Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 374
Likede indlæg: 2355

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 5. dec 2017, 07:41

Lulu skrev:
Ghattner skrev:Kan høre at en af mine chefer står og snakker med nogle kolleger ude på gangen. Det er helt tydeligt at chefen snakker med mad i munden. Jeg ville godt nok ikke kunne fokusere på samtalen. Total Ernst Nyborg fra Matador.

Min ene chef har en tendens til at snakke i telefon mens han gnasker gulerødder. Både internt i huset og eksternt :tie:

Det gjorde min tidligere kollega også. Det var til at krympe tæer over
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 50
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Ghattner » 5. dec 2017, 07:53

Thestral skrev:
Lulu skrev:
Ghattner skrev:Kan høre at en af mine chefer står og snakker med nogle kolleger ude på gangen. Det er helt tydeligt at chefen snakker med mad i munden. Jeg ville godt nok ikke kunne fokusere på samtalen. Total Ernst Nyborg fra Matador.

Min ene chef har en tendens til at snakke i telefon mens han gnasker gulerødder. Både internt i huset og eksternt :tie:

Det gjorde min tidligere kollega også. Det var til at krympe tæer over

Jeg har tit oplevet kolleger der på vej hen for at snakke med en anden lige går forbi frugtkurven og tager en gulerod/ agurk/håndfuld nødder eller andet knasende og smider i fjæset lige inden de begynder at snakke. WTF!? Så vent dog lige de par minutter med at fylde fjæset.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 668
Likede indlæg: 12393

Indlægaf Persnikedy » 5. dec 2017, 07:58

Den burde nok være i irriterende reklamer men jeg syndes den er mere upassende end irriterende..

Reklamen fra Ooono hvor man kan købe en alarm der advare om fartkontrol på vejene.
Wu-fucking-hu.. nu kan man køre for stærkt og/eller være uopmærksom på de danske veje for kun 450 kroner uden at tænke på at tage konsekvenserne.
"Ej, men de er jo bare pengemaskiner de fartfælder... buu huuu"
Om så det var en dumhedsskat påført dem der ikke vil overholde fartreglerne så er det stadig noget der er utrolig nemt at undgå.. Overhold fartreglerne og hold øje med vejen!

28
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 247
Likede indlæg: 6454

Indlægaf Santa » 5. dec 2017, 07:58

Shmartiesh skrev:
hotlips skrev:
Shmartiesh skrev:Kom engang gående på fortorvet hvor der så fra et vindue blev smidt et tændt cigaret skod ned. Det landede foran mig. Gad vide hvor meget hår jeg havde haft hvis jeg havde gået et millisekund hurtigere.

Formodentlig lige så meget som ellers, en glød får ikke hele, eller halvdelen af håret til at futte op som en stikflamme fordi den lander der og hopper videre.

Men det gør det sjovt nok ikke mindre upassende at kaste et cigaretskod ud af vinduet.

Det er ALTID upassende at smide cigaretskodder fra sig, uanset om det er ud af et vindue eller ej. Hader når folk smider dem ud af deres bilvindue fx, eller bare på gaden.

Gik en dag forbi to mænd på et fortorv, og i det jeg passerede dem, knipsede den ene et skod, så det landede 2 meter foran min hund!!! Jeg stoppede op, og stirrede bare på ham, indtil han undskyldte og samlede det op.
Lærer-blikket! :whip:
20
Brugeravatar
Santa

Indlægaf Santa » 5. dec 2017, 08:01

Persnikedy skrev:Den burde nok være i irriterende reklamer men jeg syndes den er mere upassende end irriterende..

Reklamen fra Ooono hvor man kan købe en alarm der advare om fartkontrol på vejene.
Wu-fucking-hu.. nu kan man køre for stærkt og/eller være uopmærksom på de danske veje for kun 450 kroner uden at tænke på at tage konsekvenserne.
Om så det var en dumhedsskat påført dem der ikke vil overholde fartreglerne så er det stadig noget der er utrolig nemt at undgå.. Overhold fartreglerne og hold øje med vejen!

Da min kollega - som ofte modtager fartbøder og p-bøder - fyldte 30, ville vi give en fælles gave. Da jeg hørte at gaven skulle være sådan en dims, nægtede jeg at være med i gaven.
Det endte med en anden gave. ;)
13
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 5. dec 2017, 15:11

Persnikedy skrev:Den burde nok være i irriterende reklamer men jeg syndes den er mere upassende end irriterende..

Lol det er da nok noget af det dummeste jeg længe har set!! :lol:

Specielt når man tænker på at der findes gratis og lettilgængelig måder at få den samme information på..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1177

Indlægaf Shmartiesh » 6. dec 2017, 20:45

Jeg har en veninde der gerne vil give hæklede ting til folk, bamser, rangler og sådan, hun kan bare ikke hækle selv og vil gerne have jeg gør det. Jeg kan fornemme på hende at hun forventer jeg gør det gratis og hun er sådan en der har svært ved at snakke om penge, hvilket gør at jeg får svært ved at snakke om penge med hende.

