Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2016, 12:09

Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Skumfidusen skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvad DU skulle have gjort, ved jeg ikke. Jeg ved, hvad jeg selv ville have gjort - og har gjort - i lignende tilfælde.
Så har jeg stukket en lille hvid og bedt far om at overveje, hvad han lige syntes, jeg skulle sige til barnet.


Og det ville jeg også have gjort, hvis ikke pigen sad ved siden af mig. Og jeg gav moren talrige muligheder for at skrive noget mere diplomatisk. Det gjorde hun ikke. Tværtimod bekræftede hun med en sms til vores datter hvad hun først havde sagt.

Men uanset hvad, er vi altså helt enige om, at det var en tåbelig kommentar fra din eks. Det glemte jeg vist, at skrive.


Tak - det påskønner jeg. Og som jeg tidligere har sagt, så er jeg også med på at jeg faktisk godt kunnet have holdt mund med den og havde jeg vidst dengang hvad jeg ved nu, så havde jeg ikke sagt det videre. Det havde nok ikke sparet min datter for skuffelsen, men i det mindste havde jeg ikke selv haft andel i den.

Jeg har siddet i den situation masser af gange, så jeg forstår godt din undren - og din irritation. For det ER sgu da irriterende, at man ikke kan foretage sig noget som helst, uden at det skal kritiseres af eks'en (eller i vores tilfælde: hans kone.).
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2016, 13:39

Guldlok skrev:Jeg er helt med på, at vi alle udtrykker os forskelligt på skrift og at det skrevne kan læses forskelligt, alt efter HVEM der læser det.

Men hvis en person skriver at xxxxx er et problem for vedkommende f.eks., så synes jeg det er upassende at fortælle personen, at det er forkert/ikke et problem eller lignende.

Okay, lidt svært at forklare, for jeg vil ikke udpege nogen bestemt, men jeg synes det er upassende.

Hvis jeg skriver at min mor/nabo/veninde/kæreste er en røv fordi xxx, så må folk jo forholde sig til det, i stedet for at begynde at opfinde grunde til, at det måske i virkeligheden er mig selv der er en røv.


Jeg er slet ikke uenig :)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. mar 2016, 13:47

Angelina skrev:Den kunde der aflyser sin tid mindre end en time før - efter jeg har brugt en time på at gøre klar til mødet... er upassende...

Vedkommende får vel lov at betale for for sent afbud, ikke? Det ville i hvert fald være helt fair...!
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 16. mar 2016, 08:37

Mig - jeg gider ikke spørge til mine kollegaers sygedage - jeg har så f..... mega travlt og har arbejdet max. meget så jeg gider bare ikke høre på feber og snot historier. Jeg ville bare gerne have haft dem på job i stedet for - så skide smålig er jeg altså i dag.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophies-mor » 16. mar 2016, 10:22

Teenager-/ player attitude hos voksne mænd!
6
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 16. mar 2016, 14:11

Skumfidusen skrev:
Smiling_Goat skrev:Som jeg ser det, havde du faktisk slet ikke noget valg. Din datter sad og hoppede ved siden af for at få at vide, hvad hendes mor syntes. Du kunne så have løjet, men den løgn havde kun holdt til jeres datter, havde snakket med sin mor selv.

Med den begejstring hun har/havde for tasken, skulle det undre mig meget, om hun var færdig med at snakke om den med sin mor.


Måske kunne jeg have nået at forklare hende at det nok var en god ide at være mere diplomatisk. Jeg vil ikke udelukke at var en mulighed.


Det kunne også være en mulighed at sige at for fremtiden må hun selv sige det hvis hun vil insistere på at opføre sig sådan. Det er jo forskelligt hvor folks grænser går men jeg ville ikke aflevere den slags, det er urimeligt nok i forvejen og det vil jeg ikke acceptere blev tørret af på mig.
Jeg havde løjet eller sagt hun selv måtte overbringe det,selvom man er forældre sammen har man lov at sige at man ikke vil aflevere ting der hører under noget man ikke selv kunne drømme om at sige til sit barn.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 16. mar 2016, 19:16

No1 skrev:Det er upassende at jeg mangler 4 afsnit og saa er jeg faerdig med Downton Abbey. Hvad skal jeg saa bruge mine aftener paa?


Hortonsagaen eller Glamour. Så løber du ikke tør den første uges tid.
5
Klimatosse
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vixen » 16. mar 2016, 21:05

Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Den er heldigvis under 2 år gammel, så indtil videre er det en reklamationssag. Men de åbnede den nede i reparationsbiksen (ikke Apple, men en autoriseret reparatør), og de spurgte, om jeg nu var SIKKER på, at der ikke var kommet vand i den. For den lugtede brændt. Indforstået, den var måske kortsluttet indvendigt på grund af vand.

Og ja. Det er jeg sikker på, damnit. Jeg skulle nok sige det, hvis jeg havde hældt vand i den, for så ville min forsikring dække det.

