Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 10. dec 2018, 14:22

Skinkehunden skrev:
Jeg har slet ikke ord for hvor usle sådanne mennesker er :sur: Folk er så tankeløse og egoistiske nu om dage. Vi måtte også læse på Facebook at kærestens far var død før hans mor nåede at ringe og sige det :tie: Det var hans niece (teenager dengang men det er sgu ingen undskyldning) der slog det op før alle havde fået besked.


Min fætter slog det op på Facebook da hans dreng døde.
Det synes jeg ikke nødvendigvis der er noget glat i, det gjorde jeg også da min bror døde. Det kan være en måde at oplyse folk på. Men jeg havde i det mindste sørget for at alle de af hans kontakter vi i familien, kendte og/eller havde kontakt til var informeret.
Min fætter havde ikke lige besværet sig med at informere resten af familien først. Og uanset at han var i chock og sorg, så er der ingen undskyldning. Hans 12 årige datter fik det at vide af En veninde der læste at hendes bror var død på FB og spurgte hende hvad det da var for noget - for fucks sake.
Har ikke rigtig noget til overs for min fætter efter det stunt.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Skinkehunden » 10. dec 2018, 20:57

Purple Haze skrev:
Skinkehunden skrev:
Jeg har slet ikke ord for hvor usle sådanne mennesker er :sur: Folk er så tankeløse og egoistiske nu om dage. Vi måtte også læse på Facebook at kærestens far var død før hans mor nåede at ringe og sige det :tie: Det var hans niece (teenager dengang men det er sgu ingen undskyldning) der slog det op før alle havde fået besked.


Min fætter slog det op på Facebook da hans dreng døde.
Det synes jeg ikke nødvendigvis der er noget glat i, det gjorde jeg også da min bror døde. Det kan være en måde at oplyse folk på. Men jeg havde i det mindste sørget for at alle de af hans kontakter vi i familien, kendte og/eller havde kontakt til var informeret.
Min fætter havde ikke lige besværet sig med at informere resten af familien først. Og uanset at han var i chock og sorg, så er der ingen undskyldning. Hans 12 årige datter fik det at vide af En veninde der læste at hendes bror var død på FB og spurgte hende hvad det da var for noget - for fucks sake.
Har ikke rigtig noget til overs for min fætter efter det stunt.


:tie:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 15:36

Muleposer i Magasin med usmagelig tekst: "Shopping is cheaper than therapy".
Utrolig skønt at få øje på, når man lige har været til sin første psykologaftale i et formodentlig langt forløb.

Det var i øvrigt også noget vrøvl.
Psykolog: 406 kr.
Shopping i Magasin: +2000 kr.
12
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 13. dec 2018, 16:37

DetSorteCirkus skrev:Muleposer i Magasin med usmagelig tekst: "Shopping is cheaper than therapy".
Utrolig skønt at få øje på, når man lige har været til sin første psykologaftale i et formodentlig langt forløb.

Det var i øvrigt også noget vrøvl.
Psykolog: 406 kr.
Shopping i Magasin: +2000 kr.


Sådan en pose har jeg haft i årevis og bruger den flittigt. Men den er ligefrem 'usmagelig'?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 16:57

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Muleposer i Magasin med usmagelig tekst: "Shopping is cheaper than therapy".
Utrolig skønt at få øje på, når man lige har været til sin første psykologaftale i et formodentlig langt forløb.

Det var i øvrigt også noget vrøvl.
Psykolog: 406 kr.
Shopping i Magasin: +2000 kr.


Sådan en pose har jeg haft i årevis og bruger den flittigt. Men den er ligefrem 'usmagelig'?


