Dårlige vaner

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Dårlige vaner

Indlægaf Wizzze » 3. nov 2018, 10:28

Læsere herinde har muligvis bemærket at jeg ind i mellem brokker mig over et eller andet som Frk. W har for vane at gøre :fløjt:
Men jeg er på ingen måde immun overfor det med dårlige vaner :genert: En dårlig / mærkelig vane jeg har, er at efterlade mønter på bordkanter :stoned:

Jeg bruger aldrig kontanter, eller næsten aldrig åbenbart, for på en eller anden måde, så ender jeg med mønter, sådan 10-20-30kr i lommen. Jeg er muligvis indehaver af nogle af de der guldbukser, kendt fra litteratur og Tv, for på en eller anden måde ender jeg med mønter i lommerne :forvirret: :gruble:

Den dårlige vane kommer ind, når jeg tømmer lommerne, for så efterlader jeg små stabler mønter rundt omkring hvor jeg nu har siddet/stået når lommerne er blevet tømt, typisk på bordhjørner/bordkanter rundt i lejligheden.

Vi er på roadtrip udenfor storbyen i dag, og inden vi kørte i morges var frk.W lige lejligheden rundt og fandt 5 stabler med 176kr i alt, som har dækket snacks og drikke på turen. Men hvor helvede kommer sådan en vane fra, og hvordan slipper man af med den?


Hvad har du af dårlige / uforklarlige vaner, og hvordan går det med at få dem under kontrol?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Wizzze » 3. nov 2018, 12:05

^Tror vi må lide af noget med selektivt syn :gruble:
Jeg stabler jo netop på bordkanten, så jeg ser mønterne og husker dem, så jeg ikke rammes af “ude af øje, ude af sind”
Men på en eller anden måde ser jeg ikke de små stabler alle vegne, de bliver ligesom usynlige indtil frk W bliver træt af det, og gør mig opmærksom på dem :genert:
1
Do as I say! :whip:
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Xnaiv » 3. nov 2018, 12:11

Jeg smider mit tøj på badeværelset :genert:

og jeg tager ofte et nyt glas i skabet selvom jeg har gang i flere i løbet af dagen :stoned:
1
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Muspel » 3. nov 2018, 12:33

Jeg roder. Helt afsindigt meget. Det falder mig ikke naturligt at lægge ting væk, når jeg har brugt det.
Det værste er, at det påvirker mit humør negativt. Jamen så ryd dog op muspel.
1
VeaMoc
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. aug 2015, 20:40
Kort karma: 21
Likede indlæg: 110

Re: Dårlige vaner

Indlægaf VeaMoc » 3. nov 2018, 12:44

Muspel skrev:Jeg roder. Helt afsindigt meget. Det falder mig ikke naturligt at lægge ting væk, når jeg har brugt det.
Det værste er, at det påvirker mit humør negativt. Jamen så ryd dog op muspel.

Smiling_Goat skrev:Jeg er ikke ret god til at se, når jeg sviner, og jeg er derfor heller ikke helt god til at fjerne det efter mig :ninja:

Det er virkelig ikke ond vilje. Folk, der kender mig godt, beskriver min gang i køkkenet under madlavning som hvis nogen havde smidt en granat.

Når de giver sig til at udpege grisseriet for mig, kan jeg godt se det, men ellers er jeg virkelig helt uvidende.


Præcis det samme her, og jeg hader det.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Persnikedy » 3. nov 2018, 12:56

Jeg laver skåle med ting.

På mit bord lige nu er der 4.
I den ene er der diverse små ting (nem-id, håndcreme, blyanter mm), den anden ca det samme (læbepomader, oplader til min høretelefoner, pincet, mere håndcreme), mm , den tredje er fuld af små ting (kuglepind, e-væske og damper, neglefil, mm) og den fjedre er tom... på nær lidt fnuller, papir rester mm (som en min skraldespand)

Jeg laver de her skåle for at tingene ikke skal flyde så nu har jeg 4 rodeskåle på det her bord. På min reol er der 2 rodekasser, under mit tv en enkel, på badevørelset er det en rodekurv. Mit køkken er sjovt nok i orden og der er ingen rodeskuffer eller kasser.

Det er skide irriterende (for andre) for de kan ikke finde noget men jeg ved jo hvor alt er
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Fru Sunshine » 3. nov 2018, 12:58

Jeg putter også alting i skåle rundt omkring.
Og så glemmer jeg, hvilken skål jeg har puttet det i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Selma156 » 3. nov 2018, 13:00

Jeg kan virkelig godt lide at spise i min seng :genert:
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Tilly » 3. nov 2018, 13:05

Jeg går rundt i min lejlighed mens jeg reder mit lange hår igennem. Hvilket resulterer i at jeg fælder over det hele.
2
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Muspel » 3. nov 2018, 14:12

Persnikedy skrev:Jeg laver skåle med ting.