Så da hun i dag spurgte om jeg ville lave noget for hende, spurgte jeg hvad hun ville give. Hun spørger så hvad jeg vil have. 100 kr foreslår jeg. Hun siger så at gaven bare er ment som en lille gestus til en kollega. Okay? Så fordi du synes gaven er en lille gestus skal jeg ikke have betaling for det?
Hun tilbød at strikke noget for mig, jeg har bare ikke noget jeg mangler der skal strikkes og jeg vil nogen gange hellere have rede penge.
Jeg sagde at jeg ville være ked af at gøre det gratis og det forstod hun godt. Hun foreslog så at vi tog i svømmehallen med min datter en dag og det accepterede jeg.

Tidligere har jeg hæklet en lidt større ting for hende, som skulle gives til hendes svigerinde, og der kom det virkelig bag på hende at jeg spurgte efter penge kunne jeg mærke. Hvad jeg synes er værre er, at hun bagefter hæklede noget næsten magen til. Til samme svigerinde. Hvorfor skulle jeg så belemres?

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er urimelig når jeg synes hun er upassende, at tro jeg bruger min fritid gratis på at lave ting, som hun kan give til andre.
22
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1325
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22341

Indlægaf LadyFox » 6. dec 2017, 20:49

Shmartiesh skrev:Jeg har en veninde der gerne vil give hæklede ting til folk, bamser, rangler og sådan, hun kan bare ikke hækle selv og vil gerne have jeg gør det. Jeg kan fornemme på hende at hun forventer jeg gør det gratis og hun er sådan en der har svært ved at snakke om penge, hvilket gør at jeg får svært ved at snakke om penge med hende.

Så da hun i dag spurgte om jeg ville lave noget for hende, spurgte jeg hvad hun ville give. Hun spørger så hvad jeg vil have. 100 kr foreslår jeg. Hun siger så at gaven bare er ment som en lille gestus til en kollega. Okay? Så fordi du synes gaven er en lille gestus skal jeg ikke have betaling for det?
Hun tilbød at strikke noget for mig, jeg har bare ikke noget jeg mangler der skal strikkes og jeg vil nogen gange hellere have rede penge.
Jeg sagde at jeg ville være ked af at gøre det gratis og det forstod hun godt. Hun foreslog så at vi tog i svømmehallen med min datter en dag og det accepterede jeg.

Tidligere har jeg hæklet en lidt større ting for hende, som skulle gives til hendes svigerinde, og der kom det virkelig bag på hende at jeg spurgte efter penge kunne jeg mærke. Hvad jeg synes er værre er, at hun bagefter hæklede noget næsten magen til. Til samme svigerinde. Hvorfor skulle jeg så belemres?

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er urimelig når jeg synes hun er upassende, at tro jeg bruger min fritid gratis på at lave ting, som hun kan give til andre.

Du er da overhovedet ikke urimelig. Det et da helt skørt det hun har gang i.
16
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 535
Likede indlæg: 11750

Indlægaf Flora » 6. dec 2017, 20:54

Shmartiesh skrev:Jeg har en veninde der gerne vil give hæklede ting til folk, bamser, rangler og sådan, hun kan bare ikke hækle selv og vil gerne have jeg gør det. Jeg kan fornemme på hende at hun forventer jeg gør det gratis og hun er sådan en der har svært ved at snakke om penge, hvilket gør at jeg får svært ved at snakke om penge med hende.

Du er slet ikke urimelig. Hun kan da selv hækle eller strikke ting til folk, hvis det er sådan noget hun vil give. Ellers skal hun da selvfølgelig betale for tingene.
9
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 439
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6481

Indlægaf Studsgaard » 6. dec 2017, 20:56

Flora skrev:

Du er slet ikke urimelig. Hun kan da selv hækle eller strikke ting til folk, hvis det er sådan noget hun vil give. Ellers skal hun da selvfølgelig betale for tingene.

Jeg er enig, hun kan da ikke bare forvente at du gider hækle ting gratis fordi hun gerne vil give dem. Enten må hun selv lave dem Ellers må hun købe ting at give, dvs betale dig eller andre.
7
Smiling_Goat
Kort karma: 809
Likede indlæg: 13507

Indlægaf Smiling_Goat » 6. dec 2017, 22:21

Jeg kender typen. Jeg hækler også, og jeg bliver ret tit spurgt af folk på job og blandt bekendte, om jeg ikke lige kan lave x, y, z (gratis.) En kollega sagde endda engang, at hvis jeg fik lyst til at strikke en trøje til hendes datter på 3, skulle jeg endelig ikke stoppe mig selv :træt3: .. Jeg tror lige, jeg klarer mig.

Så jeg synes ikke, du er urimelig - overhovedet. Det tager lang tid at hækle noget i ordentlig kvalitet, og det er de der relativt få fritimer mellem fri fra job og søvn, man skal gøre det.. Ens egne projekter bliver sat på stop, og man synes måske ikke venindens projekt er det mest spændende i verden, så man kan risikere at bruge en del fritid på noget, man egentligt ikke rigtigt gider. Og så er det da bare vildt provokerende, at modtageren tilsyneladende er fuldstændigt upåvirket af, hvor meget man egentligt "giver" for at de kan give en bekendt en lille erkendtlighed. Det er jo sjældent bare én eftermiddag, man bruger på det.

