Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 450
Likede indlæg: 7138

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lemonella » 21. nov 2017, 20:38

Delfin skrev:Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D

Ihhh altså, nu troede jeg lige, jeg skulle have udskiftet mine nye briller fordi jeg ikke kunne se noget "forkert" på billedet. :-p
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 556
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7599

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:38

Dmitra skrev:
Delfin skrev:Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D

Din ballademager :lol:.

Skænkede ikke gardinerne en tanke, jeg ved en del har det stramt med der er mere end en i en stemmeboks, selv hvis det er et barn. Jeg synes ikke selv det er et problem overhovedet, jeg tænker kun godt om det. Og nåede lige at undre mig over om du virkelig kunne mene det.

Du kan i øvrigt ikke være det bekendt sådan at udredde trådene. Kæft de gardiner :tie:.

Nej jeg skulle nok have trollet den lidt :-p
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2766

Indlægaf Dmitra » 21. nov 2017, 20:39

Daine skrev:

Enig. Der der lårkorte model er ret Alternativt ;)

:genert: :D

For slet ikke at tale om lige så mange nuancer som der er stemmebokse. 10 shades of dusty blue (har ikke talt).
2
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
loular
Kort karma: 3
Likede indlæg: 29

Indlægaf loular » 21. nov 2017, 20:40

Delfin skrev:
Denlilleglademy skrev:
Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:

Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).

Er det ikke ret normalt praksis? Jeg var da altid med mine forældre inde og havde min søn holdt fri i dag var han da også kommet med ind.

Man må gerne have børn med i boksen. Jeg ved egentlig ikke, om der findes en aldersgrænse.

Her står at man ikke må tage børn med i stemmeboksene, når de kan bogstaverne. Hvis de ikke kan bogstaverne er det op til de valgstyrerne på stedet om de må komme ind.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/vidste- ... emmeboksen

Jeg havde dog mine drenge på 5 og 8 år med ind og det var der ikke nogen der sagde noget til.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:40

Jeg ender nok med en stak gardiner til strygning og farve/længdesortering en dag
3
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 505
Likede indlæg: 9340

Indlægaf Persnikedy » 21. nov 2017, 21:23

loular skrev:
Delfin skrev:
Denlilleglademy skrev:
Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:

Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).

Er det ikke ret normalt praksis? Jeg var da altid med mine forældre inde og havde min søn holdt fri i dag var han da også kommet med ind.

Man må gerne have børn med i boksen. Jeg ved egentlig ikke, om der findes en aldersgrænse.

Her står at man ikke må tage børn med i stemmeboksene, når de kan bogstaverne. Hvis de ikke kan bogstaverne er det op til de valgstyrerne på stedet om de må komme ind.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/vidste- ... emmeboksen

Jeg havde dog mine drenge på 5 og 8 år med ind og det var der ikke nogen der sagde noget til.

Jeg kender en som idag var forundret over at da hendes børn var spæde måtte de absolute ikke komme med ind bag gardinet, men nu hvor de er i begynde skole alderen så var der ingen problem :gruble:
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 21:30

Persnikedy skrev:
Jeg kender en som idag var forundret over at da hendes børn var spæde måtte de absolute ikke komme med ind bag gardinet, men nu hvor de er i begynde skole alderen så var der ingen problem :gruble:

Nøj hvor dumt. En baby har da helt sikkert også mere forstand på det :lol:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 373
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5352

Indlægaf Studsgaard » 21. nov 2017, 21:35

Jeg havde min datter på syv med ind, de havde snakket om det i skolen i dag, så hun var da rigtig nysgerrig over det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 755
Likede indlæg: 4775

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 22:04

Jeg havde også min knap 5 årige med inde. Og hun kan en del af bogstaverne.
Min mand havde uden problemer den 1 årige med. Hun ville dog nok allerhøjst æde en stemmeseddel hvis hun fik lov :-D

I øvrigt havde min datter allerede været 'til valg'. De havde besøgt valgstedet med førskole-gruppen og selv stemt på en borgmester blandt børnene. Og de mødte borgmesteren. Stort for sådan en flok 5 årige. :)
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1810
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 17044

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2017, 22:55

Jeg synes det er så fint at have sine børn med ned at stemme :lun:
Det gode eksempel, dét er netop sådan det skal være.
Om de så kommer med i boksen er jeg ligeglad med, men det gør mig glad at de er med :D
8
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
didas
Kort karma: 282
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 3379

Indlægaf didas » 22. nov 2017, 00:13

På vores valgsted måtte man ikke have børn over 6 år med ind. Synes egentlig det er synd. Jeg har helt klare erindringer som barn at være med min mor inde at stemme og syntes det var mega spændende at få lov til at være med til en “voksenting”
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 479
Likede indlæg: 8874

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 00:34

Da jeg var henne for at stemme blev dem i køen bag mig faktisk stoppet på vej ind i stemmeboksen. Den ene var en kvinde(sikkert moderen) og så en dreng på 6-7 år. Han måtte ikke komme med derind, hvilket egentlig undrede mig, da jeg troede aldergrænsen/kravene ville være anderledes.

Jeg har da fx været med i stemmeboksen flere gange, også da jeg var ældre end 6-7 år, når min mor skulle stemme. Det var totalt sejt at få lov til at sætte krydset.
0
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 344
Likede indlæg: 6232

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2017, 03:15

Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...
3
Aesel82
Kort karma: 31
Likede indlæg: 415

Indlægaf Aesel82 » 22. nov 2017, 05:02

Jeg havde uden problemer tre børn i alderen 2-9 med inde i boksen. Det var der ingen, det løftede et øjenbryn over.

Kan slet ikke se problemet i, at de kom med ind.

Både den mellemste og den store havde mange gode spørgsmål om dette og hint, så det fik vi en god snak ud af både mens vi stod i kø og efter, at jeg havde stemt.
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2865

Indlægaf hotlips » 22. nov 2017, 05:13

HappyPaww skrev:Men altså - hvad skal man gøre med børnene imens? Man bliver jo sluset ud på den anden side af boksen, og må de ikke komme med ind, kan de jo ikke komme med ud? :stoned: Det er jo heller ikke alle mindre børn der kan finde ud af at stå alene et sted og vente på at forælderen kommer ud af boksen...

Synes det er totalt åndssvagt og kan ikke rigtig se problemet...

Det har været forskelligt om jeg har måttet have min dreng med, de år han ikke har fået lov er han bare kommet igennem boksen og har fået besked på at vente på den anden side i de 30 sekunder det tager, det har jeg set mange andre også gør og ,hvis man ved de har svært ved det så bliver man rådet til at checke sedlen så man ved hvor man skal sætte kryds før man går ind og jeg ved nogen af forældrene til min drengs venner tog noget afledning med.

I år måtte han gerne, det kom bag på mig for han er snart 7 og han kiggede efter de bogstaver han har set på valgplakaterne.

Jeg synes det er helt fint hvis de ikke må, der er kæmpe forskel på hvor hurtigt de kan bogstaver og de kan ikke stå og checke børns alder og kunnen og det har før været et problem at der er mænd der forsøger at påvirke hvad deres kvindelige familiemedlemmer stemmer, det er også set før at man har forsøgt at bruge børn der går med ind til at checke.
Det er ikke et sted hvor vi kan tillade at der opstår tvivl af nogen art.
3

Tilbage til "Generelt"