På mit bord lige nu er der 4.
I den ene er der diverse små ting (nem-id, håndcreme, blyanter mm), den anden ca det samme (læbepomader, oplader til min høretelefoner, pincet, mere håndcreme), mm , den tredje er fuld af små ting (kuglepind, e-væske og damper, neglefil, mm) og den fjedre er tom... på nær lidt fnuller, papir rester mm (som en min skraldespand)

Jeg laver de her skåle for at tingene ikke skal flyde så nu har jeg 4 rodeskåle på det her bord. På min reol er der 2 rodekasser, under mit tv en enkel, på badevørelset er det en rodekurv. Mit køkken er sjovt nok i orden og der er ingen rodeskuffer eller kasser.

Det er skide irriterende (for andre) for de kan ikke finde noget men jeg ved jo hvor alt er




:lol: jeg havde ellers lige tænkt at foreslå wisse en skål til sine mønter. Men måske er det ikke en god løsning :fløjt:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Persnikedy » 3. nov 2018, 14:51

Muspel skrev:
Persnikedy skrev:Jeg laver skåle med ting.

På mit bord lige nu er der 4.
I den ene er der diverse små ting (nem-id, håndcreme, blyanter mm), den anden ca det samme (læbepomader, oplader til min høretelefoner, pincet, mere håndcreme), mm , den tredje er fuld af små ting (kuglepind, e-væske og damper, neglefil, mm) og den fjedre er tom... på nær lidt fnuller, papir rester mm (som en min skraldespand)

Jeg laver de her skåle for at tingene ikke skal flyde så nu har jeg 4 rodeskåle på det her bord. På min reol er der 2 rodekasser, under mit tv en enkel, på badevørelset er det en rodekurv. Mit køkken er sjovt nok i orden og der er ingen rodeskuffer eller kasser.

Det er skide irriterende (for andre) for de kan ikke finde noget men jeg ved jo hvor alt er




:lol: jeg havde ellers lige tænkt at foreslå wisse en skål til sine mønter. Men måske er det ikke en god løsning :fløjt:


Skåle, fade, kasser og des lige er farlige ting at starte på. Lidt alla crack
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Dårlige vaner

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 15:34

Muspel skrev:
Persnikedy skrev:Jeg laver skåle med ting.

På mit bord lige nu er der 4.
I den ene er der diverse små ting (nem-id, håndcreme, blyanter mm), den anden ca det samme (læbepomader, oplader til min høretelefoner, pincet, mere håndcreme), mm , den tredje er fuld af små ting (kuglepind, e-væske og damper, neglefil, mm) og den fjedre er tom... på nær lidt fnuller, papir rester mm (som en min skraldespand)

Jeg laver de her skåle for at tingene ikke skal flyde så nu har jeg 4 rodeskåle på det her bord. På min reol er der 2 rodekasser, under mit tv en enkel, på badevørelset er det en rodekurv. Mit køkken er sjovt nok i orden og der er ingen rodeskuffer eller kasser.

Det er skide irriterende (for andre) for de kan ikke finde noget men jeg ved jo hvor alt er




:lol: jeg havde ellers lige tænkt at foreslå wisse en skål til sine mønter. Men måske er det ikke en god løsning :fløjt:

Min mand har en sparegris til mønter. Det fungerer nu også meget godt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Sangius » 3. nov 2018, 15:52

Jeg efterlader skuffer og skabe åbent. Min datter på 2 går altid rundt og lukker dem efter mig. Det er jo egentlig meget smart.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Muddi
Indlæg: 3422
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 410
Likede indlæg: 2471

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Muddi » 3. nov 2018, 16:13

Jeg går tit og snøfter på arbejdet, selvom jeg ikke er forkølet eller græder. Hver gang får jeg et dræberblik af min kollega, eller “puds din næse!!”. Det er nu en meget dejlig dårlig vane, kun for at provokere hende.
3
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Dårlige vaner

Indlægaf Minionine » 13. nov 2018, 08:43

Sangius skrev:Jeg efterlader skuffer og skabe åbent. Min datter på 2 går altid rundt og lukker dem efter mig. Det er jo egentlig meget smart.


Præcis det same hjemme ved os. Min kæreste haaader at jeg lader skabe og skuffer stå åbne. Min 2 årige lukker dem også efter mig. Også opvaskemaskinen. Mega smart :lol2:
0

Tilbage til "Generelt"