Nå, men efter et par dage hos reparatøren, hvor de har sendt den videre til Apple, har Apple nu lavet en såkaldt "safety case" på den. Ingen kan rigtig fortælle mig hvad det er, udover at det nu tager længere tid at fikse den, faktisk op til 14 dage. Og Apple holder kortene helt tæt til kroppen... Jeg mistænker, at de enten er i gang med at finde én eller anden grund til at de kan give mig skylden, så de ikke skal dække det, eller at de simpelthen er bekymrede for, at der er en sikkerhedsrisiko ved at den sådan står og kortslutter af sig selv midt om natten.

Og basically, så gider jeg bare ikke vente mere nu. Ring nu bare og fucking sig, at den er død, og at I ikke gider dække det, så jeg kan få det refunderet af min forsikring og købe en ny. Jeg kan ikke undvære den længere, jeg skal snart skrive eksamener! Argh! Og alle mine filer (alle dem, som ikke var i iCloud eller backup'et) er alligevel tabt, så nu kan det være det samme.

Lort! Hvis nogen har oplevet eller kender til "safety cases", så vil jeg gerne høre jeres oplevelser... De flinke folk hos reparatøren (altså ikke Apple) sagde, at det ret sjældent, de oplevede det, og det var ret meget ude af deres hænder.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daflo » 17. mar 2016, 08:40

KinderBueno skrev:Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Den er heldigvis under 2 år gammel, så indtil videre er det en reklamationssag. Men de åbnede den nede i reparationsbiksen (ikke Apple, men en autoriseret reparatør), og de spurgte, om jeg nu var SIKKER på, at der ikke var kommet vand i den. For den lugtede brændt. Indforstået, den var måske kortsluttet indvendigt på grund af vand.

Og ja. Det er jeg sikker på, damnit. Jeg skulle nok sige det, hvis jeg havde hældt vand i den, for så ville min forsikring dække det.

Nå, men efter et par dage hos reparatøren, hvor de har sendt den videre til Apple, har Apple nu lavet en såkaldt "safety case" på den. Ingen kan rigtig fortælle mig hvad det er, udover at det nu tager længere tid at fikse den, faktisk op til 14 dage. Og Apple holder kortene helt tæt til kroppen... Jeg mistænker, at de enten er i gang med at finde én eller anden grund til at de kan give mig skylden, så de ikke skal dække det, eller at de simpelthen er bekymrede for, at der er en sikkerhedsrisiko ved at den sådan står og kortslutter af sig selv midt om natten.

Og basically, så gider jeg bare ikke vente mere nu. Ring nu bare og fucking sig, at den er død, og at I ikke gider dække det, så jeg kan få det refunderet af min forsikring og købe en ny. Jeg kan ikke undvære den længere, jeg skal snart skrive eksamener! Argh! Og alle mine filer (alle dem, som ikke var i iCloud eller backup'et) er alligevel tabt, så nu kan det være det samme.

Lort! Hvis nogen har oplevet eller kender til "safety cases", så vil jeg gerne høre jeres oplevelser... De flinke folk hos reparatøren (altså ikke Apple) sagde, at det ret sjældent, de oplevede det, og det var ret meget ude af deres hænder.


Jeg har oplevet noget lignende med en Ipad. Jeg endte med at få at vide det var min egen skyld pga en mikroskopisk ridse i plastikken. Den ridse har helt sikkert ikke været skyld i noget som helst, men der var intet at gøre. Jeg fik helt klart opfattelsen af, at de bare manglede en undskyldning for ikke at dække fejlen.
Butikken gav mig en rabat på 500 kr til køb af ny Ipad, hvis jeg købte en med det samme. Hurra.

Apples forhold til reklamationsret er upassende.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vixen » 17. mar 2016, 10:32

Daflo skrev:
KinderBueno skrev:Min Macbook er brændt sammen. Jeg sad med den om aftenen ved skrivebordet, og da jeg gik i seng, satte jeg den i opladeren. Næste morgen var den død. Man kunne se, at den var fuldt opladt, men den ville bare ikke starte, overhovedet.

Den er heldigvis under 2 år gammel, så indtil videre er det en reklamationssag. Men de åbnede den nede i reparationsbiksen (ikke Apple, men en autoriseret reparatør), og de spurgte, om jeg nu var SIKKER på, at der ikke var kommet vand i den. For den lugtede brændt. Indforstået, den var måske kortsluttet indvendigt på grund af vand.

Og ja. Det er jeg sikker på, damnit. Jeg skulle nok sige det, hvis jeg havde hældt vand i den, for så ville min forsikring dække det.