Jeg synes, du er vildt flink, at du har hjulpet hende så mange gange. Til de bekendte, der spørger mig, om jeg vil lave noget (gratis) til dem, plejer jeg at sige, jeg ikke er sikker på, jeg har tid til det.
Det er selvfølgelig noget andet, når venner spørger, og dem hjælper jeg også.. Men jeg er ikke en fabrik, og jeg gider ikke at lave noget, bare fordi de ved jeg kan. Jeg vil godt lave en bestemt bamse, hvis det er fordi, den bamse er noget særligt, og intet andet end den vil du, men jeg gider ikke bruge min tid på at lave en bamse, hvis det egentligt mest bunder i, at man bare gerne vil give/have et-eller-andet.
7
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 204
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kattefjæs » 6. dec 2017, 23:03

Jeg hækler og strikker også og tager IKKE imod bestillinger af nogen som helst art under nogen omstændigheder. Færdig. Hvis jeg laver noget til nogen, så er det fordi jeg synes de fortjener det.

Folk er vildt upassende med deres underlige forestillinger om at fordi jeg har brugt tid og kræfter på at lære et håndværk, så skal mit talent da stå til rådighed for dem 24/7. Det er lige meget om det så koster mig flere tusind kroner eller flere hundrede arbejdstimer - af en eller anden grund føler folk at det da er det mindste jeg kan gøre når nu jeg har det her talent og sikkert alligevel bare synes at det er hyggeligt at bruge al min fritid på. Øhmm nej? Hvad med at lære et håndværk selv eller købe dine egne gaver, sådan som ca. alle andre gør?

Jeg beder heller ikke venner som kan synge om gratis koncerter, eller it-kyndige om gratis konsultationer, eller ekspedienter om gratis varer... Der er ikke nogen gratis frokost. Hvis du ikke betaler, så er der en anden som gør. Og det bliver ikke mig...
9
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 167
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2441

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. dec 2017, 23:26

Kattefjæs skrev:Jeg hækler og strikker også og tager IKKE imod bestillinger af nogen som helst art under nogen omstændigheder. Færdig. Hvis jeg laver noget til nogen, så er det fordi jeg synes de fortjener det.

Folk er vildt upassende med deres underlige forestillinger om at fordi jeg har brugt tid og kræfter på at lære et håndværk, så skal mit talent da stå til rådighed for dem 24/7. Det er lige meget om det så koster mig flere tusind kroner eller flere hundrede arbejdstimer - af en eller anden grund føler folk at det da er det mindste jeg kan gøre når nu jeg har det her talent og sikkert alligevel bare synes at det er hyggeligt at bruge al min fritid på. Øhmm nej? Hvad med at lære et håndværk selv eller købe dine egne gaver, sådan som ca. alle andre gør?

Jeg beder heller ikke venner som kan synge om gratis koncerter, eller it-kyndige om gratis konsultationer, eller ekspedienter om gratis varer... Der er ikke nogen gratis frokost. Hvis du ikke betaler, så er der en anden som gør. Og det bliver ikke mig...

Jeg laver noget ala. fysio og folk er præcis det samme overfor mig.
"Kan jeg ikke lige få en massage?"
"Kan du ikke fixe min skade?"
"Så da jeg var x år gammel skete dette, lægen gjorde y og nu er det z, er det et godt tegn?"

Jeg kunne ærlig talt ikke være mere ligeglad og nej, jeg gider heller ikke at massere bare fordi det er ét af de værktøjer jeg har ifm. min uddannelse. Jeg havde en veninde der var så forbandet anmasende med at få en massage at jeg var tæt på at kyle hende ud af mit hus.
Hvis jeg skal fikse nogens skader, så kan de passende betale de 2-400 kr. det ville koste at tage til enhver anden professionel ellers kan de sgu fikse det selv.

Hvis jeg er interesseret skal jeg nok selv spørge indtil eller tilbyde min hjælp, ellers skal folk kraftedme lade være med at tro at de har krav på det ene eller det andet :cuss:
5
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2170

Indlægaf Anne Droid » 7. dec 2017, 06:08

Jeg strikker og hækler også og bliver tit spurgt om jeg ikke lige kan lave noget til dem. Det vil jeg gerne, hvis de bruger samme antal timer med at fikse min have og rengøre mit hus.
Jeg venter stadig på der er nogen der synes det er en god handel for dem.
14
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Santa

Indlægaf Santa » 7. dec 2017, 06:16

Jeg kan sy....så jeg bliver (blev!) af og til spurgt om jeg lige kunne sy dit og dat..

Mit svar var altid:
"Jo da. Jeg lægger det bare nederst i min to-do bunke derhjemme. Det øverste har ligget i et par år, så jeg håber ikke det haster for dig. Jeg syer nemlig kun efter lyst!"

Så var folk alligevel ikke interesserede. Nu spørger de ikke mere.
5

Tilbage til "Generelt"