Ja, jeg synes, at teksten i bedste fald er dum, fordi den sidestiller shopping og terapi og påstår, at de to ting i virkeligheden har samme effekt. Nu skal vi heldigvis ikke selv betale for lægebehandling i Danmark, men for mig at se kunne der lige så godt stå "Shopping is cheaper than kemo". Jeg er udmærket klar over, at den type "therapy", der hentydes til, øjensynlig er selvudviklingsvarianten, men "therapy" omfatter jo også egentlig behandling, og når psykologsamtaler og endda psykiatrien stadig af en del privatpersoner og samfundsøkonomisk betragtes som væsentlig mindre vigtig end det somatiske område, synes jeg, at sådan en tekst er usmagelig og med til at bære ved til lige netop denne prioritering.
Terapi? Det er jo bare noget for småneurotiske mennesker med for mange penge, som de lige så godt kan bruge på shopping,

Og nej, jeg føler mig hverken krænket eller vil have butikkerne til at trække nettene tilbage.
9
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 13. dec 2018, 17:02

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Muleposer i Magasin med usmagelig tekst: "Shopping is cheaper than therapy".
Utrolig skønt at få øje på, når man lige har været til sin første psykologaftale i et formodentlig langt forløb.

Det var i øvrigt også noget vrøvl.
Psykolog: 406 kr.
Shopping i Magasin: +2000 kr.


Sådan en pose har jeg haft i årevis og bruger den flittigt. Men den er ligefrem 'usmagelig'?


Ja, jeg synes, at teksten i bedste fald er dum, fordi den sidestiller shopping og terapi og påstår, at de to ting i virkeligheden har samme effekt. Nu skal vi heldigvis ikke selv betale for lægebehandling i Danmark, men for mig at se kunne der lige så godt stå "Shopping is cheaper than kemo". Jeg er udmærket klar over, at den type "therapy", der hentydes til, øjensynlig er selvudviklingsvarianten, men "therapy" omfatter jo også egentlig behandling, og når psykologsamtaler og endda psykiatrien stadig af en del privatpersoner og samfundsøkonomisk betragtes som væsentlig mindre vigtig end det somatiske område, synes jeg, at sådan en tekst er usmagelig og med til at bære ved til lige netop denne prioritering.
Terapi? Det er jo bare noget for småneurotiske mennesker med for mange penge, som de lige så godt kan bruge på shopping,

Og nej, jeg føler mig hverken krænket eller vil have butikkerne til at trække nettene tilbage.


Jeg opfatter teksten og konteksten som en joke omkring shopaholic, og det er der jeg synes den er usmagelig.
1
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 17:05

LadyFox skrev:Jeg opfatter teksten og konteksten som en joke omkring shopaholic, og det er der jeg synes den er usmagelig.


God pointe! Man kunne også lave et net med teksten "Gambling is cheaper than therapy".
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 13. dec 2018, 17:08

DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:Jeg opfatter teksten og konteksten som en joke omkring shopaholic, og det er der jeg synes den er usmagelig.


God pointe! Man kunne også lave et net med teksten "Gambling is cheaper than therapy".


Posen fra vinhandleren:
Alkohol! If you want to forget your (alkohol) problems.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 13. dec 2018, 17:12

Purple Haze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:Jeg opfatter teksten og konteksten som en joke omkring shopaholic, og det er der jeg synes den er usmagelig.


God pointe! Man kunne også lave et net med teksten "Gambling is cheaper than therapy".


Posen fra vinhandleren:
Alkohol! If you want to forget your (alkohol) problems.

Da min ekskæreste havde erkendt at han var alkoholiker og ligesom var klar til at melde ud at han ikke længere ønskede at folk tilbød ham en øl fik han så mange "det skal drikkes væk, høhøhø" og jeg var lige "WTF :nerve: :ticks: :ad!: " hver eneste gang.
4
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 13. dec 2018, 17:14

Men, det var jo bare for sjaaaaaaw!


:s
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 13. dec 2018, 17:30

TV 2 har lige sendt live fra en mindehøjtidelig for angrebet i Strasbourg, i en kirke. Reporteren snakkede(hviskede, bevares) imens hun stod ved rækkerne med deltagende og tilhørere.