Nå, men efter et par dage hos reparatøren, hvor de har sendt den videre til Apple, har Apple nu lavet en såkaldt "safety case" på den. Ingen kan rigtig fortælle mig hvad det er, udover at det nu tager længere tid at fikse den, faktisk op til 14 dage. Og Apple holder kortene helt tæt til kroppen... Jeg mistænker, at de enten er i gang med at finde én eller anden grund til at de kan give mig skylden, så de ikke skal dække det, eller at de simpelthen er bekymrede for, at der er en sikkerhedsrisiko ved at den sådan står og kortslutter af sig selv midt om natten.

Og basically, så gider jeg bare ikke vente mere nu. Ring nu bare og fucking sig, at den er død, og at I ikke gider dække det, så jeg kan få det refunderet af min forsikring og købe en ny. Jeg kan ikke undvære den længere, jeg skal snart skrive eksamener! Argh! Og alle mine filer (alle dem, som ikke var i iCloud eller backup'et) er alligevel tabt, så nu kan det være det samme.

Lort! Hvis nogen har oplevet eller kender til "safety cases", så vil jeg gerne høre jeres oplevelser... De flinke folk hos reparatøren (altså ikke Apple) sagde, at det ret sjældent, de oplevede det, og det var ret meget ude af deres hænder.


Jeg har oplevet noget lignende med en Ipad. Jeg endte med at få at vide det var min egen skyld pga en mikroskopisk ridse i plastikken. Den ridse har helt sikkert ikke været skyld i noget som helst, men der var intet at gøre. Jeg fik helt klart opfattelsen af, at de bare manglede en undskyldning for ikke at dække fejlen.
Butikken gav mig en rabat på 500 kr til køb af ny Ipad, hvis jeg købte en med det samme. Hurra.

Apples forhold til reklamationsret er upassende.


Fuck - utroligt. Og ja, det er det virkelig!
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2016, 20:37

Hver gang jeg ser "Tid i sofaen"-tråden læser jeg det som "Tis i sofaen" og når jeg klikker mig ind på den så står der noget i stil med "Vi har ingen regler omkring..." Og jeg når at tænke "friskt alligevel". :blush2:
10
...
hvz74
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 108

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hvz74 » 18. mar 2016, 01:12

Min svigermors læge.

Der bliver ringet til hende fra hjemmeplejen fordi hun er faldet om med et epilektisk anfald, og proceduren åbenbart siger at den praktiserende læge skal rekvirere en ambulance.

Der går hele TRE timer før en sygetransport fra Falck dukker op - i mellemtiden har vi ringet 112 fordi hun var seriøst ved at kradse af...
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 18. mar 2016, 19:25

Gamle mennesker som har så pisse travlt.
Stod i scan selv kassen, manden er ved at pakke ting ned under barnevognen. Gammel mand står bag ved og kan ligesom godt se hvad der foregår. Står helt vildt tæt på, og spørger så, Er I færdige??!
Jo ser du, når de sidste varer er pakket væk. Så er vi færdige.

Hvis man har så travlt. Ligemeget om man er ung eller gammel, så må man fandme handle tidligere.
3
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 19. mar 2016, 21:35

Lemonella skrev:
Angelina skrev:
AldrigMedStort skrev:Den gynækolog jeg var hos idag var upassende, og derfor virkelig dårlig til sit arbejde. Hun fortalte mig ikke hvad hun skulle til at gøre, på trods af at hun jo faktisk arbejder med et område af kvindens krop som er temmelig privat og intimt. Hun bedøvede mig endda i livmoderen uden lige at fortælle mig på forhånd at det var det hun skulle til. Følte mig faktisk lidt krænket bagefter og usikker på om hun nu havde gjort sit arbejde ordentligt. Men hun får da bare ikke besøg af mig igen så.


Det er derfor jeg aldrig går til kvindelige gynækologer, de har en tendens til at have en lemfældig omgang med andre damers private dele.


Det er så derfor jeg aldrig går til mandlige gynækologer. De har jo intet begreb om, hvad de laver og tror, at man er pivet, hvis man siger av.
Spørger man dem så, hvordan de selv tror det ville være, hvis det var dem selv der skulle undersøges, så får man det der lettere overbærende blik, hvor jeg tydeligt kan se de tænker "kvinder" og det på en ikke særlig pæn måde.

De kvindelige gynækologer jeg har været hos, har nu alle været søde og behagelige og fortalt, hvad der blev gjort undervejs.

Måske der bare er forskel på gynækologer. Og måske man ikke skal generaliserer. :D

Det er sjovt med så forskellige oplevelser. Jeg har haft en del underlivsproblemer, og har deraf set en del kvindelige gynækologer + jeg har været i klinikophold på gynækologisk afdeling. Og jeg kan sige: jeg skulle være MEGET syg, før jeg igen lod en kvindelig gynækolog nær mit underliv. Jeg har uden undtagelse kun mødt ubehagelige og hårdhændende kvindelige gynækologer.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 19. mar 2016, 21:40

Det er upassende at håndtaget på døren til min opgang er smurt ind i blod, og det har det været siden i nat. Det ville være god stil lige at fjerne når det blev muligt.
2
...

Tilbage til "Generelt"