at varetage opgangen. Men i går er der så blevet sat et standsning forbudt mellem 6-20 ned for enden af vejen. Betyder det så, at jeg ikke kan gennemføre min flytning i morgen alligevel? Jeg har ikke kørekort, så jeg ved intet om parkeringsregler eller noget..... Men hvis ikke jeg kan flytte i morgen er jeg virkelig på den - både pengemæssigt i forhold til flyttefirmaet, men også i forhold til, hvornår jeg skal overdrage min lejlighed.
Senest rettet af Freya 23. sep 2018, 19:11, rettet i alt 1 gang.
0
Petrix
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Petrix » 23. sep 2018, 17:22

Mon ikke det kan klares ved at flyttefirmaet medbringer en extra chauffør?
Så er flyttebilen jo bare standset.
0
27102021
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Artem » 23. sep 2018, 17:34

Af og pålæsning af varer er normalt undtaget.
I sidste ende er det jo også flyttefirmaets problem, selv om de da godt kan prøve at sende en evt bøde videre til dig.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Æble » 23. sep 2018, 17:44

Petrix skrev:Mon ikke det kan klares ved at flyttefirmaet medbringer en extra chauffør?
Så er flyttebilen jo bare standset.



Sikke noget sludder. En standsning er hvis du holder under 3 minutter uanset hvad du så foretager dig eller om du bliver i bilen. Over 3 minutter er det en parkering.
3
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 17:54

Artem skrev:Af og pålæsning af varer er normalt undtaget.
I sidste ende er det jo også flyttefirmaets problem, selv om de da godt kan prøve at sende en evt bøde videre til dig.


Det kan vel blive mit problem, når jeg har lovet dem parkering lige for døren og de så ikke må parkere der?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Artem » 23. sep 2018, 17:59

Freya skrev:
Artem skrev:Af og pålæsning af varer er normalt undtaget.
I sidste ende er det jo også flyttefirmaets problem, selv om de da godt kan prøve at sende en evt bøde videre til dig.


Det kan vel blive mit problem, når jeg har lovet dem parkering lige for døren og de så ikke må parkere der?

Ja ok hvis det er dit ansvar at de kan parkere der. Troede mest af alt du havde givet dem en opgave og det så var deres problem.

Med hensyn til det skilt. Du siger at det lige er blevet sat op. Men er det bare et midlertidigt af en eller anden grund? eller et der altid skal stå der?
Og nu hvor du siger du ikke er så godt inde i det. Er det så et skilt med en streg over? eller et kryds?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Petrix
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Petrix » 23. sep 2018, 18:00

Freya skrev:
Artem skrev:Af og pålæsning af varer er normalt undtaget.
I sidste ende er det jo også flyttefirmaets problem, selv om de da godt kan prøve at sende en evt bøde videre til dig.


Det kan vel blive mit problem, når jeg har lovet dem parkering lige for døren og de så ikke må parkere der?


Så må du jo spørge flyttefirmaet om de har en pragmatisk tilgang til problemet.
0
27102021
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 18:02

Artem skrev:
Freya skrev:
Artem skrev:Af og pålæsning af varer er normalt undtaget.
I sidste ende er det jo også flyttefirmaets problem, selv om de da godt kan prøve at sende en evt bøde videre til dig.


Det kan vel blive mit problem, når jeg har lovet dem parkering lige for døren og de så ikke må parkere der?

Ja ok hvis det er dit ansvar at de kan parkere der. Troede mest af alt du havde givet dem en opgave og det så var deres problem.

Med hensyn til det skilt. Du siger at det lige er blevet sat op. Men er det bare et midlertidigt af en eller anden grund? eller et der altid skal stå der?
Og nu hvor du siger du ikke er så godt inde i det. Er det så et skilt med en streg over? eller et kryds?


Det er med et rødt kryds og så står der 23/9-25/9 kl. 6-20. Man giver den en opgave ja, men angiver inden de giver et tilbud, hvor langt der er fra dør til parkering.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 18:09

De har først telefontid i hverdage, så i morgen tidlig, hvor de er booket til at være hos mig, så jeg hsr ikke haft mulighed for at tale med dem først.
0
Petrix
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Petrix » 23. sep 2018, 18:12

Freya skrev:De har først telefontid i hverdage, så i morgen tidlig, hvor de er booket til at være hos mig, så jeg hsr ikke haft mulighed for at tale med dem først.


Der skal nok bare fejes fliser, ordnes ukrudt eller noget lignende, og så er det jo træls hvis der holder biler langs hele gaden. Mon ikke nok det skal gå alligevel.
0
27102021
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf 1234 » 23. sep 2018, 18:33

Confucius skrev:
Æble skrev:
Petrix skrev:Mon ikke det kan klares ved at flyttefirmaet medbringer en extra chauffør?
Så er flyttebilen jo bare standset.



Sikke noget sludder. En standsning er hvis du holder under 3 minutter uanset hvad du så foretager dig eller om du bliver i bilen. Over 3 minutter er det en parkering.


