Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 29. aug 2018, 10:49

Hunkat skrev:
Ghattner skrev:
Tilly skrev:
Ghattner skrev:
Lykke skrev:
Ghattner skrev:Jeg var til en privatfest i går. I invitationen stod der at man selv skulle tage drikkevarer med. Jeg og nogle venner havde købt en ramme øl til deling, så vi havde nok. Vi stillede dem i køleskabet og der var ikke gået længe før de alle var drukket af de andre gæster.
Generelt forstår jeg ikke dem der ankommer til fester uden noget selv at drikke, men bare enten tager andres eller spøeger om de må nasse


Hvor gamle var de mennesker?


Jeg vil skyde på i midten af 30'erne

Ej det ville jeg godt nok være blevet gal over. Jeg tror ikke jeg kunne have ladet være med at skælde lidt ud hvis det var mig :genert:


Ja, lesson learned til en anden gang. Jeg vil nødig virke nærig og giver gerne en enkelt til en værdigt trængende, men med sådanne episoder kommer jeg nok til at gemme dem væk i en taske eller lign. fremover.


Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.


Værten viste sig faktisk selv at være en af de mere upassende (på andre områder) deltagere til festen, så ham rørte det nok ikke.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 29. aug 2018, 10:52

Ghattner skrev:Ja, lesson learned til en anden gang. Jeg vil nødig virke nærig og giver gerne en enkelt til en værdigt trængende, men med sådanne episoder kommer jeg nok til at gemme dem væk i en taske eller lign. fremover.

Jeg synes slet heller ikke det er nærigt i den situation du beskriver. Alle de inviterede vidste jo, at det var meningen, at de selv skulle medbringe drikkevarer.

Jeg ville helt sikker også sige ja til at give lidt drikkevarer væk, hvis jeg blev spurgt. Men at bare rapse andres drikkevarer uden at spørge først, det er sgu tarvelig opførsel for voksne mennesker.
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tanten » 29. aug 2018, 10:55

Min kæreste var ude at købe ind forleden. Han skulle kun have et par småting, men lagde to poser på båndet, fordi han havde nogle løse ting i bilen, han lige ville pakke i den ekstra pose.

En dame - helt ovre i den anden kassekø - kommenterede højt på, om han ikke skulle betale for den anden pose også. Ikke direkte til ham, men bare ud i luften: "Skal HAN ikke betale for den anden pose"; øh, jo - det skulle han da. Det var nok derfor, han havde lagt den på båndet?!

Der var tale om en normalt udseende, yngre, velplejet kvinde.

Jeg må til stadighed forundres over andre menneskers overskud her i livet. Tænk at være så opmærksom, mens man står der i den anden kø, at man simpelthen har styr på, hvad andre lægger på båndet flere meter væk, og samtidig lige tænker på, om de mon husker at betale, eller om kasseassistenten nu også taster posen ind. Imponerende.
10
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 29. aug 2018, 15:13

Hunkat skrev:Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.

Kun hvis de ikke har fået lov, for jeg tager altid selv min cola med til rollespil, og i starten havde jeg dem bare i min taske, så fik jeg lov til at have dem i køleskabet og nu går jeg hen og stiller dem derind som en selvfølge, jeg har jo fået lov.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 29. aug 2018, 15:57

cola skrev:
Hunkat skrev:Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.

Kun hvis de ikke har fået lov, for jeg tager altid selv min cola med til rollespil, og i starten havde jeg dem bare i min taske, så fik jeg lov til at have dem i køleskabet og nu går jeg hen og stiller dem derind som en selvfølge, jeg har jo fået lov.

Det er ikke det der er tale om her. Det handler om at tage drikkevarer fra køleskabet (som man ikke selv har medbragt) uden at spørge om lov :)
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 31. aug 2018, 13:30

Langt ude at nogle utilpassede/pushere/bandemedlemmer eller what not tror de skal bestemme på den måde
https://ekstrabladet.dk/112/trusler-mod ... ie/7287543
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41797

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaMariposa » 2. sep 2018, 14:37

Den venstresvingende bil, der overså sin vigepligt i et lyskryds her i morges, var pænt upassende. Jeg skulle til højre, og enten havde den ikke set mig, eller også var den ligeglad. Jeg bremsede og dyttede, og føreren så ikke en gang op. Har så svært ved at forstå, hvordan man kan være så ignorant i trafikken :træt:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Afskylia » 2. sep 2018, 17:03

Den kirurg der nu har opereret mig 3 gange på 3 måneder og som jeg har været til et utal af undersøgelser hos, og som hver gang kommenterer min påklædning og udseende :/ :puke:
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kalimsofie » 3. sep 2018, 09:31

Afskylia skrev:Den kirurg der nu har opereret mig 3 gange på 3 måneder og som jeg har været til et utal af undersøgelser hos, og som hver gang kommenterer min påklædning og udseende :/ :puke:



WTF?! Hvorfor gør han dog det? Det er da vildt upassende og din sag ganske uvedkommende :forvirret:
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1125
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 225
Likede indlæg: 3819

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Galoldriel » 23. sep 2018, 06:15

Jeg var i H&M for at købe noget tøj til mine børn, og så en dame komme til at hive et stykke tøj ned fra en bøjle (de er jo som regel også så overfyldte, så det sker rimelig nemt). I stedet for at samle det op, kiggede hun sig omkring - men så tilsyneladende ikke mig betragte hende - og sparkede tøjet ind under den række, det var faldet ned fra. Rimelig underskudsagtigt, især fordi hendes barn stod lige foran hende. Forbilledlig adfærd, not.
13
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 11. okt 2018, 14:04

Min svigerinde og især hendes far er simpelthen så....argh! Min bror og svigerinde har købt et hus, hvor der skal laves badeværelse. Min mand er bl.a. VVS'er, så de (svigerinden og hendes far) har sms'et ham ustandseligt hele dagen - mens han er på job. Wtf? Til sidst måtte han bruge sin pause på at ringe til dem, fordi han ikke kunne få fred. Den familie er simpelthen så hokus pokus, os i fokus, altid!
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 11. okt 2018, 14:41

Jeg synes det var ret upassende da en kvinde der stod bagved mig i kassekøen i Rema1000 begyndte at skubbe til mine varer på kassebåndet, før jeg var færdig med at tage alle mine varer op af indkøbskurven (og jeg er altså ikke specielt langsom) :forvirret: I hendes iver for at skubbe rundt på mine varer på kassebåndet, gik hun endda foran mig, for bedre at kunne skubbe til mine varer, og da jeg så fik lagt mine sidste varer op, så blev hun stående foran mig, for at begynde at lægge sine egne varer på båndet :rulle: Og dermed spærrede hun jo så også for at jeg kunne komme hen til kasseekspedienten og betale for mine varer. Der blev min tålmodighed så også opbrugt, så jeg spurgte hende om hun også ville betale mine varer, eller om hun tillod at jeg kunne komme hen til mine varer, så jeg selv kunne klare betalingen... Omg, jeg fatter altså ikke den slags utålmodighed.
37
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 18. okt 2018, 08:35

Jeg var til en konference i sidste uge. Til de forskellige oplæg observerede jeg flere der sad med sko-beklæfte fødder oppe på den tomme stol foran dem. Og vi snakker stofbetrukne stole. Og vi snakker ikke uopdragne teenagere der ikke ved bedre, men højtuddannede folk i funktionær- og lederstillinger i 40'erne. Bliver nogle gange rystet over hvad der åbenbart ikke er sund fornuft for visse mennesker.
7
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 18. okt 2018, 08:46

Ghattner skrev:Jeg var til en konference i sidste uge. Til de forskellige oplæg observerede jeg flere der sad med sko-beklæfte fødder oppe på den tomme stol foran dem. Og vi snakker stofbetrukne stole. Og vi snakker ikke uopdragne teenagere der ikke ved bedre, men højtuddannede folk i funktionær- og lederstillinger i 40'erne. Bliver nogle gange rystet over hvad der åbenbart ikke er sund fornuft for visse mennesker.


Jeg arbejder et sted hvor det er helt almindeligt at lederne sidder og vipper på stolen til (interne) møder. Nogle gange får jeg den frygtligeste lyst til at skubbe til dem :genert:

Igen, voksne veluddannede mennesker i 40-50'erne.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 18. okt 2018, 09:04

Hunkat skrev:
Ghattner skrev:Jeg var til en konference i sidste uge. Til de forskellige oplæg observerede jeg flere der sad med sko-beklæfte fødder oppe på den tomme stol foran dem. Og vi snakker stofbetrukne stole. Og vi snakker ikke uopdragne teenagere der ikke ved bedre, men højtuddannede folk i funktionær- og lederstillinger i 40'erne. Bliver nogle gange rystet over hvad der åbenbart ikke er sund fornuft for visse mennesker.


Jeg arbejder et sted hvor det er helt almindeligt at lederne sidder og vipper på stolen til (interne) møder. Nogle gange får jeg den frygtligeste lyst til at skubbe til dem :genert:

Igen, voksne veluddannede mennesker i 40-50'erne.


Det mest ekstreme jeg har oplevet var en projektleder-type på mit fhv. arbejde der stod og talte i et mødelokale og pludselig satte sin fod op på en stol (hvor der lå en blazer som en af vores eksterne gæster havde lagt). Så stod han der med sine pladder oppe på blazeren. Tror ikke gæsten opdagede det, og hvis jeg ikke havde været helt ny og genert nyansat havde jeg nok sagt noget. Jeg rasede indeni. Kan slet ikke have den slags.
4

Tilbage til "Generelt"