Hvornår stopper det vanvid?! Hvorfor er det blevet normalt at vise så lidt respekt? Det er jo lige meget hvor det er, om det er et foredrag, et møde eller en mindehøjtidelighed, det skal bare dokumenteres! Vi tror godt på dig hvis du er en god reporter. Det bliver ikke mere troværdigt af at vise det på den måde.

Folk er åndssvage Billede
26
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 14. dec 2018, 05:16

Jeg er upassende lige nu. Jeg sidder og godter mig skadefro over, at en person ikke får lov at være med i noget, h*n var HELT sikker på at få plads i.
Jeg er vist i bund og grund bare ikke noget godt menneske.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 14. dec 2018, 09:11

Så prøvede jeg også den med at blive ghostet af en mulig arbejdsgiver (eller deres HR konsulent) :rulle:

Dame kontakter mig på LinkedIn med et muligt job hun finder mig relevant til. Vi har en udmærket telefonsamtale nogle dage senere, og hun inviterer mig til et interview halvanden uge senere. Det skal siges at jeg er ærlig om at jeg er ved at indkøre min datter i vuggestuen, og alt er med forbehold for det - men hun virker forstående, og siger at jeg skal sørge for at få en god start der.

Vi har en aftale mandag, men fredag er min datter syg og har endnu ikke prøvet at sove i den nye vuggestue, så jeg ser det ikke muligt at mødes på det aftalte tidspunkt, så jeg ringer straks til damen. Hun er igen forstående og siger at jeg skal sende en mail med alternative muligheder - hvilket jeg gør (i øvrigt med mange forskellige tider og jeg kan endda bede min kæreste komme tidligt fra arbejde osv., så han kan tage børnene). Sender også mit CV.

Og siden da: tavshed :lol: I en hel uge...!

Jeg ved da godt at hun nok er gået videre med andre kandidater og måske efter hun har fået mit CV, ikke finder mig så relevant alligevel - men så sig det dog i det mindste, dame! Jeg er alligevel ikke top-interesseret i jobbet, men nu var det sådan set hende, der henvendte sig til mig :rulle:

Nu vil jeg ikke have det, om hun så tigger mig om det :lol:
4
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Nicolait » 14. dec 2018, 16:39

At ryge på togstationen i det eneste lukkede skur. Så valget stod mellem røg eller blæst.
9
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. dec 2018, 16:53

Eksmand....
hans børneweekend, men jeg tog den ene af drengene da skolen ringede og sagde han var sløj. Jeg var alligevel hjemme.
Eksmand vil høre om barnet kan blive til han har været til svømning med den anden, og jeg siger at det kan jeg desværre ikke da jeg har en aftale.

Da han kommer og henter, spørger han direkte i barnets påhør om jeg skal på date :sarkasme:
Jeg ryster bare på hovedet - og får et "jo du skal så"
Jeg siger til ham at den slags tager vi ikke i børnenes påhør.
Barnet selv siger til sin far "det er da godt nok noget mærkeligt noget at spørge om" :lol:

15 minutter senere plinger han ind på messenger "hvem er den heldige?" "jeg håber han gør dig glad" "er det første date"

Ah men for h... bliv dog i din egen have, og pas dig selv :tie:
Jeg svarede, fordi jeg tænkte at så kan han da få lov til at sidde der og være trist over det, for det ved jeg at han bliver, hvorfor jeg endnu mere hader at han spørger ind til - især når han har drengene, for hans evt. dårlige humør går også ud over dem.

20 minutter senere skrev jeg dog at jeg gerne ville frabede mig fremover at han spørger om den slags, både i og uden for børns påhør.
At jeg nok selv skal komme og fortælle, den dag jeg synes jeg har noget at dele ud af.

Især bliver jeg ked af at han på den måde gør det i børnenes påhør, jeg synes ikke de hverken skal forholde sig til - eller involveres i, at mor/far dater.
Det kan de blive den dag hvor det har udviklet sig til noget mere seriøst, noget med fremtid i.
10
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Generelt"