Det er aldeles ikke noget sludder, men fuldstændigt korrekt.

En parkering er defineret positivt i færdselslovens § 2:

    18. Parkering:
    enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

Det betyder at så længe du uden ophold læsser gods eller passagerer af og på, så er det ikke en parkering, men en standsning. Også selvom det tager længere end 3 minutter.


Det er altså også det man lærer, når man tager kørekort. Det er en klassisk fælde til teoriprøver, fordi folk meget nemt hænger fast i de 3 minutter.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Artem » 23. sep 2018, 19:31

Freya skrev:Det er med et rødt kryds og så står der 23/9-25/9 kl. 6-20. Man giver den en opgave ja, men angiver inden de giver et tilbud, hvor langt der er fra dør til parkering.

OK på den måde, har aldrig prøvet at bruge et flyttefirma.

Men det virker som om at det er en form for entreprenørfirma der har sat de skilte op med standsnings forbudt. Da de ikke vil have nogle til at holde der i dagtimerne mens de arbejde der mandag og tirsdag.

En forudsætning for at de har lov til at sætte de skilte op er at de har fået en rådighedstilladelse fra vejmyndigheden, som nok er kommunen, som igen har fået lov til det af politiet.
Det kan være at der skal laves asfaltarbejde, stribearbejde, eller tv-inspektion af kloakker. Er svært at vide?
Dog undrer det mig at der ikke er blevet delt løbeseddeler rundt? For det skal man normalt gøre 14 dage før. Så folk der feks er på ferie, eller skal på ferie, har mulighed for finde et andet sted at parkere deres bil. For når de bare sætter de skilte op fredagen inden, kan de ikke være sikre på at alle biler er væk.

Det virker lidt som noget rod med at i ikke kan fået besked på hvad der skal ske. Men da der kun er tale om noget arbejde i dagtimerne, så tænker jeg at det ikke er så "alvorligt" og at de bare helst vil have så få biler til at holde på vejen som muligt. For vejen er jo trods alt ikke spærret, hvor man altså stadig vil kunne køre der.
Som samlet gør at jeg ikke tænker at det vil være et problem med den flyttebil, som jo også løbende kan blive flyttet lidt frem og tilbage hvis den er i vejen.

Du må tidligt op og se hvad der sker på vejen i morgen, og så ned og tale med de folk, og fortæller dem at du skal flytte og får en flyttebil på besøg, og så er jeg sikker på at i nok skal kunne finde en fælles løsning på det.
9
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Parkering forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 19:34

Artem skrev:
Freya skrev:Det er med et rødt kryds og så står der 23/9-25/9 kl. 6-20. Man giver den en opgave ja, men angiver inden de giver et tilbud, hvor langt der er fra dør til parkering.

OK på den måde, har aldrig prøvet at bruge et flyttefirma.

Men det virker som om at det er en form for entreprenørfirma der har sat de skilte op med standsnings forbudt. Da de ikke vil have nogle til at holde der i dagtimerne mens de arbejde der mandag og tirsdag.

En forudsætning for at de har lov til at sætte de skilte op er at de har fået en rådighedstilladelse fra vejmyndigheden, som nok er kommunen, som igen har fået lov til det af politiet.
Det kan være at der skal laves asfaltarbejde, stribearbejde, eller tv-inspektion af kloakker. Er svært at vide?
Dog undrer det mig at der ikke er blevet delt løbeseddeler rundt? For det skal man normalt gøre 14 dage før. Så folk der feks er på ferie, eller skal på ferie, har mulighed for finde et andet sted at parkere deres bil. For når de bare sætter de skilte op fredagen inden, kan de ikke være sikre på at alle biler er væk.

Det virker lidt som noget rod med at i ikke kan fået besked på hvad der skal ske. Men da der kun er tale om noget arbejde i dagtimerne, så tænker jeg at det ikke er så "alvorligt" og at de bare helst vil have så få biler til at holde på vejen som muligt. For vejen er jo trods alt ikke spærret, hvor man altså stadig vil kunne køre der.
Som samlet gør at jeg ikke tænker at det vil være et problem med den flyttebil, som jo også løbende kan blive flyttet lidt frem og tilbage hvis den er i vejen.

Du må tidligt op og se hvad der sker på vejen i morgen, og så ned og tale med de folk, og fortæller dem at du skal flytte og får en flyttebil på besøg, og så er jeg sikker på at i nok skal kunne finde en fælles løsning på det.

Ja jeg undrede mig også med det korte varsel. Sidst de satte sådanne skilte op, var det 14 dage før nemlig.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Standsning forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 19:58

Det er standsning forbudt.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Standsning forbudt og jeg skal flytte

Indlægaf Freya » 23. sep 2018, 19:59

Men hvordan kan de det med så kort varsel? Og kan det gælde i kun det hjørne de har sat de to skilte op?
0

Tilbage til "Generelt"